[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:31

zo, kom ik ook weer ffies.
Saida, leuk is dat he als ze ook met je gaan spelen. Doe ik ook vaak met de mannen Lachen
Verder iedereen leuke kerst gehad? Hier wel, allemaal pakjes gekregen hihi.
Gister zooo lekker gereden, ff in de bak, maar wat liep Goya lekker zeg. Beide heerlijk ontspannen en een mooi drafje.. Ik liep op wolkjes haha.
Verder had ik nog een muis op bezoek in de muesli bak haha. Ik gaf Goya te etn en dacht: Wat zit daar nou in voor iets groots? Was het een muisje haha. Maar weer mooi vrijgelaten Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:38

Iedereen heeft zo te horen wel een fijne kerst gehad Haha!

Jasmijn: Dizo is zo super leuk Haha! En die zakdoek staat hem erg leuk!
Die 2de foto ROFL

Esmee: Wat fijn dat Fuego nu lekker in de paddock kan staan! Haha!

Susanne: Haha, wat een leuke foto van Goya en bram.

Regine: Enno is stoer! Hij ziet er goed uit en het rijden ziet er ook netjes uit. Alleen niet naar voren vallen in de galop Knipoog

Kim: oeh, das een mooie sjabrak!

Saida: Haha, een kameel, daar sta je dan even van te kijken ROFL
En is de bakrand zo laag buiten dan?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:30

Zo, ik kom ook weer even binnenvallen, kerst ook overleefd! Haha!
Mooie foto's weer voorbij zien komen, Enno gaat goed vooruit volgens mij en Fuego zag er ook goed uit!
Ik zal vanavond even wat uitgebreider reageren, ook in de foto-topics...

Vanmorgen wat kleren geshopt, net lekker warme broodjes brie gegeten en restje kerststol en dan zo maar omkleden en richting paardjes!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:36

Gezellig allemaal Haha!.

Pff mijn zadel komt volgende week pas, Woensdag. Maarrr.. Het is dan nog vakantie dus kan ik nog uitgebreid rijden. En diezelfde Woensdag gaat Valerie ook gelijk zijn tandjes doen. Net heb ik even in de dierenwinkel wat gekocht. Een zweetmes, lange zweep, zachte borstel en een super leuk ding voor het hoofdstel wat ik altijd al wilde hebben, zo'n showdingentje, ik vind het voor de vliegen haha, zo'n leer dingentje met van die sliertjes dat bij het hoofd hangt Haha!.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:43

Sanne -> Ja joh, die komt niet hoger dan je knieën.
De meeste paarden blijven er wel in staan, maar met Jazzy heb ik het nog nooit geprobeerd, dus weet ik niet of zij dat ook doet.
Er liepen mij teveel mensen in de rondte om dat gisteren uit te proberen, maar anders is het geen probleem.
De boer doet er ook niet moeilijk over, ze loopt toch niet weg.

Ellis -> Hmmmmm! Lekker warm broodje brie!!! Vingers aflikken

Vanavond weer naar m'n meissie toe en hopelijk is de kameel dan weg zodat we weer even lekker de benen kunnen strekken samen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:14

Zo even niet hier geweest vanwege drukke dagen maar ik heb mooie foto's voorbij zien komen! Zelf ook de witte bomen vastgelegd, was echt een prachtig gezicht he!!
Met kerst ben ik met mijn vriend lekker weggeweest, hij had als verassing dagje winterefteling en nachtje in een hotel daar in de buurt dus dat was wel erg leuk natuurlijk!
Met Cappie gaat het goed, door de bevroren bak hebben we de laatste tijd ff weinig gedaan dus vanavond stap ik er maar weer eens op! En hopelijk ga ik dit weekend Maestro bekijken, die is al bijna 2 maanden weg en vertrekt binnenkort naar zijn baasje in Frankrijk. Ik wil hem voor vertrek natuurlijk wel ff zien. Hij zal wel enorm gegroeid zijn verwacht ik!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:44

OMG! Faya is net geopereerd, mijn hond, heel verhaal hangt eraan, en ik ben zo bang dat het niet goed is gegaan, ze gaat nu bellen mijn moeder aaaaaaaaaaaaaaah!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:49

Sterkte Ess!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:04

Essssss schreef:
OMG! Faya is net geopereerd, mijn hond, heel verhaal hangt eraan, en ik ben zo bang dat het niet goed is gegaan, ze gaat nu bellen mijn moeder aaaaaaaaaaaaaaah!

Oww dit is niet leuk..

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:09

Sterkte Ess. Ik zal voor je duimen!

Madelief: Wanneer komen er weer foto's van furia.

Cloris: Hoe gaat het met Elegra?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:22

Alegra staat in de duinen op Texel, beertje te zijn.. ga aankomende week weer kijken en fotos maken Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:29

Hey Eef, ik moet maar weer eens iemand zien te strikken om foto's te maken, zag je topic al van enno! (maar ben @work)
Was ook al benieuwd naar Alegra.

en is er nog iemand die morgenavond naar Apassionata gaat en zin heeft om te meeten? Kan je met altijd PBen, morgen op werk dus heb je meestal wel snel en reactie terug

Nu lekker straks lessen met Furia Lachen

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:33

ik ga morgenavond met vriendlief naar apassionata. Ik neem ook mijn camera mee in de hoop wat foto's te kunnen maken!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:51

Enno: Jippiee! Weer Enno foto's Haha! Ben heel erg beniewd, neem zometeen gelijk een kijkje!

Es: Ojee, is niet leuk Verdrietig Hopen dat alles goed is gegaan. Rijden met Feetje ging wel weer goed las ik. Neem ook een kijkje in jou topic Lachen

Jasmijn: Geweldige foto's van Dizo'tje! Lovers Hij is zo lief he! Die puppy foto is gewoon om te smelten Haha! En prachtig zo dat witte.

Regine: Meas zal idd wel gegroeid zijn. Jammer dat ie straks zover weg woont, maar ze zullen vast nog wel is een foto van m sturen toch?

Cloris: Ik ben wel benieuwd naar je kleine meid.. Al is ze vast alweer een heel stuk gegroeid Haha!

Soeske: Fijn hoor dat je zo lekker hebt gereden. Ik heb ook wel weer zin om te rijden! Maar ze loopt nog steeds niet 100%..

Saida: haha, een kameel op de manege! Leuk om is mee te maken.. Maar wel vervelend als je de bak wilt gebruiken natuurlijk!

Iedereen heeft een leuke kerst gehad lees ik! Ik ook hoor, erg verwend door mn schoonfamilie met cadeautjes Haha! Ben er super blij mee! Haha! Heb ook heeeeeerlijk gegeten afgelopen dagen! Was helemaal super.. Ja Helaas gaat het met Manda nog niet helemaal super.. Ik gooi dr los (zonder opjagen natuurlijk) en wandelen. Vandaag liep ze wel beter gelukkig Lachen Dus ik hoop dat het snel over is!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:16

Faya is weer terug! Ik was naar mijn les gegaan ( Fuego werd een beetje gek ) en toen ik terug kwam lag ze op haar mat, ahhh ze is helemaal rustig, ze moet 2 dagen plat liggen en niet opstaan, alles was helemaal goed gegaan en ze waren helemaal verliefd op haar, lieve Faya.

Maargoed, de les.. Ahum... Ik was een beetje laat dus had niet gelongeert, ik dacht, gister heeft ie heel de dag in de padock gestaan, is die nu wel weer rustig. kennelijk heeft hij alleen maar zitten eten hahah. Maargoed, in de les ging het stappen goed, maar toen in de draf.. Nog veel erger dan die dag ervoor, naar iedereen bokken en steigeren, mij proberen af te gooien, dit ging maar door, toen zei Joelle dat ik er maar af moest, want anders viel ik erraf, haar zoon Xavier ging hem dan longeren. Dus Xavier heeft hem al die tijd gelongeert, Fuego kon zich helemaal uitleven, hij ging bokken racen en alles, de gek.. En toen die helemaal bezweet was moest ik weer de les in zodat hij kon zien dat ik de baas was. Nog even gespannen maar daarna was hij heel lief, de galop ging goed! Zo is het nog nooit gedaan, allemaal trucjes weet ik nu haha, heel goed is het daarna gegaan, lieve en stoute draakje. Moest hem nu van te voren altijd longeren met bit en zadel, omdat hij het nog niet kende, ik moet ook dat Passó en dat Trotte en Galoppe beter bij hem gaan leren enzo. Dat longeren helpt altijd wel, hij was gewoon veeeeeelste gespannen Haha!.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:51

Prinslover; Alegra wordt in maart 2008 al weer 3 jaar... "mama's kleine meid" wordt groot....... Clown

Wat had Faya dat ze naar de d.a. moest dan?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:05

Ze moest gesteriliseert worden, en pups verwijderd worden ( Die ze bijnaderinzien toch niet had ). Klinkt makkelijk, maar dat is 't niet. Spanjaarden zijn niet zo bekend met grote rassen zoals dikke walrus Faya. Daarbij heeft ze een maagtorsie gehad ( Kunnen grote honden krijgen, zelden, dan draait de maag om, je moet er dan snel bij zijn, Faya kreeg het op jonge leeftijd, niemand dacht dat ze het zou overleven, ze d.a noemde haar een wonder omdat ze heeft gevochten voor haar leven en het heeft overleefd ) dus is haar maag aan haar lies vastgemaakt, en de dierenkliniek zag er nieeeeeeeet uit! Dus ik was best bang, maar ze heeft net gelopen en gedronken Haha!!!!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:57

Gelukkig dat alles goed is met je hond Es, vaag dat Fuego zo extreem deed! Hopen dat het niet te vaak gaat gebeuren zo'n rodeoshow Knipoog

Even een vraagje:

Ik ben mij startkaart aan het invullen en ik zit nog te twijfelen over zijn sportnaam: gewoon Furia XXXI, of Furia en dan de naam van zijn papa er achter, dit omdat men bij Furia vaak denkt aan een merrie (wat ik echt heel irritant vind).
Dan wordt het Furia Prestigio ..
Het is een lange naam, maar niks mis mee vond ik zo.

Wat denken jullie?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:34

Ik zou Fura Prestigio doen. Vind het een mooie naam, leuk als je dan een wedstrijd wint en zo 'n chique lange naam uitspreken vind ik altijd.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:35

Madelief -> Vind Furia Prestigio wel erg stoer klinken, hoor!
Ik zou die naam doen!

Gisteravond was het lekker rustig op de manege, dus Hebben Gryt en Jazz eerst even lekker mogen rennen in de binnenbak.
Daarna heb ik Gryt opgezadeld en ben ik gaan rijden.
Alleen had ik vlak ervoor gegeten, dus telkens als ik even aan het draven was kon ik gaan herkauwen.....
Dan maar veel gestapt en wat slangevoltes en kleine voltes gedaan, lekker ontspannen.
Sandra (Obelix op Bokt) heeft ook nog even op haar gereden en zei dat ze idd nog erg haar balans aan het zoeken is en dat ik er goed aan doe haar met ruime teugels te rijden.
Ze loopt nog erg op de voorhand en zodra ik de teugels korter maak gaat ze opgekropt lopen wat niet de bedoeling is.
Plus het feit dat ze dan zo heet wordt.
Maw bevestigde zij eigenlijk al wat ik zelf ook al had ondervonden.
We gaan binnenkort Gryts longeren met pessoa om haar meer te stimuleren haar achterhand te gebruiken en te ontspannen.
Ik heb dit nog nooit gedaan, dus bood Sandra aan mij hiermee te helpen, lief hè?!
Het zal mij benieuwen hoe Gryts hier op gaat reageren.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:39

Het is erg grappig, paarden reageren vaak verschillend op pessoa.
Furia (natuurlijk een jong paard) vond het allemaal prima en boeide het niet, terwijl een al wat oudere, ervaren nrps pony bij mij op stal het maar niks vond en altijd de eerste minuten gek doet als ze dat om heeft.
Hangt erg af van het karakter van het paard en of ze al wel eens wat achter hun hebben gehad, grappig om te zien Ja

Hmm, jullie vinden dat dus ook wel stoer klinken.. cool Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:50

Ik vind het ook wel stoer klinken Madelief! Echt een stoere sportnaam Haha!

Es: Gelukkig is het goed afgelopen met je hondje!

Saida: Lief dat sandra je wil hebben met Grietepiet Haha! Ben benieuwd hoe ze reageerd. Is toch wel apart voor de 1e x met een pessoa voor een paard. Misschien leuk om dan je camera mee te nemen? Knipoog

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:06

Es gelukkig gaat het goed met je hond inderdaad! Kan me voorstellen dat je alle kanten op springt als je nog niks weet!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:18

OF (kreeg ik als tip van iemand) Prestigio's Furia.
Maar dat klnikt iets meer vrouwelijk juist weer, of niet?

Ik weet het niet meer, haha, dilemma dilemma. Alleen dat ik niet meer wil dat ze denken dat het een merrie is Tong uitsteken

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:26

Nee, dat klinkt niet meer stoer.....