Alddable schreef:Anouk: Vragen mogen gesteld worden he!? Contrasteling heeft idd te maken met rechtrichten/nageefelijkheid. Ik vind het persoonlijk niet moeilijk om dit toe te passen bij een paard, Dable doet dit met gemak en zelfs op de plaats om zijn achterhand. Hij pakt namelijk op links vast waardoor hij over de schouder viel met zijgangen. Wanneer ik hem rechtsom in contrastelling rij, word hij veel soepeler en komt er op beide teugels meer gelijke druk. Wanneer hij op dit moment los laat, kan ik hem rechtstellen om de zijgangen in te zetten. Dit werkt (bij hem) perfect.
Bij jullie nu ook slecht weer? Echt weer een zondag!
Aha, ik heb zo'n schat die dat op rechts doet.
Ik ben ook bezig met rechtrichten. Ik zal er eens aan denken om het ook eens met hem te proberen. Als ik het goed begrijp, moet ik dan in mijn geval linksom stelling naar rechts vragen. Sinds Sam weer hersteld is van zijn parasiet, moet ik er wel bijzeggen, dat rechtrichten ons een stuk makkelijker afgaat dan voorheen! Hij heeft duidelijk toch ook baat gehad bij zijn vakantie en ik kon een goed boek lezen!
En ja, hier ook regen.
Volgende week hebben we een uitnodiging voor een tochtje drunense Duinen. Hopen dat het dan in elk geval droog is!
Ow ja en dekens? Sam heeft volgens mij een nieuwe HH met zo'n hogere schoft (zoals Jus ook heeft) en Des heeft niks. Die heeft hier nog nooit een deken nodig gehad. Prince heeft er wel één, maar die ligt ook al een 2 jaar in onbruik in de kast.
Worden die bij jullie al gebruikt dan? Het is toch nog helemaal niet koud?
Na het rijden: een zweetdeken op de trailer en verder houdt het nu nog op. Sam heeft overigens een bloedhekel aan dekens. Maar afgelopen winter had hij het hier voor het eerst in jaren koud. Hij kwam van een pension af waar hij altijd nogal warm stond. Dit was het eerste jaar weer dat hij vorst voelde. Zijn lichaam had zich daar nog niet op ingesteld. Anders had hij ook dat jaar geen deken gehad.
Judith: Even ook gegoogled, en een filmpje gevonden van hem. Volgens mij volgt Antonio ook zijn stijl? In het filmpje zie ik hem ook met een jong paardje heel veel afwisselen idd. Je filmpjes zien er supergoed uit!
Ingrid: Met welke train je bij Pedro? Of pak je ze om en om? En geinig Gelders met spaanse pas!
Esther: Mooie foto's hoor! Ik profiteer zelf altijd van dat gesjees. Sam ging ook al als een tierelier woensdag. Lekker laten gaan en op het gemakje op gaan vangen. Bij hem werkt dat super. Maar idd, als er wat spannends staat, dan moet ik ook opletten. Dan is alle theorie bekend, maar de praktijk een stuk moeilijker! Men roept mij dan altijd toe: ontspannen en stelling van het object af.