laulau85 schreef:Vandaag had Hincapie weer een echte puberdag....
De kwallenkop maar eng vind hij het niet want zo gauw hij staat valt hij nog net niet in slaap...
Daarna gingen we rijden. Waren voor het eerst helemaal alleen in de bak op een bakrand vol kabouters na (ik zag ze alleen niet...) Dus probeerde hij heel de tijd scheef te lopen zodat hij niet op de hoefslag kon. Na even een meningsverschilletje daarover kon hij wel weer luisteren...
Het blijft een echte dondersteen dus...
Maarja dan staat hij daarna weer zooooooo lief te kijken dat ik toch niet boos op hem kan zijn...
Goh, ik krijg nu een deja vu. Sam was met zijn 5e ook zo. Ik dacht eigenlijk dat PRE's dat stadium oversloegen. Niet dus haha!
Sanne - Frank zegt dat ik had moeten roepen, maar hij was zo onbereikbaar, dat ik dan wel zo hard had moeten roepen, dat ze het hier ook hadden gehoord. (Mss in Groningen ook nog wel.) Ik vond Frank opeens helemaal niet zo aardig meer, dat ie mij zo makkelijk kon vergeten.
Dus als ik eens op één van jullie ervaren goden een spaanse pas mag doen? Liefst een bruine...
Goh, en Vaidosie zo'n dondersteen om haar stal open te breken!!! Da's minder! Gelukkig is ze niet te ver op pad gegaan!
Haha, Jasmijn die Des hè? Wat kan ie toch lekker aanstellen ook. Maar over het algemeen is ie wel makkelijk te overtuigen dat ie aan het werk moet. Frank heeft eens gelachen dat ie heel benauwd naar de stroomdraad keek, terwijl ik er op zat. Staat ook ergens in een topic...
Sjaad - Urbino is idd een erg apart paard. De kleur is niet helemaal mijn ding, maar ik vind het wel heel erg leuk dat jullie tweede zijn geworden. Je brengt hem ook heel mooi op de foto's! Ik vroeg me laatst ook al af, wanneer het bekend zou worden, wie de winnaar was. Persoonlijk heb ik ook een nummer 1, 2 en drie... Daar staat Urbino niet bij, maar ja, elke eigenaar vindt zijn eigen beest het mooiste hè?
Waarom verrast het me niet dat een shet nummer 1 wordt?
't Is dat Prince niet mee deed!
Esther - Leuk dat je de eigenaar kent. Het is ook wel een apart gekleurde shet. Die eigenaar zal denken, nu kan ik gaan vangen!
Heeft ie hem al verkocht?
Jellie - Zeg wel tegen Jan, dat ie zijn tenen naar binnen houdt? Haha! Mooie foto's hoor. Het ziet er nu al uit als teamwork met Siepke. Is het een merrie? Ha, via je Teckel heb ik ook het filmpje gevonden! Ook van Ateo trouwens. Ik vind persoonlijk dat Ateo bij jou net zo loopt als Desje een jaar geleden. Hij is nu 5 en een paar maanden gereden met zadel en hij begint nu sterker te worden. Dat heeft bij een PRE gewoon tijd nodig. Die moet gewoon nog sterker worden, maar dat kan niet als ie nog maar zo kort onder het zadel is. Het filmpje met Siepke spreekt boekdelen. Ik denk dat de klik met dat paardje er meer is bij jullie. Maar met Ateo zijn achterhand is niks aan de hand. Dat is mijn mening dan.
Denise - Ach, 10 dagen zonder Sam is afkicken! Maar ze waren idd wel mooi hoor. Ik realiseer me nu ook wel dat het niet om de achtergrond van het paard gaat, maar om de band die je hebt. Maar zo veel van die schoonheden werkt wel verslavend. Vandaag was Sam weer superleuk. Maar het zet me wel aan het denken over wat wijsheid is. Als ie 18 is, is ie moeilijker te verkopen dan nu. Maar ja, wie weet, vind ik wel heel lang niet meer zo'n klik. Ik moet gewoon afmaken waar ik aan begonnen ben.
Waar gaat Heike naar toe? Ook een maand op vakantie? Die van mij heeft het dan wel slecht zeg.
Kelly - Kom jij volgend jaar dan tutten met Sam? Die is dol op tutten! En dat heeft ie nu 10 dagen niet gehad.
Hij is wel gereden door Marjolein en het was stukken beter gegaan. Sam was heel relaxed vandaag. Maar mijn droom is al jaren om ook eens op zo'n machtig beest te mogen zitten. En poetsen wil ik daar best wel voor doen dan. Overigens zijn niet alle paarden blij met tutten. Ik heb twee merries gehad, die daar geen interesse in hadden.
Ben jij je moeder dan al kwijt? Dat wist ik niet. Dan is zo'n nummer idd niet leuk. Er zullen wel vaker situaties zijn dat je haar mist? Dat gaat volgens mij nooit over in een gezonde relatie. Ik heb dat nu met Nick en Simon. Kijk omhoog naar de zon. Dat nummer speelden ze op de begrafenis van de vader van een klasgenootje van Sabrina.
Die Adorno! Als je er weer eens heen gaat, waar staat ie ook al weer? Ik zou hem wel een keer voor je op de plaat willen zetten als je hem rijdt of knuffelt? Die neus is ook schitterend haha!
Jan - Wow! Heb je het druk? Je hebt al even niet in de wei gelegen volgens mij! Spam eens wat vaker? Des zijn manen beginnen volgens mij weer bij te groeien. Hij had vandaag geen geduld voor Frank zijn eerste poging om een hengstenvlecht te maken. Haha. Wat een droppie die Tesora! En weet je al of ze schimmel gaat worden?
Jasmijn - Nou snap ik je drie-uur-verhaal zeg! Wat balen. Maar de kater hebben jullie gezien en dat is een voldongen feit! 
Lobke Universal spreekt mij ook meer aan. Die zweeft meer. En hij is bruin, maar dat is een bijkomstigheid. Hij heeft meer uitstraling voor mij. Unico maakt geen indruk op mij, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Martine - Wouw, jij hebt gewoon het hele jaar door vakantie als ik jouw Flavio verhaal zo lees!
Zalig zo'n strandrit met een ondergaande zon. Je foto's kunnen zo de reisbrochure in.
Ilona - was ie helemaal bruin geworden, of heb je dat niet gecheckt?
En Chico mag er weer aan geloven. Aan het werk! Leuk, ben benieuwd of je roze wolk nog in tact is.
Denise ik ga er van uit dat je met vriendlief meegaat? Omdat je hem gaat wegbrengen?
Zorrero is idd ook beautiful!! Mooi beest Jan! Jij moet echt vaker komen spammen hier. Kunnen jullie niet een mooie site opstellen? Dan zet ik hem snel onder favorieten...
Esther - Ik kan het wel een beetje eens zijn met die man hoor. Roken... Bah! Maar ieder voor zich natuurlijk. Doe mij maar een blonde hollandse vent. Alhoewel? Na dat akkefietje met die prachtige PRE met Frank denk ik dat ik beter af ben zonder....
Heb je Shaggy ook al bereden? Ik zou er op zijn gaan zitten.
Ben niet zo van het wandelen. hihi
Suus - Fijn te horen dat je arm beter gaat. Goh, die Goya. Jammer dat het dan minder gaat. Maar deze week wordt het weer koeler toch?
Elske - De Spanjaarden zelf kruisen momenteel veel Lusitano's met PRE, omdat ze zelf vinden dat de achterhand van de PRE beter kan. Voor het stierenvechten zijn ze ook niet altijd sterk genoeg. Ik vraag me af, of die, die daar wel sterk genoeg voor zijn, te koop zijn. Als ik goed heb geluisterd, vertelde Judith me dat volgens mij. In Spanje voor de verkoop is de spaanse pas voor al die hollandse fans vaak al voldoende, maar ik zei ook al, dat mijn PRE ook dressuurmatig goed sterk moet kunnen presteren. Ik wil er niet laatste mee eindigen op het concours.
Mijn droom is nog altijd een keer het Z te halen...
Sanne - gefeliciteerd voor Johan! Een baan en nu aan de slag! Eigenlijk is Iggie ook heel barok hè? Als je je bedenkt dat de Fries afstamt van de zelfde voorouder als de PRE en Lusitano?
Je bent aan het kijken naar een voorloper van de originele Fries of PRE. Ik ben heel benieuwd waar ie nou meer van weg heeft. Fries of Anda? Hij ziet er goed uit in elk geval.
Kelly - Gut, daar word ik ook warm van zeg! Een Fjordje net onder het zadel. Dat is voor mij ook heel bijzonder. Mijn eerste onbeleerde paard was ook een fjord. Ze heet Corientje. Door mij beleerd! En inmiddels eindelijk ook al weer L2 dressuur. De eigenaar ment er voornamelijk mee. Leuk dat het zo goed gaat!
Mies - Ik houd het idd nog even op KWPN.
Maar ja 10 dagen tussen al dat moois, maakt idd hongerig! Ik heb wel een paar plaatjes gezien. Maar vandaag heb ik weer superlekker op Sam rondgehobbeld.
En die cowboy mag dan buikpruikvrij zijn, maar weet jij wel hoe laat een koeinboer op staat?
Die krijg je er wel bij hoor!
Ilona - Je ventje mag er zeker ook wezen!
Mooie foto's! Ik kijk toch liever naar je witte hit!
Saida - Jij was toch ook van plan om Rintske mee te nemen naar de veluwe? Hoe is het dan daar verlopen? Ook een bosrit met bosjes? Je hebt er toch wel lekker kunnen rijden met je paardje? Sam is ook zo opgefokt in groepen. Om die reden heb ik er dan een martingaal om hangen. Het scheelt wel. Hij wordt dan gedwongen wat meer met zijn hoofd beneden te blijven en zo is hij makkelijker te regeren. En een martingaal is redelijk onschuldig als hulpteugel, volgens mij. Mijn zusje hing een slof om bij haar paard.
Jasmijn - Zo te lezen heeft Juna net zo veel schik met rijden als onze Michelle. Die durft ook letterlijk alles met Prince! Sabrina kan ook wel wat van dat lef gebruiken. Die is veel minder held. Ze vonden de vlechtjes overigens heel mooi. Nu mogen ze er alleen nog niet uit... haha. Ze zijn toen ze thuiskwamen met z'n drietjes naar Prince gerend om te kijken wat hij voor verrassing had voor ze.
Eline - Wat is Castle Fest voor iets? Hoe heet dat ook al weer in Lisse? Huis Dever toch? Ben er jaren geleden een keer geweest met een vriendin, omdat ze een opstel had geschreven, dat de eerste prijs had gewonnen. Jammergenoeg is ze geen schrijfster geworden.
Jellie - Jij kent toch een DA met veel kennis van Friezen? Is er een controle om te kijken hoeveel aanleg voor Artrose er is, of is het een risico wat je neemt? Ach je kan natuurlijk altijd je paard nog verzekeren. Het is aan jullie wat jullie doen. Ik vind dat de Fries je beter past. Ik kan alleen nog niet helemaal aangeven waarom. Het oogt gewoon mooier. Ateo past niet bij jou. Voor hem is ook een leuke baas. Jammer dat ie wit is, anders wist ik het wel. Ik denk dat ie qua spieren nog wel betert als ie meer wordt gereden. Wat betreft het voor de kar lopen: hoe vaak per week werd ie ingespannen? Maar volg je hart, volgens mij hebben jullie allang gekozen! Ik kan me ook wel vinden in wat Cyrina zegt. Zou het net zo aanpakken.
Martine - Wat een mooie foto's! En wat een raar verhaal dat de staljongen niet betaald krijgt na zo'n akkefietje. Iets dat ik dan weer niet begrijp...
Cynthia - Wat een zelfbeheersing van je hengst zeg! Is dat bij jou bij elke man zo?
Cyrina - Gefeliciteerd met Jerez. Wat een schoonheid idd. Geen dame om te vergeten! Gauw spammen hoor als ze er weer beter uitziet. Is ze ook drachtig?
Saida - Nope, geen Pelham hier. Ik heb ook overwogen om het met Sam te proberen. Mijn instructrice heeft er volgens mij nog één in onbruik liggen. Zij heeft die geprobeerd op haar paardje, maar op haar maakte het bit geen indruk. Volgens haar had haar martingaal meer impact.
En ja, Beau in idd onze Mechelaar. Als je in mijn profiel kijkt, staat er volgens mij ook een foto van haar bij.
Op mijn hyve zeker! Bij Frank in elk geval zeker. Wij spammen onze hondjes niet vaak, omdat we denken dat het een paardenforum is. Zullen we dat dan maar vaker doen? Ik heb ook 2 jackies. De oudste is al sinds pup af aan een heel kalme dame. De jongste wil in een vrolijke bui nog wel eens keffen, maar ook niet tot het irritante. (Althans, niet bij mij... ) Ik ben persoonlijk ook niet zo'n liefhebber van Rottweilers. Mijn ouders hadden altijd van die exemplaren die de eigen baas al eens flink hadden te pakken genomen. Gewoon ontzettend dom om zo'n hond in huis te nemen als je zelf jonge kids hebt. (Ik was hooguit 5 jaar) Toen ben ik gebeten, toen ik hem een kusje wilde geven. Mijn zus was er bijna een oog mee verloren. Sindsdien ben ik gewoon voorzichtig, maar dat ben ik met alle honden hoor! Ras maakt niet uit. Heb gewoon heel veel gezien met honden, omdat ik er praktisch mee ben opgegroeid. Een foute hond bestaat niet. Komt altijd door de baas, maar dat staat er niet bij met een bordje hè?
Denise - Heike is duidelijk in zijn hummie! Leuk zeg! En ze kunnen wel tegen een stootje hè?
Suus - Ja, zeer geslaagde vakantie! Zodra ik mijn studiedagen weet, gaan we weer boeken daar.
Ja, echt! Was een superadres!
Idd ben ik blij dat je weer spamt met Goya.
Kelly - Waarom rijd je niet als als het regent en ga je er wel naast lopen? Dan word je toch ook nat? Of zie ik dat verkeerd?
Jan - Ik twijfel nog. Mss kom ik ook wel! Het is natuurlijk wel een heel mooi idee om maar liefst 4 van die plaatjes te zien. Dus Tesora is ook al wit? Die Halley. Hij heeft wel humor zeg! Haha, die Sanne! Die Frank maakt indruk hè? Gelukkig kan ik weinig verkeerd doen met maar één extra man...
Elske - Fuego mag er zijn! Wat een plaatje! Is hij Lusitano?
Mies - Netjes gedaan weer! Jij gaat als een speer door de B! Proficiat!
Martine - Nou zeg! Met 2,5 al bereden? Sam was ook zo oud.
Maar daar hebben we het heel kalm aan gedaan. Toen ie bijna 3 was ging er pas iemand opzitten, daarvoor was het langeteugelen. Idd wel een aparte bedoening zo met dierenartskosten. Wat denken ze wel! En ja, SAM STAAT THUIS!!!
En Jellie Nee, dat was me echt niet gegund. Frank zat er na onze kids op en heeft hem de stal ingereden, dus nee, ik heb nog steeds niet op zo'n hogeschoolpaard gezeten. Grrrr
Maar volgend jaar, dan ga ik regelen dat het me wel lukt... (hoop ik) Desnoods doe ik net of ik er één wil kopen.
Ik ben er nog steeds sjago van zeg, dat ie mij is vergeten..... Ik denk dat ik maar bij Jus op de knietjes ga smeken of ze iets voor me wil regelen volgend jaar.