Andalusier hengst uitbrengen in Nl-Be??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mel1987

Andalusier hengst uitbrengen in Nl-Be??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:04

Hallo,
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Ik ben lid van het knhs en heb vorig jaar een kwpn-er uitgebracht tot b+8.
Ik ga nu een andalusier-hengst rijden en wil hem ook graag gaan starten. Nu weet ik dat dat op de 'gewone' wedstrijden pas mag als je een winstpunt hebt in het l2.
Nu las ik op deze site echter dat je wel barokke westrijden mag starten met een hengst. Maar hoe werkt dat en waar kan je je daar voor inschrijven? Ik had er nog nooit van gehoord
Het paard staat net over de grens in België, maar ik zou graag in nederland willen starten. Ik las namelijk dat je in belgië alleen in het vlp (snap het verschil met het andere niet helemaal) mag starten met een hengst, maar dat je voor het vlp weer een brevet moet halen. Bovendien ben ik bekender met het systeem van nederland. Mag ik een paard uit belgie wel in nederland starten?
Ik ben er van alles over aan het lezen, maar ik kom er niet helemaal uit..

Cyrina

Re: Andalusier hengst uitbrengen in Nl-Be??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:14

Dat kan idd, je mag met je hengst direct op barokke wedstrijden starten. Als je daar dan L2 bent mag je door naar de wedstrijden die voor alle paarden zijn. Je punten van de barokke wedstrijden tellen gewoon officieel, dus je hoeft dan niet weer opnieuw te beginne nmaar kan gewoon door in het L2.

Gaby Vegelin heeft dit in leven geroepen, ff googlen en dan vind je ze wel.

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 12:37

Dank je voor de tip. Ga haar naam opzoeken.
Weet iemand ook of ik met een paard uit belgie in nl mag starten?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:47

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 08:45

Bedankt voor de link. Eén ding is mij echter nog onduidelijk. Bij de KNHS staat dat je een winstpunt in het L2 gereden moet hebben.
Op deze site staat het volgende:
Er moeten 10 winstpunten in de klasse B en daarna 1 winstpunt in de klasse L1 worden behaald.
En de 3 wedstrijden die daar staan, zijn dat alle wedstrijden die gereden worden?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:35

Punt in de L1 behaald in de startersklasse van de Barokke wedstrijden is genoeg hoor, daarna je coupons (kopieen) opsturen met een begeleidend schrijven dat je heel graag verder wil in de Landelijke en even vermelden hoe je de punten hebt behaald, dus via de Barokke en vragen of je direct door mag starten in het L1 Landelijk.
Zo gebeurd.
Mail Gaby even voor de aankomende wedstrijden das makkelijker ;)

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 09:48

Dank je wel! Ik heb haar gemaild. Ik hoop dat er ook wedstrijden bij mij in de buurt zijn, anders moet ik toch in België gaan starten..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:56

Mel1987 schreef:
Dank je wel! Ik heb haar gemaild. Ik hoop dat er ook wedstrijden bij mij in de buurt zijn, anders moet ik toch in België gaan starten..

Ze zijn nogal verdeeld over Nederland, ik heb er ook aardig wat km voor moeten rijden toen. Ergens in Hazerswoude, Wassenaar, Utrecht, de Beemster en Heemstede stonden er toen op. Maar het is wel een leuke competitie ;)

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 10:08

Ja dat geloof ik. Maar ik weet niet of mijn vader het zo leuk vindt om zo'n eind te rijden.. :s