wat vinden jullie hiervan, film andalusiers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

wat vinden jullie hiervan, film andalusiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 21:04

amsterdam_30

Re: wat vinden jullie hiervan, film andalusiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:03

Vreemd dat je over ieder ras zegt dat je super veel interesse hebt.. (zie andere posts TS).
Over je gesloten topic over friezen wilde ik alleen nog kwijt dat je wel heel wat in huis moet hebben om als 14 jarige veilig buiten te kunnen rijden met de gemiddelde fries. Ze zijn sterk en veel zijn flink pittig ook!

sannepakito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:27

Wel een leuk filmpje!

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:44

Weet je wel waar je aan begint en wat ze kosten ??
Heb zelf een lipizzaner ruin die is nu 5 jaar, maar je moet heel veel geduld hebben met deze rassen.
Mijn dochter begint hem nu pas aan de lijn zelf voorzichtig te rijden ze worden beide klassiek opgeleid. We hebben hem nu anderhalf jaar en ze is bijna een jaar bezig geweest met vertrouwen winnen en grondwerk, dit alles onder continu goede begeleiding en daarbij staat hij in voltraining vanaf oktober vorig jaar.
Het filmpje is erg leuk maar de gemiddelde opleiding van een klassiek paard is ongeveer 5 tot 7 jaar.
Dus bedenk je voordat je hieraan begint en daarbij zijn de aanschaflosten van zo'n ras behoorlijk hoog.
Dit geld zowel vor een goede PRE als voor een lipizzaner.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:56

Heb helaas het filmpje niet kunnen bekijken omdat ik ff aan het bijlezen ben op mijn telefoon.
Wel zou ik me graag aan willen sluiten bij wat yvette46 zegt. Ten eerste ben je voor een beetje P.R.E. bijna evenvwel kwijt alw een beter gefokt 'gewoon' paard. De PRE is niet zomaar een gemiddeld paard en dat moet je ten alle tijden in je achterhoofd houden. Ze zijn heel gevoelig en hebben haast een gevoel voor rechtvaardigheid. Wanneer je een goede baas voor niet alleen een PRE maar voor welk ras dan ook zul je ten alle tijden een goede leider moeten zijn. Om dat te kunnen zijn zul je zeer rechtvaardig en af en toe heel geduldig moeten zijn maar je ook in het dier kunnen inleven.

Ze zeggen wel eens dat je een PRE moet verdienen. En dan doelen ze niet alleen op het grotere kostenplaatje maar vooral op het feit dat niet iedereen geschikt is voor dit ras.

Ik zie het zelf bij mensen die met mijn paard in contact komen. De een kan er wel mee omgaan en de ander niet.
Een aanrader is dan ook zeker een keer af te spreken met iemand die een PRE heeft zodat je niet alleen rijtechnisch kunt kijken of dit ras bij je past maar ook in de omgang.