Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
De mijne is in die periodeook amper vooruit te branden in het begin, hoe meer je druk zet hoe liever ze het heeft en gaat dan expres nog wat vertragen. Zelfs een zweeptik of sporen doen dan niet zoveel uit. In die periode ga ik gewoon wat vaker longeren, paard is dan ook algemeen slomer.
Dat is ook een vorm van verzet. 
)Ania schreef:eens met senna. plus dit:
Een jong paard moet je stimuleren en belonen als het om lopen gaat. Niet afdwingen wat jij doet.
Ik denk dat t bokken een vorm van frustratie was die eruitkwam. Ze werd overvraagd, gedwongen en je bent onzeker. Uiteindelijk gaat het beter, jij krijgt zelfvertrouwwen, zij krijgt zelfvertrouwen en dan barst de bom. Elk jong paard heeft dit (onvoorspelbare gedrag) Of t nou een fries is of kwpn.
Daarbij geef je aan dat je zelfvertrouwen niet optimaal is, bij een jong paard hoort die te allen tijde 150% te zijn anders neemt je paard t van je over en worden jullie steeds onzekerder.
totdat er ineens de bom barstte, bokken, wegschieten in volle rengalop... Ik werd onzeker, en hij weer van mij. Ik ging er met wat angst en stress op, en hij reageerde weer daarop, van Hey vrouwtje.. jij vind het eng dus alles is eng!!
zoek goede begeleiding!