Als je een goed shire veulen kan vinden voor 800 euro vind ik dat erg knap! Dat is dan waarschijnlijk of een drama paard of geen ras zuivere.
De schatting tussen 2000 en 10.000 is zeker niet alleen in engeland! Het beste kun je naar Robin Hood Stables gaan. Daar staat het neusje van de zalm en zijn bijzonder vriendelijke mensen met een uitstekende kennis van het ras. Bovendien kennen ze ieder paard persoonlijk en kiezen daardoor in 99% van de gevallen het juiste paard voor de nieuwe eigenaar.
Duur in onderhoud is ook onzin! Ze eten namelijk bijzonder energiearm waardoor je in de meeste gevallen met 24/7 hooi af kan en geen brok geeft. De hoefsmid is wel duurder met ijzers maar als je even zoekt hoeft dat helemaal niet Verschrikkelijk veel duurder te zijn.. DA is ook duurder aangezien de medicijnen verdubbelt moeten worden vanwege het gewicht.
Maar aangezien een shire een ras is met weinig erfelijke kwalen... en verder over het algemeen een gezond paard is... \
Als je de keuze moet maken tussen een shire of ander paard op basis van een maandelijks verschil in kosten van 40 euro kan je beter helemaal geen paard nemen, want dat betekend dat je ook een onvoorziene omstandigheid die bij ieder ras kan gebeuren ook niet kan betalen... Maar dat is mijn idee.
hoe ik dit weet?
Wij hebben er zelf 4 staan, daarnaast fokken wij ook in hobbymatig verband. Wij hebben op het moment geen veulens staan.. Maar wij hebben een goede relatie opgebouwd met Robin Hood Shires en weten dat zij altijd wel 40-50 paarden hebben staan.
Zoekt je vriendin meer informatie mbt de shire?
http://www.robinhoodstables.nl