[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:34

Jammer jolijn..

Paardje vandaag verhuist ik had moeite hem te houde jeetje.. die was happy toen we aan kwamen ik zat op erg in de passage drukte schoppers.
Nu al vriendjes gemaakt,, <3

Afbeelding

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:30

Robijntjah: Ik heb in je topic ook gereageerd, wat naar allemaal hoe het op je stal is gegaan. Dan moet je inderdaad keuzes maken.

Je hebt sowieso een bijzonder jaar gehad, wat goed hoe je zelf je angsten hebt overwonnen en al zoveel weer hebt kunnen doen. Heeft mooie foto's opgeleverd!

Martinique: Wat een geluk dat je het zelf al vermoedde, nu inderdaad hopen op verbetering. Zoiets is altijd naar voor een paard.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:20

zo ik zeg wij genieten wel op ons nieuwe stal vandaag weer heerlijk gersprongen,
En jeetje wat liep die goed ik zeg dat doen we vaker, :-)

Is bij jullie ook zo'n hard gaan omweren en hagelen ?

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:28

hier is het nu rustig,maar half uurtje geleden veel regen/storm en onweer
leuke foto alleen jammer dat hij niet scherp is

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:33

keona schreef:
hier is het nu rustig,maar half uurtje geleden veel regen/storm en onweer
leuke foto alleen jammer dat hij niet scherp is

Is screenshot van een filmpje, ;) Foto maken lukte niet met me mobiel neem binnenkort ff iemand mee die wel foto's ken make met m'n Goeie Camara :-) Ging om idee Haha :-)

Pff wij zijn gaan Schuilen en onze ouders gebeld wilde niet fietsten meer Hahhaha

furioso

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:45

Hallo allemaal !
Ik ben hier weer lang afwezig geweest..
Zal proberen morgen op iedereen te reageren :)

Ik heb bij Furioso een bloedonderzoek gedaan en daaruit blijkt dus dat zijn leverwaarden te hoog zouden zijn en dit zou zijn drukke gedrag tijdens het rijden kunnen veroorzaken..
In alle geval weet ik morgenavond meer, de dierenarts komt terug en Fur krijgt dan een behandeling en een siroop en de rest weet ik morgen allemaal.
Ik heb zelf niet veel duidelijkheid nu :')

Ik heb nog een leuk filmpje van vandaag :)
Het is vanop facebook, wie wil mag me ook altijd toevoegen :)
https://www.facebook.com/photo.php?v=20 ... eo_comment

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:55

Die paarden gekkers,

Ik heb goeie keuze gemaakt na een nieuwe stal te gaan ben super blij paard is ook happy,;)
staat vooraan in de gang en hinnekt als ik aan komt.
met rijden geen 1x meer gebokt BLIJ..

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:28

das goed nieuws Moonforever.
Voor jou minder goed nieuws furioso maar je weet nu wel waar het drukke gedrag vandaan komt.

Hier weinig nieuws, heb zaterdag nog wel even op Bram gereden maar die was een beetje fris.
Gisteren maar even lekker los gegooid.
Ingrid.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:07

Ik ben helaas ook erg veel afwezig, lees zo af en toe wel even bij, maar heb nog niet veel tijd/zin gehad om mijn verhalen te delen...

Met Chim gaat het nu best goed, al is ze nu wat verkouden, dus eventjes rustig aan.
Ik heb eindelijk een nieuw zadel besteld en hoop dat deze binnen 2 weken geleverd kan worden. Voor haar ligt ie eindelijk perfect, ik zal er maar aan moeten wennen... Zo zit het een beetje ;-)

Mijn jaarafsluiting was erg beroerd. Ik ben mijn baan kwijt, een zadel dat ik had gekocht en teruggestuurd krijg ik niet vergoed omdat de winkel in tussentijd falliet is gegaan, heb een paar weken erg veel strijd gehad met Chim. Zowel onder zadel als aan de hand, en zo nog een aantal zaken, maar het aller ergste is dat mijn stal-eigenaar de dag voor kerst plotseling in een auto-ongeluk om het leven is gekomen...
Alles staat op z'n kop. Grote paniek en heel veel verdriet.
Gelukkig zijn wij een erg klein maar heel hecht groepje en helpen daar waar nodig, maarja, het 'gewone' leven gaat nu ook weer beginnen, mensen moeten weer werken, kinderen weer naar school.

Ik heb afgesproken samen met een stalgenoot om (zo lang we kunnen) de stallen doordeweeks te doen. Dit zijn er dan wel gelijk 18 per dag, maar dat moet wel lukken.

Toen ik veel strijd had met Chim onder zadel heb ik er dus weer een andere zadelmaker bij gehaald. Deze heeft veel ervaring met barokke paarden en hun groei, en eerst is het hele lichaam van Chim beoordeeld. Ze is in de hals, borst en schouders mooi gespierd, op de rug is de bespiering ongelijkmatig en niet optimaal en in haar billen blijft ze ook behoorlijk achter. Dit betekent dat de achterbenen niet goed meewerken en dat komt vanuit haar rug. Met mijn huidige zadel kan ze onmogelijk pijnloos haar rug bollen om haar achterhand er onder te zetten... Met een aangepast zadel met korte kussens e.d. liep ze gelijk te stofzuigen toen ik er op zat. Dat doet ze normaal NOOIT als je haar wat ruimte geeft.
Dat zadel dus maar nieuw besteld en nu afwachten. Tot die tijd longeer ik haar veel, balkjes draven, vrijspringen, buiten lopen, dat soort dingen... Ik merk in haar hele omgang dat ze relaxed begint te worden en meer ruimte opzoekt in haar gangen. Hopen dat er nu een stijgende lijn in blijft!!

*Ik wil Ellis nog heel veel sterkte wensen met het verlies van haar mooie Spook. Y;(

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:31

Ik heb hier ook een tijdje niet gereageerd, maar wel meegelezen.

Geeske, wat rot allemaal... Mooi van jou dat je, ondanks je eigen tegenslag, toch wil helpen met de stal. Wel goed dat Chim het al bij al goed doet, komt helemaal in orde! :(:)

Evy, beterschap met Furioso!

Jolijn, ik zag net foto's van Twice die het wel naar zijn zin heeft? Veel succes daar! Ook even je topic bekeken, leuk!

Martine, werken de medicijnen al en merk je al verandering?

Dorien, wat een knapperd!

Bij ons gaat alles zijn gangetje, ik ben Figo nu wat intensiever aan het longeren en hij krijgt binnenkort (ik wacht op mijn pakketje) Joint Impulse bij. Hij zit ongelofelijk goed in zijn vel, en was eergisteren nogal baldadig aan de longeerlijnen :) Moet mezelf er dan een aan herinneren om te blijven ademen, en daardoor kalmeert hij vanzelf ook. Gevoelig dier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:41

Jeetje, sterkte geeske! Ik weet hoe het is :(:)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:59

Dankje!

Ja Jolijn, ik las in je topic dat jou dat ook is overkomen ja...! Echt heel erg...
Wij hopen dat hier alles door kan blijven draaien, maar eigenlijk hadden zij beiden ook gewoon nog een eigen baan ernaast, dus dat wordt even passen en meten. We zijn zo'n hecht clubje, we zagen hem ook gewoon iedere dag, heb de avond ervoor gewoon nog een uur koffie met m zitten drinken, zo onwerkelijk allemaal!!

Waarom gaat Figo Joint Impulse erbij krijgen?

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:02

Zijn knie achteraan, waaraan hij deze zomer geblesseerd was, nog steeds niet helemaal okee is. Bij het longeren loopt hij in het begin altijd wat onzuiver, maar dat is over nadat hij is opgewarmd. Beetje extra ondersteuning :)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:31

Ooow Chimanga :s wat een pech allemaal :/
Hopelijk gaat 2014 voor jou stukke beter zijn :(:)

Eventjes een berichtje over Furioso,
Dierenarts is geweest en hij heeft een spuit gekregen en een pasta..
Dit verliep niet al te goed want hij had er ineens schrik van en steigerde -_-
Uiteindelijk heeft hij alles wel binnengekregen maar jaa hij vond het niet zo leuk :P

Ik heb een siroop meegekregen voor de komende weken en moet ik hem geven tot het op is :)
Ik mag met Fur alles blijven doen zoals rijden enz en binnen dit en 10 dagen zou er een blijvend verschil moeten zijn en zou zijn lever in orde moeten zijn en ook meer rust bij het rijden :)
Ik kijk er naar uit maar op één of andere manier ook weer niet.. Ik ben hem nu al zo gewoon en heb wat schrik dat hij 'drastisch' zou veranderen :')
Maar ja we zullen zien he ^^

(op al de vorige berichtjes reageer ik straks misschien nog of morgen dus mensjes ik vergeet jullie niet he :D )

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:59

Afbeelding

Ik ben zo blij weer zo paard te hebben me zijn nieuwe vriendje samen in de bak gespeeld en heerlijk buiteritje .. tijd niet zo happy gezien

Hopen dat het werkt met fur

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:42

Jeetje Geeske wat een zorgen allemaal... :( Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op met rijden, en kunnen jullie op stal een hecht clubje blijven, het met elkaar redden en steun aan elkaar hebben!

Sterkte met Furioso! Ik ben benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan!

Sterre is al aan het veranderen. Ze is relaxter en mijn moeder en ik vinden haar oogopslag ook anders, veel zachter. Ze is minder chaggo met eten, maar nog steeds wel genoeg haha. Ook zie ik haar met eten nog veel trappen. Maar goed, ze zit nu pas een week aan de medicatie. Wel kan ik nu als ze aan het eten is op een kleine afstand van haar naar haar staan kijken en komt ze dan ook af en toe snuffelen, en mag ik soms een klein beetje aaien. Normaal ging ze dan hard schudden met haar hoofd en met de oren in de nek naar je toe.
We hebben laatst op stal de bak goed onder handen genomen en daar kunnen we nu niet in omdat die echt eens goed moet drogen, dus we hebben de afgelopen week onderhand meer op straat gewandeld dan in het afgelopen halfjaar haha. Maar ze zijn erg braaf en leren zo veel. Fiëla vind ik qua bouw echt paard worden, prachtig! En we gaan straks ook voorzichtig wat meer met haar doen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:27

Wow Geeske, daar schrik ik van zeg... Wat heftig om mee te maken allemaal in zo'n korte periode. Je zal wel doodop zijn. Sterkte ermee :(:)

Jolijn, ga straks je topic bekijken, maar begreep dat jij hetzelfde meemaakt.. Jij ook sterkte :(:)

Wat mooi zeg Martine, dat Sterre zo aan het veranderen is!! Ben wel benieuwd naar een foto van Fiëla :D Knappe paarden van je :+: :D

Hier positief nieuws!! :D Met Tamme gaat het super! Kan hem nu weer gewoon normaal rijden, we hebben alweer gegaloppeerd en hij doet het super! Loopt weer helemaal goed :D Hij is wel ontzéttend druk!!! Dus heb mijn handen er vol aan :') Doe nog steeds erg voorzichtig, maar het is in ieder geval erg positief :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:53

Dat was een heftig eind van het jaar Geeske, hopelijk zal 2014 beter verlopen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:24

Nou helaas begint 2014 ook niet best... Chim heeft behoorlijk koorts (gisteravond 40 graden en net 39.4) en de DA komt vandaag. Hij vond het gisteren niet nodig omdat ze wel goed eet, niet zweet en ook gewoon alert is, maar vandaag toch bloed afnemen.
Toen ik vanmorgen ging meten had ze wel een snot-neus... dus ik hoop dat ze er snel wat aan kunnen doen! Droes heerst behoorlijk hier in de buurt, een aantal veulens uit de opfok hebben het ook gehad, maar die worden compleet apart behandeld en verzorgd en Chim komt daar niet in de buurt, maarja.. Ik hoop zooooo dat het dat niet is!!

Fijn dat iemand goed nieuws heeft, Tamme gaat goed!!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:28

Jeetje dat is wel klote hoor,
Hier gaat het ook goed gelukkig

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:51

Ai Geeske, alle pech ineens... Hopelijk wordt ze snel beter!
Natasja, fijn dat Tamme weer goed gaat!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:01

Ohh arme Chim! Hoop ook dat het geen droes is.. Bah..
Is de DA al geweest?

Dankjullie :) Toevallig vandaag een mailtje gekregen van een fotografe die ons al eerder op de foto heeft gezet. Die foto heeft toen zelfs in New York op een expositie gehangen en ze heeft nu weer een nieuw idee waar ze een steigerende Fries voor nodig heeft als model, dus vroeg ze ons weer :D Dus we hebben geluk dat Tamme precies op tijd weer beter is! Ben benieuwd wat ze er nu weer van gaat maken.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:23

Super gaaf meid..
Ben benieuwd..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:45

Leuk nieuws voor Tamme!

Nou de DA is geweest en die vreest het ergste ja, Droes... Chim heeft nog geen absessen zichtbaar, maar haar kleiren zijn wel wat dik en ze heeft een snotneus. Ze was gisteravond 40.2 dus heb ik haar Metacam gegeven.
Vanmorgen was ze gelukkig 38.4 een stuk beter dus.
Er is gisteren bloed en slijm afgenomen en madam heeft zich weer flink geweerd dus stond uiteindelijk weer met een praam op haar neus in het hoekje van de stal... Toen was het allemaal snel klaar en konden we naar het tweede zieke paard.
Deze is een week langer ziek en heeft nu wel net een super dik abses onder de keel. Bij Chim zal dat dus nog wel komen denk ik.
Maandag kan ik bellen voor de uitslag, maar ook als het wel droes blijkt te zijn (kans is eigenlijk wel 95%) dan kunnen ze er natuurlijk niets aan doen.

Ik hoop dat mijn dametje net zo hard vecht tegen de ziekte als dat ze tegen heel veel andere dingen kan doen. ~~}> -O-

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:04

Jeetje wat een pech weer ...

Wel fijn dat tamme beter gaat .

Ik duim voor chim . :(:)