Ik wil hierbij iedereen op bokt bedanken die mijn oproepje van enige tijd geleden beantwoord heeft op de vraag naar gratis paardespullen voor de enigste Lipizanerstal die Bosnie nog rijk is. Even vertellen hoe ik daar terecht ben gekomen de eerste keer is alweer zo een 4 jaar geleden aangezien mijn man daar uit de buurt vandaan komt en ik elk jaar ongeveer mijn schoonouders daar bezoek. De eerste keer ben ik geschrokken van de toestand daar tja weet dat het leven daar voor de gemiddelde mens al erg zwaar is laat staan voor de paarden. Begrijp me goed de mensen die voor deze paarden zorgen doen alles op vrijwillige basis en die doen alles wat in hun mogelijkheid ligt om deze paarden te verzorgen. Maar plusminus de 180 paarden die er nu staan zijn natuurlijk moeilijk te verzorgen door 4 man. De problematiek schuilt er dan ook nog in dat alles van de staat is en deze erg weinig geld investeren omdat deze paarden in hun ogen alleen maar geld kosten. En wat dacht je van de corruptheid daar verschrikkelijk gewoon heel veel mensen zouden denk ik zo iets hebben waar doe je het voor al die acties. Maar ik weet dat het goed terecht komt en dat de spullen ook goed gebruikt worden dat zie ik elke keer als ik daar weer kom en dan telt elke druppel op de gloeiende plaat. Tja weet dat in deze tijden van moeilijk economisch klimaat ook hier het nog moeilijker is om dingen voor daar voor elkaar te krijgen maar als je de leefomstandigheden van veel mensen daar ziet springen de tranen je in de ogen. Wil dan ook graag namens Josef de mensen bedanken die op bokt gereageerd hebben op mijn oproepje voor gratis spullen en dingen gedoneerd hebben en dat zijn rayatje,xleinepienX,jaan81,Ir111 hij vind het geweldig wat jullie gedaan hebben voor hun daar en bedankte mij en jullie met tranen in zijn ogen. Verder bedank ik ook de mensen die buiten bokt om spullen gedoneerd hebben mensen van mijn rijvereniging etc, hopelijk vergeet ik niemand. Ik zeg altijd maar zo verander de wereld begin bij jezelf en ik word gelukkig van dat ik wat voor anderen kan betekenen in dit geval voor mens en paarden. Mochten er mensen na het lezen van dit stukje meer informatie willen of ook spullen willen doneren die kunnen mij pben. Voeg hierbij tevens een link voor het bekijken van enkele foto"s daar gemaakt. http://www.mijnalbum.nl/Album=KTNPQNKW
Ir111
Geplaatst: 11-03-09 10:23
Wat leuk dat je een stukje plaatst!
Fijn dat ze blij waren met de spullen. Mocht je volgend jaar weer gaan stuur me gerust een berichtje, wie weet zijn er wel weer wat spullen te verzamelen voor ze.
PS in welk deel van Bosnie ligt de stal eigenlijk?