[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:11

Marcel en Heidi -> Jaaaaaaaaa! Daar is hij dan eindelijk! JESSE!
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! GEFELICITEERD!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Wat een super lief koppie! *smelt........*
Afbeelding

Gabriella -> Ja dat geloof ik graag dat de VA al tig keer is langs geweest als ze al zo lang kreupel loopt.
Al eens een reading laten doen? Of Erik Laarakker erbij laten komen?
Zijn maar tips, kan me voorstellen dat je zo ongeveer gefrustreerd bent als het al zo lang duurt......

Lisenka -> Sorry, ik zei Saskia, maar ik bedoelde idd Andele. Saskia kwam later pas in die ring.
Jeetje joh! Wat is Banjer gegroeid zeg!
Zo met die foto's is het echt een giga verschil! Nerd

Ilona -> Ja gelukkig kan ze gewoon op blote voetjes blijven lopen.
Waarschijnlijk kom ik er in de zomer niet onderuit als we vaker naar buiten gaan, maar tot nog toe zijn ijzers niet nodig.
Yeah! Eindelijk naar Chico toe!
En uit de isoleercel, dat is op zich al een goed teken.
Geen virus dus?

Petra -> Leuk zulke dagen......
Gelukkig is het het begin van een afsluiting zodat je opnieuw kan beginnen. (snap je het nog? Knipoog )
En na elke keer is het weer een keer minder dat jullie om tafel moeten zitten.
Sterkte, meis!

Vanmiddag was ik met Mayke mee naar iemand die gisteravond 2 andalusiërs binnen had gekregen vanuit Spanje.
Er was een zwarte bij met een witte bles en een roze neusje, en dat arme beestje was best wel bang.
Waarschijnlijk nog helemaal onder de indruk van het transport.
Mayke is er een poosje bij gaan staan en heeft hem behandeld (gemagnetiseerd).
Daarna werd ie al wat vrijer en durfde hij zelfs bij mij te komen bij de deur om te snuffelen en even speels in m'n jas te bijten, terwijl hij daarvoor echt niet zo dicht bij de deur kwam.
Echt een leuk paardje! Ik zei al; Pak 'm maar in voor me! Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:15

HEIDI Haha! Haha! Haha!
GEfeliciteerd Haha!
wat is hij knap en dat nu al Haha!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:40

Even vast wat fotootjes van onze binnenbak Knipoog

Mijn grappige andere knollie die heul goed kan springen Clown

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:43

Haha! Geweldige foto Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:59

Heidi en Marcel: gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!!!!!!!!!!!!!!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:03

Heidi en Marcel: gefeliciteerd met jullie zoon! Prachtig mannetje, hoor!

Sanne, wat een heerlijke foto's weer. Geweldig om naar te kijken. Leuk om te zien dat zijn aanleg voor het hogere werk al aardig naar boven komt; aanzet voor piaffe, courbette Haha!

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 02:08

Bedankt voor alle gelukwensen, ook namens mijn vrouw!

Een wat uitgebreider verslag: Na een nacht met weinig slaap vanwege de spanning meldden Heidi en ik ons Maandagochtend om -08:00 in het Reinier de Graaf.
Afbeelding

Eerst werd nog een CTG (hartfilmpje) van de kleine gemaakt en de baarmoederactiviteit van Heidi gemeten. Alles zag er rustig uit, Heidi’s buik wat té rustig. Wel activiteit van de Baby, maar nog geen weeën. Vervolgens werd na een inwendig onderzoek door de verloskundige de inleiding gestart met behulp van speciale gel. Precies om 12:00, toen we net een boterham wilde eten begonnen de ontsluitingweeën. Die kwamen meteen al snel achter elkaar en werden ook steeds wat heviger. Door de hevige weeën werd Heidi ook nog eens misselijk en moest enkele malen overgeven. Om 16:00 uur heeft de verloskundige een tweede inwendig onderzoek gedaan. Méér Gel was niet nodig en er was ca twee centimeter ontsluiting. Vanaf dat moment zou ze de naar de verlossingskamer kunnen. Die was wegens drukte echter pas om 18:00 vrij. Heidi had er toe dus 6 uur lang weeën wegpuffen opzitten.
Om 18:00 zijn we verhuist naar de verloskamer waar de behandeling werd voortgezet. Na een half uur werden daar de vliezen gebroken door een gynaecoloog, met de bedoeling dat daardoor alles wat vlotter zou gaan en Heidi ging aan een infuus met weeën opwekkers. Aan het vruchtwater konden de deskundigen zien dat de baby zich vervuilt had, wat voor enige complicaties zou kunnen zogen als hij teveel vruchtwater zou inslikken of inademen. De bevalling mocht daarom niet al te lang meer duren. De dosis wee-opwekkers werd steeds na 30 minuten verdubbeld. De weeën waren wel pijnlijk maar helaas zette de ontsluiting niet voldoende door. Omdat Heidi moe werd en veel pijn had kreeg ze een ruggenprik en nog meer wee-opwekkers. De pijn werd wel minder maar de weeën niet veel heftiger. Wel zagen wa dat de Baby het niet goed had. Af en toe zakte de hartslag te ver in.

Om 01:00 werd voor mij ook een bed gebracht maar lang heb ik niet kunnen slapen. Om 2:00 zakte de hartslag van de Baby steeds vaker in, vooral als Heidi op haar rug ging liggen. Besloten werd tot een keizersnee en ik kon dus ook mijn bed weer alweer uit.
Daarna werd Heidi klaargemaakt voor de OK en kreeg een andere ruggenprik en ik kreeg een OK pak aan.

Om 03:31 ging een scalpel Heidi d'r buik in en zes minuten later werd Jesse er uit getild.
Afbeelding
Schrikken! helemaal slap en hartslag maar 40. (normaal zou het ongeveer 140 moeten zijn). Jesse werd meteen en met grote spoed naar de naast de OK gelegen babyruimte gebracht waar de babyarts alles vuiligheid uit keel zoog en Jesse verder op gang hielp. Dat lukte en na enkele ogenblikken begon hij prachtig te huilen.
Afbeelding
Heidi mocht hem nog even zien en aanraken maar Jesse en ik gingen daarna door naar de kinderafdeling/de couveuse kamer. Omdat Jesse's longen mogelijk niet goed schoon zijn krijgt hij exta zuurstof.
Na iets meer dan een uur met Jesse ging weer naar de verloskamer waar Heidi lag en kregen we Beschuit met Muisjes.
Afbeelding

Om 06:00 uur, dus 24 uur nadat we waren opgestaan gingen we samen terug nar de couveuse kamer waar we Jesse even in onze armen konden nemen.
Afbeelding

Daarna terug naar zaal voor ontbijt, ik ging aangifte doen (handig, dat kan in het ziekenhuis!) en Heidi ging leren kolfen.
TV voor Heidi geregeld en wat gelezen. Vlak na onze lunch mochten we Jesse voeden, Bij Heidi aan de borst wat sabbelen (nog geen melk)
Afbeelding

en ik mocht hem de fles geven.
Afbeelding

Van 13:00 tot 14:00 is het rust op de zaal en ben ik even heen en weer naar Huis gereden om was te doen, foto's uit zoeken en op Internet zetten, collegae op de zaak in te lichten en een kort verslagje hier op Bokt te zetten. Ik moest me haasten, want om 15:00 kwam de arts een en ander uitleggen over het hoe en waarom van de couveuse enzo.

Daarna kwamen Heidi's ouders op bezoek en daarna mijn broer en schoonzus. Na het bezoekuur heb ik Heidi nog even wat geholpen en ben ik om 20:30 naar Huis gegaan.

Thuis de geboortekaartjes verder voorbereid en een proefdruk opgevraagd. Daarna dit verslag getypt.

en nou ga ik de was uit de droogtrommel halen, mijn bed opmaken en slapen.. na ongeveer 43 uur vind ik het welletjes.

Strakjes om 8:00 op, Bokt lezen, beschuit met muisjes halen, even op de zaak trakteren en om 12:00 weer in het ziekenhuis zijn om Jesse te voeden.

Tot later!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 08:53

zo iedereen bedankt voor het medeleven
het leven gaat verder en daar gaan we nu ook mee verder
zaterdag,en maandag gaan we weer naar de wedstrijden en hopen op weer mooie puntjes
zaterdag hebben we op de manege een kersttopmodel wedstrijd lachu hoor spelletjes doen voor en met de kerst man
hoop op een leuke vent hihihi begin ik wat met de kerstman
ja das weer het voordeel van vrijgezel zijn he
Haha!

heidy en marcel alles goed met kleine jesse gaat het drinken nu al beter

saida ja ik zal mss nog een paar keer om de tafel moeten zitten maar dan ben ik van hem af
ach daar is wel door te komen zal je ff een pb sturen met wat uitleg van hoe en wat

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:38

Wat leuk zo'n foto verslag! Achteraf balen dat zoveel moeite dan toch nog uitloopt op een keizersnee,maar ja,belangrijkste is natuurlijk de kleine Lovers
Het is echt een schitterend mannetje die al heel wijs met grote ogen de wereld in kijkt Pling
Nogmaals gefeliciteerd allebei,en nu maar lekker genieten van de kraamtijd!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:41

heidi en marcel => een zware bevalling maar jullie hebben er een practzoon voor terug gekregen veel geluk

Sanne => wat blijft die toch lekker leuk en ontdeugend gelukkig deed dat dekentje idd een hele hoop

Jolijn => hopelijk kan je een goede ruil voor je zadel doen

Saida => dus je had er bijna een tweede paard bij wel leuk hoor maar voor mij net te druk een tweede erbij haha

Mienetje => wel beter hoor dat je een binnenbak heb kan je teminste lekker droog rijden

Peet => heel veel succes met de wedstrijden hopen op mooie punten en heel veel sterkte deze tijd vooral met de feestdagen altijd rot zulke dingen.

Ilona => hoe is het gegaan bij je ventje ??

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:48

Mienet -> Grappige foto van het zweefmoment! Haha!

Marcello en Heidi -> Wat een heftige bevalling is het geweest!
Gelukkig dat alles goed is met jullie prachtige zoon!
Hij heeft echt een koppie om van te smelten, zo knap! Lovers
Geniet maar van hem, hij is groot voordat je er erg in hebt.

Denise -> Nee hoor, ik kan er geen tweede bij hebben en er zijn zo ontzettend veel leuke paarden dat ik toch niet kan kiezen.
Misschien dat er ooit een PRE komt, of heel misschien wel een kruising PRE met Rintske, of een fries veulentje, wie zal het zeggen......
Maar voorlopig is het alleen Rintske en komt er geen ander paard bij en ook geen veulen.

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:54

Heidi en Marcel, gefeliciteerd met Jesse!!!!!!
Jeetje, het is voor jullie dus ècht heel spannend geweest in het ziekenhuis, èn vermoeiend, maar wat een prachtresultaat!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:47

Heidi en Marcel ook namens mij van harte gefeliciteerd.
Wat een mooi manneke, geniet er maar lekker van. Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:59

Lisenk: Oh wat goed zeg. Dat klinkt al positief met de nieuwe dame. Komt zeker goed!!

Saida: Leuk zeg, dus je hebt weer 2 knappe spaanse schonen ontmoet. Vast heel leuk om te zien hoe snel zo'n behandeling werkt! Lachen En ik ben ook blij dat ie uit de isoleer is... Virus is er niet (meer) idd. Hopen dat ie snel hersteld!

Peet: He wat k.lote voor je zeg... allemaal confronterende dingen dus deze dagen.. Gelukkig heb je je paardje nog Lovers . Zonder man zal vast gaan lukken, maar zonder paard? ; )

Sanne: Hahaha, die foto van jou met johan bij Iggie. Zie die johan eens kijken naar jullie 2 Duivel Haha, geweldig joh. Iggie is een lekker bijdehand ventje, daar hou ik wel van! Hij ziet er goed uit. En die stijgerfoto's bij mams zijn ook té leuk Pling . Jou ouders zijn dan duidelijk anders dan de mijne Haha! . Ik ben ook meer weg dan thuis, maar heb echt nooit "gezeur" met mn ouders gelukkig. Zal voor jou wel een feest worden dan Haha! .

Mies; Joepiee, een binnenbak!! Echt beeeeter joh. Kan je altijd lekker rijden, weer of geen weer. Haha! Luxe hoor!

Marcel; Heel mooi verslag hoor. Ik had het al per sms ontvangen van heidi in de kortere versie Haha! . Maar gelukkig is Jesse nu bij jullie, en kunnen jullie volop gaan genieten! Pling En ja, ook van de slapeloze nachten ROFL .

Gister lekker bij me ventje geweest Lovers . Het was helaas niet lang, maar 3 kwartier, maar heb toch even kunnen genieten. Heb hem al jullie knuffels gegeven en die van mezelf natuurlijk Haha! . En vrees niet, hij is nite plat, en ademt nog steeds Haha! . Heb foto's met paps mobiel gemaakt, batterij van de camera was op. Hij stond er heel rustig bij. Nog iets te rustig vond ik zelf. Maar vond hem alwel voor zo'n 80 tot 90% opgeknapt gelukkig!! Hij was helaas wel heel wat afgevallen Verdrietig En had de buik nog ietwat opgetrokken.. En dat terwijl hij net een beetje spekkie begon te worden.. Ach gut . Maar gelukkig van malin gehoord dat het er snel weer aan zit! Ik zal blij zijn als die straks thuis staat, en nóg blijder als die 100% beter is en we weer verder kunnen met waar we waren.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:14

Il, Utixo viel ook vaak ruim 50 kilo af. Daar zat het er ook weer zo op. Benthe propt ze wel lekker vol hoor Huilen van het lachen.

Heidi, Marcel, gefeliciteerd! Wat een prachtig kind, we komen snel op kraamvisite.
Maar Heidi, het enige waar ik mijn vraagtekens bij heb... zie ik het nou goed dat je een UUR na de bevalling alweer beschuit met muisjes aan het eten bent? Jesus...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:42

Westbest: Dat gaat helemaal goed komen met hem of niet Tong uitsteken Ik denk dat ik maar alvast met hem ga beginnen Knipoog beetje lange teugelwerk Tong uitsteken haha

Heidi en Marcel: Jeetje dat was een zware bevalling Ach gut Gelukkig is alles goed met het knappe kereltje!

Ilona: Johan kijkt gewoon ook heel verliefd naar ons Knipoog
Ik ben ook zo blij dat Igneo zo levendig is, voor mij toch ook wel een teken dat hij het super naar zijn zin heeft Haha! Hopelijk is hij straks bij Lisa ook nog zo!
Gelukkig is Chico al zo ontzettend opgeknapt!! Was hij een beetje blij me alle knuffels? Niet zo gek natuurlijk dat hij zo veel afvalt, dat doet een mens ook als die flink ziek is Ach gut Maar je mag hem donderdag gewoon mee naar huis nemen?

Ik heb eindelijk de stap durven nemen (ik was steeds bang dat ik het echt nooooit zou kunnen) maar ik ga auto leren rijden! Maandag 5 januari zit ik in de auto voor het eerst achter het stuur!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:30

Bent: Jaa, we gaan snel kijken bij trotse pa en ma en de kleine Haha! ! En ik hoop dat het er bij Chico ook snel weer aan zit!

Sanne: Klopt is ook logisch, maar toch, ik was net zo trots op mn steeds breder wordende paardje, maar goed, komt straks wel weer Haha! . En wat stoer van autolessen joh!! Haha, toevallig vroeg ik er natuurlijk nog naar afgelopen zondag.. Knipoog Autorijden is leuk & handig!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:34

Autorijden is erg leuk. Maar neemt niet weg dat ik blij ben dat je aan de andere kant van het land zit Knipoog.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:36

Haha jaaaa hoor bent Knipoog . Zal wel mee vallen he Huilen van het lachen .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:39

Dat kun je nooit weten anders Clown .

Heb jij de kliniek al gesproken?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:45

Nee nog niet.. behalve gistermiddag dat ie het goed maakte en uit de isoleer mocht. Ik bel ze vanmiddag weer hoe of wat de verwachtingen zijn!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:47

Ok. Morgen moet ik tot 15.30u werken. Vrijdag vrij.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:54

Okee, weet ik dat Haha! . Handig!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:19

Prinslover schreef:
Sanne: En wat stoer van autolessen joh!! Haha, toevallig vroeg ik er natuurlijk nog naar afgelopen zondag.. Knipoog Autorijden is leuk & handig!

Hihi, daardoor en ook een beetje door mijn gesprek gisteren met Aline heb ik toch maar eens besloten om te beginnen, ik kan het wel blijven uitstellen, maar daar heb ik ook niks aan!

Benthe: haha, gelukkig woon ik in een redelijk rustig gebied en zullen er dus niet veel mensen last van me hebben Knipoog Volgens mij ben ik echt een ramp Nagelbijten / Gniffelen

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:58

You GO Sanne!!!! VROEMMMM Haha!