Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veerle92

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:40

Thanx voor alle antwoorden :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 16:57

Wij hadden vandaag les, hij had alleen niet zo’n zin :Y) Afbeelding

Les ging écht super goed, ik zat echt met een grote grijns op m’n gezicht. M’n instructrice zei op een gegeven moment, “dít is nou paardrijden”, dat vond ik zo’n mooi compliment <3

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:39

Autumn: wat heerlijk dat je een fijne les hebt gehad! Dat kan dan echt een heerlijke dag zijn!

Als bit heeft Siarah een dubbel gebroken; ik heb nog geen alternatieven geprobeerd. Als straks het rijden wat op gang is dan zal ik eens wat gaan spelen en met een bitfitter kijken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 21:19

Autumnn, wat heerlijk om te lezen! Genieten zeg!
Ik heb vandaag ook weer even heerlijk gereden.

En alvast een paar mooie platen van onze fotoshoot afgelopen zondag <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 21:51

Super fijn zo les!
Hier pas 3 lesjes gehad maar lijkt nog nergens op haha.

Prachtige foto's Tarzan!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:09

Prachtige foto’s Tarzan! Ik zat alleen te kijken wat dat felgroene was bij zijn hoofd maar dat waren jouw nagels _O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:14

Whahaha ja niet de slimste kleur als je een fotoshoot hebt _O- maar That’s me :')

Dankjewel, ik vind onze band zo mooi vastgelegd <3 We staan er nu echt als een team op <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:17

Heerlijke foto's <3

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:28

Daar straalt echt het vertrouwen uit zijn ogen!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:51

Wat leuk Autumnn dat je les zo goed ging! Ik had vandaag ook weer voor het eerst na mijn vakantie en ik heb heerlijk gereden.
Zondag toevallig weer les, nu al zin in :D

Wat mooi die foto’s, straalt inderdaad echt vertrouwen uit Tarzan <3

De komende 2 weken heb ik het razend druk. Ik ga op 4 paarden en 3 cavia’s passen ( daar logeren ) en nog langs mijn eigen paard en huis een paar x per week :+
Ook gewoon werken en studeren. Ehm oja en tussendoor zelf eten is wel handig :D

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:53

Echt prachtige foto's Tarzan!! <3 Ik snap wat je bedoelt dat je er nu echt als team op staat :D

Ik ben gelukkig net op tijd aan de betere had van dat verd*mde corona-virus, dus vandaag alles voorbereid voor ons weekend extreme mountain trail!! Trailer staat ingepakt klaar, ik ben onze reisbuddy vandaag alvast gaan ophalen, kunnen we morgen sneller vertrekken, was trouwens de eerste keer in mijn leven dat ik een paard vervoerde, maar het ging goed :D

Ik heb Jenara ook nog eens gewassen vandaag, zodat we een beetje mooi voor de dag komen op ons weekend :p Zij vindt dat nog steeds niet leuk, maar ze was wel gewoon braaf :)

En nu proberen slapen, want ik heb superveel zin in morgen!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 07:06

BusyMissy ik wil het liefste geen folie hooi. Al denk ik dat als ik de 2e snede straks ook helemaal wil houden, ik wel moet want die krijg ik niet meer binnen :+

Wat fijn Autumn!

Prachtige foto’s Tarzan!

Leuk Ineke! Ook heel fijn voor degene waar je op gaat passen :D

Veel plezier Julie!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 10:02

Dankjewel allemaal <3
Jenara, oeh gelukkig op tij beter!
Maartje, wij hebben dit jaar ook pakken hooi gewikkeld. Is gewoon mooi droog maar gewikkeld ivm opslag inderdaad.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:23

Ik ga het even aankijken en dan zien we wel met een 2e snede. Die moet er sowieso eerst nog maar eens op groeien :+
Heb nu ook een paard minder dus heb ook minder nodig

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:32

Veel plezier Jenara!

Super mooie foto’s Tarzan! <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:27

Lekker druk Ineke2! Neem je jouw eigen paard mee of is het in de buurt? Toevallig heb ik ook een oppasadresje op 3 katten bij mij in de buurt. Vroeger eens voor aangemeld en nooit wat mee gedaan. Maar dit was lekker dichtbij en ik wil nieuwe dressuurlaarzen. Dus dacht, dat kan ik mooi daarvoor gebruiken :j

Hoe was jouw weekend Jenara! Super benieuwd naar! Fijn dat het vervoeren goed ging. Stoer hoor :D

Wij gisteren 12km in het bos gereden, hij had er zo’n zin in! Hij ging bijna dravend het erf af _O-
Hij had nog wel even zijn vuurdoop want het was een opendag van het zweefvliegen (wij hebben midden in het bos zo’n zweefvliegveld, in die 10 jaar dat ik er rij nooit wat gezien, behalve dus gisteren). Maar hij liep er heel braaf langs terwijl er best wel herrie vandaan kwam. Het enige waar hij wel van schrok was van een fietser die daar wegfietste _O-

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:32

Zo flinke toch 12 km.

Wij hier ook het bos in geweest vandaag. Leuke ochtend gehad. Dochter voor het eerst erop in het bos en ik ernaast gewandeld.
Mijn jongste dochter mocht op de tinker van een stalgenoot die ook meeliep en als 3e combi liep er nog een moeder en dochter op hun pony mee.
Dames vonden het geweldig 1.5 uur gereden door het bos.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:25

Klinkt heerlijk Autumnn! Met mn vorige paard reed ik ook altijd langs zo'n zweefvliegveldje, die was dat gewend haha kan mij voorstellen dat je het wel spannend vond!
Jij ook al zo heerlijk buiten genoten Iris, ik ben jaloers op jullie allemaal haha!

Ik heb nog wat foto's ontvangen.
Wat kun je toch verliefd zijn op je paard <3
Afbeelding
Afbeelding

Deze vind ik wel ene die aan de muur moet komen <3
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:28

Omg ik zeg doen hoor Tarzan <3

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:03

@Autumn, altijd leuk als ze er zelf zo'n in hebben :D mooi rondje ook!! En nog schriktraining er gratis bij :p

@Iris, Het blijft toch mee van de leukste dingen om te doen, dat buitenrijden! Fijn dat je ook zo hebt kunnen genieten!

@Tarzen, ze zijn stuk voor stuk echt prachtig die foto's, wat een knuffelpaard lijkt hij zo!!

Ik heb een superleuke update voor jullie! Ik ga proberen het niet té lang te maken :')

Ons trail-en wandelweekend was een giga succes, één van de leukste weekends uit mijn leven <3
Transport ging supervlot, voor de zekerheid nog 2x op en af de vrachtwagen voor ik haar definitief vast zetten om te vertrekken en ze deed het echt voorbeeldig. Reisbuddy er mee op en weg waren we.
Was de eerste keer in mijn leven dat ik zelf paarden vervoerde, maar ook dat is supergoed meegevallen, heel voorzichtig gereden wel, maar ik ben dus ook wel een beetje trots op mezelf :+

Bij aankomst waren de paarden ook direct zo braaf en rustig, we hadden ook echt supermooie gastweitjes op de B&B, Jenara ook gewoon samen gezet met haar reisgenootje Twilight en dat was meteen een goeie match. Die middag opgezadeld en vertrokken voor een eerste wandeling van een 11km. Echt superbraaf en dat in een groep vreemde paarden (we waren met 7) en op een onbekende locatie. Juist wat veel last van dazen, maar echt, ik ben nog steeds verbaasd hoe goed het ging. Ik heb op het einde ook gewoon een hele galoppade aangevoerd, Jenara op kop als tempocontrole voor de rest en ik kon zo heerlijk schakelen, beetje meer? Prima, versnellinkje hoger en gaan met die banaan! En zodra ik het vroeg, ook perfect weer terugkomen. TROTS TROTS TROTS!

Afbeelding

's avonds was dan onze eerste sessie in het extreme mountain trail park aan de beurt, jongens wat is dat leeuuk!!! In het begin was ik wel wat overenthousiast, wat te veel oefeningen te snel na elkaar, waardoor Jenara wat overprikkeld geraakte en druk begon te worden. Even pauze genomen, terug de andere paarden opgezocht en even weer met de makkelijkste dingen begonnen en zo weer opgebouwd. Tegen het einde van de sessie deed ze echt alles, onder het watervalletje door, door een super smal stromend riviertje, de hangbrug, de wipwap, fearless was ze! En ook weer zo fijn en rustig en met zoveel vertrouwen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadien een lekkere emmer slobber en weer de wei op voor de nacht.

De volgende dag was er eerst weer een sessie in het trail park voorzien. Dit keer opgezadeld, want we zouden de tweede helft van de sessie ook dingen ohz gaan proberen. Dit keer niet zo hard van stapel gelopen en weer wat dingen herhaald en ja opnieuw, wat een fantastisch paard is ze toch!
Halfweg dan ook opgestapt en ook dat ging echt heel goed! Ik heb niet te veel gepusht, dus de pittigste en meest uitdagende oefeningen heb ik niet ohz geprobeerd, maar de dingen die ze aan de hand echt met veel vertrouwen deed dus wel. Ik ben verliefd ... ik kan me geen beter paardje wensen!

Afbeelding

Tijdens de lunch konden de paarden even bekomen in kleine paddocks, daar lag ze al meteen te rollen en echt de hele groep was zo rustig en kalm, superfijn!
Die namiddag opgeruimd, paarden opgeladen om een paar km verderop nog een prachtige wandeling te maken door de heide. Ze waren wel lekker moe al, dus een rustig rondje gedaan, maar wel echt genieten. Nadien nog een slokje drinken, hapje eten, vrachtwagen weer op en huiswaarts. Het laden ging ook elke keer gewoon nog makkelijker dan de keer ervoor! Ze waren natuurlijk ook wel echt uitgeteld na zo'n druk weekend :')

Waar ik dan eigenlijk nog het meest nerveus voor was, was dat ik Twilight eerder moest afzetten en dan nog een halfuurtje verder moest rijden met Jenara alleen, is ook zelfs supergoed gegaan. We laadden eerst alle spullen uit, laadklep open, Twilight eraf, laadklep weer dicht en wegwezen. Ik denk dat Jenara wel geteld 5minuten even heeft gehinnikt en wat onrustig gedaan, daarna stond ze weer te slapen. Goed en wel thuis gekomen en heel blij om haar weidemaatjes weer te zien. Ik denk echt dat we hier beide een super positieve ervaring aan hebben over gehouden :D Voor herhaling vatbaar!

Dat heb ik nog een leuk compilatiefilmpje voor jullie!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:19

Wauw wat gaaf Jenara! Ik snap dat je trots bent. Ze blijft ook zo mooi staan wachten in het water op dat paard dat achterblijft, en dan ook nog die wiebelbrug. Heel stoer!
Waar kun je zoiets doen? Lijkt me ook wel heel leuk om een keer voor in te schrijven.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:25

Wat super super tof Jenara! Wat een fantastisch braaf dier heb je ook <3 heel fijn ook dat ze zo braaf op de trailer is!
Ik kan alleen je filmpje niet zien :(

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:51

Wat een mooie compilatie, wat goed te zien dat het vertrouwen er wel is.
Super mooie ervaring lijkt me!!

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:09

Oh wat tof Jenara! Dat zijn toekomstdromen van mij!

Echt mooie foto's Tarzan!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:06

Wat gaaf Julie!