Hoe duur is een Shire paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qaatje

Hoe duur is een Shire paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 17:42

Tja, hoe duur is z`n prachtig beest?
Mijn vriendin vind ze geweldig, maar wil graag weten hoe duur ze zijn.

Bonny1997

Re: Hoe duur is een Shire paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:45

Dat hangt helemaal af van het soort Shire dat je hebt, misschien kan je is op internet zoeken

Qaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:43

Dank je Bonny1997 voor de info.
Ik heb op internet gevonden dat een dat een shire tussen de 2.000 en 10.000 euro is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:21

RPA--> BKR

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:48

Klopt, waar ik rijd hebben ze een veulen van 6 maanden gekocht en die was 3500 euro. Verder kosten ze nogal wat in onderhoud en is het wel een ras wat je echt moet liggen.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:19

Het is maar net wat voor paard je wil hebben, net als bij andere paarden hangt de prijs af van afstamming, leeftijd, bereden enz. en of ze prijzen hebben gewonnen op de keuring.
In Engeland zijn ze een stuk duurder. En omdat ik de schatting van 2 000 - 10 000 een beetje hoog vind denk ik dat die schatting daar vandaan komt...

SheltieRex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:00

je hebt ze al voor 800 als veulen.

1031717

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:35

Als je een goed shire veulen kan vinden voor 800 euro vind ik dat erg knap! Dat is dan waarschijnlijk of een drama paard of geen ras zuivere.

De schatting tussen 2000 en 10.000 is zeker niet alleen in engeland! Het beste kun je naar Robin Hood Stables gaan. Daar staat het neusje van de zalm en zijn bijzonder vriendelijke mensen met een uitstekende kennis van het ras. Bovendien kennen ze ieder paard persoonlijk en kiezen daardoor in 99% van de gevallen het juiste paard voor de nieuwe eigenaar.

Duur in onderhoud is ook onzin! Ze eten namelijk bijzonder energiearm waardoor je in de meeste gevallen met 24/7 hooi af kan en geen brok geeft. De hoefsmid is wel duurder met ijzers maar als je even zoekt hoeft dat helemaal niet Verschrikkelijk veel duurder te zijn.. DA is ook duurder aangezien de medicijnen verdubbelt moeten worden vanwege het gewicht.
Maar aangezien een shire een ras is met weinig erfelijke kwalen... en verder over het algemeen een gezond paard is... \

Als je de keuze moet maken tussen een shire of ander paard op basis van een maandelijks verschil in kosten van 40 euro kan je beter helemaal geen paard nemen, want dat betekend dat je ook een onvoorziene omstandigheid die bij ieder ras kan gebeuren ook niet kan betalen... Maar dat is mijn idee.

hoe ik dit weet?

Wij hebben er zelf 4 staan, daarnaast fokken wij ook in hobbymatig verband. Wij hebben op het moment geen veulens staan.. Maar wij hebben een goede relatie opgebouwd met Robin Hood Shires en weten dat zij altijd wel 40-50 paarden hebben staan.

Zoekt je vriendin meer informatie mbt de shire?
http://www.robinhoodstables.nl

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:38

er staat ook een hele mooie shire op marktplaats en is geklasseerd in de dressuur!
hij staat erop voor 3250 euro! dus dan moet het meevallen als ik hier de prijzen van hoor!

1031717

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:45

Ja klopt.. Dat is niet alleen een heel mooi paard maar ook een heel lief paard.. Het is dat het bij ons vol is op het moment..
Zucht.....

Het "vervelende" bij het shire ras is, is dat de prijs tussen een volwassen paard en een veulen of jaarling niet heel veel scheelt. Heel anders als bij de andere rassen...

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:34

Voor de beste informatie kan je het beste kijken op http://www.nshs.nl De site van de nederlandse shire horse vereniging. Daar kan je terecht voor algemene informatie. Al is het blijkbaar zo dat in de praktijk er wel veel verschil is, want ik kan niet echt zeggen dat ik het met 1031717 eens ben...
Bij veelgestelde vragen staat inderdaad dat het tussen 2000 en 10000 is, maar de ervaring die wij hebben is toch wat anders. De richting van de prijs van die shire op marktplaats zou ik eerder aan denken. (Die heeft trouwens een nieuw huisje!)
Dat de kosten voor het onderhoud van een shire hoog zijn is, zoals 1031717 al zegt niet waar. Maar wat wel zo is is dat ze veeel eten. Met twee shires die 24/7 op wei staan gaan er bij ons in de winter 3 balen hooi per dag door.
Als ik iemand zou aanraden om langs te gaan voor meer informatie is dat http://www.sherwoodshires.nl
Voor meer importeurs en fokkers zou ik weer naar nshs.nl verwijzen.