Kim -> Wanneer ga je starten? In januari?
En heel fanatiek, of zo af en toe een wedstrijdje?
Ik hoop in het najaar van 2008 zover te zijn met Grytsje dat we mogen en kunnen starten.
1x in de maand wordt er op onze manege een officiele wedstrijd gehouden, dat lijkt me in eerste instantie genoeg om mee te beginnen.
In februari zijn er onderlinge wedstrijden voor de paarden, dus dan kunnen we alvast oefenen!
Leuke foto's van Freek!
Fanny -> Wat een mooie winterse foto's van Janske!
Je wilt niet weten hoe erg ik baal dat ik me zaterdag zo beroerd voelde!
Ik heb nu geen foto's kunnen maken!
Esmée -> Ik vind dat je gelijk hebt hoor, wat betreft het ff lekker laten gek doen door Fuego.
Je kan niet verwachten van een paard dat hij de hele dag in stal staat, dan even naar buiten mag voor een uurtje of iets langer en dan ook nog precies doet wat je zegt.
Daar ben ik nu ondertussen ook achter......
Gryts mag dus eerst (als het mogelijk is) ff lekker gek doen en zich uitleven, dan daarna aan het werk.
Jasmijn -> Wat een leuke foto's van Dizo en zijn zusje!
Ik kan altijd zo gigantisch genieten als Tommie aan het spelen is met andere honden!
Heb jij dat ook?
Gisteren heb ik een buitenritje gemaakt, en (gelukkig!!!) ging het een stuk beter dan vorige week!
In het begin was ze wel iets onrustig, maar niet zo erg als vorige week.
Ze heeft zich een paar keer omgedraaid met de bedoeling weer terug te rennen waarop ik haar ((ook) gelukkig!) heel snel weer onder controle had.
Het commando 'DOOR!' is echt een toverwoordje bij haar, het helpt haar door te laten stappen op stukjes waar zij 'iets' eng vindt.
Toen we het pad van de manege afliepen lagen er mistbanken over de akkers, wat er erg mooi uitzag.
Daarna zijn we een stuk bebouwde kom ingegaan.
Toen we daar uitkwamen zagen we dat de mistbanken erg snel groter werden, dus moesten we behoorlijk haasten om op tijd op stal te komen voordat het echt mist zou worden.
En dus hebben we flinke stukken gedraafd, en gelukkig waren we nog op tijd terug op de manege.
Grytsje had het het laatste stuk even zwaar, we hebben dan ook alles op de harde weg gedraafd en dat is ze niet gewend.
Vanmiddag heb ik haar dan ook even in de buitenbak losgegooid en laten rennen, even de ergste stijfheid eruit.
Haar oog is nog niet over, ondanks dat ik het elke dag heb schoongemaakt met gekookt water.
Het is wel verbeterd, is ook niet ontstoken, maar het is wel duidelijk geïrriteerd.
De veearts had er vorige week naar gekeken en zei dat er niets was beschadigd voor zover zij dat kon zien, waarschijnlijk heeft ze haar ooglid gestoten en heeft het tijd nodig om te herstellen.
Maar toen ik vanmiddag in haar ooglid keek was het behoorlijk rood vond ik.
De veearts is vrijdag op vakantie gegaan en komt donderdag of vrijdag weer terug, helaas moeten we dus nog even wachten........