Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 
)

. Was ook zo spannend die nieuwe bak!

.
!
. Het was echt een bommetje! Alles was spannend, vooral de lantaarnpaal die in het gras lag
. Shaggy kon ineens wijken
. Aan het eind van de les konden wel weer normaal tempo draven en langs die enge lantaarnpaal zonder opzij te springen enz. Alddable schreef:Anouk: Vragen mogen gesteld worden he!? Contrasteling heeft idd te maken met rechtrichten/nageefelijkheid. Ik vind het persoonlijk niet moeilijk om dit toe te passen bij een paard, Dable doet dit met gemak en zelfs op de plaats om zijn achterhand. Hij pakt namelijk op links vast waardoor hij over de schouder viel met zijgangen. Wanneer ik hem rechtsom in contrastelling rij, word hij veel soepeler en komt er op beide teugels meer gelijke druk. Wanneer hij op dit moment los laat, kan ik hem rechtstellen om de zijgangen in te zetten. Dit werkt (bij hem) perfect.
Bij jullie nu ook slecht weer? Echt weer een zondag!
Ik ben ook bezig met rechtrichten. Ik zal er eens aan denken om het ook eens met hem te proberen. Als ik het goed begrijp, moet ik dan in mijn geval linksom stelling naar rechts vragen. Sinds Sam weer hersteld is van zijn parasiet, moet ik er wel bijzeggen, dat rechtrichten ons een stuk makkelijker afgaat dan voorheen! Hij heeft duidelijk toch ook baat gehad bij zijn vakantie en ik kon een goed boek lezen!
Volgende week hebben we een uitnodiging voor een tochtje drunense Duinen. Hopen dat het dan in elk geval droog is!
Worden die bij jullie al gebruikt dan? Het is toch nog helemaal niet koud?
Na het rijden: een zweetdeken op de trailer en verder houdt het nu nog op. Sam heeft overigens een bloedhekel aan dekens. Maar afgelopen winter had hij het hier voor het eerst in jaren koud. Hij kwam van een pension af waar hij altijd nogal warm stond. Dit was het eerste jaar weer dat hij vorst voelde. Zijn lichaam had zich daar nog niet op ingesteld. Anders had hij ook dat jaar geen deken gehad.
. Ik kan totaal niet overweg met paarden die van nature lui/traag/niet voorwaarts zijn
. Ben zelf heel rustig dus breng dat alleen maar extra over op zo'n paard
.
. Maar ja had ondertussen al een uur niks gedaan en kon ook niks doen dus heb maar gezegd dat ik een andere dag wel weer zou komen werken en dat ik dan nu naar huis zou gaan. Dus kon lekker vannochtend al naar Shaggy. Had weer helemaal in de planning om te gaan rijden maar meneer heeft een gek wondje op zijn rug (zat zowel links als rechts). Zag er behoorlijk vers uit dus stal nagekeken maar kon eigenlijk niet bedenken waar het van zou kunnen zijn... Enige wat zou kunnen is dat zijn buurvrouw in de paddock hem gister te pakken heeft gehad, maar daar leek het mij nog te vers voor. Gister hebben ze ook niks gezien... Dus ja blijft een raadsel! Maar ja aangezien ik toch niet kon rijden heb ik hem maar even een wasbeurt gegeven en toch maar wel even gelongeerd om even de benen te strekken. Shaggy kon vandaag dus weer even lekker rustig aan doen
.
. Het zit achter het zadel maar denk dat mijn dekje er net op zal liggen. Dus dat lijkt me niet echt heel prettig voor hem.... Maar even rustig wachten tot het goed dicht is
.

.
leuk dat je gaat boeken, heb er ook al zin in! Kwam het nou nog goed met je vriendin? Anders komt Esther mee
hoop wel dat het nog lekker weer is dan zeg, meestal wel hoor, pff nu is het nog erg heet, 35 graden ofzo dus dat is ook nog altijd een beetje veel van het goede..
.