Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:43

Caro_MarjaH schreef:
Ik betaal 35,- voor een uur, Orun4 instructrice die zelf friezen rijdt, PSG rijdt en nu op gaat voor de jurycursus ZZL. Heb in 4 jaar tijd ontzettend veel van haar geleerd!
Ik moet er wel zelf met de trailer heen maar dat is geen probleem, 20 min rijden.

Is dat Jenny?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:50

Estherr__1 schreef:
Marjon, 15 euro voor een uur is weinig, komt dat omdat ze een vriendin van je is en een ander tarief rekent?

Nee, ze is over het algemeen gewoon te druk met werk (vrachtwagenchauffeur :D ) om les te geven en vind het leuk om erbij te doen. Voor mij werkt het (tot nu toe) goed!

Vind trouwens sommige bedragen echt schokkend! Zo is het echt niet leuk om elke week of zelfs 2 x per maand les te nemen..

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:15

Suusenmalvin schreef:
Caro_MarjaH schreef:
Ik betaal 35,- voor een uur, Orun4 instructrice die zelf friezen rijdt, PSG rijdt en nu op gaat voor de jurycursus ZZL. Heb in 4 jaar tijd ontzettend veel van haar geleerd!
Ik moet er wel zelf met de trailer heen maar dat is geen probleem, 20 min rijden.

Is dat Jenny?

Nee hoor, ik heb in het verleden wel eens bij Jenny gelest maar nu niet meer. Ik kan met mijn eigen instructrice meer progressie boeken ;-)

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:02

Ik les bij myrna van wijk en moet daarvoor 45 min met de trailer rijden maar heb het erg graag voor over. Ze start nu inter 2 met een paard en doet het erg goed. En voor goede instructie betaal ik dit bedrag graag zie soms ook andere voorbij komen die z1 of 2 rijden en nog meer vragen voor hun lessen.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:53

Wij krijgen nu trouwens met regelmaat Aat van Essen op stal. Volgens mij kost me dat 40 euro, maar dan hoef ik niet de hort op :D Mijn instructrice lest zelf ook bij Aat van Essen, dus zij liggen wel mooi op 1 lijn.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:56

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:18

Best veel verschil in prijzen. Ik betaal 30 euro voor een uur, en dan komt ze aan huis.
Heb ook al eens een lesje bij Ingeborg gehad, ook 30 euro maar dan voor een half uur. Beviel me ook wel, maar aan huis is net iets praktischer :+

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:21

Ik zou ook, gewoon voor de leuk, wel es en lesje bij Ingeborg willen hebben :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:53

Jenny en ingeborg staan beide nog op mijn verlanglijstje wie weet wat 2016 gaat brengen

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:18

Ik betaal 30 euro voor 45-60 minuten.
Voor clubles betaal ik 5 euro per les dus 20 euro per maand.
Ik heb meestal 2-3 x priveles en dus 4
X clubles.
De privelessen zijn heel intensief, de clublessen zijn relaxter in groepjes van max 5 combies
Heb van dezelfde persoon les. Heb prutsmuts voor bij meerdere gelest en dat ging in mijn hoofd helemaal mis en daardoor gingen we heel snel achteruit.
Misschien in de toekomst weer kijken hoe we verder gaan

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:02

Ik zou heel graag les willen hebben van Melanie Mouthaan Judith Pietersen of debby de graaf maar het stomme is dat ik al 2 x een soort van kans heb gemist want bij ons in de buurt( 5 min met de auto) kwam Melanie Mouthaan lessen geven maar Hanne was toen nog niet zadelmak en er was een dag dat je kon lessen bij Judith Pietersen (30min met de auto) maar toen was Hanne nog te groen :( en dat was allebei maar voor 1x :( maar hopelijk komt er binnenkort weer zoiets

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 01:10

Les nu sinds februari bij J.W. v.an W.ijk.
Kost 26,- voor 3 kwartier en rijden dan met zijn 2en.
Zelf rij ik graag via de Will Faerber methode (stretchen oftewel voorwaarts neerwaarts) en in de lessen wat meer in werkhouding zoals de klassieke kant zou noemen.
Wel met steeds de hals op lengte en uit de boeg komend, dus echt naar de hand toe rijkend.
Ik merk aan Euwe dat hij met deze combi steeds beter en sterker wordt.
Hij gebruikt zijn lichaam veel beter en komt steeds mooier in bespiering.
We zijn er nog lang niet maar prutsen zo heerlijk verder :D

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 08:01

Toch aardig wat verschil qua lesgeld hoor ik zo.
Vind het wel logisch als ze naar je toe moeten komen dat je dan wat meer betaald ;)
En ik denk ook of je nou iemand hebt voor 20 of voor 30 per half uur zolang je samen maar hetzelfde over oplossingen en rijden denkt kom je zeker verder en maakt je dat verschil qua bedrag ook niet zo gek veel uit toch?

Ik heb wat dat betreft beetje mazzel, papa kijkt met mij af en toe mee.
Kost me hooguit een paar stallen meer uitmesten omdat hij de tijd aan mij kwijt is met het oefenen :')

Hij rijdt zelf geen paard meer omdat het niet meer kan maar is nog uit de generatie dat vroeger het hele gezin gewoon reed haha maar weet gelukkig wel hoe je het vanaf de grond uit kunt leggen :D

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 08:21

DnBles, das helemaal makkelijk!

Jennie lijkt mij ook prettig om eens les van te hebben. Wie weet in 2016

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 08:58

wat goedkoop haha ik ben gewend aan bedragen rond 30 per halfuur of meer. Op stal was minder, 12,50 per halfuur en dat was ook echt fijn! verder natuurlijk jenny, maar dat is incl bakhuur 45 per halfuur (die zit op 25 per halfuur dacht ik maar dan natuurlijk wat reiskosten en bakhuur, dat tikt snel aan) en eerder leste ik vaak bij vooren dat was toen ook 30 per halfuur dacht ik.

Maar ik vind een halfuur lessen meeeeeeeeeeer dan genoeg. dan zijn wij echt wel af... (ben ik al wel warm/losgereden, klein kwartiertje stappen meestal)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:36

Oh.. ik ken Ingeborg niet? In welke regio geeft zij les?
Woestein, klinkt als een fijne manier van lesgeven idd. Daarom ben ik ook zo blij met mijn centered riding lessen. Ook voor het stukje omgang met het paard zijn die lessen heul erg fijn

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:27

Leuk stukje Suus!

Laura, van harte gefeliciteerd!
Myrna van Wijk spreekt mij ook wel aan, alleen veel te ver weg voor mij.

Zou ook wel graag een keer een clinic willen rijden van Judith Pietersen, zij spreekt mij ook wel aan.
Ze was een tijdje terug bij ons in de buurt voor een clinic maar vond het wel erg prijzig..
En had toen ook net een andere clinic gereden.

Ingeborg Klooster zit in Marienheem, Overijssel (even snel op google gezocht)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:49

Ik les bij iemand die 15 euro voor 3 kwartier vraagt maar heeft geen orun daarnaast wel eens lessen bij iemand die wel orun heeft en Zz rijd zei vraagt 25 euro voor 3 kwartier vind het eigenlijk nog niet zo heel veel geld ik wil graag bij jeff heijstek hij vraagt 50 per x heb dat wel er voor over

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:54

Was geloof ik er gisteren niet helemaal bij...

Moet J.W. v.an V.ooren zijn ...

V.an W.ijk was mijn zadelmaker :+

Woestein schreef:
Les nu sinds februari bij J.W. v.an W.ijk.
Kost 26,- voor 3 kwartier en rijden dan met zijn 2en.
Zelf rij ik graag via de Will Faerber methode (stretchen oftewel voorwaarts neerwaarts) en in de lessen wat meer in werkhouding zoals de klassieke kant zou noemen.
Wel met steeds de hals op lengte en uit de boeg komend, dus echt naar de hand toe rijkend.
Ik merk aan Euwe dat hij met deze combi steeds beter en sterker wordt.
Hij gebruikt zijn lichaam veel beter en komt steeds mooier in bespiering.
We zijn er nog lang niet maar prutsen zo heerlijk verder :D

Suus: ik combineer hetgeen ik op het internet ziet en leest met de lessen die ik krijg, pak bij beide manieren de dingen erbij die op dat moment werken en die goed voelen.
In de les is het vrij snel al oppakken (wel op lengte en vanuit de schoft) terwijl ik dat in training pas doe wanneer het goed voelt.. dus als ik een lekker los en ontspannen paard onder me heb.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:01

Dank je wel Esther!
Ja ik ben erg blij met haar Hulp de tips en trucs ivm mijn been werpen hun vruchten af.
Suus ingeborg klooster ken je toch wel echt een begrip in de Friesen wereld

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:10

Laura1982 schreef:
Dank je wel Esther!
Ja ik ben erg blij met haar Hulp de tips en trucs ivm mijn been werpen hun vruchten af.
Suus ingeborg klooster ken je toch wel echt een begrip in de Friesen wereld

hahah.. nee sorry, ken haar echt niet :o Nu zit ik nog niet zo lang in de Friesen wereld, daar ik met Femme maar twee maanden heb kunnen rijden en met Belle niets deed rondom de Friezen ;) Ik zal eens gaan zoeken op haar naam. Nu ben ik wel nieuwschierig haha

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:14

Suusenmalvin, nee hij loopt gelukkig weer helemaal goed :) vandaag voorzichtig onder het zadel met hem gestapt.

Ik heb onze friese merrie ook weer opgepakt en ik moet zeggen ze pakt het goed op!

Ik betaal 15,- voor een les, een x is het een half uur andere x een uur.

Suusenmalvin, wat krijg je voor een zadel?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:40

Ik ken Ingeborg ook niet.. :o :o

@Rachel,
Wat had ze dan? als k vragen mag?

Ik heb vanavond mn 2e lesje met Xira. Ben benieuwd ! :)

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:05

Xpearl, mijn ruin had een flink klap in de wei gemaakt. Gevallen ofzo, maar is gelukkig weer beter.
Mijn merrie heeft 2 maanden op de wei gestaan met een dikke knie waar ze artrose aan heeft. Maar ze loopt nu gelukkig weer goed. Ze had er waarschijnlijk een trap tegen gehad.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:41

racheeel_ schreef:
Xpearl, mijn ruin had een flink klap in de wei gemaakt. Gevallen ofzo, maar is gelukkig weer beter.
Mijn merrie heeft 2 maanden op de wei gestaan met een dikke knie waar ze artrose aan heeft. Maar ze loopt nu gelukkig weer goed. Ze had er waarschijnlijk een trap tegen gehad.

Jemig.. wat een pech! nu hopen op goed herstel! :)