Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BoRo

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:57

Ik meld me ook weer! Friesje helaas 3 weken op boxrust gehad, lijkt nu weer aardig goed te zijn. ( 3 x da gehad) Sinds 2 dagen weer paar uurtjes buiten, rustig opbouwen. Ik hoop dit weekend er weer op te gaan zitten, rustig kwartiertje stappen, en dat weer uit te bouwen.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:40

Ik betaal 25 euro voor ongeveer 3 kwartier les

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:07

He BoRo, wat een pech! Hopelijk gaat het nu goed..

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:24

DA komt strakjes.. vind het toch wel eng hoor. := Hoop stiekem wel dat hij iets vind, de eigenaar heeft er geen goed gevoel bij dus wilde de DA toch nu laten komen.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:49

Michelletje, komt hij voor haar rug?

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:25

Voor alle klachten eigenlijk. Misschien zal hij de rug wel op de foto gaan zetten denk ik. Hopen iig dat hij daarover uitsluitsel kan geven

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:26

Jeetje, spannend!!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:57

Spannend Michelletjuh, succes!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:05

Morgen word haar rug op de foto gezet!!

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:14

Meld me ook weer even... wedstrijdamibitie voor dit jaar op een laag pitje, komt volgend jaar we.
Hij heeft weer wat nieuws, op de rechterhand in galop op het rechte stuk overspringen. Dit moet eerst opgelost worden.

Mijn les kost 20 euro voor een half uur, maar loopt vaak uit. Instructeur komt thuis.
Mijn les voor houding etc is op locatie en kost 15 euro voor een half uur.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:23

Woestein schreef:
Was geloof ik er gisteren niet helemaal bij...

Moet J.W. v.an V.ooren zijn ...

V.an W.ijk was mijn zadelmaker :+

Hoe bevalt jou de zadelmaker? Ik heb em namelijk ook, maar hij is pas 1 x geweest en woont hier best ver vandaan dus moeten bulten reiskosten betalen.. :d

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:41

Splinterz schreef:
Woestein schreef:
Was geloof ik er gisteren niet helemaal bij...

Moet J.W. v.an V.ooren zijn ...

V.an W.ijk was mijn zadelmaker :+

Hoe bevalt jou de zadelmaker? Ik heb em namelijk ook, maar hij is pas 1 x geweest en woont hier best ver vandaan dus moeten bulten reiskosten betalen.. :d

Ken het verhaal van reiskosten ook :')
Heb mijn zadel bij hem vandaan en hij is 1 keer geweest om dit zadel op te vullen.
Toen gaf hij aan dat hij niet meer in deze regio kwam.... en heb ik er B.ianca L.ieuwes bij gehad (zeer tevreden over haar)
Op zich was ik over hem wel tevreden, hij ken vele merken en werkt daar dus ook gewoon mee.
(al heeft hij mij dit zadel verkocht als zijnde een cob type maar blijkt het een normaal type te zijn... kreeg er in ieder geval wel een verzorging's set bij!)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:01

Ok, welke regio is dat? Want dan zal hij ondertussen ook niet meer bij ons komen hahah
Ik vond em wel kundig! Mn stalgenoot had een dressuurzadel nodig en hij kon zo vertellen welk merk en type goed zou liggen op haar paard. Deze 2hands gekocht en zat gelijk als gegoten!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:31

Michelletjuh, wel fijn dat ze nu het ea gaan onderzoeken. Mocht er niets uit komen, kan je dat iig uitsluiten. Ben benieuwd.

Masi, altijd leuk als ze van die 'trucjes' gaan doen. Hopelijk pakt ie het snel weer op.

Splinterz, handig zo'n zadelmaker :D .

Ik heb vanmorgen ook de veearts gehad voor Lobke. Wilde even bloed na laten kijken, ze is de laatste tijd wat mat. En niet zo voorwaarts als ze altijd was. Nu heeft ze een lichamelijk onderzoek gedaan, alles was goed behalve een verhoogde hartslag. 60 slagen p/m, nu had ze het al over een aneurysma, omdat dit veel bij friezen voorkomt. Maak me nu wel wat zorgen.
Maar goed eerst maar eens afwachten of en wat er uit het bloed komt.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:42

Splinterz schreef:
Ok, welke regio is dat? Want dan zal hij ondertussen ook niet meer bij ons komen hahah
Ik vond em wel kundig! Mn stalgenoot had een dressuurzadel nodig en hij kon zo vertellen welk merk en type goed zou liggen op haar paard. Deze 2hands gekocht en zat gelijk als gegoten!

Joure, Friesland :D

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:27

Masi1 schreef:
Meld me ook weer even... wedstrijdamibitie voor dit jaar op een laag pitje, komt volgend jaar we.
Hij heeft weer wat nieuws, op de rechterhand in galop op het rechte stuk overspringen. Dit moet eerst opgelost worden.

Mijn les kost 20 euro voor een half uur, maar loopt vaak uit. Instructeur komt thuis.

Grappig, deed mijn fries van de week ook. Bleek dat ze oversprong doordat ik scheef zat, dus teveel naar links.. Toen ik rechter ging zitten deed ze het niet meer. Zit je echt recht boven je paard?

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:32

boerinnetje schreef:
Michelletjuh, wel fijn dat ze nu het ea gaan onderzoeken. Mocht er niets uit komen, kan je dat iig uitsluiten. Ben benieuwd.

Masi, altijd leuk als ze van die 'trucjes' gaan doen. Hopelijk pakt ie het snel weer op.

Ik heb vanmorgen ook de veearts gehad voor Lobke. Wilde even bloed na laten kijken, ze is de laatste tijd wat mat. En niet zo voorwaarts als ze altijd was. Nu heeft ze een lichamelijk onderzoek gedaan, alles was goed behalve een verhoogde hartslag. 60 slagen p/m, nu had ze het al over een aneurysma, omdat dit veel bij friezen voorkomt. Maak me nu wel wat zorgen.

Oh jeetje dat is ook niet leuk om te horen.. Ik wist niet dat dat bij friezen vaker voor komt. Hopen dat dat het niet is bij lobke..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:00

Jeetje toch nog een hoop in de lappenmand veel sterkte allemaal.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 07:41

Michelletjuh schreef:
boerinnetje schreef:

Oh jeetje dat is ook niet leuk om te horen.. Ik wist niet dat dat bij friezen vaker voor komt. Hopen dat dat het niet is bij lobke..

Nee dat hoop ik ook niet. Heb haar ook net een half jaar, zou het nog zuurder maken. Tijdens de keuring toen is er niets uitgekomen.
Maar goed, proberen om niet te veel op de zaken vooruit te lopen. maar dat is soms best lastig :o

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:42

Sababber schreef:
Masi1 schreef:

Grappig, deed mijn fries van de week ook. Bleek dat ze oversprong doordat ik scheef zat, dus teveel naar links.. Toen ik rechter ging zitten deed ze het niet meer. Zit je echt recht boven je paard?

Naar mijn idee wel, maar zal er eens op letten. Neem trouwens wel aan dat als ik zichtbaar scheef zou zitten mijn instructeur daar wel een opmerking over zou maken. Maar goed ga extra opletten.

Het is alleen niet iets van deze week, inmiddels is dit al een maand ongeveer aan de gang. Nooit gedaan en ineens... Maar ja, verder loopt hij beter dus de rechtergalop is een huiswerkpuntje haha

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:38

Is misschien ook een stuk kracht wat hij moet krijgen.

Morgen weer wedstrijd in Sonnega, ben benieuwd hoe het gaat :D

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:42

Jeetje Boerinnetje.. Ik kan me voorstellen dat je je toch wel wat zorgen maakt nu. Hopelijk valt het mee. En als het wel zo is? Wat betekend dat dan? kan ze dan niet meer aan het werk?

Spannend Woestein! Veel succes :D

Ik ging vanmorgen voor de eerste keer met Imme op pad om naar les te gaan.
Aangekomen bij de trailer, deed ik even het zeiltje omhoog. Had wel verwacht dat ze wat zo schrikken, maar madam schrok zo hard dat ze omdraaide en uitgleed. Al liggen spartelde ze wat, waardoor ik een hoef in mijn ribben kreeg en bij het opstaan schoof ze over mijn teen heen. Auw.. Gelukkig heeft Imme (nog) niets zichtbaars eraan overgehouden. Een minischaafplekje, maar geen dikke plekken oid.
Toen ik weer op adem was, toch maar Imme ingeladen (waarbij ze zonder enige vorm van angst toch de trailer op ging!! WHOEHOE) en naar les gegaan.
Dat ging onwijs goed. Ben zo blij dat we gegaan zijn.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:02

Succes Woestein, al zal je nu misschien al op je paard zitten :D

Suusenmalvin, Ojee... gelukkig niks eraan overgehouden idd! Fijn dat het goed ging en nu op naar een startkaart of niet?

Bij ons was de uitslag van de foto's best wel een opluchting! Ze heeft geen kissing spines en ook geen vorm ervan *\o/* Wel is er een wervel beschadigd door toedoen van de osteopaat helaas... Er is een stukje afgebroken en dat zorgt dus voor de pijn die ze dus wel had.. arm paard :(:)
Blij dat we dit gedaan hebben en nu duidelijkheid hebben. We gaan nu alleen nog maar longeren totdat ze van de pijnstilling af is en we het rijden op mogen gaan bouwen. Maar hier trekken we wel ruim de tijd voor uit. Voorlopig dus even geen wedstrijd of heerlijk buitenritje.. :n

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:48

Michelletjuh jeetje dat is heftig heb je de osteo nog benaderd over dit nieuws?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:15

Aiii michelle. Balen. Wel fijn te weten waar het probleem is.

Doutzen en ik zijn net terug van haar jaarlijke check up bij steffi van der laarse. Zat iets vast in haar hals rechtsom. Nu weer lekker soepel. Paar naalden hier en daar er in en wat been rek en strekkingen. Paard zat erg gooed in elkaar en lekker in haar vel kreeg ik mee. Fijn. Die van mijn stalgenootje helaas niet, maar was wel bekend. Maar ook met die komt het weer goed.