Sanet schreef:Mans gaat de plas over, dus dan doet die ook niet meer mee. En Murk is blijkbaar een kruising tussen een Marokkaan en een Turk

Lys_PPA schreef:Afgelopen woensdag mn nieuwe zadel gekregenzooo mooi en vandaag heerlijk op gereden. Ik heb in de tussentijd een huurzadel gehad en Picasso is enorm vooruit gegaan de laatste 12(?) weken.
Had ook een springzadel om te passen door zadelpasser, zadel lag in stilstand goed maar helaas niet in beweging. Dus die zoektocht blijft.
Leuk! Wat voor zadel is het nieuwe zadel geworden?
Wel balen van het springzadel, maar dan heb je wellicht iig een idee in welke richting je verder kunt zoeken?
Getty_Maan schreef:Maar heb net voor het eerst op Maan gezeten en een paar rondjes gestapt, haar fokker heeft mij geholpen. Heb het meeste vertrouwen in hem met beleren, omdat wij het vroeger altijd samen deden. Ze deed het heel braaf, wel nog spanning, maar dat is heel logisch.
Morgenochtend nog een keer en hopelijk kan ik het dan met de mensen van stal verder oppakken.![]()
Mijn kleine veulentje, niet voor te stellen hoe dat voelt!

boemel schreef:Wow dat moet een fantastisch gevoel zijn.
De start van het rijden is gemaakt.
Ik heb vanmorgen Mirtje lekker gepoetst zonder stress en haar daarna voor het eerst gelongeerd.
Ze was op links even lastig, maar daarna ging ze super.
Was een spontane actie met Diekke die los in de bak liep en had niets afgezet met touwtjes, dus ik was hartstikke blij.
Wat een sprankelende foto!

Sanet schreef:Hier ook echt aan het genieten van de zon, gister met mijn drachtige dame met de bbp gereden, man man, die heeft nog aardig het gaspedaal ingedrukt staan hoor. Poh!
En vandaag met mijn gekke oude taart een rondje buiten gedaan, in passage overdwars over het fietspad. Op dit paadje konden we eeeeeeeeindelijn galop doen, was bijna dierenmishandeling dat ze daar 3/4 van het rondje op moest wachten.
Misschien ligt het toch aan mij?

Meya_ schreef:Hier vanochtend onderlinge wedstrijd vd fokvereniging, alvast een M1 proefje gedaan. Poeh, moet er even in komen in dit niveau/proefje. 185,5 -2 (3x 4 waarvan 1 een dubbelteller) maar goed, er ging ook zeker dingen goed. Is maar goed dat we eerst nog een paar L2 hebben staan
Dan is de kop er iig vanaf. Heb je wel mooi de gelegenheid om te peilen. Bovendien zijn het dan nog lang geen gekke score's als je nog in het niveau moet groeien.
Laura1982 schreef:Hier ilias weer netjes gemaakt en zn staart gewassen. Resultaat bij terugkomst in de paddock rollen en weer net zo vies zijn als daarvoor...
Deken is binnen gekomen ga hem morgen passen en weer voor het eerst op paard ziten. Douwe en ik gaan lekker samen stappen hopelijk ook weer in de zon

Welkom Ivy_power
En Welkom terug Retlaw! Jammer van de sterverklaring, maar wellicht dat het alsnog kan als ze opnieuw voorgesteld wordt? Ik ben wel benieuwd of jullie haar dit jaar wel drachtig krijgen. Heb je een hengst op het oog?
Hier ook een heerlijk weekendje achter de rug.
Vorige week donderdag naar de kliniek geweest voor een echo van Jels baarmoeder. Wat dat aan gaat lijken we aardig in de pas te lopen met de rest. Alles lag er prima bij, baarmoedermond iets gekanteld, maar niets opzienbarends kunnen constateren wat betreft afwijkingen o.i.d. Veel follikels, zeker in verhouding tot haar leeftijd begreep ik. Zaten ook twee hele mooie rijpe bij, op de rechter eierstok. Dus als we deze cyclus hadden gebruikt bestond er een kans op 2-voor-de-prijs-van-1. Jels had uitverkoop denk ik

Swap laten doen en die kwam zaterdag positief terug op E-coli. Gisteren dus eerste keer laten behandelen, vanmiddag en morgen weer en dan donderdag controle. Als alles dan schoon is, kunnen we volgende cyclus aanvangen met insemineren.

Zaterdag zijn wij ook naar de jubileumshow geweest met een vriendin. Hebben ons kostelijk vermaakt, veel mooie paarden gezien. Stiekem hebben we zitten grinniken om de gecomnineerde aangespannen rubriek. Dat was toch wel appels met peren vergelijken. Uiteindelijk waren de oprichters van beide verenigingen nog in het zonnetje gezet, maar de vrouw van het groepje van JongKWPN vonden we maar een wazige toespraak geven

Edit: ik vergeet bijna te vermelden dat Jels vandaag op de dag af 21 jaar oud is