Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jessix schreef:Ik denk dus wel dat het een schimmel is aan de foto te zien. Ken ook wel meer paarden die heel langzaam verkleuren.. Is het een enkele haar of op enkele plekken witte haren?
Cambiar schreef:Jessix schreef:Ik denk dus wel dat het een schimmel is aan de foto te zien. Ken ook wel meer paarden die heel langzaam verkleuren.. Is het een enkele haar of op enkele plekken witte haren?
Hoe kun je dat zien vanop een foto dat het een schimmel is? Op een foto is kleurweergave zo wie zo al niet altijd 100% zoals de realiteit. Ik heb er eens op gelet en haar zussen hebben ook hier en daar een paar witte haren. Het zijn hier en daar wat witte haren tussen de zwarte, geen plekken.
Jessix schreef:Ik denk dus wel dat het een schimmel is aan de foto te zien. Ken ook wel meer paarden die heel langzaam verkleuren.. Is het een enkele haar of op enkele plekken witte haren?
Waarom plaats je die foto dan en stel je die vraag?Nu wil je eigenlijk gewoon van iedereen horen dat het een zwarte is??
Van wat ik zie op de door jou geplaatste foto denk ik dat het een schimmel is. Wil je het zeker weten dan kun je het hier laten testen http://www.vhlgenetics.com/vhl/index.php
En nee, natuurlijk is het stamboek niet aansprakelijk voor het schimmel-factor bij een paard. Zij laten immers geen dna onderzoek doen op kleur-genetica, dat mag jezelf doen als eigenaar.
zazaza schreef:of er vos in de lijn zit maakt helemaal niks uit voor of het paard wel of niet gaat schimmelen..... of zijn jullie een beetje afgedwaald op dat gebied.....
Cambiar schreef:Mijn merrie is nu zes jaar. Voor het eerst zie ik grijze haren verschijnen (zeer donker weliswaar) in de lies en op haar ene kaak. Het is nog te vroeg opdat het van de ouderdom zou zijn, dus ik vroeg me af of zij helemaal schimmel zal worden en dus niet zwart zal blijven? Ze is tot nu toe eigenlijk helemaal zwart geweest. Dacht dat paarden die tot hun zesde zwart zijn geen schimmels worden? Wordt zijn dan op den duur helemaal grijs?
Ze heeft wel altijd al 1 heel klein plekje gehad op haar neus met beetje grijzere haren.
Dit is ze:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IZEK66MK.jpg