Friezen keuring blauwhûs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daniella

Friezen keuring blauwhûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 23:31

Hey!

een vraagje:

Vorig jaar ben ik op de keuring geweest in blauwhûs.
daar zag ik ook beste combinatie's onder het zadel, wat zijn de voorwaarden om daar aan mee te doen en waar kan je je aanmelden?

timotje

Re: Friezen keuring blauwhûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:19

Het is inmiddels al te laat om je paarden op te geven. Maar je moet lid zijn van de fokvereniging it fryske Hynder om mee te kunnen doen. Je kunt je dan opgeven via de site van It Fryske Hynder. Je mag met elk paard hieraan mee doen mits ingeschreven bij het stamboek, je wordt dan ingedeeld naar leeftijd en geslacht van het paard.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:25

Hey Daan! Wat leuk, wil je met Jitze meedoen!? :D

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 21:21

Ohh dat is jammer!!... ik zag nog wel iets verder weg wat!...dan toch maar een startkaart aanvragen!...

Ja joh jitze loopt zo goed wijken,schouderbinnenwaarts je kent hem niet meer terug!!...hij toont echt heel mooi!!...:D ik zal de foto's er ff opzetten!!:D

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:00

Daniella schreef:
Ohh dat is jammer!!... ik zag nog wel iets verder weg wat!...dan toch maar een startkaart aanvragen!...

Ja joh jitze loopt zo goed wijken,schouderbinnenwaarts je kent hem niet meer terug!!...hij toont echt heel mooi!!...:D ik zal de foto's er ff opzetten!!:D

Bij de keuring in Blauwhuis hoef je niet te wijken en schouderbinnenwaarts.
Het is de bedoeling dat je goed de gangen laat zien een mooi neerwaarts, lang, laag rijd. Ze vragen je beide kanten op te gaan en vervolgens ook stil te staan, omdat het paard ook op zijn bouw wordt beoordeeld. Ik vind het heel leuk en leerzaam om te doen, ook weer een nieuwe ervaring voor zowel paard als mens.
Je hoeft er trouwens ook geen startkaart voor aan te vragen, tenminste dat heb ik niet en heb toch al drie keer met vier verschillende paarden mee gedaan, zal dan wel dure grap worden :P
Ik geloof wel dat er inschrijf geld betaald moet worden.
De keuring is er ieder jaar, dus misschien kunt u het volgend jaar proberen. Je hebt ook het ringrijden in Wommels, daarna heb je ook het bestgaand rijpaard, dat gaat hetzelfde als in Blauwhuis, is ook erg leuk! :)