[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:23

Hoi allemaal, wat een verschillende berichtjes allemaal in het nieuwe jaar.

My_Chimanga: Wat een naar verhaal en dan allerlei tegenslagen... En het verhaal van Robijntjah lijkt er inderdaad op, wat vervelend allemaal. Hopelijk zo snel mogelijk weer een stijgende lijn! In elk geval beterschap aan je paardje :(:)

moonforever: Wat een geluk dat je nog kan springen met dit weer, hier is het helaas te glad.

Furioso: Wel fijn dat het beter gaat met Furioso en dat je er achter bent gekomen waar hij last van heeft.

xXUtopiaXx: Dat is leuk om te lezen! Fijn dat het goed gaat en super dat je weer gevraagd bent, ik ben ook wel benieuwd naar haar idee en het eindresultaat :D

Ik heb ook (leuk) Friezennieuws! Een oude kennis moet helaas wegens ziekte/sterfbed zijn paard en grond verkopen. Omdat ik hem al van kleins af aan ken bood hij mij zijn paard, rijtuigen en alle toebehoren aan maar ik heb helaas niet de middelen om alles over te nemen. Maar mijn vriend wel :P Dus binnenkort hebben we er een Friese merrie bij.

Heel onverwachts en ook een beetje dubbel op deze manier...

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:28

Knap hoor Nouvel ! Echt een leuk paard :)

Moonforever; foto aan de longe is top ! Probeer die ontspannenheid ook zo te houden met het rijden.
Ik weet dat dit moeilijk is, ik werk er ook heel hard aan met Fur maar de moeite loont echt als je voelt dat je paard zich echt ontspant en zijn rug loslaat :j [i]

Goed dat je het doorhad martinique van die maagzweren !

Wat sneu dat je moet verhuizen Jolijn.. Nooit leuk als het niet je eigen keuze is..

Liesbeth; Gevoelige dieren dat ken ik :P Fur is helemaal niet de makkelijkste als andere mensen ermee moeten/ willen werken en je moet hem ook echt kennen voor hij echt iets voor je wil doen :+

Ik duim mee voor Chim !

Furioso krijgt nu sinds maandag die (stinkende) siroop over zijn krachtvoer, hij eet het helemaal niet graag maar ben blij dat hij het wel opeet :D
Ook raadde de dierenarts aan om pavo ceravit te geven zodat hij zeker niet een overvloed aan eiwitten zou krijgen en wel gewoon de noodzakelijke dingen (ik geef/ gaf nu pavo sportsfit)
Ik heb nog de sportbrok staan dus ik ga daar 1/4 van geven en 3/4 ceravit :) Hopelijk gaat hij het hierop goed doen :)
Zijn lever zou na 10 dagen ongeveer helemaal in orde moeten zijn en blijven :)

MachoPablo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:57

Posh is totaal niet glad , bak lig aardig goed bij nog, vergleken met de peddock,

Furioso,: De verhuizing heeft ons goed gedaan, is veel relexer krijg geen Biks meer, krijg nu slobber alleen en berg hooi, en moet zeggen relexer wordt hij gelukkig..
En als met stang en trens rij is die voorledig ontspannen en op gewoon bitje wilt die nog wel is in gevecht gaan,..

Pff moet moeilijke keuze maken, :(
zet het hier niet op liever niet op bokt :(

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:21

Zou stang en trens toch beter niet gebruiken.. Pablo is nog niet op dat niveau en dat gaat juist meer gevecht opleveren ..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:07

furioso schreef:
Zou stang en trens toch beter niet gebruiken.. Pablo is nog niet op dat niveau en dat gaat juist meer gevecht opleveren ..

Nou, ik had 2 dagen stang en trens in, ook met de les, en dag er na gewone bit was veel beter te rijden dan gevechten,
staat verlopig aan de longeerlijn of vrij tot zij wondje dicht is ;) zonder zadel zie niet Zitten

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:19

Chim had vanmorgen 38.4, redelijk netjes al dus! Vanavond was het helaas wel weer 39,6... maar al met al is de koorts dus al wat gezakt. Ze is verder vrolijk, eet goed en bemoeit zich nog met alles. Is verder boos dat ze niet met de rest mee er uit mag. Ik heb vanavond voor t eerst een kleine bult onder haar kaak gevoelt, vervelend maar ik ben er toch blij mee. Het kan maar beter doorkomen!
Ga morgen wel even een stukje met haar lopen buiten, maar moeten wel uitkijken verder. Er zijn nu inmiddels 4 paarden erg verdacht.

Rijden met stang en trens zou ik ook niet zomaar aan beginnen. Gewoon omdat we daar rijtechnisch nog lang niet aan toe zijn (liever zou ik trouwens alles gewoon op een dubbelgebroken trens rijden) en ik vind dat je daar voldoende kennis en achtergrond voor nodig hebt om daar netjes en eerlijk mee kunt rijden.
Uiteraard kan ik voor jou niet oordelen of het goed of niet goed is, maar wees voorzichtig!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:16

:D 37,3

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:47

Yeah beter nieuws,

Hebben net surivel tocht gedaan super vet 2.5 uur op me paardje gezeten was wel supet gaaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:25

Top geeske!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:56

Goed nieuws, Geeske!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:19

Fijn , hopelijk zet het goed door +:)+

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:26

Mooizo Geeske!

Wat tof Natasja! Zal vast wat moois worden! :D

Hoe is Furioso nu?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:22

Ohh wat fijn dat het toch de goeie kant op lijkt te gaan met Chim! :D Hopelijk zet deze lijn door inderdaad.

Posh, wat bijzonder dat deze man zijn paard etc. aan jou aanbiedt! Friese merrie is altijd goed! <3 Leuk zeg, ben benieuwd naar een fotootje :D

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:34

Super Geeske ! :D

@martinique; Furioso gaat goed, heb nog niet veel kunnen rijden deze week wegens tijdgebrek en andere dingen die spijtig genoeg voor gaan..
Woensdag was hij in de les wel wat minder aan het been, zal ook mede komen doordat ik mijn zweep in het begin van de les aan iemand anders had gegeven omdat hij de zijne was vergeten en die wel meer nodig heeft dan ik :P
Als ik in de les 2 rondjes draaf met de zweep in de hand (zonder te gebruiken) staat Fur direct wat frisser/ beter aan het been/ oplettender.. :D

Ik ga proberen * als ik het niet vergeet en er niks tussenkomt * om maandag eens te filmen hoe ik aan het rijden ben :P met het fototoestel op een paaltje :D hihih

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:34

Haha ik had vandaag in de hei en bos gefilmd

was een Surfile tocht was erg gaaf om mee te doen, heel erg verdwaald maar was onwijs gezellig en leerzaam ik heb wel de binnendoor route genomen haha ^^
[RIJ-ITP] heerlijke winterdag.

Morgen snackritje ben benieuwd of gaat lukken op een zaterdag in dorp haha :-)
en zondag snertrit geen idee wat het in houdt haha ;)

Ben blij dat wondje mee viel en zadel achteraf niet op komt :)

Gaaf posh veel plezier er mee,

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:18

Leuk moon .

Snertrit was bij ons een rit door de omgeving en dan onderweg of aan het eind koud en nat ( snertweer) een bakkie snert eten ( erwtensoep)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:17

cherell0 schreef:
Leuk moon .

Snertrit was bij ons een rit door de omgeving en dan onderweg of aan het eind koud en nat ( snertweer) een bakkie snert eten ( erwtensoep)

De snackrit was wel super gezellig en geslaagd....

De snertrit had ik werd niet aangekeken of tegen me gepraaat omdat me pony 1x uit haalde en veder aan stuiteren, ging achter de kar was stuk rustiger gewoon met lange teugel.. denk dat die zich opgesloten voelde in de groep ondertussen niet daarna mee gegeten iedereen was toch boos op me :-(

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:37

Kan gebeuren jammer dat je daar zo voor behandeld word .
Het blijven dieren .

Hoe is het verder met iedereen ?

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:48

Tijdje niet meer gereageerd, sorry :o

Ben benieuwd hoe het nu met Chim gaat?
En natuurlijk hoe het met Furioso gaat?
Moonforever: Wat een heerlijk filmpje. Als je dat uitzicht hebt moet je tocht wel heerlijk geweest zijn!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:53

Hier alles rustig, Figo zit zodanig goed in zijn vel dat hij nogal baldadig wordt. Vorig weekend hadden we een probleem aan de longe: hij loopt wel, maar beslist zelf wel wanneer hij de andere kant uit wil. Ik ben dan te traag om hem te corrigeren. We kregen gisteren dan ook grondwerkles van Niek Elings (http://www.niekelings.nl)e n na drie kwartier had ik een ander paard. De eerste helft van de les was meneer het er niet mee eens dat hij niet mocht doen wat hij wilde, en vloog hij alle kanten uit. Niek is echter nergens van onder de indruk en bleef gewoon vragen, tot Figo zich uiteindelijk gewonnen gaf. Daarna deed hij alles braaf.

Hij is erg zelfverzekerd en nogal dominant. Dat probeert hij dan ook bij mij en ik reageer niet altijd goed, waardoor hij het idee heeft dat zijn plannetje lukt. Vanaf nu dus erg consequent zijn en hem telkens weer op zijn plek zetten. We weten dus waaraan we werken de komende tijd!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:35

Cherell0 Ze zoeken maar lekker uit ik rij volgende x weer lekker alleen, :) of mense die we snappen :)
Borahlover: Ik ken niet elke dag die route rijde dan ben minste 1.5 uur onderweg, maar we genieten er zeker vanvan alle buitenritjes :-)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:24

Zozo, dus Figo gaat het baasje uithangen? Helaas weet de mijne ook dat ze sterker en groter is ;-) draakjes zijn het dan soms!

Met Chimanga gaat het vrij goed nu. Ze heeft geen koorts meer (dis de 3e dag zonder) en ze eet heel goed. Ze heeft ook geen snotneus meer, en daarom heb ik haar net even mee naar buiten genomen. Ze stond de stal zo te verbouwen als andere mensen met paarden in de weer waren dat ze er kennelijk echt even uit moest.
Eerst wat in de bak gelopen, daar deed ze niets, dus toen maar naar buiten om over het plein te stappen in de zon... BOMMETJEE!!! Dus dat heb ik geprobeerd 10 minuten vol te houden, maar dat was vrij hopeloos en ze schoot alle kanten op. Weer in de bak gezet, daar heeft ze nog even gerold maar wilde ze verder niets, dus dan maar weer de stal in. Ze staat immers op rust.
Ik krijg vanmiddag de bloeduitslag, ben benieuwd! Ze oogt echt totaal niet ziek meer...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:49

Oehhhhh er is weer een mooi fototopic van m'n Tammetje gemaakt :D Met nog zwemfoto's zelfs haha!

[ITP] Knappe Tamme

Wat mooi zeg Lies, dat klinkt super hoe Niek ermee omgaat :j
Vind het altijd wel leuk als ze zo baldadig worden :P Heb het idee dat ik er dan veel meer mee kan dan wanneer ik alles uit de kast moet halen om hem te prikkelen.

Haha die Chim, weet ook niet wat ze met d'r energie moet doen :(:) Wel beter zeg, dat ze niet meer ziek oogt en 't eigenlijk zo goed gaat :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:51

Natasja, ik zag het topic, knap is hij zeg!
Geeske, wel leuk dat ze veel energie heeft, toch een teken dat ze zich beter voelt! Hopelijk is de bloeduitslag okee.

Ik heb het ook liever zo hoor, ik weet nu hoe ik'm moet aanpakken, en op die manier wordt hij vanzelf meewerkend. Komt helemaal goed :) Ik mag'm gewoon niet meer zien als het zielige hoopje paard van vorig jaar, dat is hij allang niet meer en dat weet hij nu ook goed genoeg! Geen medelijden meer :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:11

Thnxx :D

Nee idd, gewoon als volwaardig paard zien. Lekker toch dat ie zo fantastisch is opgeknapt!! Je mag trots zijn op jezelf :D