ik heb een friese merrie waarmee ik een veulentje (voor mezelf) wil fokken. Zij is stamboek (op de moeder na die niet naar de keuring is geweest, vol papier, maar dat geldt dus niet). Zij is niet heel verkeerd gebouwd maar ik wil geen dure Friese dekking gezien de nakomeling in het stamboek nooit wat kan worden (gezien dat niet-volle papier al vast staat). Ik dacht zelf aan een arabo-fries of bonte, suggesties zijn heel welkom. T'is een Gerlof X Ewoud. Haar verbeterpunten zijn: *halslengte *iets fijner gebouwd skelet *conditioneel (vandaar dat de arabo-fries me wel wat lijkt) Verder is ze redelijk flegmatiek en maar zeker niet on-werkwillig. Ik zou absoluut flitsender willen zien maar verder heeft ze echt een superkarakter. *ze is best soepel. *overige verbeterpunten zijn wellicht op de foto te zien (bij fokkerij/ hengstenkeuze). De foto's had ik bij fokkerij/hengstenkeuze staan maar het lukt me niet ze te downloaden op dit moment. Daar heb ik nog geen reacties.
Bedankt voor de reacties.
Jantineee_
Geplaatst: 06-02-10 21:44
Ik neem aan dat je een goedgekeurde dekhengst wil hebben..
Bonte Willem is zeker een aanrader, vandaag zijn er ook nog een aantal hengsten goedgekeurd voor het Barockpinto stamboek (ook bonte hengsten dus). Foto's enz, van deze paarden komen als het goed is volgende week op de site te staan. Kijk maar eens, www.barockpintostudbook.com
arun
Geplaatst: 06-02-10 22:12
Citaat:
Daar staan alle 11 goedgekeurde arabo friezen op
Sinds vorige week zijn er 2 bijgekomen maar site loopt achter op de feiten.
Jantineee_
Geplaatst: 07-02-10 18:42
arun schreef:
Citaat:
Daar staan alle 11 goedgekeurde arabo friezen op
Sinds vorige week zijn er 2 bijgekomen maar site loopt achter op de feiten.
owke, dat wist ik niet
friesiszwart
Geplaatst: 17-02-10 09:24
Als je een arabofriese dekhengst gebruikt fok je geen fries paard, maar een arabo-fries. Je krijgt bij een eventueel veulen niet het gele stamboekpapier van het KFPS.
arun
Geplaatst: 18-02-10 21:59
Dan krijg je wel een volwaardig stamboek papier van het EAFS