Hartelijk dank voor jullie expertise

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Slechtvalk schreef:Kunnen jullie mij vertellen wat ongeveer de richtprijs is van een Fries merrie veulen met goede papieren. Ik bedoel wat is een realistische prijs voor gewoon een goed veulen, net van exterieur. Wordt in de toekomst ingezet als recreatiepaard.
Hartelijk dank voor jullie expertise
FriesWytske schreef:@ friesiszwart. Hij vraagt om een richtprijs.
@ TS Denk toch dat je dan al gauw aan 1300 tot 1500 euro moet gaan denken, zoals ik ook al in je andere topic vertelde. Voor een enter zit je op ongeveer 2000 euro.
FriesWytske schreef:Daar kom je op dit moment niet op uit friesiszwart. De kosten wegen op dit moment niet op tegen de prijs die er voor een merieveulen wordt gekregen.
twijtel schreef:als je kijkt op marktplaats gaan de meeste nu rond de 1300 euro weg, twenters zitten direct wel al een stapje hoger.
Adil schreef:Je moet geluk hebben...De juiste persoon treffen en het juiste paard hebben.
Laatst een merrie-jaarling van Brandus 345 met vol papier in opdracht verkocht. Ik ga de prijs hier niet zo neer zetten, mag per PB, maar het was meer dan €1700 hoor...!
Ik betaal liever voor kwaliteit.
haitze schreef:Adil schreef:Je moet geluk hebben...De juiste persoon treffen en het juiste paard hebben.
Laatst een merrie-jaarling van Brandus 345 met vol papier in opdracht verkocht. Ik ga de prijs hier niet zo neer zetten, mag per PB, maar het was meer dan €1700 hoor...!
Ik betaal liever voor kwaliteit.
dat is mooi
misschien als er weer een goed veulen bij de merrie komt dat jij hem goed kunt verkopen?
Valencia2002 schreef:Ik volg ook even, want heb ook een merrieveulen gezien. Ik ben niet bekend in de Friezenwereld, alleen in de KWPN-wereld, maar ik lees iets over een vol papier. Hoe zie je op het friese papier dat het een vol papier is? Het merrieveulen wat ik heb gezien is een 2de premieveulen en haar moeder is een ster.
Adil schreef:Elk paard in de afstamming (wat op papier staat) moet een predicaat hebben. Dan heb je een vol papier.