Frieze hengst starten in stamboekwedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Frieze hengst starten in stamboekwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 18:01

sinds vandaag rijd ik een frieze hengst die ik ook graag uit wil brengen nu heb ik bij het sub forum [WD] vragen en discussies al de vraag gesteld hoe het zit met een hengst starten in de knhs wedstrijden.
Ik ben me gewoon nog aan het orienteren maar kreeg daar als antwoord dat het wel mogelijk was stamboekwedstrijden te rijden en dar mijn klassering te halen die de KNHS dan over neemt. Maar overal waar ik zoek kom ik hetzelfde antwoord tegen je moet een KNHS startkaart hebben om wedstrijden te starten ook bij het FPS...

Hoe doen de eigenaren van de hengsten van de Lusitano's, anda's en PRE's dan? hebben die allemaal eerst L2+1 gereden voordat jullie de hengst gingen rijden in de wedstrijden?!

ClaudiaMP

Re: Frieze hengst starten in stamboekwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:16

Ja deze info klopt zonder dit kan je de hengst niet starten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:51

Er is een formule waarmee je inderdaad zonder startkaart kan starten bij Barokke paarden wedstrijden (dus geen stamboekwedstrijden), waarmee je als je goed presteert de punten kunt halen om officieel te starten.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:31

inderdaad en naar die informatie ben ik dus opzoek...
Je kan dan (tenminste werd me verteld) L1+1 worden met een hengst en dan dat KNHS dat overneemt zodat je officieel ook mag starten terwijl je anders L2+1 moet zijn... maar waar vind ik dit?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:23

je kunt even een email sturen naar Gaby Vegelin, vind je op deze site:
www.lusitano-paarden.nl

Dan even kijken bij Stichting het barokke paard.

Zij organiseert elk jaar een aantal wedstrijden speciaal voor barokke paarden.
Met een hengst kun je deelnemen aan de startersklasse, heb je genoeg winstpunten verzameld in de B en eentje in de L mag je officieel gaan starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:01

Zover ik weet is het gewoon zo dat je je winstpunten moet hebben voor de L1 die je dan zonder startkaart kan halen...

En de meeste wedstrijden met zonder-startkaart rubriek zijn volgens mij idd wel barokke paardenwedstrijden en friezenwedstrijden ed. Je moet dan wel je protocollen bewaren en die kan je dan opsturen naar de KNHS ...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:35