[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_arjolein

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:01

Plus de tribune waar ik zat was redelijke paniek aangezien hij tegen onze tribune aanbeukte een paar keer. Denk dat die mensen de angst hadden dat hij er door heen zou gaan. Maar daardoor ontstond er bij ons wel flinke paniek. Was best wel een heftige situatie naast dat het voor het paard echt vreselijk was. Lag ook een man onder de tribune gelukkig kon die later lopend weg komen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:03

Gatver wat naar. Dat had heel anders af kunnen aflopen

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:35

Oh wat naar. Gelukkig goed afgelopen! Mooi dat het een leuke show was. Wij willen met pasen proberen heen te gaan, is wel echt een stukje rijden voor ons. En zitten met kleine kinderen, dus nog even bedenken hoe we dat gaan doen..

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:19

Ja het is wel echt een aanrader verder! Vond Jeppe ook heel prettig onder het zadel ogen. Nyk ook trouwens. Kees leek wat pittiger onder het zadel.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:26

Nynkex01 schreef:
Hoe kom ik er achter welke hengsten er naar de Hengstenshow Sint Nicolaasga komen?

Wel lastig is wel eens verschillend volgens mij wel een paar van dekstation Gaasterland, de Mersken, Chardon, Kadyk. Meestal zijn er ook een paar Groninger hengsten en een paar Barock Pinto.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:35

Uiteindelijk wordt er voor Sint Nic meestal wel lijstje gepubliceerd.
Merksen volgens mij juist niet vaak.
Maar heb ze daar van Visser vaak gezien, Fryso wel, Gosse, van Chardon idd Kadyk, Gaasterland, etc,

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:38

En Boemel, Mirtje heeft heel veel karakter, en is een echte trotse merrie. Fijn dat het weer iets beter met haar gaat.

Ik ben de nattigheid zo zat!!!
Elke keer maar weer in de blubs de paddocks uitmesten, paarden staan er ook maar wat verveeld bij. Van mij mag het drogen.

Nynke, galop filmpje ziet er heel fijn uit om naar te kijken. Fijn ritme, je zit lijkt me plezierig.

Ben zelf niet naar de show in Lunteren geweest, had er even de puf niet voor, voor ons ook een eind rijden.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:18

Afbeelding
Afbeelding

Heb 2 lijstjes gevonden van afgelopen jaren. Dus wisselt wel indd wat. Hengstenshow in Harich is opzich ook wel leuk. Ook een beetje dezelfde stallen als in Sint Nyk.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:32

Leuke filmpjes!
Naar verhaal, gelukkig goed afgelopen!

Afbeelding
Onze bijna enter met haar mama <3

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:45

Zo nog even een bijleespost.

Ah wat een leuk filmpje Boemel en wat ziet ze er knuffelig uit zo. Ben je ook even gaan volgen. Ik kom er nu achter dat ik jou filmpjes heel vaak op Facebook voorbij zie komen en dan denk ik elke keer wat heb jij de paarden op een mooie plek staan!

Nynke jou ook even gaan volgen en dat ziet er hartstikke goed uit zeg!

Ah Meya wat leuk ook!
Laatst bijgewerkt door M_arjolein op 25-02-24 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:45

Jeeee, wat voer je die? Pokon?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:13

Meya, wat een mooi stel. En een joekel zeg!

Grappig M_arjolein. We wonen inderdaad mooi, daar hoor je mij niet over klagen :o
Ben ook best tevreden hoe we het ingericht hebben voor de paarden nu.
Idealiter hadden we meer weiland gehad, maar goed, iets moet je te wensen hebben hè :D

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:15

Jeetje wat een situatie bij de nieuwe Heuvel zeg!
Ik twijfel nog een beetje welke Hengstenshow het wordt, krijg ze hier niet vaker dan een keer mee vrees ik. Wel graag binnen Friesland :) welke zouden jullie aanraden?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 00:11

Nynkex01 schreef:
Wel graag binnen Friesland :) welke zouden jullie aanraden?

Harich of St Nyk altijd leuk qua variatie.
De Mersken maakt er ook altijd een feest van, op z’n Age’s :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 07:07

Knappe enter!! en wat is ze al groot niet normaal.

Leuk al die shows.

Mijn bijrijder was in lunteren geweest die zei dat het best heftig was het incident fijn dat er niemand ernstig gewond geraakt is

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 16:11

Volgens mij is ze niet klein nee, maar toen ik de foto zag dacht ik ook. Jee daar lijkt/is ze echt wel groot :+

Heb ze hier aan Havens brok staan, bevalt me goed!

Heb vorige week dressage pro inspiratie boek gekregen als verjaardagscadeau, super leuk! Heb 'm enkele jaren geleden ook gehad. Maar nu toch iets serieuzere start gemaakt met invullen, toch best wel een eye-opener voor mij :')

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:41

Sorry beetje een stille meelezer geworden :o heb het een beetje druk en daardoor niet veel zin om te reageren. Wel vind ik het erg leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat.

Nynke wat ziet dat er fijn uit zeg op je filmpje, mag je trots op wezen.

Wat fijn boemel dat het beter gaat met Mirthje en dat karakter houd ik wel van. Ze zou een leuk duo zijn met Maan, die vind ook vanalles uit.
Zeg altijd dat ze zo'n grappig ondeugend karakter heeft, alleen daar geniet ik al van.

Heb je ook nog een favoriete hengst uitgekozen jelske? Boet vind ik ook prachtig, stond ook op mijn lijstje.

Met de hengstenshow in Harich kan je meestal ook een dekking winnen met lootjes trekken.

Knappe enter Meya, ze ziet er goed uit.

Hier Hiske op zwangerschapsverlof gezet, als ze vroeg gaat kan er 4 april al een veulen zijn.

23e is Hiske alweer 10 jaar geworden en de 24e is haar dochter Tjitske 2 jaar geworden. Volgens mij is Tjitske al groter dan haar moeder... Wordt een leuk project voor volgend jaar.

Afbeelding

En Maan is net de 200 dagen dracht gepasseerd. Ze doet het zo goed, dat ik waarschijnlijk zaterdag er voor het eerst op ga. Je merkt echt aan haar dat ze het nodig heeft om wat te doen, ook al is het niet veel.
Afbeelding

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:45

Wat een leuke update! En wat fijn dat maan het zo goed doet!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:41

Zeker leuke update Getty!
Hoe groot is Hiske dan?

Maan drachtig van Arent toch? Hopelijk is het genieten als je zaterdag weer opstapt.

Meya, heb zelf nog nooit dressage pro boek in gekeken. Is het een soort dagboek idee met allemaal formats en tips erin? Wat was voor jou bijvoorbeeld een eye opener?
Niet alle enters zijn even knap (is ook niet erg) maar jouw enter mag er wezen!

Hoe is het met jullie paarden Laura?

Ben zelf weekje op wintersport geweest, dan is het weer heerlijk om de paarden weer te knuffelen bij terug komst.
Voor de vakantie de laatste buitenrit en menles gehad: nog 36 dagen aftellen, op de verjaardag van mijn man is ze uitgerekend. Aangezien ze vaak op de dag nauwkeurig bevalt, lijkt het me super leuk verjaardagskado. Moet zeggen dat ik inmiddels ook weer spanning krijg, ik vind het het mooiste wat er is, de bevalling, veulen etc, maar ook zo kwetsbaar en risicovol. Ik hoop zo ontzettend dat alles goed gaat. Neem haar nog wel mee op buitenritje en dan mag mijn dochter erop. Zij is een lichtgewicht veertje. En ik train haar ook rustig aan de longe. Ik vind het belangrijk dat ze in conditie blijft en fysiek sterk. Ze heeft natuurlijk weer een grote prestatie te leveren over 36 dagen.

Onze bijna 3 jarige is ook echt een topper. Jeugdig, soms onstuimig, braaf in de omgang, is weer flink gegroeid. Een van de twee enter merries is volgens mij hengstig aan het worden want hij is nu wel flink aanwezig als hengst, snuffelt rustig de hele middag waar er eentje geplast heeft. Gelukkig is het nog te handelen. Hoefsmid was er vandaag en dan is hij echt zo braaf! Ben heel nieuwsgierig hoe hij het straks doet met beleren.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:02

Maan heerlijk fijn dat alles goed gaat.

Sunnyhorse de mannen doen het goed. Zondag ga ik voor het eerst weer op paard. Ik ga met Douwe lekker stappen en kijken hoe dat voelt. Ben nu 3 dagen thuis aan het werk per week en dat gaat ook goed.

Ilias was gisteren met aimee lekker aan de bak en liet weer hele fijne stukjes zien zo blij mee dat hij het weer zo goed oppakt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:37

Getty Maan, een tweespan met Mirtje lijkt me een hele uitdaging ha ha, helemaal als jij ook zo’n boef hebt.

Spannend die veulentijd, maar wel een heel mooi vooruitzicht. Mooi stel bij elkaar.

Sunnyhorse, duimen voor een mooi verjaardagscadeau dan maar :o
Fijn dat de paarden het zo goed doen! En leuk die 3 jarige!

Ik had net een Penny momentje met Mirtje.
Ze kent het commando ‘blijf’. Dus ik liep 15 meter bij haar vandaan en riep ‘kom maar”.
En toen kwam ze vanuit stilstand meteen aangedraafd met haar oortjes naar voren zonder bozigheid. Zo lief <3

Ben haar nu in stap aan het longeren. Dat gaat goed. En we zijn ook bezig met de voetjes op te tillen. Achter doen we met een touw, want ze kan razendsnel meppen als ze het niet vertrouwd, maar ook dat gaat steeds beter.
We worden zelf ook steeds handiger en dapperder :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:32

Welke dekens hebben jullie op je fries liggen? Bij bucas en horseware graag de types erbij. Ik ben opzoek naar nieuwe voor de mannen maar weet niet exact hoe ze vallen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:36

Ik heb Rambo Supreme op Syb liggen en Rambo Duo op Lyr.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:43

Laura1982 schreef:
Welke dekens hebben jullie op je fries liggen? Bij bucas en horseware graag de types erbij. Ik ben opzoek naar nieuwe voor de mannen maar weet niet exact hoe ze vallen.

Imperial Riding met halve hals.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:50

Ik heb de Amigo Bravo. Staat er de hele dag mee buiten.

Ah dat is een leuk penny momentje Boemel

Schiet nu op Sunnyhorse!

Succes Getty komt vast goed!