[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:37

Iloon, fijn dat het rijden goed ging! Dankje voor het compliment :D
Anouk, nou, je bent van harte welkom :) De kids en Frank uiteraard ook
Ohja, Elske.. Helemaal vergeten vannacht. Veel sterkte met de verkoop van Fuego! Leuke laatste fotos nog.

Straks weer aan't werk..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:15

Frank wat een mooie plaatjes uit Spanje!! Ik wil ook!!!!

Ilona; Jerez is pas net 3, dus moet nog voor de APTA als ze daar doorheen komt willen we idd fokken met haar en dan ook met zwarte hengsten. Maar zowiezo laat ik de merries pas voor het eerst dekken als ze 4 jaar zijn en ik laat ze ook niet elk jaar dekken, maar om he tjaar.
Dus als Jerez volgend jaar APTA wordt dan laat ik haar dekken en Engreida ook weer en heb ik in 2011, 2 veulentjes die samen kunnen spelen!!!! (dat lijkt me zo leuk!).

Onder het zadel is ook de bedoeling, maar ook dat gebeurt hier pas tussen 4 en 5 jaar, dus eerst is Engreida nog aan de beurt , haha
Maar ik vind zowiezo daat hengsten en merries voor fok en voor het rijden inzetbaar moeten zijn... Ik mag t.z.t wel iemand vragen om bij me te komen rijden!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:24

Cyrina, ik zal duimen dat ze door de APTA komt.

Hier nog wat foto's van onze bosrit van gister...

Irma op Encantado, Kathy op Actor, Kelly op Bello, Kylie op Huero, Natalie dochter van Irma op LLano, Ricardo op Sjorsie en Jacqueline op Bolero.

Afbeelding

v.l.n.r. Bello, Huero, Bolero, Llano, Aktor, Encantado en links onderin de oortjes van Sjorsie.
Afbeelding

Plaspauze _O-
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:29

Ik ga zo bijlezen maar ik moet even iets onder de aandacht brengen in dit topic, misschien zitten hier liefhebbers.

Op 3 oktober 2009 vind de Lange Teugel Dag 2009 plaats op stal Nimmerdor te Leusden. Deze dag kunt je deelnemen aan een lange teugel clinic of aan een wedstrijd op muziek.

Er worden 3 type clinics aangeboden:

* een clinic voor de beginnende lange teugelaar

* een clinic met schoolpaard voor wie geen eigen paard heeft of eens wil voelen hoe het gaat met een paard wat alle kneepjes van het vak kent

* en een clinic voor de gevorderde lange teugelaar

Wilt je weten hoe ver je bent met het lange teugelen, dan kunt je meedoen aan de wedstrijd. Je krijgt van ons een aantal verplichte onderdelen en kunt zelf de proef samenstellen het liefst op muziek. Verder krijgt je alle vrijheid om er iets leuks/moois van te maken.

Naast het werk aan de lange teugel worden er in een speciaal showblok de verschillende diciplines van de paardensport getoond.

Beda Steman zal met haar Spaanse hengst Piropo een demonstratie Doma Vaquera a la Garrocha geven.
Annemiek Pince van der Aa komt met haar Quarter de (amerikaanse) western demonstreren.
Ellen Schuthof van stal Paradiso toont de klassieke rijkunst in een pas de deux
en natuurlijk mag de lange teugel niet ontbreken,
Hanneke Reitsma en haar Spaanse hengst Bondadoso laten zien wat je allemaal kunt bereiken.

Wij hebben een klein stro dorp kijkt u oa eens op http://www.paardenfoto.nl, http://www.Hipica.nl, http://nvvr.info, http://www.stalparadiso.nl, http://www.ithoarnleger.nl, http://www.amquarters.nl

Het beloofd een leerzame en mooie dag te worden. meer info vind je op http://www.GezienBijGien.com

(edit) link aangepast van NVVR

Zo het is hard gegaan het weekend, eens even kijken naar alle belevenissen! :D
Laatst bijgewerkt door regine op 03-08-09 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:31

Regine, wat zijn de kosten hiervan?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:36

Klinkt wel super leuk Regine! Maar beschik niet over eigen vervoer enzo, maar misschien is kijken wel érg leuk :j . Kost dat ook wat?

Kelly: Gaaaf joh, een buitenrit met alleen maar mooie paarden :~ . Dat moet wat toeschouwers hebben opgeleverd ;) . Leuke plaatjes hoor!

Cyrina: Oe, Engreida ohz! Ben heel benieuwd. Vind haar zo leuk, en super barok voor een merrie :D ! Leuk dat Jerez ook mooie toekomst plannen voor de boeg heeft. Klinkt heel leuk! Tussen de 4 en 5 jaar is dan ook een mooie leeftijd ja! :D En 2 veulens op de wei.. jaa, dat zou wel ultiem zijn haha!!

Hoe gaat het trouwens met Canta?? Nog wedstrijden in de planning? Is hij nog steeds zo happy?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:43

Ah ja sorrie, :+ wel zo handig dat erbij te vermelden:

Deelname aan de clinic kost ong 40 euro (kan nog zakken ligt aan totaal aantal deelnemers wat zich opgeeft)
De wedstrijd deelname kost 7,50 euro.

Het komen kijken is gratis ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:49

Kelly; wacht nog maar even met duimen hoor, de APTA is volgend jaar mei/ juni pas weer, anders krijg je zo'n kramp :+
Maar wat een gave foto's zeg!! Als zo'n stoet voorbij komt kijk je nog wel ff 10 x om!

Regine; Wat leuk zeg!! Wil je het ook in de agenda op de site van de vereniging van het Spaanse paard hebben?

Ilona; Canta gaat nog steeds goed! Hij is nog blijer nu er een nieuwe dame en ee nveulen om hem heen wandelen! Overigens wordt er volgend jaar een PRE kind van hem geboren en misschien zelfs wel 2 *\o/* Wedstrijden heb ik niet meer gehad. Ik zat al die tijd op het veulentje te wachten en toen die eenmaal geboren was, was er hier niets meer in de buurt op zondag (ik kan alleen op zondag vanwege bedrijf thuis)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:54

Oww Cyrina dat zou super zijn! Wil/kun jij dat voor mij doen?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:54

Poeh leuke plaatjes iedereen zeg!! Ik heb niks met paarden gedaan mijn vakantie (nou ja 1 geaaid dan) en bijlezen lukt me echt niet haha. Net thuis en meteen een stapel werk weg te werken. En dan bedoel ik niet de was of de strijk maar van mijn eigen kantoor. Met 2 drukke kids op de achtergrond (en regelmatig de voorgrond). Ze spelen nu circuskonijntje... :?

Tsja en op de stal mijn halstertouw kapot terug gevonden (hoewel mijn paard dus 24/7 in de wei staat en mijn bijrijdster een ander touw gebruikt) en de longeerlijn was stuk (maar die heeft ze meteen vervangen. Ik heb echt een TOP bijrijdster) En mijn rits van mijn jodhpurs is stuk en de laarzen van mijn zoon te klein... Mooie redenen voor retourtje ruitershop dus. Maar niet nu, want ze zijn echt SUPERdruk! Ga nog wel proberen een andere haak aan de beide te maken (touw en lijn). Dan heb ik een lijn extra voor bijv lange lijnen werk met Jippe of de bak slepen met Sando (onze verzorgshet. Ik heb een half tuig op de kop getikt om dit te kunnen doen. Hij heeft al ervaring ermee en vind het leuk te werken)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:05

Wat is Elise ineens stil...ik mis de grappige verhalen :o

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:11

Zo na een heel druk weekend ga ik weer een poging wagen om bij te reageren!!! 7 pagina’s maarliefst..

Sanne stoute Emilio en Vaidosa zomaar aan de wandel gaan ‘s nachts… Leuke foto’s weer! Zal zo het topic van Emilio gaan bekijken!

Jasmijn ja erg he als ze zo’n overdreven lieve kop trekken… dan kan je toch niet boos zijn haha.. En is het katertje het geworden?? Edit lees dat het hem geworden is! Leuk! Ben benieuwd naar foto’s als hij bij jou komt!

Sjaad wat is het toch een prachtpaard zeg!

Jellie leuke foto’s van Siep! Mooie fries hoor! Leuk filmpje van jullie teckel!! Ik zag bij de Anda ook achter iets en hij maait inderdaad wat maarja tis en blijft een anda he…

Kelly die foto’s van die scheve gezichten van Adorno zijn echt lachwekkend! Echt grappig!

Jan leuke foto’s van Tesora! Zorrero is echt al groot zeg!

Lobke die Universal is echt gaaf!

lakshmi Leuke foto’s van je paardje! En zo’n uitzicht is niet verkeerd! Das rot voor dat meisje zeg! Ja soms worden ze echt maf hihi..

Ilona fijn dat Chico zo goed gaat! En gave foto’s ! Wat is Chic toch een prachtpaard!

Denise lekker hoor dat Heike op vakantie gaat!! Ben benieuwd naar de rest van de foto’s!

Esther gaaf hoor dat het buiten wandelen zo goed ging! Je mag trots zijn op je knollie!

Suus fijn dat het al beter gaat met je arm! Leuke foto’s!

Sanna gaaf zeg dat je een wissel hebt gesprongen met Vaj! Echt gaaf!

Mies schuif maar weer een beetje op hoor want wil er toch weer bij op de wolk! Veel plezier vandaag! En gaaf dat je weer een winstpuntje bijhebt!

Saida fijn dat het lessen goed ging! Klim erbij op de roze wolk!

Snowy ja die kabouters zijn zeeeeeeer hardnekkig haha… en volgens mij klonen ze zichzelf ook :P

Cyrina gave nieuwe aanwinst zeg! En die papa is ook heeeel gaaf!

Zilfstar welkom terug! Fijne vakantie gehad? Waar ben je heen geweest?

Anouk ik hou nala toch lekker zelf hoor :P Ja dat meisje doet eht echt wel goed! De dag nadat ik haar les had gegeven kwam ze meteen naar me toe dat het echt zoo goed was gegaan met de dingen waarmee ze van mij moest oefenen!
Fijn dat Sam al zo op zijn gemak is in zijn nieuwe thuis en snap dat je helemaal happy bent hoor!

Elske leuke foto’s zeg! Die een na laatste is echt grappig. Heel veel sterkte met het afscheid nemen.

Frank fijn dat de vakantie zo goed bevallen is! En gave foto’s hoor!

Zo volgens mij heb ik nu iedereen! Zo even mijn egoberichtje typen!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:13

Lakshmi je plaatst echt geweldige foto’s en een leuk paardje heb je!

Cyrina gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wat een mooi dier zeg en papa mag er ook zijn! Wow hoog kwijl gehalte!

Zilfstar lekker terug van vakantie, het is inderaad soms heftig om bij te lezen, zo hard dat het gaat!

Heikedenise een fijne high tea gehad, klinkt heel gezellig om te doen. En fijn dat het met Heike allemaal goed is gegaan naar zijn vakantie adres. Hij had er zo te lezen zelf ook heel veel zin in! :D

Jellie al een beetje verliefd geraakt op de Fries stiekem zo te lezen! Het is ook echt een leuk dier. Ben je verder nog aan het rondkijken of “weet je het idd al? “

Idefix mooi alles bij gehouden vanaf vakantie, jij bent slim hahaha.

Soeske mooie foto’s van jou en Goya. En foto’s plaatsen vind iedereen hier in het topic altijd leuk dat is zeker geen straf!

Saida Rottweilers hebben ook zo’n naam inderdaad, terwijl de Rottweiler die ik ken echt een ontzettend lief beest is. Dol is op aandacht.
Wel echt een super opmerking van Frits “bij hij soms” hahahahaha die moet ik onthouden!

JeanleGrand nodigt iedereen uit op 8 aug. Ik kan helaas niet komen, we hebben marathon met de ponies. Maar ik wens je een hele fijne en gezellige dag!
Leuke foto’s ook, je veulen ziet er uit als een heel wijs ding!

Elskevree Fuego verkocht, moeilijk altijd om afscheid te nemen. Mooie foto’s van een mooi paard. Fijn dat je een goed plekje voor hem hebt gevonden! Veel sterkte met het afscheid.

Frankiej dat klinkt als een geweldige vakantie en wat een heerlijke foto’s! Je krijgt gewoon zin om ook te gaan! Gaaf dat je op dat paard kon voelen!! Super!

Idefix weer, super dat het zo goed ging met Sam! Klinkt dat je heerlijk hebt gereden, jammer van de regen!!

Ilona Chico een ferrari hahahahah mooi compliment en ook al zo lekker gereden! Het was lekker rijden weekend geloof ik!! (ik hoor ook bij de leden hahaha)

Kelly dat zijn leuke foto’s volgens mij hebben jullie een hele mooie rit gemaakt zeg! Super leuk!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:16

Hincapie zn poetsplaats gepest gaat vooruit. Hij pest ondertussen zichzelf haha.. Achteruit gaat hij er steeds makkelijker in en ook vooruit.
Vooruit wil hij eigenlijk echt niet maar hij is gewoon te nieuwsgierig. Dus ik ga gewoon op mn hurken in de poetsplaats zitten en na 10 tellen begint meneer de bodem af te snuffelen en loopt al snuffelend zo de poetsplaats in haha maf paard!

Gisteren lekker een speeldagje gegeven.

Vandaag voor eerst met dubbele longe gelongeerd. Doordat we nu een mooie longeercirkel hebben is dat echt veel makkelijker. Hij deed het echt super! Alleen na eht van hand veranderen snapte hij het even niet maar na een stukje mee gelopen te hebben deed hij het super!
Hebben maar heel kort gedaan omdat het zo nieuw voor hem is. Daarna nog even binnen gaan rijden want meneer barste van de energie. Daarna ben ik samen met een vriendin en haar merrie op straat uit gaan stappen en zelfs onder het viaduct door! Hij keek niet op of om!!!

Ik wil er dus weer bij op de roze wolk!!!

En is het nieuwe topic al in de maak???

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:19

Dat mag tot 500 pagina's toch?
Wie gaat het nieuwe topic eigenlijk maken?
En moeten we er nog wat voor inleveren? Haha

Gekke Hincapie! Maar.. hij gaat er toch maar mooi in.
Hij is ook wel super braaf verder he.. daar bof je mee!
Al valt het me op dat andalusiers over het algemeen braaf zijn, wel heet maar braaf.

Cyrina.. dan wacht ik idd nog even met duimen hoor :+

Bedankt voor de leuke reacties op de foto's.
Het was een heerlijk ritje!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:20

Zo he, jullie gaan weer veel te hard..
Ik ben/blijf even in meeleesstand, lees vanaf mijn telefoon altijd alles vrolijk bij, nu even vanf mijn werk een paar korte reacties uit mijn hoofd.

Saida: Ondanks het niet al te beste weer wel lekker gehad? Vervelend dat gedrag van Rints.. Gewoon lekker vaak meenemen en strenge regels stellen, evt voorop zetten?

Mies: Gefeliciteerd, nu ga je ineens in een rap tempo alweer 2 punten erbij!

Sanne: Wow, Bondosa, wat een verandering! Gaaf ziet ze er uit zeg.

Kelly Gaaaave plaatjes! Had je mijn PB nog gehad?

Frank&Anouk: Wowie, wat een knappe PRE en cruzado op de foto's!
Frank, da moet machtig hebben gevoeld. Vind het wel heel sneu voor Anouk, iedereen in de familie zelfs de kleinste maar aan Anouk wordt niet gedacht :(:)

Denise: Meer foto's!!

Nou even update van mijn kant:

Hier gaat alles goed, zaterdag les gehad met Furia.
We hebben besloten dat de grapjes van Furia maar eens over moeten zijn :')
Nou daar was hij het al niet mee eens, gisteren gereden, wat een boef!
Hij is het niet eens met de regels :n op een gegeven moment kwam de superbrave lieve Furia zelfs een klein stukje omhoog! Dara heeft hij even voor op zijn kop gegeven, maar haha, moest wel lachen, wel weer een uitdaging!

Nou ik ga er weer vandaar, oja heb ook mijn autotheorie gehaald, ben ik ook blij mee :j

Tot donderdag dames!! En tot zaterdag weer Jan&Lisenka :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:20

Mies: hehehehe, nou inderdaad... Ze hebben hier wel kaas, maar is vaak erg smakeloos :r en dan hebben ze natuurlijk ook geen varkensvlees..

Jellie: ja, dan heb je eigenlijk al zoiets van laat maar, maarja tis toch weer geregeld uiteindelijk.. Met de zaak hebben we hier zulke dingen al 100 keer gehad, de eerste 5 keer wordt je flink pissig maar daarna merk je dat dat alleen maar averechts werkt :( dus nouja, dan maar zen blijven ;)

Anouk: nou zeg arme jongen.. Hij keek de zon in, vandaar, normaal is kijkt natuurlijk altijd prachtig en trots :p En volgende keer in NL zal ik t ook wel eens proberen dan zo'n rosebier, hoewel ik een gewoon biertje ook altijd lekker vind.
Hehe, ik ben inderdaad blond, maar denk er niet aan om die gouden lokken te bedekken :p De 'doofknop' wordt nu automatisch ingesteld bij het voorbijgaan aan hitsige jongens.. Nouja zeg die ouwe viezerik! Zo zie je maar weer, overal hetzelfde! Nederlanders versieren trouwens ook weinig subtiel :s
Dat de staljongen niet betaald kreeg was omdat hij al 5 waarschuwingen had genegeerd en toch weer alles zo snel mogelijk wilde doen, daarbij niet lettend op veiligheid.. Daarnaast zijn ze ook vervelend :( Altijd om hoekjes gluren enzo, getver.
Hier gaan ze er met 2 vaak al opzitten, en met 2,5 kunnen ze echt aan het werk :s inrijden is hier: zadel erop en gaan met die banaan.. De meeste paarden worden ook niet ouder dan een jaar of 15 :(
Fijn dat je peerdje nu eindelijk thuis staat en dat het allemaal goed ging :)

Zasread: nee, was het maar zo'n feest :) Ik heb zelf 2 paarden die op stal staan bij goede vrienden van me. Ben er elke dag zo ongeveer de halve dag, er valt altijd wel wat te beleven :)

Kelly: leuke foto's, wat een stel prachtige paarden zeg!

laulau85: dank je :) jij staat toch op een manege met je hengst? Hier zijn bijna alleen hengsten op het eiland, alleen waar mijn beesten staan, staan net weer 2 merries.. Nouja ik vind het ook altijd wel grappig om de rare situaties te zien :p alleen dit was wel een beetje eng voor dat meisje.. Hoewel ze wel de volgende dag weer wilde komen rijden :)

Regine: dank je :) Klinkt interessant die lange teugel dag... Helaas te ver weg :(

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:22

Regine; regel ik!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:22

Jellie -> Ik kan me jullie keus wel voorstellen, zeker omdat jullie al een paard hebben met beenproblemen ben je natuurlijk extra voorzichtig.
Ik denk dat als ik voor een ander paard ga ik ook op andere dingen let dan tijdens mijn zoektocht naar Rintske.
Niet dat zij iets mankeert, ze is gelukkig gezond en in orde.
Maar qua exterieur en gangen ben ik toch wel wat wijzer geworden.
TV verkocht; nu op zoek naar een huge flatscreen? ;)
Ik wilde juist erg graag het zonnetje weer zien, maar in jullie geval zal ik duimen dat het zonnetje vanmiddag een poosje weg is.

Elske -> Fuego is een prachtpaard!
Ik weet zeker dat de nieuwe eigenaar veel plezier met hem zal hebben!
Voor jou; veel sterkte met het afscheid nemen..... |( :(:)

Michelle -> Gefeliciteerd met je WP!

Martine -> Deze week waarschijnlijk al open! Top!
Gaat het wel met je vriend z'n been dan?
2 jaar geleden waren we op vakantie in Porec (Kroatië), en daar was het ook rond de 40 graden.
Ik kan me dus wel iets voorstellen bij wat jullie nu hebben! 8-)

Frank -> Leuke vakantie gehad zo te lezen!
Na 2 jaar een weekje Nederland willen wij volgend jaar waarschijnlijk toch ook wel weer naar het buitenland.
Misschien weer Kroatië, maar Spanje staat ook op ons lijstje!
Wat me opvalt op de foto's van bij de PRE fokker, is dat het zo schoon en opgeruimd is!
Je ziet geen strootje liggen daar!

Anouk -> Op zich staat Rints altijd vrij rustig op de trailer, alleen als we stilstaan dan wordt ze onrustig en wil ze eruit.
We reden via Harderwijk terug naar huis, maar ze zijn daar bezig met wegwerkzaamheden en daardoor stonden we een half uur in de file.
Ik denk dat ze daarom zo onrustig is geworden, van het steeds een klein stukje rijden en weer stilstaan.
Vakantie was verder leuk!
Ben bij Karina en haar man op bezoek geweest toen ik samen met Rintske aan de wandel was, zij wonen vlakbij m'n vakantie adres.
Verder zijn Rints en ik 2x in ons uppie het bos in geweest voor een ritje, en een paar keer heb ik met anderen gereden maar dat was niet zo'n succes.
Ik moest haar steeds terugnemen omdat ze steeds voorop wilde, en dreigde de controle te verliezen als de andere paarden net achter een paar struiken verdwenen en zij het op een rennen wilde zetten om er weer bij te komen.
Ik moest haar dan niet bepaald zachtzinnig omtrekken om haar bij me te kunnen houden en we hebben zelfs hele stukken zijwaarts gelopen omdat ze anders haar hoofd in de lucht gooide, het bit vastpakte en het op een rennen zette.
En idd was ze steeds ontzettend opgefokt als ze niet voorop liep; ik weet nu ook hoe een piaffe aanvoelt bij Rints, hahaha! :D
Nu was het in het bos, dus geen verkeer gelukkig, maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurt wanneer dit op de weg gebeurd, en buiten dat; het is gewoon echt niet prettig rijden op deze manier.
Ik heb zitten dubben om er op buitenrit met een groep een Thiedemann aan te hangen of een Pelhambit.
Ik ga nu eerst de Pelham uitproberen, eerst thuis in de bak, om te zien/voelen hoe ze het daar op doet en hopelijk heb ik dan meer te vertellen op het moment dat ik het nodig heb.

Hahaha! Ik had jullie terugreis bij Anthonio vandaan wel mee willen maken met je sjago bui!
Volgens mij broeide er iets! _O-

Heerlijk joh, Sam bij huis!
En zo te lezen vindt ie het zelf ook prettig!

Suzanne -> Auw! Dat is idd niet prettig!
Regelmatig insmeren met Calendulanzalf, dan blijven de korstjes wat zachter zodat het niet open kan barsten en het verminderd littekenvorming.

Denise -> Leuke foto van jou en Heike, maar van mij mag ie wel wat groter, hoor! 8-)

Cyrina -> Leuk 2 veulentjes tegelijk in 2011!
Ik vind het altijd zó leuk die veulentjes die met elkaar spelen en rennen en gek doen!
Mocht je hulp kunnen gebruiken als je Engreida of Jerez gaat inrijden dan wil ik gerust een poosje komen hoor, om te helpen! ;)
Maar dan neem ik wel Rintske mee! :D

Kelly -> Leuk met al die gave paarden op pad!
Dat zal wel heel wat bekijks hebben getrokken!

Regine -> Klinkt erg leuk de Lange Teugeldag!
Lijkt mij ook heel leuk om met Rintske te gaan doen, maar dan wil ik eerst wat lessen hierin hebben gehad voordat we een clinic doen.
En ik zou Beda ook graag eens willen zien als ze een show rijdt met haar 'Skim'. ;)
Ik ga serieus overwegen of ik kom, Leusden is ook nog te overzien om naar toe te rijden.

Wanda -> Nog maar net terug van vakantie en al weer volop in het werk. ;)
Klinkt leuk, lekker shoppen in een ruitersportzaak! Heb ik ook geen moeite mee, hoor!

Gabriella -> Ja idd, het is wel erg stil als Elise er niet is, hè? :D
Ze zal het wel druk hebben vandaag, en vorige week was ze betrapt op haar werk terwijl ze zat te bokken dacht ik.......

Madelief -> Haha! Stoute Fuur! Hij is lekker aan het uitproberen! :D
Wat betreft het voorop lopen; als we in het bos zijn heb ik daar geen moeite mee, maar op straat gaat dat echt nog niet lukken aangezien ze panisch is voor trekkers en ander grootverkeer.
Ze is in staat om er zo voor langs te schieten in haar paniek.
Zelfs met paarden naast en voor haar houdt ze dan geen rekening, ze loopt ze zo omver.
Dit is alleen wanneer ik erop zit, wanneer ik ernaast loop wordt ze wel gespannen en gaat ze dribbelen, maar ze blijft wel bij mij en goed controleerbaar.
Ik wil graag een schrik- & obstakeltraining volgen en dan hoop ik dat zij hier veel van leert en meer op mij gaat vertrouwen, en dat ik leer hoe ik daar mee om moet/kan gaan.
Beda zei al dat ik eens aan de pensioneigenaar zou kunnen vragen of hij mij wil helpen met oefenen om Rints trekker-proof te maken.

Nog een paar foto's van m'n Divaatje, vlak voor de vakantie.
Gelukkig had ik haar hier nog niet gewassen en netjes gemaakt voor de vakantie! Pfieuw! :D

Als vrouwtje je in de paddock zet.....
Afbeelding

.....en je verveelt je.....
Afbeelding

.....wat doe je dan?
Afbeelding

Juist ja! Dan ga je lekker in de bagger spelen! :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 03-08-09 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:23

Whahahah leuk!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:25

Kelly ik dacht in de HK zelf dat het 500 was maar in de andere fora maar tot 400..
Of niet???

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:27

Cyrina heel erg bedankt!! Super!!

Saida wat een briljante foto's! Lekkere smeerkees zeg bah bah!
Over het Lange Teugelen, je zegt dat je eerst les wilt voor je komt maar de clinic is juist les! Vorig jaar waren er ook een aantal combinaties die nog nooit gelange teugeld hadden en toch met een aardig begin op weg zijn geholpen om er thuis weer mee door te kunnen gaan. Hanneke en ik hebben diverse keren onze teugels uitgeleend omdat sommige combinaties niet eens in het bezit waren teugels omdat ze het nog nooit hadden gedaan. Allemaal geen probleem, het is de bedoelding gezamelijk er een hele gezellige dag van te maken die toevallig ook nog is hartstikke leerzaam is ;) dus als je wilt gewoon lekker met paard komen en je zult zien dat dat echt wel leuk is! :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:30

Suus: Pas op wat je belooft, want ik ga in augustus gegarandeerd naar Noord-Holland. Waarschijnlijk het weekend van 15 augustus...
Workum ligt daar toch ook in de buurt? Het is net de afsluitdijk over zien ik... :+ Nog even en ik ben zo gek om naar Groningen te kachelen...

Kelly - Wow! Wat een supermooie foto's. Zo leuk om er een hele kudde van te zien...

Regine - Ik plan niet zo ver vooruit, maar herinner me nog even in september? Lijkt me een heel leuke en leerzame dag! Ik zet het in elk geval even in de agenda...

En dat bijhouden viel ook wel mee hoor. Ik moest er thuis nog dik 10 bijlezen. Maar het is idd handig om even te kunnen snuffelen als het gezin ziek op bed ligt. :P Heb me niet verveeld haha.

Gab - Zou Elise met vakantie zijn?

Laura - Puh, als je eens oppas zoekt voor Nala??? :+ Ja, ik ben echt happy met Sam thuis... Wel even wennen nu, want ik moet nu van Frank wel 's morgens Sam even gaan mesten, maar dat doe ik met liefde ende plezier... Ik denk dat ik Prince dan ook meteen maar ga doen.

Ik vind het wel super dat Hincapie zo super meewerkt, ondanks zijn puberbuien. Het is echt een leukerd hè?

Madelief - vind je het gek dat Furia niet wil stoppen met grapjes? Haha, duh!
Gefeliciteerd met een theoriecertificaat. Heb je het ook nodig voor je E?

Martine - Tja, het is inderdaad heel vroeg om met 2 er al op te gaan zitten. Dan worden ze niet oud, nee. Maar ja, zie dat maar eens te veranderen hè? Het enige wat je kan doen is het goede voorbeeld blijven geven. En wat een mentaliteit van die jongens om zo te gluren. Geven ze daar geen zweepslagen meer? ~~}> Dat heb je in een cultuur waar alles bedekt is. Dan worden mannen veel te vlug wulps. Zou het helpen als je publiekelijk een sigaretje opsteekt? Dan zou je er bijna voor beginnen met roken. :D In sommige culturen zien ze dat geloof ik weer als prostitutie toch? Dat Rosébier is idd best lekker op een warme dag.

Ik vind Flavio heel mooi hoor. Blij om te zien, dat ie ook knullig kan kijken. :z

Sam is vanmorgen in de wei gezet met Desje samen. Desje had Michelle in de vinger gebeten. Hoe en wat precies weten we niet. Ze voert Desje graag hooi en het kan dus per ongeluk zijn geweest. Des was er ook erg van geschrokken. Toen Des erbij kwam in de wei, verwachtten wij veel spectakel... NIKS dus!!! Sam vond het alleen in de wei wel stoer en liep toen wel te showen. Bij het snuffelen sloeg Des met het voorbeen. Na de 2e keer liet Sam ook even zien dat ie dat ook kon, maar ze staan nu vredig naast elkaar te eten. Er is nu nog zat te eten in de wei, maar als het op raakt zullen ze nog wel even in gesprek gaan verwachten we. Sam liet het nu toe, dat Des dominant was, maar als het op eten aankomt, kan ie ook nogal voor zichzelf opkomen. De nieuwigheid zal hem ook nog wel parten spelen. Ik vraag me af of een paard zich kan herinneren of hij ergens al geweest is. Sam heeft gewoon thuis gestaan tot ie 3,5 was. Nu is hij 10 en soms denk ik dat ie gewoon staat te kijken wat er allemaal veranderd is. Soms zouden ze moeten kunnen praten.. haha. Hij heeft zijn stal best netjes gelaten, dus hij was rustig geweest vannacht.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:34

Oei het vingertje perongeluk voor worteltje aangezien?
Fijn dat het allemaal zo goed gaat joh, samen in de wei en rustig geweest op stal, dat klinkt in ieder geval heel fijn!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:37

Saida - mooie foto's! en toch een leuke vakantie gehad, fijn om dat te lezen. En ik kan heel goed in stilte mokken, maar dat heb ik idd wel gedaan.

Regine - Mag een KWPN'er ook meedoen of is die te groot? Sam heeft wel tussen 2 lijnen gelopen toen ie beleerd werd, maar of ie het nu nog accepteert? Ik zou er graag meer van leren. Frank heeft wel 2 lijnen, maar ik dus niet, als hij ook mee wil doen, zien we wel weer verder. :D