Vliegendeken voor Andalusier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

reiziger

Vliegendeken voor Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:10

Ik had voor mijn Andalusische merrie een vliegendeken besteld via internet, maar hij ligt werkelijk voor geen meter..
Zowel bij de borst als bij haar hals zit het veel te strak. Ook de buikflap paste niet.

Ze is ook wel een beetje het ouderwetse type, brede borst, brede nek..Iemand een tip voor een goed merk?

ikke20

Re: Vliegendeken voor Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:18

rambo sih gebruik hem voor mn fries die best wel erg breed is

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:19

Maatje groter? Mijn Hispano zou volgens de maattabellen een 185 nodig hebben, maar is zo breed dat 195 beter past.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:24

Maatje groter zal misschien wel schelen, maar lost het niet op. Ik heb zelfs de voorsluiting van de deken verplaatst naar beneden, omdat hij enorm knelde aan de onderkant van haar hals. Maar ook toen zat hij nog niet goed. Ze heeft gewoon een hele dikke hals.
En een brede borst.

Rambo sih zal ik eens naar zoeken!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:25

Ik heb de Pagony flycooler van Divoza en een hele barokke Iberische hengst en deze vligendeken ligt echt geweldig!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:26

Ik heb een vliegendeken van Norton vliegendeken gehaald voor mijn anda ruin met zeer dikke nek. Met losse hals en hoofd, hij past goed.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:27

Goed merk? Ik heb ook een andalusier en precies hetzelfde probleem, merk maakt bij mij geen verschil. Heb verschillende merken geprobeerd zowel bij winter als vliegendekens.

Als ik de goede maat qua paard koop ligt het lijf goed maar gaat de nek niet dicht of veel te strak.

Ik koop nu standaard een maat te groot. Niet ideaal maar to dusver de beste oplossing.

Ook ben ik bij Arthurs Westernstore geweest. Daar verkopen ze dekens met teruggesneden hals, om manen te beschermen. Leek een goede oplossing, is uitgelopen op een drama. We hebben nou eenmaal een apart model paard en deze dekens bleven dusdanig achter de schoft hangen dat hij deze winter daar een wond heeft gekregen waar nu inmiddels weer goed haar overheen groeit.

Mijn oplossing is dus maat te groot kopen. Sommige dekens zijn dan echt net een tent maar andere vallen goed. Even uit proberen...

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 16:47

Ik had de gids van Divoza toevallig nog liggen, dus heb toen ook maar de Pagony flycooler besteld. In een maat groter.
Hopelijk past hij, nu met dit weer wil ik haar ook niet zonder deken laten staan.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:27

Bij de mijne vallen / passen (helaas door schade en schande geleerd) Amigo en Dominik dekens het beste.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 13:52

Gister de Pagony besteld, en vanmorgen om 9.00 had ik hem al binnen ;)
Meteen naar het paard geweest. Hij past, nét. De sluiting bij de borst kan dicht , maar ik ben wel superblij dat ik een maat groter heb besteld, anders was het niet gegaan, zo,n dikke nek heeft ze dus..

Ze staat er nu in elk goed/vliegvrij bij in de wei.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:24

Ik heb een Amigo en een Dominick en die passen beide...

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:10

Ik heb een Amigo :j

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:13

QHP dekens, zitten echt prima om de anda's, en zijn ook niet zo belachelijk duur..