Mijn grote trots toch herstellende, Wat ben ik blij!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Mijn grote trots toch herstellende, Wat ben ik blij!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 16:58

Hoi allemaal,

Graag wil ik dit verhaal met jullie delen, want ik ben zo ontzettend blij :) Het gaat over mijn PRE Maximo van 2,5 jaar

Vorig jaar oktober werd bij hem Wobbler gradatie 1 geconstateerd. Zijn Coördinatie was erg slecht en had een zwakke achterhand
na foto's te laten maken in de kliniek en een zenuwtest te laten doen kwam dit eruit. Mijn wereld stortte in mijn eigen
gekochte paard mijn trots, mijn maatje.... De kliniek adviseerde om hem 1 jaar de tijd te geven en dan weer te kijken.

Met ups en downs hebben we de winter doorgesukkeld... problemen met opstaan, stijf uit zijn stal, niet willen rennen, niet willen
rollen. En hij mocht niet te veel naar buiten er lag vaak sneeuw en de kans dat hij zou vallen ws te groot. Van verschillende mensen kreeg ik te horen dat ik hem beter op kon geven hij zou me te veel geld gaan kosten en hoe hij er nu bij liep zou het niet goed komen dus waarom zou ik er tijd en moeite in blijven steken?

Ondanks vaak negatieve adviezen ben ik in hem blijven geloven en toch doorgegaan... :j
In April ging hij naar de wei met 3 andere jongen hengsten hij vermaakte zich uitstekend en werd steeds sterker en sterker de wei deed hem ontzettend goed en hij was blij en tevreden.

Begin November kwam hij terug naar stal hij was enorm gegroeid.. maar zijn karakter was nog hetzelfde lief, nieuwsgierig, moedig en zo ontzettend eerlijk. Toen hij in de stal stond snachts merkte we dat hij wat stijver werd.. Dit was in eerste instantie een schrik maar gelukkig ging het snel beter.

Vandaag 17 November meer als een jaar geleden reden we weer met een bonkend hart naar de kliniek ik was zo bang voor slecht nieuws,
Toen ik hem uit de trailer haalde sprak de arts zijn bewondering uit wat was hij gegroeid en wat een spieren en mooi geworden!!

Na een aantal testjes gedaan te hebben bleek dat mijn wobbler paard geen wobbler meer was... de ataxie was verdwenen en hij coördineerde goed. We zijn er nog lang niet.. maar dat er verbetering te zien was en hij niet verslechterd gaf me een super gevoel. Zijn achterhand is nog wel slap maar de arts verzekerde door te trainen en hem tijd te geven dit zeker beter zou gaan worden!!

Wat ben ik blij en trots op mijn maatje!!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:01

Super goed om te horen. Ik heb je vorige topic ook gevolgd en weet wat er speelde en dat je niet wilde opgeven.
Ik heb toen ook mijn verhaal gedaan over een jong paard van mij die ook ataxie heeft/had.
Ik heb hem weg geven als gezelschapspaard en nu hij 5 jaar is, heb ik de eerste foto's en filmpjes ontvangen van onder het zadel. Hij zal nooit een sportpaard worden, maar recreatief doet hij het prima. Ik ben er heel blij om. Elk advies dat ik kreeg was slager, gelukkig heeft het voor hem anders uitgepakt.

drikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:02

super! veel succes nog met hem!

car0linee

Re: Mijn grote trots toch herstellende, Wat ben ik blij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:07

Vind het zo super voor je nienke! Beter nieuws kun je je vast niet wensen! ben zo blij voor jullie! :D En nu hopen dat hij verder alleen maar vooruit gaat, maar neem aan dat dat wel goed moet komen!! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:13

SUPER NIEUWS Nienke *\o/* Hopen dat het net zo'n succesverhaal als de mijne wordt +:)+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:21

ik vind het ook super voor je, lekker genieten van hem

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:53

Super! Dat is nog eens lekker nieuws om de feestdagen mee in te gaan. Jij hebt iets om op te proosten aan het einde van het jaar :j

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:55

Wat super zeg!
Naar welke kliniek ben je geweest?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:56

Super zeg!

Misschien kan je hem sterker laten worden in een paardenzwembad?
Daar wordt alles heel geleidelijk opgebouwd?

Is maar een ideetje! Top dat je niet opgegeven hebt!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:25

Geweldig meid! Het is jullie ook van harte gegund!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:39

Top! *\o/*

volgens jaar nog lekker in voorjaar en zomer buiten, en dan moet je eens kijken wat voor een paard je terug krijgt.
dat komt echt wel goed hoor!
(dierenartsen zijn zowiezo vaak erg snel met diagnostiseren, helemaal met jonge dieren)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:29

Wat een geweldig nieuws :D
Ik weet zo snel niks aan die zin toe te voegen, je hebt zo lang in onzekerheid gezeten over hem.
Wat moet jij opgelucht zijn zeg!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:52

Wauw, geweldig meid.

Dit hebben jullie echt verdiend. Super dat je niet opgegeven hebt, je geduld word beloond.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 22:10

Wat een leuke reacties allemaal :) ik ben nog steeeds helemaal gek van blijheid, en Max ook volgens mij was net nog evenbij hem aan het kijken en hij hinnekte toen ie me zag en bleef een hele tijd met zn hoofd heel rustig tegen me aan staan alsof ie wou zeggen bedankt baasje hihihi :p

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:59

BKR --> VVDD

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:26

Daar doe je het voor toch? ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:37

Super zeg!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:53

Wat een geweldig nieuws..Goed dat je altijd in hem bent blijven geloven.. +:)+

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 19:21

Ja ben zo super blij hihi! Kan het nog steeds niet geloven hehe.. ga nu lekker met hem bezig veel wandelen klein beetje longeren en in april mag hij weer heerlijk het natuurgebied in :)

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:35

NienkeNiels schreef:
Ja ben zo super blij hihi! Kan het nog steeds niet geloven hehe.. ga nu lekker met hem bezig veel wandelen klein beetje longeren en in april mag hij weer heerlijk het natuurgebied in :)

Wat een super verhaal! Fijn fijn! Hopen dat het bij mij ook zo afloopt!! Ben benieuwd, ze staat nu zowieso veel op wei, dus hopen dat het goed komt.
Fijne jaarwisseling!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:37

Wat goed zeg!!! Super dat je in hem bent blijven geloven.
Zo zie je maar altijd je eigen gevoel volgen!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 21:11

Henrieke_ schreef:
NienkeNiels schreef:

Wat een super verhaal! Fijn fijn! Hopen dat het bij mij ook zo afloopt!! Ben benieuwd, ze staat nu zowieso veel op wei, dus hopen dat het goed komt.
Fijne jaarwisseling!

Ja ik was super blij! Je moet zoals eerder gezegd blijven geloven. Ik heb altijd gezegd mocht er nog maar een heel klein kansje bestaan dat het goed zou komen zou ik doorgaan. en kijk wat er van mijn topper is geworden? Vorig jaar rond deze tijd kon hij amper opstaan als hij in de box lag.. nu rent en bokt hij als een malle door de de paddocks heen. hihi

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:15

Hier word ik ook helemaal blij van! Onze jonge hengst heeft een val gemaakt in de opfok en daar is ook Wobbler gediagnosticeerd op 2.5 jarige leeftijd. Kon amper stappen, stond helemaal verkrampt op stal. Echt verschrikkelijk om je eigen kleine veulentje zo te zien...nu zijn we 3 maanden verder, hij doet het goed. We zijn er nog niet maar het verkrampte is eraf, hij wil zo graag en hij heeft nu een superklein eigen paddockje waarin ie beperkt beetje kan bewegen. Als hij draaft zie je er echt niks aan! Dus we gaan door met homeopathische druppels van Steffi van der Laarse en selenium bijvoeren, van t voorjaar en zomer onze eigen wei op zonder hele koppel eromheen...en we blijven duimen...op net zo'n mooi eind als dat van jou!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:20

schipper1 schreef:
Hier word ik ook helemaal blij van! Onze jonge hengst heeft een val gemaakt in de opfok en daar is ook Wobbler gediagnosticeerd op 2.5 jarige leeftijd. Kon amper stappen, stond helemaal verkrampt op stal. Echt verschrikkelijk om je eigen kleine veulentje zo te zien...nu zijn we 3 maanden verder, hij doet het goed. We zijn er nog niet maar het verkrampte is eraf, hij wil zo graag en hij heeft nu een superklein eigen paddockje waarin ie beperkt beetje kan bewegen. Als hij draaft zie je er echt niks aan! Dus we gaan door met homeopathische druppels van Steffi van der Laarse en selenium bijvoeren, van t voorjaar en zomer onze eigen wei op zonder hele koppel eromheen...en we blijven duimen...op net zo'n mooi eind als dat van jou!

Goede aanpak :j hopen dat het goedkomt!

Ps ik heb dezelfde weg bewandeld en zie mijn onderschrift *D 8-) dat dat hoop mag geven!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:01

Jeej! *\o/*