Jellie -> Ik kan me jullie keus wel voorstellen, zeker omdat jullie al een paard hebben met beenproblemen ben je natuurlijk extra voorzichtig.
Ik denk dat als ik voor een ander paard ga ik ook op andere dingen let dan tijdens mijn zoektocht naar Rintske.
Niet dat zij iets mankeert, ze is gelukkig gezond en in orde.
Maar qua exterieur en gangen ben ik toch wel wat wijzer geworden.
TV verkocht; nu op zoek naar een huge flatscreen?
Ik wilde juist erg graag het zonnetje weer zien, maar in jullie geval zal ik duimen dat het zonnetje vanmiddag een poosje weg is.
Elske -> Fuego is een prachtpaard!
Ik weet zeker dat de nieuwe eigenaar veel plezier met hem zal hebben!
Voor jou; veel sterkte met het afscheid nemen.....
Michelle -> Gefeliciteerd met je WP!
Martine -> Deze week waarschijnlijk al open! Top!
Gaat het wel met je vriend z'n been dan?
2 jaar geleden waren we op vakantie in Porec (Kroatië), en daar was het ook rond de 40 graden.
Ik kan me dus wel iets voorstellen bij wat jullie nu hebben!
Frank -> Leuke vakantie gehad zo te lezen!
Na 2 jaar een weekje Nederland willen wij volgend jaar waarschijnlijk toch ook wel weer naar het buitenland.
Misschien weer Kroatië, maar Spanje staat ook op ons lijstje!
Wat me opvalt op de foto's van bij de PRE fokker, is dat het zo schoon en opgeruimd is!
Je ziet geen strootje liggen daar!
Anouk -> Op zich staat Rints altijd vrij rustig op de trailer, alleen als we stilstaan dan wordt ze onrustig en wil ze eruit.
We reden via Harderwijk terug naar huis, maar ze zijn daar bezig met wegwerkzaamheden en daardoor stonden we een half uur in de file.
Ik denk dat ze daarom zo onrustig is geworden, van het steeds een klein stukje rijden en weer stilstaan.
Vakantie was verder leuk!
Ben bij Karina en haar man op bezoek geweest toen ik samen met Rintske aan de wandel was, zij wonen vlakbij m'n vakantie adres.
Verder zijn Rints en ik 2x in ons uppie het bos in geweest voor een ritje, en een paar keer heb ik met anderen gereden maar dat was niet zo'n succes.
Ik moest haar steeds terugnemen omdat ze steeds voorop wilde, en dreigde de controle te verliezen als de andere paarden net achter een paar struiken verdwenen en zij het op een rennen wilde zetten om er weer bij te komen.
Ik moest haar dan niet bepaald zachtzinnig omtrekken om haar bij me te kunnen houden en we hebben zelfs hele stukken zijwaarts gelopen omdat ze anders haar hoofd in de lucht gooide, het bit vastpakte en het op een rennen zette.
En idd was ze steeds ontzettend opgefokt als ze niet voorop liep; ik weet nu ook hoe een piaffe aanvoelt bij Rints, hahaha!
Nu was het in het bos, dus geen verkeer gelukkig, maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurt wanneer dit op de weg gebeurd, en buiten dat; het is gewoon echt niet prettig rijden op deze manier.
Ik heb zitten dubben om er op buitenrit met een groep een Thiedemann aan te hangen of een Pelhambit.
Ik ga nu eerst de Pelham uitproberen, eerst thuis in de bak, om te zien/voelen hoe ze het daar op doet en hopelijk heb ik dan meer te vertellen op het moment dat ik het nodig heb.
Hahaha! Ik had jullie terugreis bij Anthonio vandaan wel mee willen maken met je sjago bui!
Volgens mij broeide er iets!
Heerlijk joh, Sam bij huis!
En zo te lezen vindt ie het zelf ook prettig!
Suzanne -> Auw! Dat is idd niet prettig!
Regelmatig insmeren met Calendulanzalf, dan blijven de korstjes wat zachter zodat het niet open kan barsten en het verminderd littekenvorming.
Denise -> Leuke foto van jou en Heike, maar van mij mag ie wel wat groter, hoor!
Cyrina -> Leuk 2 veulentjes tegelijk in 2011!
Ik vind het altijd zó leuk die veulentjes die met elkaar spelen en rennen en gek doen!
Mocht je hulp kunnen gebruiken als je Engreida of Jerez gaat inrijden dan wil ik gerust een poosje komen hoor, om te helpen!
Maar dan neem ik wel Rintske mee!
Kelly -> Leuk met al die gave paarden op pad!
Dat zal wel heel wat bekijks hebben getrokken!
Regine -> Klinkt erg leuk de Lange Teugeldag!
Lijkt mij ook heel leuk om met Rintske te gaan doen, maar dan wil ik eerst wat lessen hierin hebben gehad voordat we een clinic doen.
En ik zou Beda ook graag eens willen zien als ze een show rijdt met haar 'Skim'.
Ik ga serieus overwegen of ik kom, Leusden is ook nog te overzien om naar toe te rijden.
Wanda -> Nog maar net terug van vakantie en al weer volop in het werk.
Klinkt leuk, lekker shoppen in een ruitersportzaak! Heb ik ook geen moeite mee, hoor!
Gabriella -> Ja idd, het is wel erg stil als Elise er niet is, hè?
Ze zal het wel druk hebben vandaag, en vorige week was ze betrapt op haar werk terwijl ze zat te bokken dacht ik.......
Madelief -> Haha! Stoute Fuur! Hij is lekker aan het uitproberen!
Wat betreft het voorop lopen; als we in het bos zijn heb ik daar geen moeite mee, maar op straat gaat dat echt nog niet lukken aangezien ze panisch is voor trekkers en ander grootverkeer.
Ze is in staat om er zo voor langs te schieten in haar paniek.
Zelfs met paarden naast en voor haar houdt ze dan geen rekening, ze loopt ze zo omver.
Dit is alleen wanneer ik erop zit, wanneer ik ernaast loop wordt ze wel gespannen en gaat ze dribbelen, maar ze blijft wel bij mij en goed controleerbaar.
Ik wil graag een schrik- & obstakeltraining volgen en dan hoop ik dat zij hier veel van leert en meer op mij gaat vertrouwen, en dat ik leer hoe ik daar mee om moet/kan gaan.
Beda zei al dat ik eens aan de pensioneigenaar zou kunnen vragen of hij mij wil helpen met oefenen om Rints trekker-proof te maken.
Nog een paar foto's van m'n Divaatje, vlak voor de vakantie.
Gelukkig had ik haar hier nog niet gewassen en netjes gemaakt voor de vakantie! Pfieuw!
Als vrouwtje je in de paddock zet.....

.....en je verveelt je.....

.....wat doe je dan?

Juist ja! Dan ga je lekker in de bagger spelen!
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 03-08-09 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt