[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:11

tis jullie ook niet gegund met nouchka he, veel sterkte

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:44

Inderdaad zeg! Het zit behoorlijk tegen met Nouschka! Als ze alles nu vast krijgt, wordt ze daarna vast probleemloos oud. Dit hebben jullie dan in elk geval gehad. Sterkte en dat ze maar snel heel gezond wordt en blijft!

Wat leuk! Ze waren duidelijk blij met de ruimte!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:10

idefix4 schreef:
Principia was toch bestgaande merrie? Een mooi paardje idd. Hopelijk hebben ze snel een goed adres voor hem. Hij past helaas niet in mijn budget.

Heb ik iets gemist heb geen paard te koop gezien ?

Zag weer mooie plaatjes , van nouvel door het water is mooi als ik dat hier doe krijg ik vast zon witrode toerist half op het plaatje :D

Hier alles zijn gangetje dit weekend hebben we een clinic met Augusto Colastra en volgende week de kampioenschappen dressuur van onze comunidad maar die worden in Castellon gehouden dat is best een eindje rijden.

Moppie zit je niet mee met Nouschka maar veulens kunnen vaak wat hebben en op de foto ziet ze er gezond en stevig uit , er was hier een show en in de show werd er een PRE veulen geloot en die heeft een klant van ons op stal gewonnen(gelukkig want iedereen kon dat beestje winnen) , heel mooi veulen zwart en mooi gebouwd ik dacht zal wel niks zijn maar was aangenaam verrast :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:20

suus weer leuke foto's van jou knappe kanjers

jus fijn dat een klant van jou het veulen heeft gewonnen weet je iig dat die in goede handen is

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:39

jus schreef:
idefix4 schreef:
Principia was toch bestgaande merrie? Een mooi paardje idd. Hopelijk hebben ze snel een goed adres voor hem. Hij past helaas niet in mijn budget.

Heb ik iets gemist heb geen paard te koop gezien ?

Ging om deze: http://link.marktplaats.nl/375924855, is een nakomeling van Halley ;).

Suzanne: Leuke foto's, zo te zien waren ze blij met het stukje land :)
Angela: Wat een pech weer met Nouchka, hopelijk knapt ze snel weer helemaal op!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:51

Suzanne, Je kan wel zien dat ze het leuk vinden wat ruimte erbij.
Angela, Jammer dat Nouschka weer niet in orde is, hopelijk is ze snel weer in orde.

Anouk, met mij gaat het goed, was afgelopen weekend een beetje druk 2 dagen naar de Hippiade om te schrijven en een schuurfeest (ik ben er toch achter dat dat niet echt handig was maar wel gezellig). Zondag en maandag nodig gehad om bij te komen en toen dacht ik ga ik lekker woensdag weer rijden maar toen bleef het maar regenen dus vanavond maar proberen.

Zaterdag onverwacht nog schrijven tijdens de Hippiade voor de ponyruiters in Kootwijk eens kijken hoe het daar is, maar dan hoop ik op rustigere periodes zodat ik Boukje weer op kan pakken want voor je het weet is het 9 okt. en dan is Pedro er weer en moet ik toch kunnen laten zien dat ik geoefend heb. (Gelukkig doet Boukje altijd beter haar best als hij erbij staat dus meestal wel te doen).

Ingrid.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:02

Angela -> Pff, Nouchka is er wel goed in om jullie telkens weer te laten schrikken!

Suzanne -> Hahaha! Goya is echt wel heel erg happy!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:28

Judith ook weer present zien ik... Ik heb nieuws joh... *\o/* Stuiter zowat van de bank af, maar ja, dat komt nog wel. Even afwachten hoe het gaat lopen, maar dan heb ik waarschijnlijk een droombaan....

Ingrid, klinkt goed zo'n schuurfeest en schrijven is leerzaam hè? Ik doe dat ook altijd graag. Vooral pony's vind ik superleuk! Hoe kom je aan die jobs? Met Boukje ga je nog steeds goed? En zoals ik al tegen Judith aanschrijf. Mijn droombaan heeft zich gemeld! Even wat dingetjes afwachten en dan kan ik serieus gaan werken aan de toekomst.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:34

Je maakt me nieuwsgierig Anouk maar ik wacht het wel af.
Wat betreft het schrijven tijdens de Hippiade, ze hebben mij ooit toen ik op zo'n instructeurscursus in Wanrooy zat gevraagd om te schrijven en nu schrijf ik elk jaar 4 dagen.
Volgens mij kan je jezelf ook aanmelden als vrijwilliger hoor en voor zaterdag kwamen ze er gisteren nog een paar te kort.

Ik heb vorige week ook mogen helpen bij de Kur op Muziek en dat was me nog nooit overkomen, meestal zijn dat internationale of in ieder geval subtop juryleden en die hebben allemaal hun vaste schrijvers dan.

Ingrid.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:45

leuk hoor ingrid,

ik vindt het ook leuk om te schrijven tijdens de wedstrijden je leert er zelf een hoop van

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:45

en anouk spannend

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:42

Spannend Anouk!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:02

Wat super om te kunnen doen. Maar ja, als ik zaterdag op pad mag van mijn hubbie zal het wel de zadelmaker worden. Die heeft het razend druk en hoopt stiekem op mijn steun. :+ Ook erg leerzaam natuurlijk.

Ik laat jullie zeker snel wat weten. Er zal wel meer duidelijk worden als de nieuwe website online gaat. ;)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:14

Hahahahah, Suuz wat een gek paard heb jij! :P

Angela, Nouchka laat jullie wel elke keer schrikken joh, hoe is het nu met haar??

Nou ik ben lekker met Xantha bezig geweest, ik heb haar al weer een paar keer gereden en jeetje wat is ze heerlijk gaan lopen.
Ik heb haar al die tijd veel aan de dubbele longe gewerkt en dat is heel duidelijk te merken. Ze is veel ruimer gaan lopen!
En ik heb een leuk weekeinde voor de boeg, zaterdag naar HE en zondag naar Anja Beran, heb er helemaal zin in!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:25

debby fijn dat je het verschil goed merkt bij xantha als wij dadelijk ook weer mogen opbouwen wordt er de eerste tijd ook veel aan de longeerlijn getraind

en ook lekker naar he zaterdag misschien kom ik je nog wel tegen :D

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:30

Angela: Wat een pech weer, hoe gaat het nu met Nouchka?

Suzanne: Geweldig! Zo blij als een kind! :+

Anouk: Je gaat een spannende tijd tegemoet, leuk!

Debby: Waar de dubbele longe allemaal "niet" goed voor is...heel fijn dat er verbetering is.

Dinsdagavond nog gereden en weer trubbels met mn bommetje. Meneer begint nu meer zelf te denken over het rijden...Ik wilde in contrastelling voltes rijden, wat hij normaal gesproken super goed doet. Meneer dacht dat ik zijwaarts wilde. (ik moet hem de laatste tijd eerst in contrastelling zetten alvorens hem recht te stellen voor het zijwaarts gaan). Desondanks dat ik de juiste hulpen gaf, dramde hij door voor zijwaarts! Dus toen begon dat opgefokt gedoe van hem weer, alsof hij niet in contrastelling een volte kon rijden (rechtsom). Toen rechtsom, drama! :Y) We kwamen weer omhoog etc. etc. Toen maar aangepakt, wat ik wil niet dat hij met een beetje druk al omhoog komt. Weer rust in de tent gebracht en weer proberen. Dus eerst linksom, geen probleem, toen vanuit linksom een achtje maken voor rechtsom en probleem opgelost. Beloond, stukje galoperen en klaar.

Gisteren gereden en ging super! Contrastelling beide kanten geen probleem, zijwaarts ook goed, zelfs zijwaarts in galop ging super. Dus al dat ploeteren dinsdag heeft geholpen. <3

Mijn dochter had gisteren een onwijs komische opmerking:
Ze was met Robert naar de friettent waar hij een chinese vrouw begroette met "hallo". Waarop Hailey wijselijk opmerkte: "papa, zij is een chinees, daar zeg je geen hallo tegen maar Ni hao!" :D :+
Om je te bescheuren! En dat voor een 4-jarige...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:07

Heey

Dankjuliewel :).

Anouk: Spannend :D.

Debby: Fijn dat je verschil merkt :D. Heel veel plezier dit weekend :D.

Alicia: Haha, wat een leuke opmerking zeg :D. Fijn dat het rijden gister lekker ging :D.

Met Nouchka gaat het wat beter maar ze is nog lang niet goed. Waarschijnlijk heeft ze ook nog steeds last van de verkoudheid. We moeten haar heel goed in de gaten houden en als het slechter gaat komt de VA weer maar hij kan nu ook weinig doen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:49

alicia - fijn dat het aanpakken van dinsdag geholpen heeft, en dat je gisteren lekker kon rijden
en wat een heerlijke opmerkingen kunnen kinderen toch maken he :D en dat voor 4 jarige knap hoor

angela - houd nouchka maar goed in de gaten hoor, hopelijk knapt ze snel op

oh nog 4 uurtjes werken en ik heb totaal geen zin meer, heb zo'n zin in het weekend, lekker morgen naar HE lekker shoppen :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:39

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:20

Ziet er goed uit Zilfstar, je hebt echt een super braaf paard hiervoor.
Hier verder weinig nieuws net even langs de hoefsmit geweest om een afgetrapt ijzer er weer onder te laten slaan dus halve middag weer om maar geeft niet het regende toch hier.
Ingrid.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:24

dag bokkers mag ik hier even binnenvallen met een hele practisch vraag.... ik zoek voor mijn barok typische merrie van 154 met een royaal front dekens en ik heb eigenlijk geen idee welk merk daar het beste bij past, ze is wel een beetje als het paard op de foto's van soeske en dan zit ik hier natuurlijk wel goed met mijn vraag toch ?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:39

garny95 schreef:
dag bokkers mag ik hier even binnenvallen met een hele practisch vraag.... ik zoek voor mijn barok typische merrie van 154 met een royaal front dekens en ik heb eigenlijk geen idee welk merk daar het beste bij past, ze is wel een beetje als het paard op de foto's van soeske en dan zit ik hier natuurlijk wel goed met mijn vraag toch ?

Heeft ze ook een flinke hals?
Anders zou je prijstechnisch gezien een QHP deken kunnen nemen.
Let erop dat er loopsplitten op de schouders zitten, dat maakt de deken ook ruimer voor je barokkie.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:15

wanda zal morgen even in je toppic reageren, maar wat een plaatje zijn ze samen toch.

ingrid, aan de ene kant blij dat het regende want als het mooi weer was geweest had het ook niet leuk geweest om de halve dag op pad te zijn

en garny95 ik ben het wel met saida eens ik vindt QHP een heel fijn merk :j

nou ik ga lekker douchen en slapen morgen vroeg op een een lange rit naar deurne voor de boeg

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:36

soeske wat een god is jouw paard zeg, wat een mooie foto's
ze heeft inderdaad een flinke hals en een kort achterlijf, ik zal eens neuze in de QHP daar heb ik nog nooit van gehoord