Geschat wordt dat hij nog minstens 3 maanden nodig heeft om weer een ''normale" dikte en bespiering te krijgen. Nu ben ik gisteren even langsgeweest bij hem en viel het me op dat hij opeens een stuk gegroeid was(ik was 5 weken niet geweest, hij staat ver weg maar kan hem wel via een webcam bekijken). Natuurlijk geen meetstok mee, maar even schematisch op mijn lichaam afgemeten zou hij nu rond de 1.44 meten. Op 1 april wordt hij 2 jaar. Ik ben nieuwschierig hoe jullie denken of wat jullie ervaringen zijn met paarden die ernstig ziek zijn geweest in hun jeugd. Wat denken jullie?
-Zou hij door de ziekte kleiner blijven?
-Natuurlijk afhankelijk van zijn ontwikkeling het komende jaar, maar ik denk erover om hem voor zijn 3e jaar naar huis te halen om de basisdingen te leren zoals wandelen, licht longeerwerk, commando's etc. Hij is wel als veulen goed opgevoed en doet alles zoals aan het halster lopen, voetjes geven en hoefsmid verder al braaf. Dan wil ik hem na een maand of 3 weer naar de opfok terug brengen zodat hij daar tot zijn 4e jaar kan blijven spelen. Hoe denken jullie hierover?
-Wat groeit volgens jullie ervaring langer door: een hengst of een ruin?
-Tips in wat voor vorm dan ook waardoor hij geleidelijk sterk en groot wordt?
Alvast bedankt!