[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:38

Ik zal ze inderdaad maar eens gaan uploaden! Heb ze wel vandaag eindelijk op de computer gezet!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:08

En daar zijn ze dan eindelijk :P.

1. Knappe Shaggy in zijn paddock.
Afbeelding

2. Shaggy in stap (eindelijk een leuke achtergrond voor foto's :D)
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. In draf was ie de eerste les een beetje explosief :P. Was ook zo spannend die nieuwe bak!
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Had niet zoveel foto's, het werd een beetje donker dus van het hele laatste eind van de les helaas geen foto's :).

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:26

leuk!Zn moter achterin draait goed zo te zien :)!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:32

Die eerste les draaide die erg hard ja :P. Het was echt een bommetje! Alles was spannend, vooral de lantaarnpaal die in het gras lag :D. Shaggy kon ineens wijken ;). Aan het eind van de les konden wel weer normaal tempo draven en langs die enge lantaarnpaal zonder opzij te springen enz.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:41

leuke foto's!
ach een beetje extra motor kan best handig zijn... 8-)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:42

Alddable -> Ik heb nu voor Rintske een Stormshield deken besteld. DEZE
Deze schijnt kwalitatief net zo goed te zijn als de Horseware dekens en moet zeer geschikt zijn voor een barokkie.
De deken heeft het V-free systeem, een extra inzet op de schoft.
Dit zorgt ervoor dat het niet schuurt op de schoft bij paarden met een hoge schoft en/of lange manen.
Ik heb 'm nog niet binnen, maar ik hoop dat dit dé geschikte deken is die de manen van Rints niet afschuurt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:46

die ziet er ook mooi uit!

ik vind het afschuren van manen bij de Dominick dekens met gladde voering ook erg mee vallen, halsdekens gebruik ik uit voorzorg al nooit...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:31

Alddable schreef:
Anouk: Vragen mogen gesteld worden he!? Contrasteling heeft idd te maken met rechtrichten/nageefelijkheid. Ik vind het persoonlijk niet moeilijk om dit toe te passen bij een paard, Dable doet dit met gemak en zelfs op de plaats om zijn achterhand. Hij pakt namelijk op links vast waardoor hij over de schouder viel met zijgangen. Wanneer ik hem rechtsom in contrastelling rij, word hij veel soepeler en komt er op beide teugels meer gelijke druk. Wanneer hij op dit moment los laat, kan ik hem rechtstellen om de zijgangen in te zetten. Dit werkt (bij hem) perfect.

Bij jullie nu ook slecht weer? Echt weer een zondag!

Aha, ik heb zo'n schat die dat op rechts doet. ;) Ik ben ook bezig met rechtrichten. Ik zal er eens aan denken om het ook eens met hem te proberen. Als ik het goed begrijp, moet ik dan in mijn geval linksom stelling naar rechts vragen. Sinds Sam weer hersteld is van zijn parasiet, moet ik er wel bijzeggen, dat rechtrichten ons een stuk makkelijker afgaat dan voorheen! Hij heeft duidelijk toch ook baat gehad bij zijn vakantie en ik kon een goed boek lezen!
En ja, hier ook regen. :( Volgende week hebben we een uitnodiging voor een tochtje drunense Duinen. Hopen dat het dan in elk geval droog is!

Ow ja en dekens? Sam heeft volgens mij een nieuwe HH met zo'n hogere schoft (zoals Jus ook heeft) en Des heeft niks. Die heeft hier nog nooit een deken nodig gehad. Prince heeft er wel één, maar die ligt ook al een 2 jaar in onbruik in de kast. :D Worden die bij jullie al gebruikt dan? Het is toch nog helemaal niet koud? :o? Na het rijden: een zweetdeken op de trailer en verder houdt het nu nog op. Sam heeft overigens een bloedhekel aan dekens. Maar afgelopen winter had hij het hier voor het eerst in jaren koud. Hij kwam van een pension af waar hij altijd nogal warm stond. Dit was het eerste jaar weer dat hij vorst voelde. Zijn lichaam had zich daar nog niet op ingesteld. Anders had hij ook dat jaar geen deken gehad.

Judith: Even ook gegoogled, en een filmpje gevonden van hem. Volgens mij volgt Antonio ook zijn stijl? In het filmpje zie ik hem ook met een jong paardje heel veel afwisselen idd. Je filmpjes zien er supergoed uit!

Ingrid: Met welke train je bij Pedro? Of pak je ze om en om? En geinig Gelders met spaanse pas!

Esther: Mooie foto's hoor! Ik profiteer zelf altijd van dat gesjees. Sam ging ook al als een tierelier woensdag. Lekker laten gaan en op het gemakje op gaan vangen. Bij hem werkt dat super. Maar idd, als er wat spannends staat, dan moet ik ook opletten. Dan is alle theorie bekend, maar de praktijk een stuk moeilijker! Men roept mij dan altijd toe: ontspannen en stelling van het object af. :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:39

ik werk inderdaad ook wel met contrastelling, ook wel regelmatig met stelling naar beide kanten op de lange zijden, worden ze mooi los van...

wat de dekens betreft blijf ik bij Dominick zweren, al vind ik die van Horseware ook heel goed!
ik heb Fifi nu onder een katoenen zomerdekentje staan en met slechter weer onder een ongevoerde regendeken, zo blijft ze tenminste schoon en houd ik de eerste vacht een klein beetje tegen...

jee wat een regen overal...
wij hebben hier echt veel geluk gehad, na een kleine bui vanmorgen is het de rest van de dag gewoon droog gebleven!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:59

Ik train altijd met Boukje bij Pedro, ik heb Ashley 1 keer geprobeerd zodat hij zijn visie erover kon geven en toen heeft ze laten zien hoe hoog ze kan steigeren.
Zijn advies was wegdoen ze is levensgevaarlijk. Maar daar wil ik nog niet aan we gaan stug door we doen gewoon zo'n hit-air bodyprotector aan en gewoon erop.
Vandaag heb ik toch zeker 1 rondje linksom gestapt en met fases een rondje rechtsom zonder dat ze overeind kwam, daar kwam de Spaanse Pas voor in de plaats dus we gaan vooruit.
Volgens een paragnoste die haar pas gelezen heeft wil ze eigenlijk nog niet aan het werk ze wil graag nog een tijdje spelen maar ik vind het nu toch wel tijd worden ze is tenslotte al 5,5 jaar nu.
En voordat iedereen gaat speculeren, ze heeft de hele medische molen al gehad en behalve een knie die af en toe op slot slaat mankeert ze niets ze wil gewoon haar eigen zin doen en voorlopig proberen we een compromis te vinden.

Ingrid.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:29

Ashley klinkt wel als een uitdaging! Heb je een foto van haar? Ik ben wel benieuwd naar haar! Ik kan me prima in dat idee plaatsen, dat je haar niet zo maar wil verkopen. Ik heb er ook al zo één waar ik al 10 jaar mee in gesprek ben. Dat kan leiden tot een zeer bijzondere vriendschap! Heb je er wel eens aan gedacht om met haar iets van vrijheidsdressuur ook te gaan doen? Kan leuk afwisselen en mss dat ze dan van het werk ook meer pret ervaart? Dan kan ze leren spelen in samenwerking met jou? 't Is maar een idee natuurlijk.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:37

Dat zouden we inderdaad kunnen proberen ik werk haar wel af en toe aan de hand en dat doet ze wel goed, ik zal van de week een foto van haar opzoeken en erop zetten.
Er zijn hele mooie van haar dat ze wel netjes aan het werk is maar toen ging het te snel voor haar en nu zijn we weer terug bij af.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:46

ellis en mies - leuk dat jullie elkaar zijn tegengekomen zonder dat jullie het van elkaar wisten haha, volgende keer beter

esther - leuke foto's van shaggy jullie gaan lekker voorruit lekker zo doorgaan

ingrid - sommige paarden zijn gewoon wat laadbloeiers maar geduld je kan het altijd nog proberen lekker rustig aan doen

even het weer afwachten en anders gaat heike ook lekker onder een katoenen zomerdeken.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:49

Anouk dit is de klasieke manier van rijden , paard moet licht zijn , deze mensen hebben ook les gehad van bijv Oliveira , Antonio bijv hoeft alleen maar naar je paard te kijken en ziet waar het probleem is net als Augusto wij hadden een paard mee kwpn waar we moeite mee hadden met de wissels (wisselde voor en niet achter) , de 2e dag sprong hij ze al en correct , het probleem dat we veels te veel met de wissel bezig waren en niet het paard hier goed voor voorbereide , vaak willen we iets veels te overhaast doen maar het zit allemaal in een goede voorbereiding van de oefening dit gebeurt ook vaak met de uitgestrekte draf.
Contrastellingen zijn hele goede oefeningen als je paard vast zit aan een kant , in het begin hebben dit soort oefeningen wel begeleiding nodig.

Leuke fotos van Shaddy en ja je kun beter een goede motor hebben hoor.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:59

Met dat voorwaartse kun je wel werken inderdaad ;). Ik kan totaal niet overweg met paarden die van nature lui/traag/niet voorwaarts zijn :P. Ben zelf heel rustig dus breng dat alleen maar extra over op zo'n paard :D.

Was vandaag netjes 8 uur op mijn werk en startte het systeem op zat een klacht door te lezen uit 2010 en daar stond bij corrospondentie ineens een brief uit 2009. Beetje raar... Mijn collega kwam om half 9 binnen dus ik zei gelijk tegen hem volgens mij klopt er iets niet in het systeem. En ik had gelijk, het had er vrijdag al helemaal uit gelegen en zou vandaag gefixt zijn. Niet dus :P. Maar ja had ondertussen al een uur niks gedaan en kon ook niks doen dus heb maar gezegd dat ik een andere dag wel weer zou komen werken en dat ik dan nu naar huis zou gaan. Dus kon lekker vannochtend al naar Shaggy. Had weer helemaal in de planning om te gaan rijden maar meneer heeft een gek wondje op zijn rug (zat zowel links als rechts). Zag er behoorlijk vers uit dus stal nagekeken maar kon eigenlijk niet bedenken waar het van zou kunnen zijn... Enige wat zou kunnen is dat zijn buurvrouw in de paddock hem gister te pakken heeft gehad, maar daar leek het mij nog te vers voor. Gister hebben ze ook niks gezien... Dus ja blijft een raadsel! Maar ja aangezien ik toch niet kon rijden heb ik hem maar even een wasbeurt gegeven en toch maar wel even gelongeerd om even de benen te strekken. Shaggy kon vandaag dus weer even lekker rustig aan doen :D.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:08

Ingrid: Ik kwam op het idee, omdat Despi het superleuk vindt om te doen. Hij leert ook heel snel. We hebben er hulp bij van iemand die er erg veel gevoel voor heeft en dus heel actief meedenkt in zijn ontwikkeling. Ik ben wel benieuwd wat Ashley er van zou vinden.

Judith: Daarom, die lichtgevoeligheid zag ik ook bij Antonio. Vandaar dat ik hem daar een beetje mee vergeleek. Wij Ollanders mogen dan arrogant roepen dat we de wereldkampioen hebben, maar volgens mij rijdt er heel wat meer talent rond wat nooit op wedstrijden komt. Ik neem ook mijn hoed af voor Antonio. Volgende keer toch nog eens goed gaan kijken naar hem. Ik wil het ook op die manier leren en niet op druk. Om mij heen streven ze allemaal om met veel druk hun paard te rijden. Persoonlijk ben ik geen voorstander. Mbt Sam heb ik nu uitstekende hulp bij het rijden gevonden. Ze helpt me echt vooruit. Ik heb na haar les alleen maar vooruitgang geboekt. Dus ik ben blij. Ook zij is van de lossigheid en het loslaten.

Esther: Jammer! Je houdt natuurlijk rekening met je paard, maar stiekem zul je wel gebaald hebben om hem niet te kunnen rijden. hopelijk is hij snel weer beter!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:14

Nederland heeft inderdaad de wereldkampioenen , maar deze paarden worden ook heel licht gereden met zo minder mogelijk hulpen , dat ouwerwetse drijven en vasthouden zie je echt niet bij topruiters en inderdaad er zijn veel goede ruiters rijden die geen wedstrijden rijden.
Wij rijden af en toe een wedstrijd maar om de plezier en een leuk weekend te hebben en ja als je dan wat wint is het altijd leuk maar daar gaan we niet voor.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:01

groot gelijk jus je moet gaan voor je plezier en niet om te winnen, als je wat wint is het super natuurlijk maar plezier staat ook bij mij voorrop

esther - balen dat je niet kon rijden maar shaggy staat natuurlijk voorrop, hopelijk is het snel over

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:20

Ach ja het gaat vanzelf wel weer over :). Het zit achter het zadel maar denk dat mijn dekje er net op zal liggen. Dus dat lijkt me niet echt heel prettig voor hem.... Maar even rustig wachten tot het goed dicht is ;).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:26

Leuke fotos Esther! Ik zou dan inderdaad ook niet gaan rijden hoor, dan maar niet rijden, idd, gezondheid voorop :)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:39

Esther leuke foto's!

Ik lees weer mee. Wij zijn weer terug in Tunesie, bezoekje aan Nederland was wel erg gezellig. Soeske nog even gemeet maar helaas doordat ze het asfalt aan het vernieuwen waren niet de paarden kunnen zien.
Over een paar dagen gaan we beginnen met bouwen, even wachten tot de bouwers terug zijn van hun familiebezoek voor de Aid en dan aan de slag! Arm zit nog steeds in het gips, heb er echt genoeg van, hopelijk mag hij er volgende week af. Mn handen jeuken, wil zsm de paarden thuis hebben want ik begin me steeds meer te ergeren aan sommige dingen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:50

Ja, was leuk om je even te ontmoeten Martine! Het is nog steeds een zooitje met het asfalt, die steentjes vliegen alle kanten op :S
Morgen ga ik echt boeken, had ze al gebeld maar ze hebben het onwijs druk. Dus morgen :)
27-11 tm 4-12

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:54

Ohhhh ga je lekker naar Tunesie! Wil ook wel weer naar het zonnetje :P.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:13

Wel jammer he dat het zo onhandig was! Pfff nog steeds rommel dus? Ook niet handig om uit rijden te gaan zo :( leuk dat je gaat boeken, heb er ook al zin in! Kwam het nou nog goed met je vriendin? Anders komt Esther mee :P hoop wel dat het nog lekker weer is dan zeg, meestal wel hoor, pff nu is het nog erg heet, 35 graden ofzo dus dat is ook nog altijd een beetje veel van het goede..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:23

Hahahaha Esther moet eerst nog even flink sparen :D.