grote andalusier?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lobbie10

grote andalusier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 19:11

Hooii,,

Ik heb even een vraagje. Mijn andalusier is ca. 1.72 groot. Ik ben tot nu toe nog geen grotere tegengekomen. Kennen jullie misschien een grotere?

Groetjes! :D

sannepakito

Re: grote andalusier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:37

Wat gaaf zeg, zo'n grote!! FOTO!!
Mijne is maar rond de 1.55 haha

lobbie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 20:58

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:53

klopt, zij komt uit een stam die groot fokt
Dit is Emperadora. Wij hebben haar moeder Regidora gehad, die was ook erg flink!!

Veel plezier met haar.

sannepakito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:21

aaah leuk paard!!
geniet er van:)

lobbie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 21:24

dankje! :D

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:25

Ben ook eens wezen kijken bij een andalusische merrie bij Elske. Zegt je dat wat? Volgens mij heeft zij nu Regidora? En de naam Emperodora klinkt mij ook bekend. Ontzettend mooi dier heb je!! Geniet ervan :)

lobbie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 21:34

Ja Elske zegt me zeker wat. Elske reed Emperadora voor de vorige eigenaresse :D

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:36

Aha ik vond al dat ze zo bekend voor kwam, dan heb ik haar ook gezien. Ik ben toen bij haar ook wezen kijken voor een anda merrie, die was toen 4 jaar oud en had nog een veulen aan de voet, weet alleen haar naam niet meer. Die was toen iets van 1.65. Ontzettend lief dier, maar te groen voor mij.

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:45

Het kan maar zo zijn dat het dezelfde merrie is als die ik toen gezien heb. Maar dan is ze nog behoorlijk gegroeid zeg :j. Heb je haar al lang? Ik ben toen volgens mij in juli/aug 2008 wezen kijken. Als het haar is: ze is ook een enorm goede moeder. Dat veulen was ook zo vreselijk lief!!! Daar had Elske toen al een koper voor. Nogmaals veel plezier met haar! Hier ga je enorm van genieten :D

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:48

Hey daar is Emmie!! Wat is ze groot geworden! Hoe is het met haar? Is ze nog steeds zo'n droom om te rijden? Ik ben maar zelden zo'n fijn paard tegen gekomen!! Tenminste de hele "Regidora"-familie zijn fijne paarden! Ik wilde nog contact met jullie opnemen maar ik ben het telefoonnummer van Laura kwijt, zou je me die willen pb-en?

Ik heb de halfzus en halfbroer van Emmie gehad. Conquistadora (7 jaar en 1.69m) heb ik afgelopen november verkocht en Fuego (4 jaar en 1.69m) heb ik 2 maanden geleden moeten verkopen. Het zijn superpaarden en ik mis ze, vooral Fuego. Ik heb nu nog een nakomeling van Conquistadora, Nobleza, en een kwpn-er, Sisco, (die vos heb je misschien nog gezien). Regidora is nooit van mij geweest. Ze heeft jaren bij stal baroque (ww.stal-baroquenl) gestaan. Toen is ze in de verkoopmolen terecht gekomen en inmiddels staat ze bij de 3e eigenaar naa baroque. Ze staat inmiddels (drachtig van Grelo) in Tiel. Met de eigenaresse heb ik tot nu toe nog geen contact gehad.

Louise, naar welk paard ben jij komen kijken bij mij? (foto's staan in mijn profiel) Kan het Conqi zijn? Zocht jij toen een paard samen met een vriendin?

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:51

Hee hoi Elske, wat leuk jou hier ook te treffen!! Ja dat was idd Conquistadora :j Nu weet ik het weer. Ik vond haar echt heel erg leuk en was stiekem helemaal verliefd, maar ze was helaas echt te groen voor mij :( Heb nu een KWPN'er, 7 jarige van Flemmingh. Heel braaf dier en al wat verder opgeleid. Hoe is het met Conqi? Die is vast goed terecht gekomen :D Zo'n ontzettend prachtig en lief dier ook.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:52

LouiseB schreef:
Aha ik vond al dat ze zo bekend voor kwam, dan heb ik haar ook gezien. Ik ben toen bij haar ook wezen kijken voor een anda merrie, die was toen 4 jaar oud en had nog een veulen aan de voet, weet alleen haar naam niet meer. Die was toen iets van 1.65. Ontzettend lief dier, maar te groen voor mij.

Tegelijk gepost! :D Jij bent voor Conquistadora komen kijken. Emperadora was toen onder voorbehoud verkocht (aan iemand anders dan Lobbie) maar die heeft haar toen uiteindelijk niet genomen. (Jammer voor haar :P )
Conquistadora was toen idd erg groen. Ik heb haar uiteindelijk (iets minder groen als toen) verkocht aan een heel leuk mens die er dressuurmatig en recreatief mee rijdt.

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:59

Super leuk om te horen dat ze goed terecht is gekomen (had ook niet anders verwacht, zo'n lief en mooi dier!!) en ook dat we hier elkaar weer treffen :). Kan me ook nog herinneren dat je zo'n fijn zadel had, volgens mij een euroriding? Die heb ik nu ook ;). Ik blijf anda's prachtige dieren vinden, maar ben erg blij met mijn kwpn ruin, die is toch wel de mooiste van allemaal :+ Als ik ooit es de loterij win............. en ik kan paarden bij huis houden (je moet dromen blijven houden haha), dan komt er echt een anda en dan weet ik je te vinden :D. Waren allemaal mooie, welopgevoede en brave paarden die ik gezien heb toen!

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:01

LouiseB schreef:
Hee hoi Elske, wat leuk jou hier ook te treffen!! Ja dat was idd Conquistadora :j Nu weet ik het weer. Ik vond haar echt heel erg leuk en was stiekem helemaal verliefd, maar ze was helaas echt te groen voor mij :( Heb nu een KWPN'er, 7 jarige van Flemmingh. Heel braaf dier en al wat verder opgeleid. Hoe is het met Conqi? Die is vast goed terecht gekomen :D Zo'n ontzettend prachtig en lief dier ook.

Ik merkte idd dat je helemaal verliefd was maar soms is het gewoon beter om voor een ervaren paard te kiezen. Ben blij dat je een goede keuze hebt gemaakt. Conqi maakt het goed!

lobbie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 07:26

Hoi elske! :D
het gaat super met Emmie, ik ga dit najaar wedstrijden starten. Ze is nog steeds een droompaard om op te rijden, maar ook in de omgang is ze er lief en leuk.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:17

Emperadora is mooi aan het uitgroeien zeg!! Het is altijd al een heel mooie merrie geweest!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:07

Is dat een PRE met papieren?
Fikse tante dan!!!
Heb ooit wel eens een lusitanomerrie gezien van dat formaat! Er is steeds meer vraag naar grote barokke paarden ivm grote europeanen. Nadeel vind ik dat ze vaak wat van het barokke verliezen als ze de hoogte in gaan.
Prachtige merrie!!!

Elske, conqui kan ik me ook nog herinneren. Wat een droom van een merrie is dat! Een van de mooiste merries die ik ooit heb gezien!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:51

Ik denk dat het toch de toekomst is.. Je ziet steeds meer barokke rassen die toch wat meer de hoogte in willen fokken en ook aan de bouw van je merrie zie je dat ze wel degelijk in het "sportmodel" staat.

Sjieke tante hoor!

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:09

ahhh wat een grote zeg!!!!

die van mij was 1.68 toen ik hem kreeg
maar dat is een halfjaar terug
hij is wel gegroeit ga hem binnenkort ff opmeten :P

hier een foto
Afbeelding

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:00

Vriend heeft escalera merrie en vroeg kom even langs om te zien bewegen , prachtige merrie ik ben 170 en ze was stukken groter , en bewegen , net 4 jaar , jammer dat zon beest nooit bereden gaat worden. Zal is een foto van haar maken.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:39

Fijn dat het goed gaat met Emmie en leuk dat je wedstrijden gaat rijden. Hou me op de hoogte!

Lusitano: Bedankt voor het compliment!

Je ziet tegenwoordig veel veel vakers PRE's met grote maten maar vaak verliezen ze type (minder compast/minder spaans). In het begin (zo'n 12 jaar geleden) zag je ze bijna alleen tussen de 1.55 en 1.65m.

Maarruh als je er dan toch eentje met een grote maat wil, is deze wel leuk.... :))

Afbeelding

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:57

Wauw wauw wauw en nog eens WAUW!!!!!!!! :~

Wat een geweldig mooi beest heb je daar onder je kont :D