Ook even mijn nieuwe aanwinst showen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Ook even mijn nieuwe aanwinst showen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 00:05

Een kennis (paardenhandelaar) van ons heeft ons een aantal keren gebeld dat hij een paard te koop heeft.
Aangezien het op een uur rijden afstand is zijn we er tot zaterdag niet toe gekomen om het paard te bekijken en eerlijk gezegt hadden we ook geen gedachten om een paard te kopen.
Nu we voor zaken in de buurt waren hebben we de kennis gebeld of we het paard konden bekijken nu we toch in de buurt waren.
Het was liefde op het eerste gezicht :+: , en mijn vriend heeft hem zaterdagavond gekocht *\o/* .
Hij heet Inventor X en is 6 jaar, bereden en wat we zaterdag en zondag met hem gedaan hebben was hij heel braaf.
Woensdag komt hij en ik kan vertellen dat het zweet in mijn handen staat.
Flash gaat tijdelijk naar vrienden en maandag komt mijn trainer zodat we kunnen kijken wat we met hem gaan doen en in hoeverre de laatste maanden hem hebben aangetast en evt Flash door hem laten dekken.
Hij is een jaar niet bereden en staat sinds 8 maanden 24 uur in een donkere stal |( .
Als hij woensdag komt kan hij rustig op de wei zijn plekje vinden.
Hier wat foto´s van onze kanjer, let niet op mijn outfit het zat dus helemaal niet in de planning :o .

http://www.gescabonline.com/caballo/inv ... This=true&

Afbeelding

Afbeelding

Rhendera

Re: Ook even mijn nieuwe aanwinst showen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:07

Mooi beessie! mag ik vragen watvoor ras?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:08

gaaf paard!

wat erg dat hij zo lang in een donkere stal opgesloten is geweest!
tof dat je hem een beter leven gaat geven!
zijn hoeven lijken me erg lang, of hoog, of hoe je het zegt, daar is nog wel wat aan op te knappen...

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:09

Wauw mooi paardje hoor! Maar 24/7 in een donkere stal ;( , dat is echt vreselijk. Hopelijk komt hij er snel bovenop bij jullie. Succes!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:18

FireScorpion schreef:
Mooi beessie! mag ik vragen watvoor ras?

hier ben ik ook benieuwd naar

proficiat met je nieuwe aanwinst knap paard

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 00:31

Inventor is een PRE en zijn hoeven zijn inderdaad lang als het goed is is vandaag de smid geweest.
En hij is enorm vies, ik denk als het dier strakjes een poetsbeurt een wormenkuur en een ander leven dat hij nog mooier is.
Deze kennis belt ons ook al een half jaar, maar we hadden helemaal geen idee om een paard te kopen en eigenlijk dit weekend gingen we ook gewoon kijken zonder de gedachte hem te kopen.
Achteraf gezien hadden we hem deze maanden in een donkere stal kunnen besparen.
De belangrijkste rede waarom mijn vriend dit paard ook gekocht heeft is dat het niet een leven moet hebben in een donkere stal.
Mijn leven staat op zijn kop op het moment en ben blij dat mijn trainer maandag komt.
Hoewel Inventor zaterdag en zondag erg rustig was.
Evt tips zijn welkom.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:42

ik weet zo niet een twee drie een echte hulpvolle tip, maar zet hem in ieder geval niet op een enorm vol grasveld. Is misschien verleidelijk.. maar volgens mij zijn er in Spanje geen groene weides zoals we die in nederland hebben toch ? :+ dus dat zal wel niet al te snel gebeuren. Zet hem wel lekker buiten en geef hem vooral veel tijd!

succes

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:45

Mooi paard, maar wat erg, 24/7 in een donkere stal... Hoop dat hij er niks aan overgehouden heeft! Ik heb verder geen tips want heb er totaal geen verstand van!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:44

Wat een leuk paardje.
veel handelaren hebben gewoon weg geen tijd om het paard elke dag beweging tegeven of naar buiten tedoen.
meestal worden alleen de echt goede paarden onder het zadel voor gereden en dagenlijks getraint.
dus het verbaast me nix dat hij erg gewoon niet uit is geweest. Gelukkig heeft hij nu en fijn thuis gevonden waar hij alle aandacht krijgt.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:44

Knappe kerel heb je daar Brenda! Ik weet niet of je het Spanje-topic nog een beetje volgt maar mijn Fries is ondertussen in Spanje gearriveerd! :D

Ik ben benieuwd hoe Inventor er over een paar weken uitziet, ik vind het nu al een erg mooi dier!

merelemilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:50

He, Brenda! Hij is wel heel erg knap hoor! Fijn dat hij bij jou mag komen wonen! Spaanse handelaren... Tja, gelukkig kwamen jullie hem tegen, nu lekker verwennen!
Liefs, merel

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:52

Mooi dier! Komt vast goed, lekker rustig aan opbouwen en het de tijd geven.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 00:23

Bedankt voor jullie lieve reactie´s :D , kan jullie vertellen dat ik heel zenuachtig ben, morgenochtend om 8 uur komt onze nieuwe kanjer.
Heb vanavond Flash naar vrienden gereden en we zijn er tot zo verre klaar voor.
De batterij van mijn carama ligt op te laden hopelijk vergeet ik hem morgen niet mee te nemen.
Het zijn echt drie chaotische dagen geweest en hopelijk heeft deze chaos genoeg opgeleverd dat we Inventor morgen kunnen verwelkomen op zijn nieuwe plekje.
Er gaan zoveel dingen door me heen, weet niet of ik slaap vannacht.
De adreline zit erg hoog }:0 .

@mvs bedankt voor je tip, wij hebben hier in het noorden wel veel groen, maar Flash heeft haar wei gelukkig helemaal kaal gegeten :D.

@Sonja89 de twee dagen dat we hem gezien hebben is dat hij goed luistert maar enorm bang is voor onverwachte reacties, moet er morgen ook weer op letten dat ik heel zachtjes met mijn handen beweeg want daar is hij schikachtig voor.

@ PinkPrincess Wat ik gezien heb dit weekend neem ik ze allemaal mee, ik vind het helemaal niets om te zien.
Omdat dit een kennis is doet het hem ook pijn om dit paard zo te zien in een stal (best wel een mooie gedachte voor een handelaar)
Hij zij dit paard moet uit deze gevangenis weg en daarom heeft hij ons een aantal keren gebeld.
Ik hoop dat ik hem een beter leven kan geven, hoe precies daar ben ik nog niet helemaal uit, of hij Flash gaat dekken en/of misschien een castratie heb geen idee.
We gaan het eerst even een paar dagen rustig aankijken.
Want het zat helemaal niet in de planning om dit jaar een hengst aan te schaffen.
Dus ons leven staat een beetje op onze kop.
Gelukkig heb ik Ernesto mijn fantastische vriend die me gerust kan stellen en het beste voor heeft :D

@Seraphim :o , ik moet eerlijk toegeven dat ik daar weinig kom, maar ik geloof dat ik snel weer moet komen kijken want ik ben helemaal niet meer op de hoogte en weet niet dat je een fries naar Spanje hebt laten komen. Je zal de show daar wel stelen!

@ He Merel wat lief dat je ook reageert :* , ik ga hem zeker verwennen hij heeft mijn hart gestolen ben verliefd whahaha :+: nu maar hopen dat Ernesto niet jaloers word.

@ Cossie ben zeker van plan om alles rustig aan te gaan doen, heb nu twee vrije dagen en ik ga me niet opdringen, rommel wat in de wei en ga zijn reacties goed bekijken.
Wil so wie so wachten met dingen doen voordat mijn trainer het paard heeft gezien maandag en wie weet als hij tijd heeft gaan we hem rijden.

Nou genoeg voor vandaag morgen hebben we een zware dag, zal proberen foto´s te maken en jullie op de hoogte te houden.
Ga nu kijken of ik wat kan slapen.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:48

wauw! ben helemaal verliefd!!!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:55

kvind hem ook prachtig zou volgensmij ook zo verkocht zijn, PRE haal je dr echt wel uit :) heeeeel veel plezier samen!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 18:42

@alissaaa en @AlexandraM dank jullie wel :D

Zo hehe,

Daar ben ik dan eindelijk met een verslag van gisteren.
Begrijp nog niet hoe ik deze dag zo goed heb kunnen volhouden nadat we om half 8 s´ochtends zijn vertrokken en pas om half twaalf thuis kwamen :Y) .
Om kwart voor 8 waren we al in de wei er kwam 1000 kilo hooi aan en gelukkig was deze meneer eerder dan de handelaar.
Om half negen ongeveer kwam de handelaar met Inventor, goh wat was ik zenuwachtig }:0 .
In de aanhanger stond hij vrij rustig en we hebben hem zonder problemen uitgeladen.
Een stukje gelopen aan het halster en hij hinnikte een paar keer, puff wat een geluid komt daaruit zeg :D .
Daarna de wei in, de stakker hij ging meteen eten en eigenlijk alles wat mijn merrie heeft laten staan.
De handelaar vertelde dat hij blij was om te zien dat ik gras in mijn wei heb :+ , maar wat ik eerder al vertelde heeft Flash het behoorlijk kaal gegeten.
Tevens vertelde de handelaar dat hij een jaar geen gras heeft gezien en alleen maar gedroogde doperwten te eten kreeg.
Na een tijdje gegeten te hebben werd hij wat levendige, heeft een aantal rondjes door de wei gerent, het muurtje afgesprogen en wat bokkesprongen gemaakt.
Later bedacht hij zich dat eten misschien wel beter is en werd weer rustig.
Totdat de ezels van de buurman naar buiten kwamen, dat was even een gevecht met een ezel.
Deze greep de mooie manen van Inventor beet en ik dacht oh nee he :( .
Gelukkig ging de ezel snel naar de andere wei, hopelijk goed geschrokken.
Toen Ernesto voor mij een ontbijtje ging halen ben ik rustig gaan zitten en meneer kwam heel rustig aan naar mij toe.
Wat een heerlijk gevoel gaf dat ik heb hem overal gestreeld en bedacht ik pak een borstel want hij leek het fijn te vinden.
Heb hem lekker geknuffeld en gepoetst.
Hij is zo enorm lief :+: .
Tijdens mijn ontbijtje heeft Ernesto contact met hem gemaakt, Ernesto is helemaal door het dolle heen want Inventor is zo braaf en onze merrie wil wel eens lelijk tegen hem doen.
S´middags hebben we gauw ergens wat gegeten en hup weer terug naar de wei.
Wederom was meneer door het dolle heen, hard galloperen door de wei.
Na deze actie ging hij al wat stijf lopen, waarschijnlijk een spierpijn na zo´n lange tijd te hebben stil gestaan.
De rest van de middag heeft hij in de wei staan grazen en ik ben onkruid gaan wieden.
Toen het donker begon te worden hebben we hem in stal gezet, vind het prettige om hem s´nacht voorlopig op stal te houden.
s´middag had hij een beetje diarree, maar vanacht en vanmorgen had hij gewone stevige en goede kleur keutels.
Vandaag is hij nog een beetje stijf en is vrij rustig.
Heb mijn hoefsmid gebeld want volgens mij hebben ze de ijzers er zo afgetrokken en is er helemaal geen smid geweest :(.
Er zijn wat scheuren in zijn hoeven en hoop dat mijn smid gauw komt om de boel een beetje op te knappen.
Nou ondertussen is het een heel verhaal geworden :o .
Nu tijd voor wat foto´s.

Inventor in actie
Afbeelding

Vol spanning kijken wat de ezels uitvoeren
Afbeelding

De hele dag heb ik met deze lach op mijn gezicht gelopen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I3KPPEC4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UI3ATYY7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBBQ8LEY.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G7MG76JE.jpg

Moderatoropmerking:
Maximaal 2 foto's ter illustratie. Overigen zijn in link geplaatst. 15 foto's mogen er geplaatst worden op ITP.

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:05

wat een leuk beestje is het zeg

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:10

Wauw, wat een mooi dier zeg en wat heeft hij het toch maar getroffen.
Hij glanst wel heel mooi!! Na zijn doperwten rantsoen.

Ben heel benieuwd naar je verdere belevenissen met dit schitterende dier!!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:11

wauw! wat een mooie verschijning, prachtig gewoon! veel plezier met je nieuwe aanwinst. *D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 17:52

@ gmgmelkert, dank je wel voor je berichtje :D

nairtje schreef:
Wauw, wat een mooi dier zeg en wat heeft hij het toch maar getroffen.
Hij glanst wel heel mooi!! Na zijn doperwten rantsoen.

Ben heel benieuwd naar je verdere belevenissen met dit schitterende dier!!

Zoals ik zei heb ik hem eergisteren ochtend lekker gepoetst en in zijn manen zaten drie grote klitten die ik met wat babyolie heb geprobeert los te krijgen zonder te knippen wat me overigens nog goed gelukt is ook *\o/* .
Waarschijnlijk is er wat olie op de borstel gekomen en dus glimt hij exstra :o
Morgenochtend komt gelukkig mijn hoefsmid hij loopt nog steeds een beetje moeilijk.
Verder is en blijft het een kanjer en zo langzaam aan vind ik zijn vertrouwen zelfs van onverwachte bewegingen schikt hij niet meer.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:27

wat een mooie weide zo met die bomen er in!
dat paard weet niet wat hem overkomt, weiland, voer, aandacht!
kan hij er wel tegen dat jullie hem 's nachts binnen zetten, kan me voorstellen dat hij angstig wordt na zijn ervaring een jaar binnen te staan.
hij zal nu eerst vast wel een tijdje nodig hebben om spieren weer op te bouwen en alles, dus lekker veel buiten lopen is super goed voor zo'n paard!

tof dat je man hem zo leuk vind, wie weet wordt dit zijn paard, en gaan jullie straks samen te paard op pad?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 18:46

@Marigold bedankt voor je berichtje.

Gisteren is de hoefsmid geweest en zag iets raars, hij raadde ons aan om de Da in te schakelen.
Deze constateerde een topino (sorry weet niet de juiste benaming op het nederlands) een verkeerde groei van het hoefbeen.
Hij heeft foto´s gemaakt en Inventor blijkt ook nog eens een erge vorm van artrose te hebben.

Inventor zal eerst geopereert moeten worden, daarna zijn hele leven op speciale ijzers en volgens mijn Da zal hij steeds meer pijn krijgen en tenslotte moeten worden afgemaakt.
Ik heb alles besproken met mijn Da, een goede weidegang voor dit diertje zonder beweging enz, maar mijn Da raadde aan om dit paard terug te brengen.
Ik ben zo verdrietig en samen met Ernesto hebben we heel hard gehuild.
Toen ik de handelaar/ kennis zei dat ik het paard voordat hij kwam wilde laten bekijken door mijn Da zei hij dat het paard gezond was en geen afwijkingen en of andere rare dingen heeft.
Wij vertrouwden hem, maar nadat hij gisteren met mijn Da had gesproken bekende hij dat Inventor een lichte vorm van topino heeft.
Nu is de kennis enorm boos omdat we Inventor tenslotte niet willen hebben en heeft mijn vriend voor alles en nog wat uitgemaakt.
Hij wil dat wij het paard terug brengen en ook de kosten van het transport van brengen betalen.
Ik voel me zo ziek en verdrietig, wil dit paard verlossen van zijn pijn.
Maar moet reeél blijven.
Hij vraagt behoorlijk veel voor Inventor en eigenlijk is het dier al afgeschreven.
Ik voel me zo slecht en houd mezelf maar voor de maling dat ik hem iig tot nu toe 4 dagen uit die stal heb gehaald.
Wil nu even niets anders meer dan mijn Flashje terug halen en deze week zo snel mogelijk vergeten |( .

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:59

wow!!!

wat erg!!

heb je een second opinion overwogen...
dit is wel érg triest, en definitief, aan de hand waarvan kan je DA zulke uitspraken doen?
komt het paard nu over alsof hij pijn heeft?

poeh, ik zou er toch wel héél veel moeite mee hebben zo'n dier terug te brengen hoor!
dan maar geld kwijt, dan maar geen ander (bruikbaar) paard, maar terug naar af is wel heel zielig...

schrik echt erg van dit berichtje, jeetje zeg, zo lang binnen gestaan, eindelijk kans op een mooi leven, en dan blijkt hij al zo versleten te zijn!!
ongelofelijk.. ;(

veel sterkte en wijsheid voor de komende tijd...
stiekum hoop ik dat jullie hem houden en een mooi leven geven voor zolang het kan..

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:10

Ik merk dat hij moeite heeft met lopen, dit was ook in het begin zo en dacht dat dit spierpijn was doordat hij zo lang op stal heeft gestaan.
Heb inderdaad met Ernesto goed gesproken en gedacht aan toch te houden en hem een mooie tijd te geven, zou wel gecastreert moeten worden om samen met Flash te staan.
Maar wetend dat het dier alleen maar achteruit gaat en tenslotte het besluit moet nemen tot afmaken dat gaat ons te ver.
In deze 4 dagen zijn we al zo gek op dit dier laat staan als hij een half jaar langer bij ons is.
Zit echt met een brok in mijn keel en de tranen stromen over mijn wangen ik voel me zo slecht.
Ernesto zei gisteren nog, dit kan niet we huilen meer om dit paard dan onze overleden ouders.
En hij heeft gelijk.
Een second opinion heb ik niet gedaan, ik heb voldoende vertrouwen in mijn Da.
En hij zegt wat hij vind en heeft ons een niet zo´n leuke toekomst voorspeld als we Inventor houden.
Met Flash hebben we behoorlijk in de zenuwen gezeten toen ze ziek was, maar nu vanaf het begin zo al te beginnen.
Denk dat we egoistisch moeten zijn.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:11

zo is echt wel heel erg! wel heel mooi paardje ;) maar lekkere kennis is het dan wel zeg :? dat die jullie niet eens de waarheid verteld. Maar waarom had je je eigen paardje weggebracht? of heb ik daar over heen gelezen?