vraag voor de lusitano mensen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

vraag voor de lusitano mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:28

hallo,wij zijn sinds enige dagen ook een lusitano bezitter.nou vroeg ik mij af waar gebruiken jullie ze voor?
ik weet dat ze veelzeidig zijn,maar ik ben gewoon erg nieuwschierig.wij zullen er mee gaan mennen/buitenritten maken/en eventueel ligt er aan hoe ze het gaat oppakken ook dressuurmatig en springen gaan doen(eventueel op wedstrijd).maar dat duurt zeker nog 3jr voor we aan de slag kunnn gaan
vertel vertel over jullie lusitano verhalen en wat jullie er mee doen,of jullie verwachtingen hadden die helaas niet gelukt zijn mag natuurlijk ook.alvast bedankt

Alik

Re: vraag voor de lusitano mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:31

Om te beginnen, gefeliciteerd met je aankoop!

Ik heb zelf een (fok)merrie. Ze wordt recreatief bereden en af en toe krijgt ze een veulentje. Daarnaast heb ik haar 3-jarige zoon ook nog, hij lijkt mij heel erg geschikt om zowel mee te gaan springen als dressuur mee te rijden. Volgens mij is hij een paard die het heel gezellig gaat vinden om mee op stap te gaan.
Ik ben zelf helaas niet in de gelegenheid om met hem aan het werk te gaan dus staat hij nu nog lekker op de wei in afwachting van een nieuwe baas.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 14:42

dank je voor je bericht.je hengst is dusook een erg veelzeidig paardje zo te horen.en ja je merrie is voor de fok dan word er meestal vrij weinig mee gedaan.dat is natuurlijk een heel andere doelstelling.leuk hengst trouwends.gr keona

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:32

Dank je :). Dat er met de merrie weinig gebeurt ligt meer aan mij dan aan haar, ze heeft dit jaar weer een veulentje en daarvoor dus 3 jaar geleden. Ik ben zelf al een aantal jaar aan het revalideren na een verbrijzelde knie dus kan ik niet erg fanatiek rijden maar we vermaken ons heel erg goed en daar gaat het uiteindelijk om he.
Heb je het lusiatonforum ook al gevonden? Daar zijn we ook dol op foto's ;)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:18

Ik heb een 8 jarige merrie, vanaf veulen in mijn bezit.
We rijden "recreatief dressuur" ik wil alle dressuuroefeningen leren, rij alleen geen wedstrijden.
Verder werken we aan de dubbele lijnen en aan de hand aan de lange lijnen.
Clickertraining, vrijheidsdressuur, buitenrijden, rijden met de barebackpad, verzin het maar.
Ze is ontzettend leergierig en houd van afwisseling :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:07

Ik heb ook een Lusitano merrie, ik rijd ermee onder het zadel, licht dresssuurmatig in de bak en buiten en ik men er mee, ook wedstrijden.
Verder werk ik er mee aan de lange teugel en loopt ze aan de longe...

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:07

Ik heb een 7 jarige lusitano ruin wij zijn dagelijks met het dressuur aan het trainen.
Het is paard dat het allemaal snel oppakt en snel leerd

klassieker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:57

Gefeliciteerd met je keuze! Welke Lusitano heb je?

Ik heb een 8 jarige ruin. We rijden wedstrijden en shows.

Verder geef ik zelf ook lessen op de klassieke manier.

groetjes Karin

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 09:30

ik heb een lusitano merrie Geisha = Beretta(Janela X Umbaba) x Quiosque
we willen gaan lessen bij eddy willems dat is 10minuten bij ons vandaan,ook gaanwe lekker buiten rijden en mennen dadelijk met haar,als ze een beetje spring techniek zou hebben dan kunnen we daa ook bij kijken.we willen eigenlijk heel veelzeidig gaan werken et haar als ze dadelijk oud genoeg is
klassieker schreef:
Gefeliciteerd met je keuze! Welke Lusitano heb je?

Ik heb een 8 jarige ruin. We rijden wedstrijden en shows.

Verder geef ik zelf ook lessen op de klassieke manier.

groetjes Karin

klassieker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:05

leuk hoor! veel plezier!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:18

Ik heb een 13 jarige Sommer Andrade hengst (in bruikleen) en voorlopig doe ik vooral aan goed krijgen van de kwalen die er in gereden zijn. Ik rijdt dressuur (geen wedstrijden, maar scholing) en buiten. Ik gebruik ook wel hindernisjes en hij kan goed springen, maar vindt het niet leuk, dus ik pest hem daar niet te vaak mee. Verder doen we dingen die in vrijheidsdressuur vallen en in "werk aan de hand" .

Hiervoor had ik diverse merries. Ik reed er vooral mee buiten.