Hoi allemaal!
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaresse van een noordzweeds paard! Hij is zo superstoer! Maar ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn met een noordzweed en wat zij met hun paard doen (dressuur, recreatie, etc.). Ik had wel een topic gevonden maar dat was al oud en daar is weinig op gereageerd. Als het goed is zijn er ondertussen al wat meer noordzweden in Nederland. Ik wil met mijn paardje alleen recreatierijden en trektochten, endurance, trec.
Daarnaast heb ik nog een vraagje. Hij is op dit moment veeeeeeeel te zwaar (50kg) en zijn zadel schuift ontzettend. Daarom rijd ik zonder zadel maar dat is niet echt optinmaal met dit warme weer (kom er vanaf met een vieze zweetkont). Ik denk er nu aan boomloos te gaan of met een barebackpad. Maar ik weet niet in hoeverre je uren met een barebackpad kunt rijden en hoe dit de druk van de ruiter verdeelt. Van boomloos word ik ook niet echt veel wijzer. Er zijn zoveel meningen over. Zijn hier mensen met een trekpaard die boomloos of barebackpad rijden?
Ik hoop op reacties en op tips!
Groetjes,
Elise (en Lukas)