Wij verwachten een (laat) veulen van Kees uit onze Norbert merrie. In eerste instantie hadden we haar gedekt met Auwert maar dat wilde niet lukken. Toen als laatste poging voor Kees gekozen. De merrie is werkelijk een schat en ze geeft hele brave veulens. We zullen het gaan meemaken hoe het karakter gaat zijn. Denk ook dat dat voor iedereen persoonlijk is.
Zo hadden wij een Jehannes welke op de fokdag kampioen driejarige werd met een 9 op de draf. Eerlijk dier en je kon er een klein kind alles mee laten doen. Ik was blij dat ze weg was want heb niets met dat soort paarden. Ik zoek wat karakter en als je die voor je hebt dan kun je er vaak toch heel veel uithalen.
De Nanes ben ik erg fan van. Eerlijk in omgang en toch een echte 'aan' knop als je de ring in gaat. Soms wat gespannen maar dat kun je wel laten afvloeien. Hij blijft maar gaan en gaan, niet te stoppen.
Uit de Norbert merrie hebben we ook ooit een Tsjalle gehad welke nog in het Centraal Onderzoek heeft gelopen. Ook een ontzettend eerlijk dier in de omgang en in het werk toch wel een tikkeltje heet. Maar voor de sport is dat karakter super. Hij tuigt nu succesvol en dat is leuk om te zien.
Hier verwachten we het eerste veulen pas in mei. Daarna nog eentje in juni en dan nog het Kees veulen in augustus. De eerste twee zijn weer een Nane en een Auwert.