[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:21

Dat zijn wel hele mooi foto's geworden Elske! En wat is hij donker geworden!!

Sisco zal hem ook wel gaan missen of niet? Ze lijken zo goed bevriend samen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:52

Mies_Apollo, van harte met je WP +:)+

Lakshmi, ik baalde er echt van dat ze niet kwamen. Toen ik Vanmiddag op Flan zat belde die man.
Bood zijn excusses aan en is vanmiddag alsnog de tv komen kopen.
Zat ff te dubben maar aan de andere kant weg = weg :P
Deze week gaan jullie dus open, spannend.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:59

Prinslover schreef:
Nou zeg eerlijk, als je tussen deze 2 niet kan kiezen..............
Dan neem je ze toch allebei :D :D :D . Ghehehehehehe _O- .

hm, ik heb gauw gekozen hoor. doe mij dan die met 4 benen maar.

wat gaat het hier superhard zeg. bijreageren heb ik al uit m'n kop gezet.
zoals jullie vast al weten, hebben we een supervakantie gehad. we hebben genoten van de luxe en het mooie land. 1 dagje wat ziek maarja.
en natuurlijk even op een hele gave hogeschoolgetrainde PRE mogen stappen. ik baalde dat ik geen lange broek mee had. wat een geweldig dier was het en wat een megamooie fokkerij heeft Antonio Correas in Alfaz del Pi. we keken echt onze ogen uit, zelfs een echte stierenvechtersarena daar om te oefenen. is wel weer wennen hoor om elke pas gecontroleerd onder je te voelen. de zoon van Antonio liep even mee en liet hem spaanse pas doen. voor het eerst in m'n leven dat dus gevoeld. ook voor het eerst met stang gereden (nouja alleen maar stap). overigens had ie ook een heerlijk DV zadel. maar goed dat we geen trailer bij ons hadden en dat de portemonnee leeg is.... stuk voor stuk mooie paarden. zal misschien vanavond nog wat fotootjes plaatsen.

overigens gaan we volgend jaar zoals het er nu naar uitziet weer naar hetzelfde appartement en dan natuurlijk weer naar antonio. echt een gastvrije familie, zo gauw je laat merken geinteresseerd te zijn en ook maar enigzins moeite doet om wat spaanse woorden te spreken zijn ze meteen superenthousiast. die zoon zadelde speciaal voor onze kinderen dat superbrave mooie dier.
voor degenen die het niet weten: via Jus@bokt (judith) kwamen we daar terecht en het was fijn dat zij de spaanse taal volledig machtig is.

verder voor ilona een mooi zaldi halster meegebracht. mooie zadels, schoenen, laarzen en leren halsters verkopen ze daar ook voor minder dan hier.

zo, nu gaan we des eerst maar weer eens rijden.
is het nieuwe topic al in de maak??

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:06

Hoi allemaal, ben net terug van 3 inspirerende dagen bij David De Wispelaere. Helaas morgen weer gaan werken na 3 weken vakantie, balen!!!

Elske, sterkte met de verkoop van je Fuego, wat is het toch een ontzettend gaaf dier!! Hopelijk kan je hem goed blijven volgen.
En natuurlijk veel plezier bij David de komende dagen, maar dat zal wel lukken ;) Volgende keer moeten we toch echt samen gaan :D

Cyrina, wat leuk, een nieuwe merrie, dan toch! ;) Het is wel een knapperd hoor!
Ik herken een beetje Licors ruggetje in het hare, hopelijk trekt dat goed bij, want ik kan je zeggen dat het met rijden niet makkelijk is :P

Wat lees ik Mies, Navarra onder het zadel? Geweldig zeg!!!!

*zit hopeloos achter met het hele topic en ziet niet meteen een mogelijkheid om bij te lezen*

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:41

Kelly_Taco schreef:
Goedemorgen allemaal!

Lobke wat een leuke filmpjes!
Vind zelf ook de 2e het mooiste :j
Maar ik heb niks met merries haha...

Je verwoordt exact wat ik er over denk! Ik ben ook geen merrie-liefhebster.

Saskia welkom en mooi veulen!

Zeg nooit nooit Ilona. Frank was helemaal genezen van het paardenvirus dacht ie, maar nu hebben we er weer drie... :+ Allemaal mijn schuld...

Nou jij hoeft ook niet ver voor vakantie Regine. Lekker zo'n dagje uit! Nog een paar jaartjes geduld en dan zijn onze kids wat zelfredzamer. Soms kan ik ze wel achter het behang plakken.

Shanna - wat een supermooie foto's! Je ziet de vriendschap tussen jullie!!! Wat moeten we toch met een PRE hè, met een zulke mooie vriendschap met onze KWPN'ers. Hoofdzaak is toch het rijplezier.

Martine - Ik wil je niet beledigen, maar op de eerste foto probeert Flavio ook echt zo te kijken toch? Haha. Mooi paardje. Die 2e foto doet hem eer aan! Darius mag er ook zijn! Rosébiertjes zijn een nieuwe uitvinding van een paar biermerken om de dames aan het bier te krijgen. Het smaakt wel, maar je moet het niet te vaak drinken. Echt Nederlands/Bels dus. ;) Volgens mij gaan we er nu het derde jaar mee in. Het is er van Wieckse (persoonlijk vind ik die het lekkerst), maar er zijn nog 2 merken, die ik dus minder vond.

Bedek je je haar wel? Want ik kan me heugen dat men in arabische landen nog wel eens onder de indruk kan zijn van gouden haren. Of heb je die niet? ;) Dan is het risico op nafluiten ook groter natuurlijk. Ach in Nederland is het niet anders hoor. En in Spanje vroeg een oude snoeperd nog naar het merk van mijn BH. Hij vond hem mooi en had hem al zeker 10 minuten zitten bestuderen... MAnnen zijn overal hetzelfde! :P

Saida - Ik vind die foto's van die twee veulens ook zo leuk. En wat jammer dat je paardje zo vervelend doet op de trailer. Heeft ze wel hooi enzo? Heb je er een idee van hoe het komt dat ze zo stressig is op de trailer? Hoe was je vakantie verder?

Esther - Ja, jij bent natuurlijk gewild met je witblonde haren!!! Geen wonder dat ie je wilde opsluiten. :P Ik heb het ook niet zo op mannen, die hun vrouw willen verstoppen. Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, nietwaar?

Sjaad - nog gefeliciteerd met je 2é prijs!!!

Mies - Ik lees grif door, maar hoop te lezen dat je een topdag had vandaag! Het weer kan meegezeten hebben. En haha, ik dacht bij Ilona's opmerking hetzelfde als jij! A dirty mind is a joy forever... :+

Ilona - Ik had het zo willen doen, maar ja, daar ben ik dan weer net te verlegen voor. Dus ik droom nog maar even verder en oefen me suf op Sam. Hij is idd ook errug leuk.

Laura - Ik had ook zo'n fijne bijrijdster die er bij Sam de knoppen steviger op gezet heeft. Alleen het idee al dat ze hem al had gereden, maakte mij moediger. Op een gegeven moment was ik helemaal alleen opgestapt en gaan rijden en toen zei ze: "Ik heb hem vandaag niet gereden hoor!" En ik zat er al alleen op! Het was het begin van een roze wolkje dat steeds groter werd. Ik hoop dat je haar net zo veel rijplezier kan teruggeven als mijn bijrijdster mij heeft teruggegeven. Fijn dat je haar zo helpt!

Zo kids naar bed en straks verder lezen...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:34

Anouk, je hebt toch op een gave pre kunnen stappen! Ben benieuwd naar je foto's.
Was iig een goed geslaagde vakantie! Iedereen weer opgeknapt?
Haha en nog een ouwe snoeperd die op je bh kickte :P

Idra, niet bijlezen dus.. is geen beginnen aan :P Wel gave dagen gehad bij David.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:31

zoals beloofd een aantal foto's van ons bezoek aan de fokkerij van Antonio:

de entree, pas op het eind gefotografeerd dus donker. tja we konden er maar geen genoeg van krijgen ondanks dat het al lang kindjesbedtijd was.... meeste foto's zijn zonder flits gemaakt en zijn door een lange sluitertijd en hoge iso wat wazig.

Afbeelding

de buitenkant:

Afbeelding

de stallen:

http://i307.photobucket.com/albums/nn30 ... Medium.jpg

de stierenvechtersarena:

zoon (15) van antonio met PRE:

de honden dienen ff als stier; let op het ontwerp van de bakrand, onder zit tot op kniehoogte een brede afgeronde betonnen muur. echt de ideale oplossing:

Afbeelding

sabrina in de spaanse pas:

Afbeelding

michelle mocht ook ff wandelen, die jongen heeft er echt plezier in:

Afbeelding

en bas natuurlijk ook, net een echte ruiter:

Afbeelding

en tot slot ikke zelf:

Afbeelding

hihi, een blanke hollander die les krijgt van een spanjaard. valt niet mee met die taalbarriere. maar hij had hem zo goed onder controle dat ie elke pas vanaf de grond kon laten doen. ik kreeg voornamelijk de opmerking dat ik hem gerust wat korter in de teugel mocht nemen. maarja, ik was daar wat voorzichtig in omdat ie op stang reed. hij was echt superzacht in de mond. nogmaals erg jammer dat ik geen rijbroek of lange broek had. het zadel zat wel super. het sluit overal volledig aan.

al met al een hele ervaring.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 02-08-09 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:39

ow, en speciaal voor Ilona een paar foto's van een Hispano-Arabe op het andere bedrijf van Antonio waar ook de pensionpaarden staan. hij was losgelaten in de grote paddock en veroorzaakte me toch een grote stofwolk. reactie: "dat doet ie anders nooit..."

ilona: als je interesse hebt, ik heb er nog meer.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door frankiej op 02-08-09 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:40

Dat ziet er waanzinnig uit Frank!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 00:12

laulau85 schreef:
Vandaag had Hincapie weer een echte puberdag....
De kwallenkop maar eng vind hij het niet want zo gauw hij staat valt hij nog net niet in slaap...

Daarna gingen we rijden. Waren voor het eerst helemaal alleen in de bak op een bakrand vol kabouters na (ik zag ze alleen niet...) Dus probeerde hij heel de tijd scheef te lopen zodat hij niet op de hoefslag kon. Na even een meningsverschilletje daarover kon hij wel weer luisteren...

Het blijft een echte dondersteen dus...
Maarja dan staat hij daarna weer zooooooo lief te kijken dat ik toch niet boos op hem kan zijn...

Goh, ik krijg nu een deja vu. Sam was met zijn 5e ook zo. Ik dacht eigenlijk dat PRE's dat stadium oversloegen. Niet dus haha!

Sanne - Frank zegt dat ik had moeten roepen, maar hij was zo onbereikbaar, dat ik dan wel zo hard had moeten roepen, dat ze het hier ook hadden gehoord. (Mss in Groningen ook nog wel.) Ik vond Frank opeens helemaal niet zo aardig meer, dat ie mij zo makkelijk kon vergeten. |(

Dus als ik eens op één van jullie ervaren goden een spaanse pas mag doen? Liefst een bruine... :9

Goh, en Vaidosie zo'n dondersteen om haar stal open te breken!!! Da's minder! Gelukkig is ze niet te ver op pad gegaan!

Haha, Jasmijn die Des hè? Wat kan ie toch lekker aanstellen ook. Maar over het algemeen is ie wel makkelijk te overtuigen dat ie aan het werk moet. Frank heeft eens gelachen dat ie heel benauwd naar de stroomdraad keek, terwijl ik er op zat. Staat ook ergens in een topic... :+

Sjaad - Urbino is idd een erg apart paard. De kleur is niet helemaal mijn ding, maar ik vind het wel heel erg leuk dat jullie tweede zijn geworden. Je brengt hem ook heel mooi op de foto's! Ik vroeg me laatst ook al af, wanneer het bekend zou worden, wie de winnaar was. Persoonlijk heb ik ook een nummer 1, 2 en drie... Daar staat Urbino niet bij, maar ja, elke eigenaar vindt zijn eigen beest het mooiste hè? ;) Waarom verrast het me niet dat een shet nummer 1 wordt? :P 't Is dat Prince niet mee deed! :Y)

Esther - Leuk dat je de eigenaar kent. Het is ook wel een apart gekleurde shet. Die eigenaar zal denken, nu kan ik gaan vangen! ;) Heeft ie hem al verkocht?

Jellie - Zeg wel tegen Jan, dat ie zijn tenen naar binnen houdt? Haha! Mooie foto's hoor. Het ziet er nu al uit als teamwork met Siepke. Is het een merrie? Ha, via je Teckel heb ik ook het filmpje gevonden! Ook van Ateo trouwens. Ik vind persoonlijk dat Ateo bij jou net zo loopt als Desje een jaar geleden. Hij is nu 5 en een paar maanden gereden met zadel en hij begint nu sterker te worden. Dat heeft bij een PRE gewoon tijd nodig. Die moet gewoon nog sterker worden, maar dat kan niet als ie nog maar zo kort onder het zadel is. Het filmpje met Siepke spreekt boekdelen. Ik denk dat de klik met dat paardje er meer is bij jullie. Maar met Ateo zijn achterhand is niks aan de hand. Dat is mijn mening dan.

Denise - Ach, 10 dagen zonder Sam is afkicken! Maar ze waren idd wel mooi hoor. Ik realiseer me nu ook wel dat het niet om de achtergrond van het paard gaat, maar om de band die je hebt. Maar zo veel van die schoonheden werkt wel verslavend. Vandaag was Sam weer superleuk. Maar het zet me wel aan het denken over wat wijsheid is. Als ie 18 is, is ie moeilijker te verkopen dan nu. Maar ja, wie weet, vind ik wel heel lang niet meer zo'n klik. Ik moet gewoon afmaken waar ik aan begonnen ben.

Waar gaat Heike naar toe? Ook een maand op vakantie? Die van mij heeft het dan wel slecht zeg. :D

Kelly - Kom jij volgend jaar dan tutten met Sam? Die is dol op tutten! En dat heeft ie nu 10 dagen niet gehad. ;) Hij is wel gereden door Marjolein en het was stukken beter gegaan. Sam was heel relaxed vandaag. Maar mijn droom is al jaren om ook eens op zo'n machtig beest te mogen zitten. En poetsen wil ik daar best wel voor doen dan. Overigens zijn niet alle paarden blij met tutten. Ik heb twee merries gehad, die daar geen interesse in hadden. :D

Ben jij je moeder dan al kwijt? Dat wist ik niet. Dan is zo'n nummer idd niet leuk. Er zullen wel vaker situaties zijn dat je haar mist? Dat gaat volgens mij nooit over in een gezonde relatie. Ik heb dat nu met Nick en Simon. Kijk omhoog naar de zon. Dat nummer speelden ze op de begrafenis van de vader van een klasgenootje van Sabrina.

Die Adorno! Als je er weer eens heen gaat, waar staat ie ook al weer? Ik zou hem wel een keer voor je op de plaat willen zetten als je hem rijdt of knuffelt? Die neus is ook schitterend haha!

Jan - Wow! Heb je het druk? Je hebt al even niet in de wei gelegen volgens mij! Spam eens wat vaker? Des zijn manen beginnen volgens mij weer bij te groeien. Hij had vandaag geen geduld voor Frank zijn eerste poging om een hengstenvlecht te maken. Haha. Wat een droppie die Tesora! En weet je al of ze schimmel gaat worden?

Jasmijn - Nou snap ik je drie-uur-verhaal zeg! Wat balen. Maar de kater hebben jullie gezien en dat is een voldongen feit! ;)

Lobke Universal spreekt mij ook meer aan. Die zweeft meer. En hij is bruin, maar dat is een bijkomstigheid. Hij heeft meer uitstraling voor mij. Unico maakt geen indruk op mij, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. :+

Martine - Wouw, jij hebt gewoon het hele jaar door vakantie als ik jouw Flavio verhaal zo lees! :(:) Zalig zo'n strandrit met een ondergaande zon. Je foto's kunnen zo de reisbrochure in.

Ilona - was ie helemaal bruin geworden, of heb je dat niet gecheckt? :P :9
En Chico mag er weer aan geloven. Aan het werk! Leuk, ben benieuwd of je roze wolk nog in tact is.

Denise ik ga er van uit dat je met vriendlief meegaat? Omdat je hem gaat wegbrengen?

Zorrero is idd ook beautiful!! Mooi beest Jan! Jij moet echt vaker komen spammen hier. Kunnen jullie niet een mooie site opstellen? Dan zet ik hem snel onder favorieten...

Esther - Ik kan het wel een beetje eens zijn met die man hoor. Roken... Bah! Maar ieder voor zich natuurlijk. Doe mij maar een blonde hollandse vent. Alhoewel? Na dat akkefietje met die prachtige PRE met Frank denk ik dat ik beter af ben zonder.... *D Heb je Shaggy ook al bereden? Ik zou er op zijn gaan zitten. :+ Ben niet zo van het wandelen. hihi

Suus - Fijn te horen dat je arm beter gaat. Goh, die Goya. Jammer dat het dan minder gaat. Maar deze week wordt het weer koeler toch?

Elske - De Spanjaarden zelf kruisen momenteel veel Lusitano's met PRE, omdat ze zelf vinden dat de achterhand van de PRE beter kan. Voor het stierenvechten zijn ze ook niet altijd sterk genoeg. Ik vraag me af, of die, die daar wel sterk genoeg voor zijn, te koop zijn. Als ik goed heb geluisterd, vertelde Judith me dat volgens mij. In Spanje voor de verkoop is de spaanse pas voor al die hollandse fans vaak al voldoende, maar ik zei ook al, dat mijn PRE ook dressuurmatig goed sterk moet kunnen presteren. Ik wil er niet laatste mee eindigen op het concours. :+ Mijn droom is nog altijd een keer het Z te halen...

Sanne - gefeliciteerd voor Johan! Een baan en nu aan de slag! Eigenlijk is Iggie ook heel barok hè? Als je je bedenkt dat de Fries afstamt van de zelfde voorouder als de PRE en Lusitano? ;) Je bent aan het kijken naar een voorloper van de originele Fries of PRE. Ik ben heel benieuwd waar ie nou meer van weg heeft. Fries of Anda? Hij ziet er goed uit in elk geval.

Kelly - Gut, daar word ik ook warm van zeg! Een Fjordje net onder het zadel. Dat is voor mij ook heel bijzonder. Mijn eerste onbeleerde paard was ook een fjord. Ze heet Corientje. Door mij beleerd! En inmiddels eindelijk ook al weer L2 dressuur. De eigenaar ment er voornamelijk mee. Leuk dat het zo goed gaat!

Mies - Ik houd het idd nog even op KWPN. :P Maar ja 10 dagen tussen al dat moois, maakt idd hongerig! Ik heb wel een paar plaatjes gezien. Maar vandaag heb ik weer superlekker op Sam rondgehobbeld.
En die cowboy mag dan buikpruikvrij zijn, maar weet jij wel hoe laat een koeinboer op staat? :P Die krijg je er wel bij hoor!

Ilona - Je ventje mag er zeker ook wezen! :9 Mooie foto's! Ik kijk toch liever naar je witte hit!

Saida - Jij was toch ook van plan om Rintske mee te nemen naar de veluwe? Hoe is het dan daar verlopen? Ook een bosrit met bosjes? Je hebt er toch wel lekker kunnen rijden met je paardje? Sam is ook zo opgefokt in groepen. Om die reden heb ik er dan een martingaal om hangen. Het scheelt wel. Hij wordt dan gedwongen wat meer met zijn hoofd beneden te blijven en zo is hij makkelijker te regeren. En een martingaal is redelijk onschuldig als hulpteugel, volgens mij. Mijn zusje hing een slof om bij haar paard. :+

Jasmijn - Zo te lezen heeft Juna net zo veel schik met rijden als onze Michelle. Die durft ook letterlijk alles met Prince! Sabrina kan ook wel wat van dat lef gebruiken. Die is veel minder held. Ze vonden de vlechtjes overigens heel mooi. Nu mogen ze er alleen nog niet uit... haha. Ze zijn toen ze thuiskwamen met z'n drietjes naar Prince gerend om te kijken wat hij voor verrassing had voor ze.

Eline - Wat is Castle Fest voor iets? Hoe heet dat ook al weer in Lisse? Huis Dever toch? Ben er jaren geleden een keer geweest met een vriendin, omdat ze een opstel had geschreven, dat de eerste prijs had gewonnen. Jammergenoeg is ze geen schrijfster geworden.

Jellie - Jij kent toch een DA met veel kennis van Friezen? Is er een controle om te kijken hoeveel aanleg voor Artrose er is, of is het een risico wat je neemt? Ach je kan natuurlijk altijd je paard nog verzekeren. Het is aan jullie wat jullie doen. Ik vind dat de Fries je beter past. Ik kan alleen nog niet helemaal aangeven waarom. Het oogt gewoon mooier. Ateo past niet bij jou. Voor hem is ook een leuke baas. Jammer dat ie wit is, anders wist ik het wel. Ik denk dat ie qua spieren nog wel betert als ie meer wordt gereden. Wat betreft het voor de kar lopen: hoe vaak per week werd ie ingespannen? Maar volg je hart, volgens mij hebben jullie allang gekozen! Ik kan me ook wel vinden in wat Cyrina zegt. Zou het net zo aanpakken.

Martine - Wat een mooie foto's! En wat een raar verhaal dat de staljongen niet betaald krijgt na zo'n akkefietje. Iets dat ik dan weer niet begrijp...

Cynthia - Wat een zelfbeheersing van je hengst zeg! Is dat bij jou bij elke man zo? ;)

Cyrina - Gefeliciteerd met Jerez. Wat een schoonheid idd. Geen dame om te vergeten! Gauw spammen hoor als ze er weer beter uitziet. Is ze ook drachtig?

Saida - Nope, geen Pelham hier. Ik heb ook overwogen om het met Sam te proberen. Mijn instructrice heeft er volgens mij nog één in onbruik liggen. Zij heeft die geprobeerd op haar paardje, maar op haar maakte het bit geen indruk. Volgens haar had haar martingaal meer impact.

En ja, Beau in idd onze Mechelaar. Als je in mijn profiel kijkt, staat er volgens mij ook een foto van haar bij. :+ Op mijn hyve zeker! Bij Frank in elk geval zeker. Wij spammen onze hondjes niet vaak, omdat we denken dat het een paardenforum is. Zullen we dat dan maar vaker doen? Ik heb ook 2 jackies. De oudste is al sinds pup af aan een heel kalme dame. De jongste wil in een vrolijke bui nog wel eens keffen, maar ook niet tot het irritante. (Althans, niet bij mij... ) Ik ben persoonlijk ook niet zo'n liefhebber van Rottweilers. Mijn ouders hadden altijd van die exemplaren die de eigen baas al eens flink hadden te pakken genomen. Gewoon ontzettend dom om zo'n hond in huis te nemen als je zelf jonge kids hebt. (Ik was hooguit 5 jaar) Toen ben ik gebeten, toen ik hem een kusje wilde geven. Mijn zus was er bijna een oog mee verloren. Sindsdien ben ik gewoon voorzichtig, maar dat ben ik met alle honden hoor! Ras maakt niet uit. Heb gewoon heel veel gezien met honden, omdat ik er praktisch mee ben opgegroeid. Een foute hond bestaat niet. Komt altijd door de baas, maar dat staat er niet bij met een bordje hè?

Denise - Heike is duidelijk in zijn hummie! Leuk zeg! En ze kunnen wel tegen een stootje hè?

Suus - Ja, zeer geslaagde vakantie! Zodra ik mijn studiedagen weet, gaan we weer boeken daar. :+ Ja, echt! Was een superadres!
Idd ben ik blij dat je weer spamt met Goya.

Kelly - Waarom rijd je niet als als het regent en ga je er wel naast lopen? Dan word je toch ook nat? Of zie ik dat verkeerd? :o

Jan - Ik twijfel nog. Mss kom ik ook wel! Het is natuurlijk wel een heel mooi idee om maar liefst 4 van die plaatjes te zien. Dus Tesora is ook al wit? Die Halley. Hij heeft wel humor zeg! Haha, die Sanne! Die Frank maakt indruk hè? Gelukkig kan ik weinig verkeerd doen met maar één extra man...

Elske - Fuego mag er zijn! Wat een plaatje! Is hij Lusitano?

Mies - Netjes gedaan weer! Jij gaat als een speer door de B! Proficiat!

Martine - Nou zeg! Met 2,5 al bereden? Sam was ook zo oud. :o Maar daar hebben we het heel kalm aan gedaan. Toen ie bijna 3 was ging er pas iemand opzitten, daarvoor was het langeteugelen. Idd wel een aparte bedoening zo met dierenartskosten. Wat denken ze wel! En ja, SAM STAAT THUIS!!!

En Jellie Nee, dat was me echt niet gegund. Frank zat er na onze kids op en heeft hem de stal ingereden, dus nee, ik heb nog steeds niet op zo'n hogeschoolpaard gezeten. Grrrr :( Maar volgend jaar, dan ga ik regelen dat het me wel lukt... (hoop ik) Desnoods doe ik net of ik er één wil kopen. 8-) Ik ben er nog steeds sjago van zeg, dat ie mij is vergeten..... Ik denk dat ik maar bij Jus op de knietjes ga smeken of ze iets voor me wil regelen volgend jaar.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 00:21

Idefix, zal t zeggen. Aan onze houding moet veel gesleuteld worden.
Heb al 9 maanden niet meer echt gereden en ik denk inmiddels al 2 jaar niet kunnen lessen.
Leuk dat je de filmpjes hebt gevonden. SYpke dus een betere combi.
Zo voelt t voor mij ook wel. Ze kunnen iig wel op de foto zien of er al artroseontwikkeling is, schijnt.
Ik weet niet hoevaak hij werd aangespannen. Ze hebben nog een andere die ze momenteel ohz gaan inrijden.
Kreeg daar nog een mailtje over.
Door t berichtje van frank las ik t verkeerd en dacht dat jullie uiteindelijk allemaal op een hogeschoolpaardje gezeten hadden :(:)
Vind t echt jammer voor je.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 00:25

En nu ff ego:

Sam is vandaag rond de middag thuisgekomen. Hij voelde al dat er wat op til stond volgens mij. Hij verbaasde Frank met zijn relaxte laden op de trailer en zijn kalme begroeting van de andere paardjes. Des was hitsiger! Om over de enige merrie hier nog maar te zwijgen. Die gilde het uit! Maar wat wil je met zo'n beauty als mijn Sam! Sam vond al die minimensjes die hem kwamen bewonderen ook wel geinig en besnuffelde ze uitbundig. Hij is zo ontzettend voorzichtig met kinderen!

Hij moest even wennen aan zijn stal en was een tikkie nerveus, maar rond een uur of 4 heb ik hem uitbundig gepoetst en gezadeld. Mijn neefje was net klaar met rijden en vond Sam wel heel erg groot. Even longeren, wat eigenlijk niet nodig was en toen er op en rijden. Even wennen aan de loeizware bak en de omgeving. Toen hij zeker wist, dat ik meer wilde dan kijken, ging ie me toch werken! Wel reageerde hij met de oortjes op alles wat langsgerend, gefietst, gestept en geskelterd kwam. Ook een glimmende schep is apart en daar moest ie toch even moeilijk doen. Toen Sabrina ook nog met Prince kwam langswandelen was de concentratie helemaal weg. Maar ook dat kon ik goed beheerst oplossen. Geen moment was ik de controle kwijt. Al met al een lekker poosje gereden. Jammergenoeg begon het te regenen. Frank had net besloten dat het er allemaal erg mooi uitzag en wilde net foto's komen maken, maar hij was net te laat. Prince en Sam zijn al dikke vrienden. Onder het rijden hinnikte hij wel veel, maar hij was goed te rijden. Des vond het ook nodig om terug te hinniken. Ook de bak viel mee. Sam is duidelijk leniger dan Des. Hij draait zijn hoef niet om voor een slangevolte met drie bogen in een loodzwaar bakkie van 25 bij 15. :P Toen het weer droog was, moest ik me inhouden om hem niet weer te zadelen en te rijden! Haha. En toen Frank klaar was met rijden heb ik Sam nog even gepoetst, zodat het zweet er weer af was. Hoezo blij dat ie thuis is?

Daarna avondeten en Prince ingespannen. Sabrina had een giga-dip, maar die heb ik er toch uitgekregen. Af en toe moet ik haar echt hard aanpakken, anders durft ze gewoon niks, terwijl we weten dat ze het wel al kan. 10 dagen niet rijden is overduidelijk niet goed voor haar. Ze wilde ook weten of Prince ook spaanse pas kan. Dus ik heb maar even zijwaarts geoefend met haar. Dat vond ze ook leuk. Zou een pony van 10 dat nog kunnen leren? Shetjes kunnen het ook, dus waarom zou een Dartmoor het niet kunnen, hè? Uiteindelijk kon ze toch meer dan ze zelf dacht. Frank heeft daarna nog gereden. Des was er moe van! Ik heb hem van de zijkant een beetje staan aanmoedigen, zonder camera. Des staat inmiddels wel genoeg op de foto. haha :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 00:28

Jellie - Ach, Frank kan het gevoel wat ik bij Sam heb niet oproepen. Dus tja, ik heb ook wel iets, wat hij niet heeft. Ik had het echter ook dolgraag meegemaakt.

Ik dacht al te zien dat je al evenniet gereden had. Frank viel het meteen op, dat je op Syp op het verkeerde been lichtreed. Maar ja, fouten maken is menselijk! Haha. En als je nog een PRE wil voelen voor de zekerheid: Des staat tot uw beschikking...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 01:46

zo, even snel, Anouk, je mag best op Goya komen spaanse passen hoor ;) Laat ik hem eerst wel in de modder rollen, heb je een zwarte ;) Fijn dat jullie vakantie geslaagd is!
Saida, er zitten nu blaren op welke open gaan, wel minder..

Druk gehad vanavond, allemaal moeilijke, bewerkelijke bonnen gehad (stond weer in de keuken) dus nu lekker slapen.. Morgen weer vroeg, moet naar KNO arts..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 06:55

frank en anouk: Jullie vakantie ziet er geslaagd uit!!! Ik ben wel jaloers op jullie kinderen hoor ;) Zomaar stappen op zo'n gaaf paard!!! alsof het niks is!

Sam thuis! Ik vond het ook geweldig op de veluwe dat shannon zo dichtbij was, als ik wakker was/ging slapen toch nog even gaan kroelen!

En laat die koeienboer zn bed maar uit gaan hoor...kan ik mooi nog even van alle ruimte gebruik maken ;) *ik heb nu een twijfelaar en lig altijd scheef!*

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:24

Haha! Mies toch! Jammergenoeg zijn de echte koeinboeren niet zo mooi om naar te kijken hè?

Ja, ik kan ook niet genoeg gaan kijken bij Sam. Frank verzuchtte gisteren al dat ik de deuren maar moest sluiten, want hij was het wachten op mij beu. :+

En Suus: Nou graag!!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:04

even ego reageer vanaaf bij

maar hier alvast 1 voorproefje van heike en mij toen ik gisteren naar de wei ben geweest :+:

Afbeelding

echt mijn kanjer :+:

vanavond komen er meer foto's

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:13

Wat gaan we weer haaaaard... := Het is echt niet bij te houden haha. Wel leuk al dat gekletst overigens!

Jan, leuk dat je nog een oproep plaatst. Zou echt tof zijn als er meer mensen komen! :j Heb zin om te veulens te spotten!

Sanne: Mooooooooie foto's weer geplaatst. Die bondosa is echt aan het uitgroeien zeg!! Wat wordt ze een mooie dame!! :D En iggie, ja die is gewoon ontzettend leuk op de foto. Hij heeft veel gezichten haha. De ene keer super schattig, de andere keer een mega deugniet :+ . Topic van Em moet ik nog bekijken...

Cyrina: Wauw, knappe merrie hoor!! Die papa van haar vind ik ook érug mooi :~ . Willen jullie met haar gaan fokken? Ga je ook wat doen ohz met haar?

Mies: Nogmaals GEFELICITEERD! :D Echt super van jullie!! Het gaat nu wel lekker he?! Je bent vast zo trots als een pauw! Ook leuk dat Navarra ohz is *\o/*

Frank: Gaaaaaaaaaaaaaaf joh, die foto's!!! :~ Ben wel he-le-maal in lufff op die schimmel zeg........ Wauw, wat een dier! Echt super dat jullie er op mochten. Volgende keer wel aan anouk denken jij ;) .
En wat lachen die hispano!! Mooi dier zeg!! :D Hoop altijd dat Chico ook nog net ff wat meer body gaat krijgen. Al is hij al enorm gegroeid :j .

Suus: Wat leuk, ook weer plaatjes van jou en Goya! Mooi hoofdstel/kaptoom heb je om :j . Staat erg mooi! En wat issie lief met je kleine nichtje!

Jellie: Jammer dat de Anda niks is geworden... Nu toch voor de fries gegaan :D ?

Anouk: :D Oh, ik bespeur een tikje penny bij je :D . Sam thuis!! Wat geweldig. Fijn dat hij het zelf ook zo goed oppakt :j . Fotoooo's!

Denise: Zo dan! Heike had er zin in :+ . Fijn dat alles goed is gegaan!

Dit was het voor nu := . Vanaf hier "haak ik weer in". :+

Zaterdag en zondag echt weer heeeeeeerlijk op Chico gereden. Lekker als van ouds! Zijn linker galop gaat nu ontzettend lekker :j . De rechter is nog stukker moeilijker, en die moeten we dan ook nog hard trainen..
Verder liep hij echt weer heerlijk, los door het lijf, lekker ontspannen en goed aan de hulpen :+: . Ik wil nooit meer anders :D .

Gisteren ook nog even lief stalgenootje erop. Om even te voelen hoe de mijne liep. Haar paard kan het wel, maar zij vindt het nog moeilijk hem daar te krijgen. Aangezien Chico echt "opstappen en wegrijden" is was het verschil goed te voelen. Gewoon gaan zitten, been eraan, en rijden maar :D . Chico loopt wel ;) . Vond ze zelf ook leuk om te voelen!

Omdat Chico toch al lekker voor attractie aan het spelen was :+ wou er nog iemand op uitstappen. Prima.. Maar die is een paard gewend, die veel stugger is. Die maakte te opmerking dat Chico net een ferrari leek :D :D :D .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:21

Mies: Johan is nu Developer.

Ilona: Nou ik kan wel kiezen hoor, doe mij Chico maar, Jamie mag je lekker zelf houden ;)
Waar blijft dat extreme make-over topic ??!!

Saida: Jaja, ik heb op Saturno mogen stappen. Dat is toch wel heel bijzonder :j
Leuk dat je zo fijn hebt kunnen werken in je les. De stap is ook echt enorm belangrijk, daar kan je al heel veel in trainen.
Het was het begin van het opbouwen van Vaidosa zonder veulen. Ze zijn een kwartiertje gescheiden geweest. Emilio vond het minder erg dan mama. Maar van de week oefenen we gewoon nog een keertje.

Lakshmi: Heb je nou een eigen stal met paarden?

Jasmijn: Bondosa is maar 1.52m := Zo groot is ze dus niet :P
Wat leuk dat Juna al zo veel durft met het paard :D nouja, pony ;)

Gabriella: Haha, ik zou mijn mond houden :x
Ik heb ook wel het gevoel dat Igneo en Moreno wel hetzelfde karakter hebben, tenminste zo lijkt het wel vanaf de foto's. En hij heeft heel vaak de Moreno-look :P

Cyrina: Je hebt een schitterende dame aangeschaft :~

Denise: We hebben gesmuld :9 Was echt heerlijk :j
Oeh, ben wel benieuwd naar de foto's van het showen! Straks krijg je dezelfde taferelen met Heike als Ilona had met Chico. Die laat zich niet meer vangen ;)

Mies: Gefeliciteerd met je winstpunten *\o/*

Anouk: De dierenarts is nog vrijgezel, maar ik niet ;)
Natuurlijk is Igneo barok :D Dat kan ook niet anders met zijn ouders! Maar ehm.. Anouk... In Igneo zit 0,0% Fries... Hij is bijna een pure P.R.E. alleen heeft zijn moeder geen papieren.. Vandaar dat hij een Cruzado is.
Dit is zijn moeder:
Afbeelding

En dit is zijn vader:
Afbeelding

Hier kan je wel een Spaanse pas doen, maar dan wel op een Portugese ;)
Fijn dat de verhuizing van Sam zo goed ging. Ik zou zelf nog niet dezelfde dag zijn opgestapt, ze moeten toch even wennen, maar gelukkig is het bij jullie goed gegaan.

Frank: Wat een prachtige foto's en die P.R.E. is wel heel mooi zeg :~
Die vliegenschimmel trouwens ook :j

Suus: Leuke foto's weer

Elske: Gelukkig heb je een leuke baas gevonden voor Fuego, maar het blijft toch moeilijk :(:)
Hij ziet er trouwens geweldig uit! Hopelijk houdt de man hem hengst, volgens mij zijn de merries straks voor hem in de rij ;)

Gisteren zijn Johan en ik naar de verjaardag van zijn neefje geweest. Hoewel ik inmiddels misschien ook wel mijn neefje kan zeggen. Ik ben namelijk Tante Sanne voor hem en zijn zus :D Maar dat voelt nog zo vreemd :P
Zijn neefje werd 3 jaar en ons cadeau was een hit O:) Alle kinderen op de verjaardag wilde er mee spelen :D Het hete Bello Bijt: http://www.speelgoed-en-kadohuis.nl/upl ... 614971.jpg

Verder heb ik niet meer veel met de paarden gedaan, ik heb ze allemaal een knuffel gegeven, maar heb geen tijd gehad om te rijden. Nog 2 dagen werken (vandaag en morgen) en dan heb ik 4 dagen alle tijd voor ze, hoewel Mies, Ilona, Jasmijn en Madelief er dan ook zijn, dus dan krijgen ze vrijdag ook nog 5 dubbel aandacht :P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:23

Ilona _O- _O- :') Hihi, dat is nog eens een compliment, Chico een Ferrari :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:23

Goedemorgen :)

Klinkt als een fijne thuiskomst! Jammer dat Sabrina een dip had.. maar kan t ook begrijpen van zo'n meisje. Zijn zat volwassenen die dat gevoel al hebben. Jij hebt lekker Sam!
Ik ben echt een verkeerdbeen rijder, dat is iets waar ik altijd aan moet blijven denken. Wissel ook braaf weer naar t verkeerd been :? Toch lief dat ik alsnog Des mag proberen.

Prinslover, ik denk het wel. Vanaaf even checken hoe ze buiten ohz is. Vind t wel erg belangrijk dat dat goed gaat want ik ben echt een buitenritjesmens :))
Jij heerlijk op Chico gereden. Leuk dat je stalgenootje ook zo enthousiast is.

Heb net lekker uitgeslapen. Ons zieke nichtje (leukemie) zou vandaag meegaan op de kar. Zou eerst niet zo zonnig zijn maar nu is t weer erg zonnig. Hoop dat t vanmiddag even weg is want anders mag ze niet mee naar buiten en ik zou t zo fijn vinden als ze t ritje nog kan meemaken..

edit; dat is een geinig kadootje zasread.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:26

Frank Wat een gave foto's zeg :~

Sanne Haha Bello bijt O:)

Ilona Wat fijn dat Chico het zo goed doet :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:37

Kelly: Doe die in paardenvorm dat ook ;) :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:41

Nee helemaal niet :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:41

Sanne, feliciteerd Johan maar namens mij trouwens!! Wat goed dat hij een baan heeft gevonden :D . Echt toppie zeg!!!
Enne, logisch dat ik Jamie mag houden, jij hebt immers johan al :') . Dat topic komt eraan, wil nog héél even wachten.. moet ook nog ff foto's van Chico met manen los ;) . En dan komt het topic er.. hoop deze week nog :D . Je weet niet wat je ziet... ;)

Ik vergat ook nog te reageren op Elske..... Jeetje, dus het is toch echt zover... ;( . Wel jammer hoor.. je zult hem wel gaan missen!! Maar een kleine troost is het wel dat hij een super huisje krijgt :(:) . Erg mooie foto's... Sisco mag dan geen PRE zijn, maar hij is er niet minder om zeg.. :~