Wie kan mij meer vertellen over het Percheron Trekpaard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMelissaa

Wie kan mij meer vertellen over het Percheron Trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 22:28

Ik heb een Percheron Trekpaard op het oogje maar zelf ben ik niet zo bekend met dit Trekpaard ras. Wie zou mij meer kunnen vertellen over het gedrag, omhang met andere paarden, evt verschil met Nederlands of Belgisch Trekpaard en of dit positief of negatief is en iets over de precieze bouw. Ik zou ook graag willen weten wat jullie speciaal aan het ras vinden en wat jullie ervaringen er mee zijn. Wat zouden jullie ongeveer voor een 4 jarige hengst geven?
Natuurlijk ieder paard is anders maar zo kan ik toch een beeld krijgen.

Alvast bedankt. :)

xMelissaa

Re: Wie kan mij meer vertellen over het Percheron Trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 20:23

De 4 jarige hengst zijn ze nu aan het beleren, dat was ik er vergeten bij te zetten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:25

Naar aanleiding van die prachtige schimmel op Marktplaats? :))

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:31

KoudbloedKim schreef:

Heb 'm ook gezien (kwijlt bij de gedachte), vreselijk mooi dier!

Heb helaas niet zo veel ervaring met Percherons. Mocht ooit met een tweespan Percherons een stukje "rijden" met een huifkar erachter. Super braaf, heel erg relaxed en enorm veel vermogen, maar relatief weinig uithoudingsvermogen (vergeleken met een warmbloed die qua training op ong. hetzelfde niveau is).

Maar goed, die dieren waren al zo vaak voor de koets geweest en kenden al zo veel, dat garandeert natuurlijk niets voor het ras op zich. Je kunt een hoop aanleren/trainen ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:36

Is er geen vereniging van het stamboek in NL waar je info kan halen?

Ik vind ze prachtig, wel heel zwaar gebouwd, maar ik houd van zo'n huge hals en het kleurtje!
Heb je die Titau opt oog? :D

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 22:24

KoudbloedKim schreef:

Ja dat prachtige dier, toen ik die zag was ik meteen verkocht.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 22:27

Jaan81 schreef:
Is er geen vereniging van het stamboek in NL waar je info kan halen?

Ik vind ze prachtig, wel heel zwaar gebouwd, maar ik houd van zo'n huge hals en het kleurtje!
Heb je die Titau opt oog? :D

Nee alleen een Franse voor zo ver ik het allemaal gezien heb op Google. Ik heb die site nog niet helemaal goed bekeken dat zal ik van het weekend eens doen.
Ja die heb ik op het oog. :) ik vind hem echt prachtig!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:29

Ik vind hem ook geweldig. Heeft een lieve uitstraling, benen zien er oke uit, mooie hals en een kwijlkwijl-kleurtje! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:30

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 22:30

Adil schreef:
KoudbloedKim schreef:

Heb 'm ook gezien (kwijlt bij de gedachte), vreselijk mooi dier!

Heb helaas niet zo veel ervaring met Percherons. Mocht ooit met een tweespan Percherons een stukje "rijden" met een huifkar erachter. Super braaf, heel erg relaxed en enorm veel vermogen, maar relatief weinig uithoudingsvermogen (vergeleken met een warmbloed die qua training op ong. hetzelfde niveau is).

Maar goed, die dieren waren al zo vaak voor de koets geweest en kenden al zo veel, dat garandeert natuurlijk niets voor het ras op zich. Je kunt een hoop aanleren/trainen ;)

Ja dat prachtige dier, toen ik hem zag was ik verkocht!
Ja dat heb ik al meer gelezen over het uithoudings vermogen. Ik wil er ook 1 voor recreatief en af en toe een beetje dressuur en eens een keuring, niet al te veel wedstrijden ect.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:32

Je kunt ook altijd op zoek naar informatie op de bokt wiki. Daar staat een artikel over dit ras: Percheron.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 22:33

Jaan81 schreef:
Ik vind hem ook geweldig. Heeft een lieve uitstraling, benen zien er oke uit, mooie hals en een kwijlkwijl-kleurtje! :j

Ja ik vind hem ook in 1 woord prachtig! En alleen die kleur al en dan alles erbij maakt het gewoon een paard wat ik wil na dat van Daisy.

Nu alleen paps en mams nog overhalen aangezien me moeder hem niet mooi vind?! Misschien even langs een kennis die ze kan overhalen.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 22:34

Tineke en Dribbel bedankt ik zal er even kijken! Die van wikipedia en bokt had ik al gelezen was kort maar daar kwam je toch meer te weten.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 02:28

ik zou gewoon lekker naar dat prachtdier gaan kijken en als het dan klikt kun je altijd nog verder zien! toch?

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:44

Waar je wel op moet letten is dat veel stallen extra stallinggeld vragen omdat het geen gewoon rijpaard is. Daarmee bedoel ik dat deze dieren natuurlijk meer eten en meet stro/vlas etc verbruiken.
Ook wil niet iedere hoefsmid ze bekappen of beslaan. En als ze dat wel willen, willen ze vaak een hoefstal om dit in te doen.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 15:16

Ik wil wel kijken maar aangezien hij in overijsel staat en ik in Zeeland woon kan ik er niet even heen en zal ik eerst me ouders moeten overtuigen.

Hij komt gewoon thuis te staan dus met extra stallings kosten zitten we niet. Alleen extra kosten qua hooi, krachtvoer ect. Maar we hebben al een Trekpaard gehad dus dat zijn we gewent. Of zou een Percheron nog meer eten?