commandos spaanse andalusiers, steigeren, knielen, liggen,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

commandos spaanse andalusiers, steigeren, knielen, liggen,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 20:23

wie weet de commandos voor het steigeren, knielen, spaanse pas en liggen, heb een paard opgekocht van een handelaar en hij zou dat allemaal kunnen, spaanse pas doet hij als je op de voorkant van zijn bovenbeen aanraakt met de zweep maar weet niet of dit de goede hulp is, hij steigert als je je benen naar achter legt, heb hem vandaag gereden en gaf dus onbewust telkens die hulp waardoor hij dit telkens deed, ga het morgen weer is proberen.

sannepakito

Re: commandos spaanse andalusiers, steigeren, knielen, liggen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:56

Lastig is dat. Mijn paard kende t stijgeren ook. Elke keer bij t halthouden kwam hij omhoog. Pakito stijgerd, als ik mn benen aanleg en de teugels strak hou. t halthouden is nogsteeds moeilijk hoor. Hij heeft er vaak geen zin in en dan drijgt ie met omhoogkomen...
Ik heb geen idee wat alle hulpen voor deze trucjes precies zijn, maar k zou ze ook wel willen weten...

laulau85

Re: commandos spaanse andalusiers, steigeren, knielen, liggen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:29

Spaanse pas is heel verzameld gaan stappen. Daarna bijvoorbeeld met links beginnen met extra drijven en rechts daarbij de ophouding. Daarna het omgekeerd voor het andere been.
Verder zelf heeeeel stil zitten want anders is hij zo uit balans.

Stijgeren is inderdaad vaak halthouden, druk van voor en teveel been. Of het juist is is een tweede....

Voor de VD dingen zou ik als ik jou was de site van pink horizon opzoeken. Daar staat alles stap voor stap op!

Succes met je paardje!