[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:00

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Ze waren (en zijn) zeker blij met het extra stukje!
Zilfstar, gefeliciteerd!
Debby, fijn dat Xantha lekker gaat lopen! Misschien zie ik je morgen bij Anja, weet t nog niet zeker..
Ald dable, haha, wat een wijsneus die dochter van jullie! En fijn dat t rijden later wel lekker ging..
Moppielover, fijn dat het beter gaat met Nouchka!
Garny, dankje :D Het is zeker een god ;) Kan je helaas neit helpen met dekens, gebruik ik niet...

Vandaag lekker over de dijk gecrossed, het ging ff ene paar daagjes niet lekker met Goya, hoe en wat, geen idee, maar nu wel weer gelukkig :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:06

Heey

Dankjulliewel :).

Garny: Helaas kan ik je ook niet helpen. Shaddy heeft niet zo'n moeilijk lijf voor een deken.

Soeske: Fijn dat het vandaag wel lekker ging :D.

Denise: Beetje laat maar nog veel plezier op HE.

Met Nouchka gaat het weer een stuk beter :). Gister avond had ze zo'n zin in brokken dat ze Shaddy met de oren plat in de nek bij de brokken ( van Shaddy) wegjaagde. Toen heb ik Nouchka een klein handje van der eigen brokken gegeven. Dat at ze met veel smaak op :D. Ook eet ze weer meer gras en hooi. Ze kliert ook weer een beetje. Ze is nog wel te sloom en te rustig maar er zit iig weer vooruit gang in :).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:25

Wanda: Gefeliciteerd met je verjaardag!! Leuke dag gekregen van je gezin? hopelijk niet te veel bezoek, ik vind het altijd zo jammer dat ze allemaal gelijktijdig komen. Dan is het enige wat kan: koffie tappen, gebak verzorgen en zorgen dat ze blijven eten. :+ Babbelen? Ho maar!

Alicia: Mag ik weten waarom je contra stelling oefent? Dat lijkt me geen makkelijke opgave voor het paard en ik vraag me af wat voor doel het dient om dat te oefenen. Het is om te leren hoor, niet als kritiek. Je hebt mijn interesse gewekt. Hoe bouw je dat in in je training? Heeft het met rechtrichten te maken?
Haha en die Hailey! Wat een slimme tante! Ze heeft zeker ook graag gekeken naar Tinky Winky?

Angela: Super dat Nouschka weer zo veel praatjes heeft!

En voor de rest is het gewoon nu even afwachten, maar de droombaan is al weer 2 stappen dichterbij. Het gaat ergens op lijken. Vandaag idd een dagje uit voor mij, want er lag weer dusdanig veel dat mijn hulp gewenst was. Een dikke 5 uurtjes flink gewerkt. En de paardjes genieten nu lekker van het mooie weer in de wei...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:36

garny95 schreef:
dag bokkers mag ik hier even binnenvallen met een hele practisch vraag.... ik zoek voor mijn barok typische merrie van 154 met een royaal front dekens en ik heb eigenlijk geen idee welk merk daar het beste bij past, ze is wel een beetje als het paard op de foto's van soeske en dan zit ik hier natuurlijk wel goed met mijn vraag toch ?

Ik heb met mijn paard ook echt moeite gehad met een goede deken te vinden. Nu eindelijk een deken gevonden die goed past: een Amigo.
Zit eindelijk ruim om zijn schouderpartij!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:00

zo kom ook weer even binnen vallen... 8-)

anouk, spannend!

nouchka gaat weer goed, fijn!

zilfstar, gefeliciteerd!

suus lekker aan het dijkcrossen geweest, heerlijk! :D
fijn dat 'ie weer goed gaat!
gave foto's ook!

wat dekens betreft, ik heb bijna alles Dominick en dat bevalt super!
mooie pasvorm, niet of nauwelijks schuurplekken, liggen altijd goed...
ik heb nog 1 amigo, had er 2, maar die zijn krap op Fifi 'r borst/hals geworden nu ze breder is geworden en meer hals heeft gekregen, de Dominicks zijn net wat ruimer op de hals naar mijn idee...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:15

Gefeliciteerd Wanda.

Vandaag weer geschreven op de Hippiade L2 pony's D/E en ik moet zeggen de meesten hebben echt een goede proef neergezet, ik moet het ze nog maar nadoen met mijn Boukje.

Verder over dekens gesproken ik heb ook Dominicks en ik laat dan gelijk de sluiting wat verzetten en ik heb leren bandjes in plaats van stof want die scheuren steeds uit als Boukje zich een keer breed maakt. Ik moet zeggen dat ze eigenlijk op alle paarden goed liggen zeker bij de hals maar mijn grootste probleem is meer de borstbreedte zeg maar.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:39

wat leuk en interessant om daar te schrijven!

ik heb nu allemaal nieuwe modellen van Dominick, die lijken net wat ruimen op de borst, en de voering van de waterdichte is glad, dat is wel heel fijn voor de vacht...

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:08

Dekens?...pfff, altijd lastig! Ik ben altijd op zoek naar dekens met een ver uitgesneden hals, ivm brede hals/lange manen. Nergens te bekennen hier in NL (tenminste niet bij mij), anders kom je uit op meer "western" dekens maar die zijn weer te smal. En tevens heb ik niet de beurs om veel uit te geven aan een deken op dit moment.

Angela: Is wel fijn dat ze aan het opknappen is!

Anouk: Vragen mogen gesteld worden he!? Contrasteling heeft idd te maken met rechtrichten/nageefelijkheid. Ik vind het persoonlijk niet moeilijk om dit toe te passen bij een paard, Dable doet dit met gemak en zelfs op de plaats om zijn achterhand. Hij pakt namelijk op links vast waardoor hij over de schouder viel met zijgangen. Wanneer ik hem rechtsom in contrastelling rij, word hij veel soepeler en komt er op beide teugels meer gelijke druk. Wanneer hij op dit moment los laat, kan ik hem rechtstellen om de zijgangen in te zetten. Dit werkt (bij hem) perfect.

Bij jullie nu ook slecht weer? Echt weer een zondag!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:36

Het regent hier ook inderdaad maar om rond 12 uur is het droog volgens de buienradar dus we blijven hopen.

Ik rij trouwens ook veel met contrastelling voornamelijk als ik linksom rij omdat Boukje nog al graag over de buitenschouder wegloopt en bij mij werkt het super en ik vind het niet moeilijk om te doen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:20

Dank voor de felicitaties iedereen!! Ja het is hier altijd gezellig druk met een verjaardag. Wij zijn net een Italiaanse familie... alles blijft eten :D Dus hadden we gisteren 19 eters totaal (waarvan 5 kids en 1 tiener). Nu konden een aantal mensen niet, want soms zijn we wel met 26 man. haha. lekker Grieks gekookt (koken doet mijn man vaak samen met zijn zus) en dat werd weer prima gegeten. Ik vind het altijd beregezellig. Wel druk, zeker als je hoog sensitief bent :P maar ook gezellig.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:52

Nog even over het deken verhaal :). Ik heb eigenlijk bijna alleen maar horseware dekens. Ze hebben daar tussenmaten en de 190 past goed bij Shaggy ;). 185 is m net weer te klein en 195 wordt te lang voor hem. Dus ja dan maar 190 :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:02

horseware is ook fijn inderdaad!
Fifi pastte altijd super in de 190 ook, alleen nu ze breder is geworden is die aan de strakke en korte kant aan het worden...
van Dominick heeft ze 195, die vallen klein, en die passen nu super!

even spammen hoor, ze was gisteren zooo knap! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:51

ellis - wat een prachtige foto's van je mooie spookje

ingrid - het is altijd leuk als je mag schrijven en er worden goeden proeven gereden

anouk - spannend

hier een lekker druk weekend gehad dus nu lekker uitrusten en nog even genieten voor we morgen weer moeten arbeiden ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:58

Mooie plaatjes El!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:06

Mooi fotos weer van Spook en ook mooie uitfit , vond die op het strand ook heel mooi.

Van het weekend clinic gehad met Augusto Colastra en was super , werkt heel klassiek en ook met veel stellingen echt super ook een hele aardige eenvoudige man die veel interesse in zijn leerlingen heeft ,ik had al veel goeds over hem gehoord hij heeft heel veel gevoel met het paard dus weer lekker veel geleerd.

Ik heb meestal dekens van Eskadron maar die vallen toch ook weer verschillend , ligt aan het model.
Ook heb ik wat HH dekens met een iets hogere nek en die zitten goed maar hier met de warmte gebruik ik niet echt veel deken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:16

Leuk Judith! Erg interessant lijkt me dat, om bij die mensen clinics te mogen bijwonen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:28

thanx!

dat klinkt inderdaad wel super interessant zo'n clinic zeg!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:49

Hier 2 filmpjes van Augusto. In Spanje is hij bekend omdat hij in het olimpische team heeft gezeten in Athene.
Hij vond dat veel mensen te wedstrijdgericht zijn en dat je eerst plezier in je paard en in het rijden moet hebben ( dat het daarom gaat)
Hij is gek op iberische paarden en vooral de lusitano en dat het ook superverkeerd is deze rassen te vergelijken met warmbloeden.

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=63414079589&v=app_2392950137

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:27

ellis: was jij vrijdag op horse event?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:27

Mies_Apollo schreef:
ellis: was jij vrijdag op horse event?

jeps, klopt, maar zonder paard hoor...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:37

dus toch! we liepen elkaar voorbij en toen dacht ik wie is dat nou, herkende het gezicht..en nu zag ik het ;)!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:03

:D
ow grappig zeg!
heb ik niet in de gaten gehad...
leuk dat jij het wel zag!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:04

Ellis: Leuke foto's!

Net weer lekker met Shaggy gereden :). Kwam aan op stal en toen lagen ze met zn alle siesta te houden (en het zijn niet eens spanjaarden :P). Dus eerst maar even in alle rust zn stal uitgemest, en daarna Shaggy overtuigd dat we toch echt aan het werk moesten :). Hij kwam wat moeizaam op gang (heb zijn middagdutje natuurlijk ook bruut verstoord) maar uiteindelijk ging het best wel lekker!! Woensdag hopelijk weer les, ben benieuwd hoe dat gaat!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:06

Mooie foto's Nouvel het is en blijft een super mooi paard.
Altijd leuk zulke clinics Jus, je zal er zeker een hoop van geleerd hebben, ik moet zeggen dat Pedro waar ik les van heb ook niet zo wedstrijd gericht is hoewel hij ook leerlingen heeft die toch lichte tour of hoger rijden.
Vandaag weer eens op mijn Gelderse gezeten en ik moet zeggen de Spaanse Pas zit er goed in die hoeven we niet meer te leren nu nog gewoon normaal stappen en misschien draven maar we blijven erin geloven dat het helemaal goed komt.
Met Boukje heb ik lekker een rondje buiten gestapt het was lekker in het zonnetje.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:21

Bij mij drong het ook pas later door hoor ;)!

ehm es! zit nog te wachten op je foto;s van vorige keer!