Heb helaas het filmpje niet kunnen bekijken omdat ik ff aan het bijlezen ben op mijn telefoon.
Wel zou ik me graag aan willen sluiten bij wat yvette46 zegt. Ten eerste ben je voor een beetje P.R.E. bijna evenvwel kwijt alw een beter gefokt 'gewoon' paard. De PRE is niet zomaar een gemiddeld paard en dat moet je ten alle tijden in je achterhoofd houden. Ze zijn heel gevoelig en hebben haast een gevoel voor rechtvaardigheid. Wanneer je een goede baas voor niet alleen een PRE maar voor welk ras dan ook zul je ten alle tijden een goede leider moeten zijn. Om dat te kunnen zijn zul je zeer rechtvaardig en af en toe heel geduldig moeten zijn maar je ook in het dier kunnen inleven.
Ze zeggen wel eens dat je een PRE moet verdienen. En dan doelen ze niet alleen op het grotere kostenplaatje maar vooral op het feit dat niet iedereen geschikt is voor dit ras.
Ik zie het zelf bij mensen die met mijn paard in contact komen. De een kan er wel mee omgaan en de ander niet.
Een aanrader is dan ook zeker een keer af te spreken met iemand die een PRE heeft zodat je niet alleen rijtechnisch kunt kijken of dit ras bij je past maar ook in de omgang.