[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:17

Ja , elk jaar weer .
Begint in okt. En zo rond kerst word het echt regelmatig tot de hele dag en halve nacht .

Idd. Ziet er beter uit ( vind persoonlijk je beugels wel kort :o )

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:19

Gelukkig geven mijn paarden er niet veel om wat betreft vuurwerk maar de hond houd er niet van.

Je hebt behoorlijk wat te koop staan Nouvel, helaas zijn de dekens te klein voor mijn paarden maar zal het doorgeven aan iemand die een halve PRE heeft. Foto's met Ferro zien er goed uit.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:28

cherell0 schreef:
Ja , elk jaar weer .
Begint in okt. En zo rond kerst word het echt regelmatig tot de hele dag en halve nacht .

Idd. Ziet er beter uit ( vind persoonlijk je beugels wel kort :o )

Had ze expres korter zitten vanwege het gebok de laatste weken,, net wat beter uit kon zitten dan langer beugels ,, ;) vergeet nu elke x ook terug te doen op me oude maat, ;) /
ben wel blij met dit beeld ken beter maar na a gebok haha :-)

heb er zo hekel aan vuurwerkveral met de paarden hahah <3

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:39

Korte beugels geven een vals gevoel van veiligheid .
Je zit juist minder stabiel met korte beugels ( of je moet sowieso instabiel zitten ...)
En 1 of 2 gaatjes oké , maar nu zit je tussen spring en jockey houding :o

Niet om moeilijk te doen ofzo hoor , je moet doen wat je goed dunkt .

En nu ... Geen wedstrijden etc. Meer ?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:57

cherell0 schreef:
Korte beugels geven een vals gevoel van veiligheid .
Je zit juist minder stabiel met korte beugels ( of je moet sowieso instabiel zitten ...)
En 1 of 2 gaatjes oké , maar nu zit je tussen spring en jockey houding :o

Niet om moeilijk te doen ofzo hoor , je moet doen wat je goed dunkt .

En nu ... Geen wedstrijden etc. Meer ?

Ik vind juist beter zitten als lange beugels ,;) ik denk dat te vaak in springhouding zit wat ik zelf persoondelijk fijner vind als dressuur ;)

Nee ik heb me startkaart af gezecht ga nu lekker genieten michien hier en daar wat onderling spring of cross onderling, ;) wil endurence starte ik weet nog niet twijfel hihi :-)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:05

Ik zou persoonlijk eerst aan je prestatie rust gaan werken , fijner voor zowel jou als PAblo ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:11

cherell0 schreef:
Ik zou persoonlijk eerst aan je prestatie rust gaan werken , fijner voor zowel jou als PAblo ;)

Ga 3 jan verhuizen, :) en daar krijg ik gewoon les zowel in springen en dressuur , ;)
Veder wil gewoon lekker uren buiten rond brengen in de polders, en gaan in april heerlijk naar loon op zand, ik weet zeker dat ik op me nieuwe stal sneller de rust vind als hier vanwege hij ook op de wei mag in de winter er overdag ;) en gewoon rustiger is ;)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:39

Nou, ik zou er niet echt om kunnen lachen als ik van m'n paard donder en die vervolgens op m'n hand ging staan hoor moonforever.... Spannend dat je gaat verhuizen. Staat je andere paard op dezelfde stal?

Hier gelukkig nog niet zoveel vuurwerk (even afkloppen...)

Snap dat het moeilijk is om al die spullen te verkopen Nouvel...
Ferro doet het echt goed! En hij glimt weer zo mooi :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:10

Hij kon er helemaal niks aan doen,, is gewoon stomme rot vuurwerk.. wordt niet goed van..

Nee winny staat bij goeie vriend van ons en die blijft daar ook staan, is dat we daar geen bak hebben, dus pab gaat naar andere stal en spannend vind ik niet want hij heeft keuze gemaakt.. en de meiden daar zijn allemaal super aardig er is al hulp aan geboden enzo :-) en heb een bak :)

Lijk me moeilijk alle spullen verkopen meid

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:43

Ellis, dat lijkt me idd erg moeilijk... Ik kijk even tussen je spullen, Figo heeft nu dezelfde maat.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:12

Nieuw longeerding gekocht weet niet hoe die heet, :O
Jeetje wat zijn ze fijn en wat loop hij er super op nog nooit zo rustig en ontspannen gezien,:) "
ik drukte, :O

Afbeelding

Gaan jullie nog wat doen met oud en nieuw??

Dorien_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:49

Hoi!
Ik stel me graag even voor want ik zou heel graag gezellig mee babbelen in dit topic :o
Ik ben Dorien, ik woon in België en ben lerares.
Ik ben de trotse eigenaar van een PRE: Intruso, een kruising appaloosa welsh cob: Boy en van zijn moeder: Ursula, ook een welsh cob. Drie knappe paarden, maar Intruso stel ik hier even voor:

Mijn Intruso toen ik verliefd op hem werd:
Afbeelding
Toen hij bij mij kwam wonen:
Afbeelding
En deze week, hij is nu 2 jaar en 8,5 maanden en wordt meer en meer mijn droompaard. Zijn karakter is geweldig, alles is leuk en interessant. Hij mocht mee op wandeling aan de hand en vond dit helemaal geweldig, trots op mijn pubertje! (Hij mag nu wel stoppen met groeien want hij wordt gigantisch voor mij :D, hij meet nu iets van een 1m64 en ikzelf ben 1m69)
Afbeelding
Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:28

Net te horen gekregen dat de 8 1/2 jr oude mastiff van m'n vader helemaal onder de botkanker zit .
Hij is nu thuis onder de pijnstillers om afscheid te nemen ;( binnen nu en max 3 dagen word hij ingeslapen

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:07

Jemig cherell0, dat is echt geen goed nieuws! Veel sterkte, ook voor je vader!
Wat is hij groot Dorien! Wel erg mooi hoor!
Wat een fijne longeerfoto moonforever! Wat zou ik dat graag met Jerez willen doen ..

Ik ben de laatste tijd echt ontzettend aan het twijfelen.. Het rijden met Jerez gaat goed, maar niet super. Hij blijft zo nukkig, komt denk door de winter? Wanneer hij buiten loopt is er niks aan de hand en binnen is hij altijd chagrijniger.. Daarnaast heb ik aan de manege eigenaresse gevraagd hoeveel haar vader toentertijd voor hem betaald heeft. Haar vader begint namelijk ook al op leeftijd te komen, en ik weet niet wat er met Jerez gebeurd mocht er iets met haar vader gebeuren.. Prijs viel me alles mee, maar moet natuurlijk ook verder kijken dan alleen de aanschaf. Lastig lastig.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:56

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:47

Wauw wat kan Fur goed springen, jaloers hoor! :j

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:40

Jeetje heel veel sterkte, :)

Wat gaaf paardje zeg,,

Ne oud jaars ritje gereden.. was best spannend met vuurwerk gelukkig grootste deel achter langs kunnen rijden,
maar wel gezellig :)

Pab heeft tot 3 jan dan gaan we verhuizen, en daarna heeft die nog weekje vrij ga daarna michien weer rijden ff korte pauze, veel longeren en vrijheidsdressuu ik hoop dat werkt daarna weer stappen voor uit kunnen komen en genieten :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:50

onze paarden geven niks om het vuur werk want staan 24/7 buiten ieder jaar.ook staan ze dicht bij de schutterij dus knallen horen ze regelmatig,ook onze honden geven er niks om.

we zijn gister wezen kijken bij het meisje,en ze was erg lief.ik denk dat het haar wel word.ze is waarschijnlijk cremello met 1x pearl want ze had geen blauwe ogen maar zo geel/groenig wat je bij pearl ziet.

hier foto van geisha voor de gene die haar nog niet konden zijn wel vanafgelopen winter.heb even geen nieuwe nu hyves verdwenen is :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:54

Me vriendin der pony is als de dood voor vuurwerk en me bijrijpaardje die ik altijd mee neem op buitenrit moet ook niet veel van hebben maar winny en pablo reageren ook niet op,

Ben blij als het afgelopen is en weer lekkerken genieten van de buitenritjes enzo...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:02

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:07

Voor iedereen de beste wensen voor 2014.
Ingrid.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:36

Iedereen een leuk oud en nieuw gehadd.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:42

Ja jongens, allemaal een gelukkig nieuwjaar! Heb een leuke, vrij rustige nacht gehad :) gezellig :)

Afgelopen maandag ben ik met Sterre naar de kliniek geweest. Ik zat al weken met haar in mijn maag (leuke woordspeling), om de een of andere reden had ik het vermoeden dat ze wel eens maagzweren zou kunnen hebben. Vrijdag de knoop doorgehakt en de kliniek gebeld, maandag kon ik terecht. Ze ging super braaf de trailer in (had ze bij ons alleen vorig jaar november in gestaan toen we dr op gingen halen) en op de kliniek vond ze het spannend maar was ze braaf. In de maag gekeken, en ze heeft dus inderdaad maagzweren..
Waarschijnlijk heeft ze daar al lang last van, ik vermoed zolang we haar hebben. Ze is in stal altijd al moeilijk, van de zomer toen ze veel op het land kwam deed ze het veel beter. Sinds een aantal weken stond ze ook regelmatig tijdens het eten te trappen met de achterbenen (niet zo zeer naar de buik, maar wel raar), ze gaapt altijd al met enige regelmaat en ze is gewoon chaggo en heeft voernijd.
Nu aan de medicijnen, hopelijk werkt het snel en gaat het veranderingen te weeg brengen!
Terug ging ze iets moeilijker de trailer op, maar nog altijd vrij goed en ik was erg trots op dr!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:39

Ohh wat een doorbraak zeg! En wat goed dat 't je is opgevallen!! Hoop dat het inderdaad voor verandering gaat zorgen :D Beterschap voor knappe Sterre :+:

Ennnn gelukkig nieuwjaar iedereen!!! :D :D

Hier wel leuk feestje gehad met oud en nieuw :D Maar voor de verandering 's geen kater op 1 januari, dus dat was wel lekker :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:58