Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
linky schreef:Merrie is klein, geen vol papier, veulenboek, weinig behang (vind ik persoonlijk niet erg maar daar denken de meesten heel anders over!). Behang heeft geen invloed op opname stamboek maar veel behang is natuurlijk wel een pré. Dat is tenslotte een raskenmerk.
Ze kan ook nog niks? Niet beleerd onder het zadel of voor de kar?
Rond € 2000,= - € 2500,=? Markt is verzadigd, er zijn genoeg te koop.
vanRijnwoude schreef:Fokken kan prima, maar op het moment raak je je paarden aan de straatstenen nog niet kwijt, dus om dan met een vb/stb merrie te gaan fokken zonder vol papier: lijkt mij niet handig.
Maar mocht je een veulen voor jezelf willen fokken, informeer dan goed gezien haar bloedvoering (veel Wesselbloed!). Dit ivm mogelijk dragerschap van de merrie (dwerg/waterhoofd).
vanRijnwoude schreef:Ze is zelf geen ster en ze heeft een stb in het papier (oma). Dus heeft ze een 'gat' en daarom geen vol papier (wat inhoudt dat er 4x ster/preferent op het papier staat).
bijdehandje1 schreef:Ik ben een beetje verbaasd over de opmerking "als ik haar ster Máák!"
Ik heb de foto gezien, en denk niet, dat dit paard in aanmerking komt voor een predikaatje.
Weinig maat, weinig behang.