[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:22

Ellis: Ze doet gewoon pijn aan je ogen zo wit! 8-) Mooie glans erop.

Denise: Was je uitgerust alvorens je ging werken? :Z

Judith: Ik heb veel respect voor dit soort mensen, is de juiste manier van omgaan met paard en ruiter. Echt op gevoel, hoe het hoort. Ben het helemaal met je eens! Ik rij geen wedstrijden omdat ik de rust en het plezier van het rijden belangrijker vind dan mijzelf en mn paard te meten bij een jury. Dable is hier te onzeker voor waardoor ik onnodig spanning zou gaan opzoeken.

Esther: Je was weer een spel- of moet ik zeggen- siesta breker?! Ook weer mooie foto's! Fijn dat je vrij hebt genomen alleen jammer dat je niet kon rijden.

Saida: Idd een mooie deken...Ik moet binnenkort mn dekens uit de kast halen en zien wat er nog past.

Anouk: Je hebt het idd goed begrepen. Wat Judith zegt, het beste is om in het begin begeleiding hierin te hebben.
Ah! Dus jullie gaan de duinen weer op zoeken, leuk! Ik moet dit ook weer eens doen, is alleen toch alweer een stukje rijden onder het zadel alvorens ik er ben. Zou fijn zijn als het dan mooi weer is voor jullie!
Heb voor mezelf een stelregel...bij 15 graden of minder een ongevoerde regendeken en naarmate het bij het vriespunt komt, gaat er een dikkere deken op. Dable is al wel een dikkere vacht aan het aanmaken, s'winters is hij, ondanks de dekens, een heuse grizzlybeer!

Ingrid: Gewoon op je eigen gevoel doorgaan, vaak is dit wel het juiste voor jou en je paard.

Martine: Fijn dat je een leuke tijd in NL heb gehad. Wel balen dat je arm nog steeds in het gips zit.

Van de week kwam mn vriendin nog kijken tijdens het rijden. Ze vond het er super makkelijk uitzien (wat uiteraard een compliment is) en maakte de opmerking dat ze graag met hem aan de slag wil. Heb toen maar het hoge woord eruit gegooid dat ik hem te sensibel vind voor haar en ik dat ik bang ben dat ze toch te groot en zwaar voor hem is (met zijn korte rug), waardoor haar gewicht toch te veel naar achteren komt. Af en toe een keer rijden, heb ik geen probleem mee, mist hij ook niet! Gelukkig had ze hier begrip voor. Ik vind het altijd zo moeilijk om iemand "af te wijzen", behalve op het werk, dan geen probleem!..dan ben ik weer heel zakelijk..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:13

Judith! Ik ben het zooo met je eens! En toch, ik zie het gewoon om me heen gebeuren! Grappig genoeg had ik woensdag ook al zo'n les van lossigheid. Alsof Sam en ik eindelijk begrijpen wat er echt moet gebeuren. Dat was een heel lange adem. En opeens valt alles op zijn plaats bij ons. Sam is erg ziek geweest, maar hij is weer fit en echt het lijkt als vanzelf te gaan. Raar hè? Idd denk ik dat de wereldkampioen ook niet op druk rijdt. Ergens vraag ik me dan ook af waar die wijsheid vandaan komt om mij heen. Het ergste is dat ze er op concoursen vaak nog mee wegkomen ook.

Martine: Welkom terug! Leuk gehad in Holland?

Alicia: Ja, Des ook! Dat wordt ook zo'n beertje! Maar ons geeft dat niet zo. Is weer een goeie reden om flink te borstelen. Dat doen we in het voorjaar met een oude zaag. Werkt uitstekend en de paarden vinden het heerlijk! Ik heb inmiddels ook prima begeleiding. ;)
Een vriendin is altijd moeilijker af te wijzen dan iemand zakelijk lijkt mij! Niet meer dan logisch! Wat voor iemand is dat dan? Kan ze niet van iemand anders een paardje bijrijden? Ik zie regelmatig oproepjes uit jouw omgeving daarvoor.
En als het meezit, maken Sam, Des, Frank en ik idd zondag de duinen weer onveilig. Ik heb er zin an! Jammer dat jij wat verder af zit.

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:52

Lekker naar Tunesie in november klinkt goed Soeske.

Ik ga in die periode naar Egypte even relaxen op de Nijl met een vriendin lijkt me ook heerlijk een paar dagen niets doen.

Ingrid.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:37

martine - balen dat je arm nog steeds in het gips zit hopelijk mag het er volgende week af.
en wat leuk dat je suus hebt gemeet allen balen dat je de paardjes niet kon meeten.

en suus lekker hoor naar tunesie wij gaan volgend jaar als het goed is de zon weer opzoeken, dit jaar eerst de badkamer verbouwen

alicia - fijn dat het hoge woord eruit is, ik vind het ook altijd niks om je vriendin af te wijzen maar soms heb je geen keus, en op dit moment ben ik ziek thuis ik heb mijn laptop van mijn werk bij me dus ik werk lekker op bed. en mijn collega's bellen mij op mijn mobiel als ze willen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:45

Esther hihi wie weet ooit!

Alicia ik snap je helemaal, dat blijft lastig zomaar direct te zeggen, helemaal tegen een vriendin.. Gelukkig dat ze het zo goed opnam :)

Anouk bedankt, ja het was heel gezellig! Hoe gaat het met jou en de familie?

Ingrid lekker even naar Egypte deze winter, pfff de winters worden steeds langer he in Nederland.. Zo'n weekje ertussenuit heb je dan echt nodig!

Denise ja het was gezellig! Hoe gaat het nu met Heike?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:57

martine ja met heike gaat het op dit moment ''goed'' hij wordt een beetje vervelend en saggo omdat die natuurlijk niks mag doen dus ik tel langzaam de weken af zodat we eindelijk weer wat mogen doen, heike is namelijk geen paard wat je stil kan zetten, en nu ik merk dat die geen pijn meer heeft wordt die ook wat vervelender aan de ene kan natuurlijk positief want hij gaat zijn eigen beter voelen en aan de andere kant is het wat minder want je moet nu uitkijken voor hem }>

maar nu nog 2 weekjes en dan mogen we aan de hand stappen dus we tellen de weken af

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:17

Martine: Het gaat wel. Kan net nog beter, maar 2011 gaat heel veel veranderingen te weeg brengen. Dan zal het wel beter worden.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:54

Heey

Heb wel bijgelezen maar ben weer erg moe. Deze week is de school weer begonnen. Heb wel een leuke klas maar het is erg vermoeiend.

Met Nouchka gaat alles weer super :D. Ze is alleen nog wel snel moe maar dat is logisch. Ze is weer lekker Shaddy aan het pesten en ze is weer lekker brutaal naar ons toe.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:06

Martine,Ja, Sandra, vriendin, gaat mee. Denk dat ik dan 3 of 4 dagen bij jou kom les geven, andere dagen met Sandra wat doe ofzo.. Wel zo aardig voor haar hihi.
Ja, is wel lastig rijden zo, ook met Goya, maarja..
Hoe is het weer in november daar? Wel oke toch?

Alddable, goed dat je eerlijk bent geweest! Is moeilijk, maarja.. Wel zo eerlijk naar je paardje!
Ingrid, heerlijk! ben vorig jaar in November naar Egypte geweest, heerlijk ff in de winter naar de zon ;)
Denise, succes met de verbouwing!
Moppielover, fijn dat het beter gaat met Nouchka!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:08

Vanmorgen les gegeven, deze persoon was in het blije bezit van een binnenbak. En leuk dat het was! de 1e keer, ze wilde graag werken aan de basis en puntjes op de i. Niet meer zoals in maneges etc. Ging super en ze kwam lachend van haar paard :)
Heerlijk wat een resultaten ik inmiddels boek met les geven (niet arrogant bedoeld hoor!) maar zo fijn om blij paard en ruiter te zien

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:43

Ik denk dat je terecht blij mag zijn dat jouw lessen zoveel vruchten afwerpen dat betekend dat er weer een paard en ruiter gelukkiger worden toch??

Ik ben ook dolblij met de lessen van Pedro, bij mijn vorige instructrice stond er veel te veel druk op ik moest met slof rijden want d'r hoofd moest naar beneden en zo terwijl ze zo sterk werd dat ze me met slof en al uit het zadel trok.
Nu kan ik gewoon op een trensje en zonder neusriem e.d. rondrijden en soms doet ze d'r hoofd omhoog omdat ze het moeilijk vind dat vind ik geen probleem dan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:24

Suzanne: Altijd fijn als je ziet dat mensen en paarden door jou lessen vooruit gaan en er ook plezier in hebben! Die binnenbak mis ik ook wel met dit weer... Ik rij liever buiten, maar als het zo hard regend is een binnebak toch ook niet verkeerd ;).

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:59

Anouk: Fijn dat jullie zondag er lekker tussenuit gaan! Ja, ik ben met vrienden/familie het type: alles voor een ander doen en mezelf wegcijferen. Nu gelukkig het gewoon eerlijk gezegd, aangezien het nu niet alleen over mezelf ging maar merendeel voor Dable wat het wel wat makkelijker maakte. Ze gaat misschien ook wel voor een verzorgpaard zoeken, moet wel een flinke dier zijn...ze is namelijk bijna 1.90m! Wanneer wij naast elkaar staan, is het echt de reus en de dwerg...ik ben 1.63m. Moet je nagaan, de keren dat ze bij me uithuilt...ze moet dan dr eigen bijna dubbel vouwen! :D

Denise: Oei, ziek! Hopelijk valt het wel mee, fijn dat je vanuit huis kan werken. Lijkt me erg frusterend voor Heike om niks te mogen/kunnen doen. Beterschap voor jullie beiden. :(:)

Angela: Nu ga je zeker veel tukkies doen bij Nouchka, aangezien jullie beiden moe zijn? :Z

Suzanne: Klinkt als een leuke vakantie in het vooruitschiet. Fijn dat je lessen vruchten afwerpen bij je klanten, geeft een goed gevoel voor alle partijen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:36

suus - daar mag je best trots op zijn hoor, is toch altijd leuk om positieve reactie's te zien op jou lessen

wij hebben hier ook heerlijk een binnenbak :D met dit weer ben ik daar ook echt blij mee ookal rijd ik liever in de buitenbak

alicia - ja ik voel mijn eigen nog steeds beroerd, maar ik kan idd lekker thuis werken zodat ik mijn collega's toch nog een beetje kan sturen
en het is voor mij ook erg frustrerend om te zien dat heike niks mag, hij gaat zijn eigen nu aardig goed voelen en wilt nu heel grag wat doen maar helaas het mag nog niet, nog even de weken aftellen

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:57

Denise ach arme Heike.. Kan me voorstellen dat hij zich nogal begint te vervelen. Hoe lang moet hij nog stil blijven staan?

Anouk grote verwachtingen dus, klinkt spannend. Hoop voor je dat alles goed gaat lopen :)

Suzanne gezellig en fijn dat ze toch mee kan :) ik kan jullie natuurlijk ook een beetje het eiland laten zien, niet alles hoeft paardgerelateerd te zijn, bijvoorbeeld een quadtocht ofzo is ook leuk en we kunnen eens traditioneel Tunesisch gaan eten :) en jullie natuurlijk lekker van het hotel enzo genieten. Hebben jullie al besloten welk hotel het gaat worden? Meestal is november nog wel lekker hoor! Vorig jaar hebben we een erg mooie winter gehad, het was zelfs in december en maart nog regelmatig 25 graden en zonnig, het kan natuurlijk wel gebeuren dat er een paar mindere dagen tussenzitten maar op die dagen is het ook leuk eens de markt te bezoeken bijvoorbeeld. Wat fijn dat het zo goed gaat met lesgeven, kan me voorstellen dat je je daar goed bij voelt :D

De mannen die de stallen gaan bouwen zijn nog steeds niet terug op Djerba, aaahrg ik wil zo graag dat ze aan de slag gaan! Zou toch wel heel graag eind van de maand de paarden naar huis halen, het begint echt te kriebelen nu. En die arm moet uit het gips! Flavio begint nu weer op gewicht te komen dus het zou fijn zijn weer beetje bij beetje met hem aan de slag te gaan.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:21

Martine heike moet nu nog tot 27 september voledig rust en vanaf die datum mag ik 2 weken aan de hand stappen dan zit je op 11 oktober en vanaf die week mag ik gaan longeren alleen maar stappen, de week erna 18 oktober mag ik aan de longeerlijn ook een drafje pakken, en de week daarna 25 oktober mag ik er op en dan na dat ik erop ben geweest moet ik gelijk weer met de kliniek bellen hoe die voelt, dus dan ga ik er het weekend erop 23 oktober zodat ik op maandag gelijk kan bellen, want als die goed aanvoelt en fijn aanvoelt dan krijg ik een zwaardere trainings schema mee, voelt die onder het zadel nog steeds k*t dan moeten we weer terug naar de kliniek maar daar ga ik niet van uit, dus nog even de weken af tellen.

zo een heel verhaal maar nou weet iedereen gelijk mijn schema

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:44

Stil hier....

Nou dan zet ik lekker mijn verslag van vandaag hier ook maar neer haha. Want ik ben zo blij *\o/* maar dat komt straks....

Ik heb vanmorgen Jippe gelongeerd met zadel erop. Zowaar bleef hij vandaag rustig stilstaan toen ik dekje en zadel erop legde en ging zelfs direct op rust staan <3 Voortuig erom 8-) en longeren maar. Was wat nat, dus meneer kwam plasjes tegen. En wat doen je dan? Juist eromheen lopen of op je tenen erdoor heen of gewoon stilstaan }:0 Tot hij in draf er eentje tegen kwam, niet kon ontwijken, en dus met dat giga lijf omhoog kwam op 2 achterbenen (WAUW!!!) even nadacht om vervolgens vrij boers en lomp erover HEEN te springen... ongeveer een meter hoog :wow: Maf beest.

Daarna lekker erop gereden en gestapt. Zette aan in draf... zegt mijn gloednieuwe boomloos zadel Pang! Pang? Wat kan er nou Pang! doen aan een boomloos zadel??? :o? Was dus het schroefdraad van de verstelbare pommel kapot gegaan K*T! Blijkt dus gewoon nooit voor te komen, zit ik voor de 2e keer op mijn zadel... heb ik weer :+ :( Nou ja het onderdeeel kan ik zelf vervangen en wordt mij toegestuurd. Dus ik hoop dat ik daarna langer weer kan rijden *D

Oja, heb vanmiddag nog even een andere auto gekocht :oo :)) :# :D :D :D

Ik heb nu een 8 jaar oude Corsa Eco en hij begon zo wat gebreken te vertonen... En ik vond mezelf wel toe aan een andere auto. Manlief niet :+ en die raadde aan eerst te sparen. Ben ik ook braaf aan het doen :o maar we zaten toch steeds weer te bomen over auto's (we zijn allebei auto-gek dus tsja...) Dit weekend hadden we zo eens bekeken wat ik dan over enkele jaren wil/ kan gaan kopen. Wat wil ik nou eigenlijk? Nou ik wil dus een stadsauto waar 2 kids veilig in kunnen zitten, waar ik boodschappen in kan doen en waar de hond in kan om te vervoeren naar het pension (hetgeen vaak ZONDER kids gebeurd) Verder moet er een zadel in passen :P Gekeken naar grote en kleine auto's, MRB dus gewicht, prijs etc. We kwamen zo op een paar opties uit (Renault Kangoo, Smart ForFour, Dacia Logan, Mini Cooper station etc). Toen kwam zijn vraag: Wil je nou praktisch of wil je "kek" leuk, origineel... tsja dat weet ik zo 1,2,3 niet hoor...

Uiteindelijk leken mij de Kangoo (mits in leuke kleur) of de Smart ForFour wel beide geinig maar.... De kangoo is wel erg uitgekleed miss en de ForFour wellicht niet groot genoeg. Komt meneer vanmorgen met een advertentie aan van een Smart ForFour Brabus: dat is zeg maar een gepimpte Smart :P :9 Maar die stond in Den Haag -O- Ja zeg ik... ik ga niet zo'n eind rijden om er DAAR achter te komen dat het kreng te klein is. Ga dan liever vanmiddag hier in de buurt kijken of het wat kan zijn en dan evt naar Den Haag een keer... Zegt die man van mij, die het altijd heeeel druk heeft: nou dan kom ik toch vroeger naar huis! Hoezo auto-verslaafd hahahaha

Afijn wij een Smart ForFour opgezocht in Utrecht en dat reed me een partij goed. Ik reed er zo mee weg, geinig gooi-en-smijtbakkie.... Maar ja DEZE was blauw met grijs en een grijs interieur en van 2006. Die in Den Haag: van 2008 (!) zwart, sportvelgen met sportsloffen (echt breed), 2 uitlaten en.... ROOD van binnen: stoelen, dashboard, deurbekleding... Oja en een aparte pook en pedalen. Echt WAUW!

Dusssss kids bij Opa en Oma onder gebracht en op naar Den Haag... Ik heb erin gereden en vanaf zaterdag is DIT mijn bakkie... *\o/* :# *\o/* Dus mijn dag is weer een beetje goed. Kan het nog niet helemaal beseffen dat ik toch echt vanaf zaterdag zo'n stoer ding voor de deur heb... maar dat komt wel als ie er is :D

Oja, het voldoet volledig aan mijn wensen: klein, compact, beide kids kunnen veilig mee (4 airbags), vanwege de verschuifbare achterbank (!) past hondlief er makkelijk in of een zadel of 4 kratten bier, bank kan ook plat voor vervoer grotere spullen. En rijdt super en is ontzettend "kek" :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:00

jou dag kan dus niet meer stuk wanda, heerlijk met jippe gewerkt en een hele mooie auto gekocht.

geniet er lekker van

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:09

dat klinkt inderdaad als een goeie dag, van genieten dus inderdaad! ;)

arme heike verveelt zich een beetje met al dat gestapt... :(:)

lakshmi nog geen stallenbouw en lastige gipsarm... :(:)

suzanne tevreden lessertje! +:)+

nouschka gaat weer goed! *D

en verder weet ik het even niet meer, solly... Y;(

bedankt voor de leuke reakties op mijn foto's!

heb er toch maar een topicje van gemaakt... 8-)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:48

Stoere auto Wanda! 8-) ik kenden hem niet,maar hij is érg leuk *D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 07:55

Leuk Wanda een nieuwe auto, hopelijk heb je er veel plezier mee.
Denise, jij hebt nog even tegaan voor je weer op Heike kan rijden maar de tijd gaat snel genoeg.
Zaterdag nog een keer naar Ermelo om te schrijven en dan is het voor dit jaar wel weer leuk geweest ben ik weer vaak genoeg die kant op geweest.

Ingrid.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:14

ellis - heike verveelt zich idd maar hij moet nog even doorbijten we zijn er bijna

ingrid - ik heb zeker nog even tegaan, maar de tijd gaat zeker hard als ik na ga dat heike al 6 weken stil staat

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:47

6 weken al weer?
Dan zal er van zijn bespiering niet veel meer over zijn, zeker?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:54

jee alweer 6 weken, dat gaat inderdaad hard...
merk je iets van terug vallende bespiering of valt het mee?

ik heb met Fifi gehad dat ze 2 maanden weinig mocht doen vanwege haar luchtwegen en toen zag ze er echt niet meer uit...
daarna een keer 2 maanden vanwege de artrose, en toen zag ze er nog super uit, gek is dat...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:59

Denise zo wat een schema, duurt dus nog even.. Echt balen zeg, ik hoop mee voor je dat hij er tegen die tijd weer helemaal bovenop is!

Wanda gefeliciteerd met je nieuwe auto :)

Ellis ga even je topic kijken :)

Flavio voelt zich duidelijk weer kiplekker, wilde hem gisteren even losgooien maar we moesten langs de merrie. Meestal loopt hij als een mak hondje erlangs maar hij begon me ineens te brullen, hij liep verder wel gewoon braaf (wel dansend) mee maar met m'n gebroken arm heb ik hem maar snel ergens geparkeerd, meneer moet echt weer aan het werk. Hij heeft een paar keer goed gewerkt onder de dochter van vrienden van ons toen we in NL waren, maar zij is nu weer naar school en heeft dus amper tijd meer en verder is er ook niet echt iemand die ik er zomaar op kan zetten. Balen, dat gips moet er echt af! De temperaturen zijn ook wat gezakt, tussen de 28 en 35 graden nu maar met een windje dus dat is ook voor de paarden een stuk fijner dan 40-45..