[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxxNaatjuhxx

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:13

Cyrina: ik wou alta escuela doen met Betunero, maar nu zijn we erachter gekomen dat we met de academishe rijkunst vrijwel het zelfde berijken qua rijden, dus vandaar dat zadel. borsttuig vond ik gewoon heel mooi, heb ik voor sinterklaas gehad. en het hoofdstel vond ik ook gaaf vandaar Haha! het maakt me neit uit dat het allemaal verschillend spul is, het staat het omgelovelijk stoer en goed. Dus dan is het al goed voor mij Haha!

Jolijn: Gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak anders werd het zo saai Tong uitsteken Vind zwarte laarzen gewoon geen flikker aan, iedereen heeft ze hahaha Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:14

Daarom had ik bruine Verdrietig

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:14

Oja, ik wilde nog een eigen verslagje plaatsen Tong uitsteken

Vandaag heb ik weer heerlijk op Vaidosa gereden, in het begin had ze nog wat moeite met het loslaten van haar rug, maar op het eind heb ik weer heerlijk kunnen rijden. Ik was al bijna vergeten hoe fijn het rijden was op een lekker los paard Nagelbijten / Gniffelen Ik kan nu wel uren blijven zitten, maar dat doe ik natuurlijk niet Tong uitsteken Ik geniet er in ieder geval wel van.

Verder heeft Bonita vandaag voor het eerst kennis gemaakt met het zadel. Mevrouw vond het niet eens erg, terwijl de eerste keer dat ze een deken om had ze hem helemaal stuk gemaakt heeft door al het bokken en trekken en schoppen en bijten en steigeren en gestoord doen.. Daar stonden we dus wel even van te kijken.
Gisteren hebben we ook voor het eerst een drafje gedaan aan de lange teugel en dat ging ook best wel goed. Alleen stil staan vind ze helemaal niet leuk, dan komt ze omhoog, dus daar moeten we nog even wat langer op oefenen.

Daarnaast heb ik gisteravond ook heerlijk getennist! We gingen lekker gelijk op en het leek wel of alle ballen precies deden wat ik wilde!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:15

Robijntjah schreef:
Eh, wat moesten we insturen precies? Bloos

Ik zit er nog niet vanaf het begin bij Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb een aantal pagina's terug een post geplaatst met een oproep of iedereen foto en nog wat dingen op wilde sturen even kijken of ik het nog kan vinden.. (daar voor had je er niet vanaf het begin bij hoeven te zitten)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:21

Hej allemaal!

Voor het openen van het nieuwe topic willen wij (zasread en mies_apollo) graag een foto van jullie zelf een eentje van jullie barokke kanjer(s)! Ook zouden we graag jullie geboortedatum willen weten en die van jullie kanjer(s). Dit om een leuke kalender te maken, incl. de foto’s!

Zou je verder willen vermelden wat je doel is voor het komende topic of wat je graag wilt bereiken betreffende je paard. Dus bijv. dat jullie voor het einde van het nieuwe topic graag een keer gesprongen willen hebben, of dat jullie graag L-dressuur willen zijn gestart of dat jullie een keer op het strand willen hebben gereden. Het kan dus van alles zijn!

Willen jullie dit zo snel mogelijk doen?

Alvast bedankt!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:22

Sanne: Leuk is dat eej, dan vinden ze een deken niks die meot dan gelijk kappot en een zadel maakt ze niet uit. Wou afentoe wel dat ik hun gedachten kon lezen, vooral dan bij die van mij Tong uitsteken ik heb al de info al doorgestuurd Haha! tenminste dacht ik van wel

Jolijn: heb dan ook nieuwe laarzen nou ? nu je zadel zwart is ? wel heel jammer dat je nieuwe zadel zwart is geworden, anders machte het nog zo mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:23

Ik had mijn zwarte leren laarzen nog gelukkig!

Oohja, ik zal even een topic maken!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:37

O ja dat moest ik ook nog doen, zal het van de week even doen Sanne.

Naatjuh, het staat hem ook hardstikke stoer, ik ben alleen wat meer van het traditie getrouwe.
Alta Escuela is ook academische rijkunst, dus borsttuig en zadel zijn helemaal goed!
Je hoofdstel is eigenlijk een Doma Vaquera hoofdstel voor feesten, deze mag niet op officiele DV wedstrijden gebruikt.

Maar mooi is het zeker!
Mocht je aan de keuring mee gaan doen aankomend jaar, moet je er wel even aan denken om de boel niet te mixen, dat vinden ze niet zo leuk.

De zilveren laarzen vind ik echt super, hou ook wel van wat anders!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:42

Nathalie: Geweldige spullen heb je voor je paardje zeg Wow! Ik vind dat ook heel gaaf bij elkaar staan. Ik zou ook echt zo'n typ zijn die koopt wat ik leuk vind, of het bij elkaar past of niet Haha! . Die laarzen zou ik zelf niet snel kopen, maar vind jou echt zo'n typ ervoor, stoer juist Lachen .

Sanne: Super joh, had ik gister met Utixotje. Ik mocht m weer rijden Pling . En dat ging na 15 min stoeien super lekker Haha! . Dan zit ie als een huis joh. Echt super gereden! Kan niet wachten als Chico straks er weer helemaal klaar voor is hihi. Lachen En van goed van Bonita zeg! Zeker als ik dat lees van die deken whaha. Maar komt wel goed. Zou het wel rustig aan doen als ik het zo lees, want deze dame is pittig volgens mij Clown

Saida: Rints komt wel goed wat je zegt. Is een kwestie van proberen, oefenen en dan valt het kwartje wel binnenkort. Paarden blijven je bezig houden he Clown .

Madelief: Lekker gereden met Fuurtje dus! Pling Lijkt mij ook wel heel tof om een keer te doen! Hoe staat het mbt werk zoeken? Al wat gevonden?

Frank; Nou ik vond een week al lang genoeg eigenlijk Clown . Ze geven hem ook niet mee als die nog niet 100% is, tenzij ik dat wel wil natuurlijk. Maar waarschijnlijk kan ik hem morgen mee nemen gelukkig!

Mies; Lekker he, vakantie. Ik heb ook vakantie. Ik kijk er al enorm naar uit. Morgen nog maar een half dagje, echt relaxed! Pling

Esther: Lastig he die snoeren Tong uitsteken .

Denise: Whoehoe, spannend joh. Ben benieuwd. Nog even tijd om te trainen dus, en dan wellicht je eerste wp binnen slepen Knipoog

Westbest: Ag gut... Oeste in de verkoop.. Jammer dat je soms niet alles zelf kan houden Ach gut . Maar hij vind vast een prima baasje!

Jolijn; Jaa, topiccc! Hyper!

Net gebeld naar Utrecht. Chico gaat steeds beter!! Hij ligt minder, eet al sneller zn eten op, alles komt er ook weer uit Haha! . En hij is meer happy Party!! . Goede berichten dus! Als het zo doorgaat hoopt ze me morgen te bellen dat ik hem kan komen halen. Auto en trailer zijn al geregeld dankzij lieve Benthe Lovers . Ik hoop echt dat ie morgen weer thuis staat Lovers !!!!!!!

Gister ook weer een ritje gemaakt op Utix Haha! . Wat wassie lief Pling . Ik was helemaal trots! Hij deed zn best, en werkte braaf mee. Nu stoeide ik nog maar de eerste 15 min, en daarna liep die als een zonnetje. Heb echt weer ff genoten van het paard opzich, het rijden, het nagenieten als je er vanaf komt.. Lekker gewoon Haha! .

Ohja, ook een spaans hoofdstel kunnen scoren van Eleandra hier op bokt. Lachen Na al die ellende vond ik dat ik mezelf en Chicky wel op een leuk cadeautje mocht trakteren Lachen .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:45

Haha Ilona! jij zoekt volgens mij altijd wel een reden om jezelf te trakteren op leuke Spaanse spulletjes Knipoog
Gelukkig maar dat het zo super gaat met Chico Hyper! Dan kan hij morgen lekker weer mee naar huis!!!!

Ja Bonnie is een pittige tante Nagelbijten / Gniffelen Nog al een drukte makertje, dus Lisa en ik zijn al bang dat het ergste nog moet komen!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:48

Cyrina schreef:
O ja dat moest ik ook nog doen, zal het van de week even doen Sanne.

Naatjuh, het staat hem ook hardstikke stoer, ik ben alleen wat meer van het traditie getrouwe.
Alta Escuela is ook academische rijkunst, dus borsttuig en zadel zijn helemaal goed!
Je hoofdstel is eigenlijk een Doma Vaquera hoofdstel voor feesten, deze mag niet op officiele DV wedstrijden gebruikt.

Maar mooi is het zeker!
Mocht je aan de keuring mee gaan doen aankomend jaar, moet je er wel even aan denken om de boel niet te mixen, dat vinden ze niet zo leuk.

De zilveren laarzen vind ik echt super, hou ook wel van wat anders!

ik weet dat het een vaquera hoofdstel is, vind die juist leuk met die friemels op hun hoofd (ben de naam even kwijt) wat zijn DV wedstrijden ?
want ik ben jaaaaaren geleden gestopt met Wedstrijden rijden en ben ook neit van plan om het terug op te pakken ook. We doen echt academishe rijkunst nu en buiten dat is Betunero ook geen Dressuur paard ook. Hij is een echte echte echte ouderwetse PRE dus ook hele korte gangen Haha!

Ik wil juist idd voglend jaar aan keuringen meedoen, maar dan vraag ik aan iemand anders om hem voor te brengen, zat zefl aan maravita te denken (geloof dat dat de naam was) want heb daar nog echt helemaal geen verstand van. Dus heb leiver dat de eerste keer iemand me helpt dan dat ik daar sta van: en nu ? Tong uitsteken

Ilona: Dankje wel Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:58

Sanne: Haha, nee hoor Koe Maar ik zag laatst ook zooo'n leuk dekje. In zo'n soort model als wat Nathalie op Beturnero heeft liggen, maar dan ook in de kleur, rood met geel waar korting op was. Vingers aflikken Die wil ik ook heel graag hihi. En ik had voor sinterklaar een winterjas gekregen, maar dat was niet wat ik zocht... nu heb ik dat geld nog te besteden.. En een nieuwe winterjas heeft geen urgentie, want die ik nu heb is ook nog goed opzich... Dus wie weet eerdaags wel een leuk dekje erbij hihi Bloos .

Deze kwam ik net nog tegen, Miesje (mies_apollo) met mn Chicky... Cool
Afbeelding

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:01

DV is afkorting van mij van Doma Vaquera, ik bedoelde dus Doma Vaquera wedstrijden, hihi.
Bij de Alta Escuale horen ook friemels (mosquero), maar dan die met die kwastjes.

(ps wil je echt niet ompraten hoor, is gewoon ff algemene info)

Laat je hem dan ook rijden? Want dat bedoelde ik eigenlijk, dat het tuig klopt met rijden op de keuring, maar dat gelt natuurlijk ook voor het voorbrengen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:05

Ilona: haha, koop jij maar weer een dekje Knipoog Tong uitsteken Straks kan je niet meer kiezen waar je mee wilt rijden, omdat je zo veel keuze hebt Tong uitsteken

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:06

Cyrina:ja bij alta escuela zit zo'n groter meer vast ding op hun hoofd ja, mosquera dat woord was ik kwijt hahaha.

rijden wil ik wel zelf doen omdat i khem natuurlijk zelf beter ken dan iemand anders. maar dus wat je zegt is dat ik dan voor de keuring omdat me zadel alta escuela is, ik ook een alta escuela hoofdstel om moet doen ? kijk dat zijn dus dingen die ik echt niet wist.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:21

Frank: Ja, ik denk dat er een bredere boom in moet. Ga het in ieder geval uitproberen.
Heb het in het topic in ieder geval al veeel gehoord, daar zijn ze op Bokt altijd zo scherp op.
Ik let natuurlijk ook op mijn zadel, maar goed zoiets gaat geleidelijk met zo'n ontwikkeling van een jong paard en als je dat paard dan elke dag meemaakt is het toch wat lastiger om te zien..
Hahaha, ja we gaan echt snel he!! Binnen 1 a 2 maanden is het topic hier zeker vol gekletst! Dus iedereen hup zijn spulletjes inleveren bij Mies&Sanne!!
Natalia: Oohja die laarzen heb ik al eens eerder gezien, is alleen niet echt mijn smaak.. Doen me een beetje aan UFO's en Space dingen denken enzo Haha!
Hosante: Dankje Haha!
Mies: Aaah leuk lange teugel les!! Wil ik ook nog wel eens... Lekker geen school!
Nou, als Furia en ik een zakcentje zouden kunnen bijverdienen door mooie paardenkleertjes te showen lijkt me errug leuk Haha!
Pff, dat ze door zo streng mee zijn, van het reizen.. Hoop dat het mag!
Evdpanne: Aaah mijn laptop viel net ook inenen uit! Batterij was leeg maar ging vet snel, maar hij slaat alles gewoon op, chill!
Cloris: Sanne heeft natuurlijk foto's gemaakt (http://sanneheesterbeek-fotografie.nl/) maar staan er nog niet op ? En Marcel volgens mij ook maar dat zal nog wel ff duren met de kleine nu Haha!
HeikeDenise: Spannend je eerste wedstrijd, leuk hoor! Succes Haha!
Sanne: Jaa was echt zo stoer en heerlijk die drafbaan, Furia vond het helemaal geweldig ging echt uit zijn plaat haha!
Bijrijder, zaterdag komt de laatste langs wara ik erg enthousiast over ben dus hoop dat dat klikt en wat wordt!
Baan begin ik een beetje van te balen... Het wil maar niet lukken en mn cv staat overal online overal ingeschreven en veel gesolliciteerd..
Vandaag weer een nieuwe site gevonden voor oppaswerk, nu ook maar voor dingen in Amsterdam gereageerd..
Haha, ik moet nog es overleggen maar denk niet dat die jongens dat zo een tof plan vinden Bloos Die van mij is al helemaal geen paardenman en weet niet hoe het met de anderen zit..?
Lekker gereden dus, haha, ja als ik Furia vast vind zitten dan schijnt alsnog los aan te voelen, tenminste die Proef-bijrijders vonden hem heerlijk los..!
En wie is Bonita nou orecies Bloos ?
Iloon: nee nog steeds geen werk gevonden... Baal er wel van, tsja, ze zoeken wel veel winkelhulpen bij de Hema en dat soort dingen maar goed dat betaald crap en om dat nou echt veel uren te gaan doen..
Be er hard mee bezig hoop snel wat te vinden! Was zeker lekker om te doen die drafbaan Ja Heeerlijk! En maandag lekker naar het strand Haha! Met de trailer dus dat betekend niet verkleumd aankomen Haha!
Ooh foto's Spaans Hoofdstel??? Fijn dat je Chicootje beter gaat Lovers
Wat een súper leuke foto van Mies en Chico, echt mooi zeg!! Mies jij staat er ook echt super op!

Voor de rest weinig te melden. Behalve dat ik het echt met die kou en dit prutweer heb gehad! Wil zon en lekker bij de paarden kunnen zijn!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:26

Ik wil juist idd voglend jaar aan keuringen meedoen, maar dan vraag ik aan iemand anders om hem voor te brengen, zat zefl aan maravita te denken (geloof dat dat de naam was) want heb daar nog echt helemaal geen verstand van. Dus heb leiver dat de eerste keer iemand me helpt dan dat ik daar sta van: en nu ? Tong uitsteken

Bedoel je moravita? naatjuh?
Laatst bijgewerkt door Miichelle90 op 18-12-08 16:30, in het totaal 2 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:28

madelief88 schreef:
Cloris: Sanne heeft natuurlijk foto's gemaakt (http://sanneheesterbeek-fotografie.nl/) maar staan er nog niet op ? En Marcel volgens mij ook maar dat zal nog wel ff duren met de kleine nu Haha!

Marcel was er niet En ik denk niet dat ik de foto's op mijn website ga zetten, heb namelijk vooral foto's gemaakt van Lisenka en Cyrina en niet echt een impressie van de hele dag, was het veel te koud voor Tong uitsteken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:31

Ik denk het wel Mies Haha! .

Madelief; Jaa, het is een Doma Vaquera hoofdstel. Die vind ik erg leuk hihi. Met die sliertjes. Ik heb al zo'n frontriem aan mn gewone hoofstel hangen, maar wil ook zo'n origineel hoofdstel haha Clown . Balen zeg, met die banen.. Had ik ook hoor, maar uiteindelijk super terecht gekomen! Ik zou gewoon nog ff afwachten en desnoods iets doen waar je voorlopig ff geld mee verdient en wat je leuk lijkt.. Maar daarna wel echt iets wat bij je past! Succes iig!

Sanne; Hihihi, jaaa, dat gaat ook ooit zover komen Vingers aflikken . Ik kan niet wachten tot mn collectie ooit compleet is Tong uitsteken .

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:33

Afbeelding

Afbeelding

Dit hoofdstel is het Haha! . Pietje had er ook 1 Lovers .

Miichelle90

Ilona ; fijn dat het al beter gaat met chico !
Hoop dat je hem snel weer lekker terug op stal kan hebben. Maargoed dat moet die wel weer helemaal Top zijn!
Jaa leek mij wel dat ze moravita bedoeld Knipoog lieve mensen daarzo!
Iloon ga jij morgen nog uiteten?

zasread

Madelief: Echt vervelend dat het zo lastig is om een baantje te vinden Ach gut Hopelijk vind je toch snel wat!
Tja, sommige mensen voelen dat ook niet, die hebben volgens mij helemaal geen idee hoe een paard moet voelen als die lekker over zijn rug loopt. Lisa zei in ieder geval dat ze ook een stuk beter en meer in tact liep en dat klopte ook met mijn gevoel!

Bonita is de bijna 3 jarige draak van een Lusitano merrie van Lisa (in januari wordt ze 3) Tis echt een verschrikkelijke dramaqueen en ze maakt ze altijd druk om niks!!
Afbeelding
Bonita deze zomer voordat Dentino (veulen van Vaidosa) al haar manen had opgeknabbelt..

Afbeelding
En met de Lusitano keuring

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:34

Prinslover schreef:
Sanne; Hihihi, jaaa, dat gaat ook ooit zover komen Vingers aflikken . Ik kan niet wachten tot mn collectie ooit compleet is Tong uitsteken .

alsof die ooit compleet zal zijn ROFL