Nakomelingen van Brandus 345

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Nakomelingen van Brandus 345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 11:21

Zijn er hier nog meer mensen die een Brandus nakomeling hebben? Ik heb een 11 jarige BrandusxJochem. Hij is groot, knap, enorm werkwillig en lief. Klein hartje, vooral (alleen) op buitenrit. In de eigen bak kan hij ook nog wel eens spoken zien maar op concours kijkt hij echt nergens naar |o

Inmiddels hebben we 5 winstpunten in de M2, en er zit absoluut meer in. (Nu nog bij mij haha!)

Afbeelding

Afbeelding

Maaike_Ma

Re: Nakomelingen van Brandus 345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:49

Ik rijdt een Friese hengst en hij is ook een nakomeling van Brandus maar ik weet niet zeker of dat Brandus 345 is.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:48

Wij hebben een Brandus 345 nakomeling te koop staan. Mooie merrie...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 13:51

Ik zag haar net al ja :j

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:54

De fries die ik verzorg is van brandus

Hij is groot, knap, enorm werkwillig en lief. Klein hartje, vooral (alleen) op buitenrit. In de eigen bak kan hij ook nog wel eens spoken zien maar op concours kijkt hij echt nergens naar
Dit is precies Jelle! echt 2 druppels water!!

Bijv, hij zit thuis altijd te klieren op rechts! en op wedstrijd heeft hij nergens last van.
Hij ziet alle veranderingen in de bak/ bos bijv nieuw geplaatst bankje!.
Op wedstijd loopt hij overal langs haha heel apart!
Het is net of hij denkt van ! nu moeten we scoren dus we doen het!. <3

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's in mijn profiel *D <3 <3
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 12-08-10 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's ter illustratie. derde in link geplaatst.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 14:45

Wat een knapperd zeg!!!!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:12

ja he, jij hebt hem nog mooi zwart! hoe hou je dat zo zwart!!!.

Jelle Kleurt enorm!.Ze staan ook veel overdag buiten, zonder deken, weet niet of dat verschil maakt?

Voor mijn eigen fries heb ik momenteel walnotenspul in een spuitbus, dat helpt het donker te houden van zn vacht, en tegen UV straling!..Wat doe jij er tegen? of hoef jij niks te doen!?

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:16

Wij hebben een tweejarige merrie van Brandus;

Afbeelding

Hoe ze onder het zadel is weten we dus nog niet, maar zo in de omgang is ze echt het braafste paard ooit. <3

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 16:29

winia4ever schreef:
ja he, jij hebt hem nog mooi zwart! hoe hou je dat zo zwart!!!.

Jelle Kleurt enorm!.Ze staan ook veel overdag buiten, zonder deken, weet niet of dat verschil maakt?

Voor mijn eigen fries heb ik momenteel walnotenspul in een spuitbus, dat helpt het donker te houden van zn vacht, en tegen UV straling!..Wat doe jij er tegen? of hoef jij niks te doen!?

Die foto vertekent een beetje hoor, inmiddels is hij bijna lichtbruin en hij staat gewoon zonder deken of hulpmiddel buiten. Hij is zo bruin dat ie bijna niet opvalt naast mijn vosje :D
Heb ook het idee dat die sprays enzo een hoop geld kosten en niet veel opleveren...

Leuke merrie Niezel, ze heeft nog een lieve babyface ook!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 16:30

Leuk dat er nu eindelijk wat reacties op het topic komen! :j

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:43

ik heb zelf een merrie van Bente 412..Ook zo'n knapperd! Maar Brandus ook een lekkerstuk zeg! haha

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:58

Gulpje schreef:
Leuke merrie Niezel, ze heeft nog een lieve babyface ook!!

Thanks! :o
Wij denken dat ze nog een stuk groter wordt dan haar vader, ze zit qua schofthoogte nu al op een 1.55/1.60. We gaan haar over anderhalve week weer opzoeken in de opfok, het zal me benieuwe hoe ze er nu uitziet.
Als ze onder het zadel maar half zo braaf is als in de omgang hebben we er een gouden paard aan (en dat hebben we nu al!)

Zelf hebben wij Brandus nog nooit in het echt gezien en dat zou ik toch wel eens graag willen.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:04

Die Friese hengst die ik verzorg is wel een nakomeling van Brandus 345. Super braaf paard, schrikt nergens voor en is heel rustig soms zelfs te rustig haha. Wil er over een tijdje wedstrijden mee gaan starten, maarja dan moet je eerst L2+1 zijn voor je met een hengst mag starten.

Op mijn hyves staan foto's van hem http://maaike143.hyves.nl/album/4689161 ... /a1povphi/

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:46

Ik heb ook een nakomeling van Brandus gehad, nanne, helaas heb ik hem door omstandigheden moeten verkopen maar hij was de grootste lieverd die je maar kon vinden, en ze zeggen altijd dat friesen niet goed galopperen, nou die van mij wel. Hij is trouwens wel altijd goed zwart gebleven en ik woon nog wel in Spanje. Hij is nu 14 jaar en is prachtig met supermooi behang etc etc.Ik zou zo wel weer een nakomeling van hem willen <3

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:52

Ik heb een Brandus en het is een heel fijn paard. Brandus staat bekend om het doorgeven van vriendelijke, hardwerkende karakters en daar is de mijne wel een goed voorbeeld van. Dat geldt ook voor een aantal andere Brandus-nakomelingen die ik ken.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:56

Heb 4 jaar geleden een hengstveulen gefokt van Brandus uit de merrie Famke fan Stal Bellefleur (Anne x Nammen).
Zijn naam is Tjeerd van de Hank geboren op 10 juni 2006. Als veulen erg braaf. Op de keuring in Esbeek als veulen een 3e premie behaald. Op de leeftijd van 6 maanden gespeend en daarna verkocht. Hij is toen in de opfok gegaan en van daaruit hebben ze hem op 2-jarige leeftijd verkocht. Ik weet helaas niet waar naar toe. Ben benieuwd of Iemand Tjeerd kent of miss wel heeft gekocht??! Zou hem heel graag nog eens zien. 2 Jaar geleden is er uit dezelfde merrie een halfbroer geboren van Botte. Deze Hengst heb ik nog steeds. In febr. dit jaar is er een halfzusje van Tjeerd geboren ook weer uit dezelfde merrie Famke.
Helaas heb ik Imke (zo heet ze) een maand na haar geboorte verloren door een ernstig ongeluk, veel verdriet van. Nu is mijn lieve merrie Famke 2 weken geleden ook overleden t.g.v. een slag in haar darm (koliek). Ben er kapot van. Zou dus heel blij zijn als ik haar 1e veulen Tjeerd van de Hank van Brandus nog een keer zou kunnen zien. Ben benieuwd hoe t nu met hem gaat. Hoop dat ie op zijn moeder lijkt qua karakter, was altijd een erg lieve en ijverige merrie.
Als iemand mij zou kunnen helpen, dan zou ik t graag horen. PB staat open.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:58

hoi ik heb er zelf ook eentje namelijk de tjeerd die famke zocht heb met famke al contact gehad via de mail
het is een super braaf en hardwerkend paard

Afbeelding
Afbeelding

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 10:28

Wat ontzettend leuk dat Tjeerd direct getraceerd is zeg!

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:03

Ja idd das echt super, ben kei blij. Was helemaal verbaasd dat ik hem hier op bokt weer tegen kwam! +:)+

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:19