Denise: Was je uitgerust alvorens je ging werken?

Judith: Ik heb veel respect voor dit soort mensen, is de juiste manier van omgaan met paard en ruiter. Echt op gevoel, hoe het hoort. Ben het helemaal met je eens! Ik rij geen wedstrijden omdat ik de rust en het plezier van het rijden belangrijker vind dan mijzelf en mn paard te meten bij een jury. Dable is hier te onzeker voor waardoor ik onnodig spanning zou gaan opzoeken.
Esther: Je was weer een spel- of moet ik zeggen- siesta breker?! Ook weer mooie foto's! Fijn dat je vrij hebt genomen alleen jammer dat je niet kon rijden.
Saida: Idd een mooie deken...Ik moet binnenkort mn dekens uit de kast halen en zien wat er nog past.
Anouk: Je hebt het idd goed begrepen. Wat Judith zegt, het beste is om in het begin begeleiding hierin te hebben.
Ah! Dus jullie gaan de duinen weer op zoeken, leuk! Ik moet dit ook weer eens doen, is alleen toch alweer een stukje rijden onder het zadel alvorens ik er ben. Zou fijn zijn als het dan mooi weer is voor jullie!
Heb voor mezelf een stelregel...bij 15 graden of minder een ongevoerde regendeken en naarmate het bij het vriespunt komt, gaat er een dikkere deken op. Dable is al wel een dikkere vacht aan het aanmaken, s'winters is hij, ondanks de dekens, een heuse grizzlybeer!
Ingrid: Gewoon op je eigen gevoel doorgaan, vaak is dit wel het juiste voor jou en je paard.
Martine: Fijn dat je een leuke tijd in NL heb gehad. Wel balen dat je arm nog steeds in het gips zit.
Van de week kwam mn vriendin nog kijken tijdens het rijden. Ze vond het er super makkelijk uitzien (wat uiteraard een compliment is) en maakte de opmerking dat ze graag met hem aan de slag wil. Heb toen maar het hoge woord eruit gegooid dat ik hem te sensibel vind voor haar en ik dat ik bang ben dat ze toch te groot en zwaar voor hem is (met zijn korte rug), waardoor haar gewicht toch te veel naar achteren komt. Af en toe een keer rijden, heb ik geen probleem mee, mist hij ook niet! Gelukkig had ze hier begrip voor. Ik vind het altijd zo moeilijk om iemand "af te wijzen", behalve op het werk, dan geen probleem!..dan ben ik weer heel zakelijk..