Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelletjuh

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:58

Ja die krijgt het nog wel te horen _-:( dierenarts had er geen goed woordje meer voor over.. Vonden het toen al best heftig om te zien hoe de osteo de 'blokkades', die overigens door de da niet te zien of te voelen waren, wegwerkte. Maar ook daar ga je dan uit van de kunde van de osteo en vertrouw je daar maar op. Conclusie: geen vertrouwen meer in 'proffessionals' :')

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:06

Een osteo is helaas niet altijd profesioneel. Ik verbaas me vaak over dat men na een behandeling week niet mag rijden en moet longeren enzo. Die van mij rukt een paard niet uit elkaar en doet geen routine behandeling alleen wat nodig is

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:13

Jenny_S schreef:
Een osteo is helaas niet altijd profesioneel. Ik verbaas me vaak over dat men na een behandeling week niet mag rijden en moet longeren enzo. Die van mij rukt een paard niet uit elkaar en doet geen routine behandeling alleen wat nodig is

Ja vonden het best shocking dat dit kan! Dit is idd niet zachthandig gegaan.. Anders had het ook nooit kunnen breken.. Nu dus wachten tot het aangegroeid is en daarna tijd rijden met een dikke pad eronder. Ook was het zadel niet goed, wat de osteo wel vond.. Deze osteo hoeft ook niet meer aan het paard te komen :wave:

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:50

Snap ik!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:31

Fijn Jenny dat doutzen haar apk goed was!

Michelletjuh heel erg balen dat jij er de wrange vruchten van plukt. Moet een osteo zich ook niet ergens registreren dan zou ik het daar ook aanhangig maken en de kosten op de betreffende osteo die je nu moet maken om haar weer goed te krijgen. Kan toch niet zo zijn dat jij daar nu voor opdraait.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:05

Ik kan niet meepraten over de osteo want die komt bij ons nooit :')

Lekker dat doutz weer los zit!

Ik had gisteren een onofficiële wedstrijd met het inrijden ben ik er bijna van af gevallen :') ze was even een vermimde Pegasus :') later kwam er een vrouw naar me toe en die zei:' jij zou al een prijs moeten krijgen omdat je er op bleef zitten' :D het inrijden was buiten en daar is ze vaak wat drukker dus voortaan ga ik d'r thuis moe longeren en dan kan ik hopelijk normaal inrijden :') de proef zelf ging wel erg fijn ze viel 1x uit de galop maar dat had ik wel hersteld, ik had 185 pt met maar een 4 en de rest allemaal 6en en 7s het is natuurlijk wel minder streng gejureerd maar als het normaal zou zijn had ik denk ik 179/180 pt

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:34

wow Michelletjuh....
Is niet niks zeg, ben benieuwd wat de osteo er zelf van zegt..
Sterkte met de revalidatie!

En idd weer fijn dat de APK van Doutzen weer top is!!

Gisteren dus wedstrijd gehad...
Losrijden ging aardig lekker, vond ik zelf iig.
Zodra we echter de baan in waren en Euwe de bloemen zag die op de letters stonden was hij daar meer mee bezig dan met mij, terwijl hij dat bijv in Vinkega niets om geeft...
Al met al zijn we op een keurige gedeelde laatste plaats geëindigd met 173 punten..
Nu lekker rustig door trainen en even kijken hoe ik hem wat meer bij me kan gaan houden.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:30

Ben een tijdje stil geweest, maar ben nog druk aan de bak met Xira, haha! Woensdag weer privelesje gehad, en dat ging super. Ze gaat steeds beter lopen! 27 december hebben we ook een BB-wedstrijdje! En vanaf 1 Januari wil ik toch officieel gaan starten! Ben zooo benieuwd! :)
Verder zitten we te denken om een veulen te fokken bij Xira aankomend jaar (dan is t mijn veulen)
Nu zijn we een beetje aan t kijken naar een leuke hengst. Iemand een idee?
We zijn opzoek naar een hengst met goed beenwerk (Voor en achter) en Xira haar lendenen zijn strak (Dat zeg ik goed toch? :')). Ook mag ze wat luxer, en miss een klein beetje groter? Ze is rond de 1,65 nu.
Hoeft niet perse een fries te zijn... Mag ook een Kwpner, Appaloosa of iets te zijn :D

Jeetje.. Wat een gedoe Michelletjuh! Dat is wel erg ;o

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:34

Tietse 428 of epke 474 zijn erg mooi en van tietse weet ik dat hij heel veel spectaculair been werk in de draf heeft

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:14

Beart :o haha dat blijft in mijn ogen toch echt een pracht hengst. Heb Klasien dit jaar zo'n 5 keer met hem gedekt maar zij was het er blijkbaar niet mee eens... Toen eenmaal met Hessel geprobeerd en ze was gelijk drachtig. Ik vind Hessel ook absoluut een gave hengst maar had stiekem toch wel heel graag een kleine Beart straks in de stal gehad :o hahaha

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:57

leuk al die aan komende veulentjes en veulen wensen.

wat balen voor degene die zit te klooien met zadels en zo, overal is altijd wel iets bij, er si gewoon niemand perfect, iedereen maakt fouten.

tjee wat een ellende voor degene waar de osteo " zoveel" kapot gemaakt heeft, dat hoor toch niet zo te zijn, maar helaas voor jou tref jij net een verkeerde.
ik hoop dat je paard snel weer wat op knapt.

Mijn friesje zit nu voor de laatste dagen onder verband, vanaf woensdag mag hij weer ligt aan het werk, nu stap ik wel wat met hem, maar dat vindt hij niks, als hij er zat van is wordt hij stout, dan trekt hij een sprintje en is hij weer rustig.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:34

Jeetje wat een pech allemaal :(

Ik heb zaterdag voor nu even de laatste wedstrijd gereden. Heb de startpas even opgezegd en ben van plan weer te starten als het veulen er is en ze weet wat op conditie is. Ze is toch nog niet klaar om richting M te gaan dus lekker rustigaan :)
Zaterdag twee proefjes in t L2 gestart en ze liep prima. Altijd wat spanning op deze locatie en nu dus ook. Eerste proef veel spanning (vorige keer daar afgegroet omdat t echt niet ging) maar nu wel okee uit gereden. Een terechte 175 :) en de tweede ging een stuk fijner. Ze liet los en ik kon ook wat beter ontspannen. Helaas net geen punt. 178 en zag dat er achteraf 2 punten waren aangepast. Anders had ik 180 gehad :( dus das wel zuur. Maar ach fijn gereden is meer waard dan de punt :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:36

Ik wil graag iedereen die nu aan het tobben is sterkte wensen, zadels zijn lastige dingen.. Ik ben erg tevreden over Edwin Ligtvoet, een eerlijke en betrouwbare zadelservice, smeert je niks aan en als hij niks voor je kan doen blijft hij je helpen met het vinden van een oplossing.

Gisteren met Jasmijn gestart in Geldrop, dit was onze 2e keer en nog impuls :-) ze sprong als een hert de inrijhal in :') en ze bleef bokken in galop. Tijdens de eerste proef een hele lieve jury die uit het hokje kwam om Jasmijn gerust te stellen en ze gaf als optie om iemand even mee te laten lopen door de ring! Echt super!

Eerste proef reden we 169 punten en werden we 2e :D de 2e proef reden we 190 punten!! Ik ben zo trots op m'n meisje :) ze heeft zo dr best gedaan!

Inrijden
Afbeelding

Mooi paard met dr lintje :)
Afbeelding

Protocollen
Afbeelding

En mijn nieuwe en unieke wedstrijdjasje van Imperial riding :D hij is echt zo paars als bij de inrijfoto
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:12

Gefeliciteerd sababber wat een verschil zeg tussen 2 proeven.

Lauke jammer van je 2e proef hopelijk kunnen jullie in het nieuwe jaar knallen en dikke punten rijden!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:22

Laura1982 schreef:
Gefeliciteerd sababber wat een verschil zeg tussen 2 proeven.

Lauke jammer van je 2e proef hopelijk kunnen jullie in het nieuwe jaar knallen en dikke punten rijden!

Ja dat hoop ik ook! Al is de startpas voor nu even opgezegd. Rond juni moet haar veulen komen en de komende maanden is de bak toch prut en zal ik dus weinig kunnen rijden. Dus ik ga wachten tot na het veulen en dan pas weer de startpas aanvragen. Voor nu gewoon rustigaan thuis verder trainen. Scheelt ook weer een hoop geld en met de nieuwe regeling dat de startpas vanaf aanvraag een jaar geldig is vond ik dit wel een goed plan :j
Dus voorlopig geen wedstrijd verslagen meer van mij ;)

En gefeliciteerd Sababber, wat een mega verschil! Fijn dat je een jury had die het gedrag snapte en de kans gaf om vertrouwen te geven aan je paard +:)+

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:08

Gefeliciteerd Sababber!

Lauke, ik had precies hetzelfde haha toen Klasien met zwangerschapsverlof ging heb ik ook m'n startpas gelijk opgezegd. Scheelt een hoop geld en wedstrijden starten word waarschijnlijk toch niet wat tot volgend indoor seizoen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:18

Ik verwacht vrij snel na het veulen wel weer te starten (wel bij 1 locatie, das om de hoek dus dan ben ik zo weer terug) dus outdoor moet nog wel lukken. Maar ik hang nu ook maar een beetje net tegen die winstpunt aan in het L2 en weet dat het eigenlijk gewoon beter moet. Dus heb er toch niks aan om nu te starten. Al zou ik de punten rijden, het M1 is nog echt ver weg voor ons :=
Dus was wel een mooie optie zo :j

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:18

Bedankt dames! Ja scheelt veel, 21 punten. De ene ring lag aan de inrijring en had een jury hokje. Dat was erg spannend. De andere ring was een gewone binnenbak en de jury zat verstopt in de wand :') in die ring was ze al een stuk meer ontspannen en dat is in de punten goed terug te vinden :) de ene jury is natuurlijk ook strenger als de andere.. Dat is wel te zien met dat ik met 169 tweede werd.. En met 190 niks heb :P
Ach gemiddeld genomen valt het niet tegen, startkaart komt er aan.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:21

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:46

Thanks voor de hengsten!
Zit nogsteeds te twijfelen of ik friesxfries doe, of toch een ander ras.. Vind Peru's Scen Tao ook gaaaf (Appaloosa) of dat ik toch voor n Barock Pinto ga.. Hahaa

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:04

Xpearl of arabofries :-)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:13

Jenny_S schreef:
Xpearl of arabofries :-)

Dat is inderdaad ook wel leuk!
Aan wat voor een hengst zou ik dan moeten denken?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:40

Bonte Willem misschien iets voor je Pearl?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:13

Dan zou ik kijken voor Mocart. Een mooie poolse warmbloed. Pracht van een paard en een waanzinnig mooi karakter. BOnte Willem is ook gaaf, alleen zit je dan al gauw met de kans op een groot percentage inteelt. Mocart is vreemd bloed, wat je paard en het ras alleen maar sterker maakt ;)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:30

Bonte Willem is zeker gaaf! Heb hem een paar keer zien lopen op wedstrijden. Dekken met Bonte Willem hoeft niet gelijk een groot inteelt percentage als gevolg te hebben, dat ligt er ook aan wat de afstamming van je eigen merrie is. Daarnaast zal het nooit het 'ras' sterker maken omdat je niet raszuiver fokt ;)

Hij is wel aardig prijzig zie ik nu, heb hem even snel gegoogeld... €1500,- :\