wie gaan er ook naar de lusitano keuring be en nl

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

wie gaan er ook naar de lusitano keuring be en nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 10:34

in belgie zijn de keuringen de 24ste en de 25ste september(weet even niet waar precies)
en in nederland zijn de keuringen 8 en 9 oktober(in ermelo)

wie gaat er nog meer heen met zijn of haar merrie/hengst/veulens!

wat voor een paardjes heb je bij je die dagen?

ik ga er dit jaar voor het eerst heen samen met een lusitano fokster.en ik ben dus erg benieuwd of er ook bokkers zijn met hun lusitano's

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:38

Ik denk dat ik op zondag 25 wel even daarheen ga, samen met m'n zusje.
Alleen vind ik nergens een programma ofzo, wat wel handig zou zijn om te weten wanneer we het beste kunnen langs gaan.

Romyhorse6

Re: wie gaan er ook naar de lusitano keuring be en nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:24

ik kom 9 oktober kijken! neem geen paard mee!
ik kom kijken omdat ik over een paar jaar een lusitano ga kopen dus ik kijk overal waar lusitano's te vinden zijn! :P

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:24

Keuring in België is in Gesves. Wij gaan op zondag naar de hengsten kijken. de belgische vereniging is nooit zo up to date op de website wbt het programma, maar je kunt er van uit gaan dat het ongeveer hetzelfde is als het programma van 2010 wat er wel nog op staat.

9 oktober in Ermelo breng ik mijn Zamora voor in de rubriek Gereden merries.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 08:38

dan ben ik erg benieuwd naar jou merrie in ermelo
Karina schreef:
Keuring in België is in Gesves. Wij gaan op zondag naar de hengsten kijken. de belgische vereniging is nooit zo up to date op de website wbt het programma, maar je kunt er van uit gaan dat het ongeveer hetzelfde is als het programma van 2010 wat er wel nog op staat.

9 oktober in Ermelo breng ik mijn Zamora voor in de rubriek Gereden merries.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:33

Ik ga niet naar Gesves maar wel naar Ermelo.
Ik neem mijn merrie, Pahola, met haar veulen, Guda, mee, ze doen mee in de rubrieken, merrie met veulen, best in NL gefokt veulen en gereden merries.
Ook lopen ze nog mee in de verkooprubriek, het veulen Guda is te koop.

Mijn 3-jarige hengst, Diaz, gaat dit jaar niet mee, ik ben helaas niet in de gelegenheid om hem ook mee te nemen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 08:36

dan zullen we jullie daar wel zien in de ring leuk,heb je foto's van het veulen dat mee gaat zie geen in je profiel helaas.
Alik schreef:
Ik ga niet naar Gesves maar wel naar Ermelo.
Ik neem mijn merrie, Pahola, met haar veulen, Guda, mee, ze doen mee in de rubrieken, merrie met veulen, best in NL gefokt veulen en gereden merries.
Ook lopen ze nog mee in de verkooprubriek, het veulen Guda is te koop.

Mijn 3-jarige hengst, Diaz, gaat dit jaar niet mee, ik ben helaas niet in de gelegenheid om hem ook mee te nemen.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:30

U vraagt, wij draaien ;) hier een paar foto's van Guda van eind mei. er zijn dit weekend nieuwe foto's gemaakt maar die heb ik nog niet gekregen. En als je naar de link in m'n onderschrift gaat dan staan daar ook wat foto's, zowel van Diaz als van Guda.

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 14:38

heel leuk veulentje ben benieuwd naar de beoordeling van haar,is het een schimmeltje of behoud ze haar valk kleur?.zelf zijn we nu ook in het bezit van een merrie veulentje(deze is van mijn vriendin)deze heeft ook geen rastypische hoofd,zelf zie ik dat wel weer liever.maar dat is smaak.ik wens jullie veel succes en misschien zien we ons wel daar.want ik val wel op met mijn voet in het gips.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:44

Ze wordt schimmel, ik heb het laten testen en de eerste witte haartjes zijn ook al gesignaleerd.

Wat betreft haar hoofd...ze heeft een duidelijke bolling tussen haar ogen, als ik het goed heb begrepen is dat juist gewenst.

Even ter vergelijk haar grote broer, die had inderdaad een te edel hoofd als veulen (net als de merrie ;))

Afbeelding

en dan een foto en profiel van vorig jaar (was hij ongeveer 2,5 jaar)

Afbeelding

Dat iets te edele als veulen is aardig veranderd, ik verwacht van het veulen ook dat ze een aardig convex hoofd krijgt maar niet te nadrukkelijk dat ook weer niet. Wat mij betreft precies goed dus :)

En omdat ik het niet laten kan, hier nog een recente foto van de knappe vent :D

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 19:50

knappe hengst hoor,niks mis mee met het veulen ook niet maar het is net wat iemand graag ziet mijn vriendin ziet een ramshoofd niet graag maar ik zelf wel,ook zie je dat de hengst een beetje een ronding heeft(maar op foto's zie je niet altijd alles duidelijk)
wel jammer dat het veulen gaat verkleuren,maar dat is niet anders.
ik ben erg benieuwd wat ze gaat brengen in ermelo,ook is er in ermelo een prachtige show te zien met de vader van ons veulen de daar gaat stierenvechten.ik ben daar heel erg benieuwd naar.spannend

waarom neem je je hengst niet mee op keuring?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:59

Nee ik weet dat het vooral ook een kwestie van smaak is, ik wilde alleen met de foto's aangeven dat Diaz geen bolling had als veulen en nu als 3-jarige toch aardig convex is. En Guda heeft nu als veulen wel een bolling tussen haar ogen dus ga ik er vanuit dat zich dat ook verder ontwikkeld.

Toen ik mijn merrie kocht was ik ook blij dat ze geen convexe lijn had maar ik moet zeggen dat je er wel aan went en ik Diaz juist heel stoer vind zoals hij er nu uitziet.
Een beetje net als het scheren van de manen en de staart, ik heb het nu bij Guda gedaan en moet stiekem bekennen dat ik het nu ook erg mooi vind.

Ik ben helaas niet in de gelegenheid om ook de hengst mee te nemen naar de keuring, het was of de ene 2 of de ander en het is makkelijker te regelen om met de merrie en het veulen te komen.

Wie is de vader van jullie veulen? Is het veulen al afgespeend? In welke rubriek(en) doen jullie mee?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:21

wij hebben een veulen bij romina steiner gekocht,en de vader van het veulen is qiuosque.ja ze is gespeend en staat bij ons thuis ze is 5mnd maar met haar gaan we niet nu naar de keuring misschien komend jaar of als ze ouder is.
we gaan nu mee met romina en ik geloof dat ze in iedere rubriek wel wat paarden ingeschreven heeft,voor ons is het de eerste keer dat we mee gaan naar een keuring.ik wens je in ieder geval veel succes en ik zal jullie dan wel in de ring zien

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:22

wat jammer want het is toch een leuke vent om te zien
Alik schreef:
Nee ik weet dat het vooral ook een kwestie van smaak is, ik wilde alleen met de foto's aangeven dat Diaz geen bolling had als veulen en nu als 3-jarige toch aardig convex is. En Guda heeft nu als veulen wel een bolling tussen haar ogen dus ga ik er vanuit dat zich dat ook verder ontwikkeld.

Toen ik mijn merrie kocht was ik ook blij dat ze geen convexe lijn had maar ik moet zeggen dat je er wel aan went en ik Diaz juist heel stoer vind zoals hij er nu uitziet.
Een beetje net als het scheren van de manen en de staart, ik heb het nu bij Guda gedaan en moet stiekem bekennen dat ik het nu ook erg mooi vind.

Ik ben helaas niet in de gelegenheid om ook de hengst mee te nemen naar de keuring, het was of de ene 2 of de ander en het is makkelijker te regelen om met de merrie en het veulen te komen.

Wie is de vader van jullie veulen? Is het veulen al afgespeend? In welke rubriek(en) doen jullie mee?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:59

Oooohhh ja Romina heeft prachtige paarden dus dan weet ik genoeg over jullie veulen hahahaha dat kan ook alleen maar een knapperd zijn :D

Ja ik vind het ook heel jammer dat Diaz niet meegaat, vooral ook omdat het zo'n vrolijke blijneus is, maar ja tis ff niet anders. Ik hoop maar dat er zich snel een nieuwe baas voor hem meldt en dan kan die de sterren van de hemel met hem gaan rijden en schitteren op komende keuringen :)