Wat kost een belgische trekpaard ongeveer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cecile_Len

Wat kost een belgische trekpaard ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 18:14

De titel zegt het al. wat kost een belgisch trekpaard ongeveer.

Wij zoeken een Belgisch trekpaard die bereden is en dus lekker kan buitenrijden.

Maar voor welk bedrag heb je ongeveer een Belgisch trekpaard?
Laatst bijgewerkt door Cecile_Len op 12-10-11 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobel

Re: Wat kost een belgische trekpaard ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:15

Verschillend maar rond de 1500 a 2000 heb je toch wel een leuke hoor

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:16

Je topic staat verkeerd, het zal wel verplaatst worden.

Tja, dat ligt eraan. Maar ik denk dat je tussen de 1000 - 2000 wel een leuke belg hebt ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:16

Ik denk dat je rond de 1500 wel een leuke kan vinden hoor.
Wij hebben er verschillende bekeken die rond de 1500 zaten.

Succes met je zoektocht ;)

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 18:24

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:13

veulen voor 1000 vind ik veel geld .. 500 euro voor een veulen is meer terecht denk ik ( ik zoek een merrieveulen trekpaard haha)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:15

Ook de trekpaarden handel is niks meer.
Beetje zoeken en je kan ze kopen voor slachtprijs.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:20

bij ebo,s handelstal in winschoten stond een volwassen belg voor 800euro gr sandy

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:22

Denk je dat je op de paardenmarkt in Hedel een kans maakt op een veulen merrie voor 500 euro?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:30

Doorgaans is de prijs van een merrieveulen wel echt hoger dan 500 euro (als ze papier heeft) Hengsten zitten rond die prijs.

Voor een beleerde merrie denk ik dat je vanaf 1200 euro zeker wel een leuk dier moet kunnen vinden.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:45

Vorig jaar stonden er ook merrie veulens in Hedel (volgens vriendje, ben zelf niet geweest) voor zelfs minder dan €500,-
Trekpaarden handel ligt echt al n tijd onwijs op z'n gat!

Hedel is binnenkort weer, dus zou even wachten!

En 1500,- is ook voor een beleerde merrie m.i echt TE veel betaald!

Succes!

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:48

ik heb 3 jaar geleden voor mijn trekpaard hengstveulen 850€ betaald en toen lag de markt ook al op zijn gat.

Maar ik had het er voor over heb er echt een super paard aan

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:57

rutting schreef:
bij ebo,s handelstal in winschoten stond een volwassen belg voor 800euro gr sandy

Wat je ook doet, nooit hier iets kopen, nooit! Pb maar als je t verhaal wil horen..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:05

ik zou,in uw plaats, opteren voor een net afgespeend veulen.
helaas is het nog altijd zo dat trekpaarden "boerenpaarden" zijn, en meestal ook gefokt en betuigd door ouderwetse boeren.
Mijn oudste merrie is helaas door zon "boer" beleerd, en die is er geestelijk behoorlijk gehavend van uit gekomen.
een merrie die bij mijn jong paard staat kun je niks mee aanvangen als je er geen praam of een ferme stang inhangt.
Mijn jongste paard heb ik van minuut 1 in handen, en die loopt rustig aan een halstertje mee met me over een hele drukke weg, daar hoop ik een ideaal rijpaard aan te hebben.

Kies ofwel een beleerd paard, dat je meerdere keren (onaangekondigd!) kunt bekijken en uittesten. let op het tuig dat ze gebruiken, of er direct een ferme stang in hangt (loopt hoogstwss door een gewoon bit heen) en een goed passend zadel op ligt (indien niet: pas op voor eventuele rugproblemen)
ik prefereer een paard tot max 6 maand, die kun je volledig naar je hand zetten, want geloof me, een paard dat je enkel met hoofdstel en stang in op het erf kunt zetten (omdat die anders over je heen walst => trailerladen is dan ook meestal niet te doen, dus nooit eens naar zee gaan rijden bv! )is niet leuk!

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:11

Bij stal Blyckeheerd fokt gezonde en goede, brave belgen. Je zou contact met ze op kunnen nemen, wie weet wat ze voor je hebben staan.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:12

CoronaLime schreef:
rutting schreef:

Wat je ook doet, nooit hier iets kopen, nooit! Pb maar als je t verhaal wil horen..

dan wil ik het verhaal wel horen online graag ,heb zelf een pony daar weg niks mis mee ,heb er een tijdje op stal gestaan daar,ebo is een aardige man,is niet alleen een handelsstal maar er staan ook pensionpaarden.weet niet waar het verhaal over gaat,weet zelf ook wel wat ik koop,hij handelt in gezonde paarden gewoon meelopen op een handelsstal dan weet je waar je over praat gr sandy sorry is offtoppic

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:40

Duhelo schreef:
helaas is het nog altijd zo dat trekpaarden "boerenpaarden" zijn, en meestal ook gefokt en betuigd door ouderwetse boeren.
Mijn oudste merrie is helaas door zon "boer" beleerd, en die is er geestelijk behoorlijk gehavend van uit gekomen.
een merrie die bij mijn jong paard staat kun je niks mee aanvangen als je er geen praam of een ferme stang inhangt.
Mijn jongste paard heb ik van minuut 1 in handen, en die loopt rustig aan een halstertje mee met me over een hele drukke weg, daar hoop ik een ideaal rijpaard aan te hebben.

Kies ofwel een beleerd paard, dat je meerdere keren (onaangekondigd!) kunt bekijken en uittesten. let op het tuig dat ze gebruiken, of er direct een ferme stang in hangt (loopt hoogstwss door een gewoon bit heen) en een goed passend zadel op ligt (indien niet: pas op voor eventuele rugproblemen)
ik prefereer een paard tot max 6 maand, die kun je volledig naar je hand zetten, want geloof me, een paard dat je enkel met hoofdstel en stang in op het erf kunt zetten (omdat die anders over je heen walst => trailerladen is dan ook meestal niet te doen, dus nooit eens naar zee gaan rijden bv! )is niet leuk!

Ook offtopic, maar wil heel even kort reageren!

Vind dit complete onzin!
Trekpaarden zijn allang geen boerenpaarden meer, die alleen op een stang gereden worden.
Tegenwoordig zie je veel meer mensen die onder het zadel met hun trekpaard bezig zijn, kijk naar de PHC...
Trekpaarden op een stal waar ik kind aan huis ben, worden altijd met een stang ingespannen. Maar dat betekend niet dat deze paarden slecht beleerd zijn of op een ander bit niet te rijden zijn. In tegendeel, deze trekpaarden zijn ontzettend goed beleerd en ik weet zeker dat hij ze grotendeel op stem onder controle heeft i.m.v. op het bit. En met deze paarden durf ik een kind nog op pad te sturen! Dus het type bit of tuig dat een paard op heeft zegt helemaal niets over het wel of niet goed beleerd zijn en het wel of niet verpest zijn!

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:50

Iemand zei tegen mij dat je beter geen veulen kan nemen omdat het heel lastig is om op te voeden omdat ze zo sterk zijn...

Dus het klopt dat je een leuke belg van ongeveer 1000 - 1500 euro kan krijgen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:15

Cindyrella schreef:
Duhelo schreef:

Ook offtopic, maar wil heel even kort reageren!

Vind dit complete onzin!
Trekpaarden zijn allang geen boerenpaarden meer, die alleen op een stang gereden worden.
Tegenwoordig zie je veel meer mensen die onder het zadel met hun trekpaard bezig zijn, kijk naar de PHC...
Trekpaarden op een stal waar ik kind aan huis ben, worden altijd met een stang ingespannen. Maar dat betekend niet dat deze paarden slecht beleerd zijn of op een ander bit niet te rijden zijn. In tegendeel, deze trekpaarden zijn ontzettend goed beleerd en ik weet zeker dat hij ze grotendeel op stem onder controle heeft i.m.v. op het bit. En met deze paarden durf ik een kind nog op pad te sturen! Dus het type bit of tuig dat een paard op heeft zegt helemaal niets over het wel of niet goed beleerd zijn en het wel of niet verpest zijn!

Tuurlijk, als je bij een recreatieve fokker kijkt.
als je echter kijkt bij fokkers die meedoen aan evenementen (keuringen, boerenpaardenkoersen, etc) is het grotendeels nog altijd op de oude manier beleerd.
vrij hardhandig, aan 2 jaar oud voor de kar gezet, etc.
Ik zeg ook niet dat iedereen zo is, ik kan je garanderen als je een veulen bij mij zou kopen dat dit veulen respect heeft voor de mens, zich aan aan halstertje laat meenemen, etc.
mijn oudste merrie is ook heel braaf, maar heeft gewoon door verkeerde behandeling enkele traumas, die ze nogal heftig uit.
een andere merrie kun je amper iets mee doen, loopt zodoor de prikkeldraad heen, god weet wat zij meegemaakt heeft.
die krijg je enkel het erf op met een goede stang erin (nouja, erf op is geen probleem, maar ze aan je touw houden wel) of met een praam op.
edit: and no offence, maar in je profiel lopen alle van je trekpaarden onder het zadel met een bokke(?)bitje? als ze zo goed luisteren, waarom geen trensje?

@ Cecile: als je een veulen goed opvoed leren ze nooit hoe sterk ze zijn, dus ik zie daar geen problemen in ;)
maar ik denk idd dat je voor rond de 1500 euro zeker goed zou moeten kunnen slagen!
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 13-10-11 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:17

een belg is heel makkelijk op te voeden zijn ontzettend koel in hun kop.Als jij ze gewoon opvoed als elk ander paard is er niks aan de hand.Zelf een mini shet kan met je aan de haal gaan als die niet is opgevoed.Een belg heeft echt niet door hoe sterk hij is.Mijn dochter van 4 loopt met onze belg over onze drukke pension stal en hij luisterd gewoon netjes naar haar.als hij wilt sleurt hij haar zo mee maar omdat hij al vanaf 6 maanden oud is bij ons is gekomen en wij consequent zijn geweest luisterd hij gewoon.

Dus dat een belgenveulen niet op te voeden is is echt grootte onzin.
En ja voor 1000-1500 € kan je een leuke belg kopen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:24

HAR -> BKR

mieke0264

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:47

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:51

Wij zochten er laatst ook een, rond de 1000 euro is er keuze zat.

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 07:58

Oke ik heb een pbtje gestuurd en dan laat ik weten wat hij kost en wat hij kan...

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:40

Mijn trekpaard merrie (onbeleerd, 3,5 jaar oud, maar binnen 2 wkn zadelmak en rijden) heb ik ook bij Piet Holster gekocht. Ben binnen 1 week gaan kijken en heb haar mee genomen. Was op slag verliefd. Erg goede ervaring hiermee. En omdat ze onbeleerd was en hij niet veel van haar karakter wist kon ik haar voor een leuk prijsje meenemen. (inmiddels 10 mnd later rijden we al wedstrijden :-)