http://www.animoruitersport.nl/webshop/product_info.php?cPath=130_149&products_id=294
En met de site waar die op staat?
Wil hem zo graag hebben!! Helemaal verliefd wil dan wel de bruine variant ervan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lusitana schreef:Dat het bit minder kan bewegen is juist het grote voordeel. Wat zou je bit moeten bewegen in een mond? kun je daar dieper op in gaan?
jus schreef:Je mag geen wedstrijden rijden met een neusriem die vast zit aan de bakstukken , doet ook niemand want dat kan niet met een trens , jij doet het wel maar je rijdt ook geen wedstrijden.
Citaat:Longeren heeft er mee te maken dat veel ruiters liever het paard op de neus werken en niet in zijn mond zit te trekken aan een lijntje jij begon erover dat het au is op de neus.
Je kunt ook net zo goed zonder, een neusriem heeft geen enkele toegevoegde waarde bij een goede ruiterhand en een afgericht paard. Hij zit er niet om om iets te dóen. Ook niet bij de professionele ruiters.Citaat:Het hoofdstel is gemaakt om met stang te rijden en heb ook geen enkele(profesionele) portugeze of spaanse ruiter gezien met een trens en een portugees of spaans hoofdstel met vaste neusriem , natuurlijk kan je een trens erop doen en de neusriem superwijd doen maar ja dan kan je net zo goed zonder.
Ik geloof niet dat er iemand in dit topic moeilijk heeft gedaan of doet over de stang? Misschien wil TS er een stang aan, misschien een trens, beide kan. Er werd beweerd dat er geen trens aan kon, daar ben ik op ingegaan.Citaat:De portugeze stang is een van de fijnste stangen die er is , snap niet dat mensen zo moeilijk doen over een stang in een paardenmond zijn namelijk de handen die het hard of zacht maken.
Dat weet ik bijna wel zeker, meestal omdat ze op bv barokke dagen en andere evenementen leuk voor de dag willen komen.Citaat:Maar goed ieder zijn idee en smaak ik vind persoonlijk ook al die versiering niet mooi erop , vind een portugees hoofdstel mooi met alleen de gespen niet de versiering op het leer en die zijn er ook gewoon met losse neusriem.
Ik denk dat in NL het hoofdstel alleen word gekocht op mooiegheid niet lettend op de funcionaliteit.
SuzanLarissa schreef:...of andere opties die beter zijn dan degene die ik mooi vind.