Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Chaos schreef:Oja. Moet ik even zien dat ik het duidelijk uitleg. Meestal komt het via internet niet helemaal zo over als ik het bedoel.
Normaal gesproken wordt er gezegd rijd je paard voorwaarts/neerwaarts. Nou is dit een term die mij niet helemaal past. Als je een paard letterlijk voorwaarts/neerwaarts rijdt heb je als uiteindelijke resultaat alsnog dat je paard op de voorhand loopt.
Citaat:Met voorwaarts - opwaarts - neerwaarts bedoel ik dus dat je het paard actief voorwaarts en aan je been moet rijden, recht tussen 2 benen en 2 teugels, om zo je paard opwaarts te laten rijzen in zijn rug en schoft om op deze wijze het achterbeen verder onder de massa te laten en plaatsen, en daardoor kun je dan met je benen naar je hand toe rijden en aan de voorkant je paard opvangen en hem bewegelijk maken in de nek waardoor je hem neerwaarts rijdt.
Trucje van mijn instructeur, en het werkt veel beter. Ook omdat ruiters het vaak sneller doorhebben, gebruik het in mijn eigen lesgeven ook.