Op het onderstaande topic over de Jubileumshow van het Friese stamboek die gehouden wordt op 23 en 24 oktober a.s. te Leeuwarden staan ook een paar foto's van Reclamo.
Het is de bedoeling dat hij als een van de 4 iberische paarden mee gaat doen in oktober. Voor die gelegenheid wordt hij gereden door de stalruiter van Andele Brenninkmeijer. Wanneer wij in Warga moeten oefenen neem ik hem met Barquero ( of Abanto) mee in de vrachtwagen en stapt Hamil erop. hij vindt dit echt een groot feest, een soort schoolreisje. Bij de Woeste Hoeve ging hij alleen mee op bosrit, daarna heeft hij ook niet zoveel gezien.
Verder amuseert hij zich hiet thuis opperbest, meest in de paddox. In de wei is nog niet zo'n succes, hij is vreselijk gefocust op de andere paarden in het land. Maar in het verleden stond hij ook nooit in een normale wei, hooguit in paddox met beetje gras.
Hij eet verder goed, is vrolijk, vaak nadrukkelijk aanwezig, maar ja dat vergeven we de oude heer dan maar.
Filmpje gekeken, leuk. Quilo voor het gemak ook maar andalusier dan Het zal vast een prachtige show worden. Reclamo ziet er super uit. Ik zag Marismeno nog, en verder? De meneer van het stamboek is duidelijk erg vol van zijn ras, maar zijn uitleg van het verschil (hoe gunstig de fries afstak tegen de iberische paarden) vond ik toch een beetje eh... ...
He leuk! Ik heb zo´n soort show wel eens eerder gezien met alleen andalusiers. Ik vind het wel jammer dat sommige van die witte zoveel kleiner lijken dan de friezen.
barrye
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-09 13:41
Karina : de 4e "witte "in het geheel is mijn Barquero ( toen je nog bij Ede in de buurt woonde ben je weleens bij ons geweest voor een Spaans zadel)
Dat sommige schimmels kleiner lijken is niet zo verwonderlijk. Barquero is met zijn 1.62 cm de grootste, de rest is kleiner. Reclamo is "maar " 1.53 cm.
Karina
Geplaatst: 01-09-09 20:59
barrye schreef:
Karina : de 4e "witte "in het geheel is mijn Barquero ( toen je nog bij Ede in de buurt woonde ben je weleens bij ons geweest voor een Spaans zadel)
Dat weet ik nog ja! Is wel al heel lang geleden hoor . Zeker een jaar of 8 denk ik?