[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:01

Heey

Alicia: Haha, wat een verhaal zeg :D. Echt prachtig :D.

Lief dat jullie het vragen :).

Het gaat redelijk goed met mijn oog :). Het is bijna niet meer dik en niet meer rood. Wel is het nog erg gevoelig.

Met Nouchka gaat het weer super :D. Ze gaf vanochtend een hele show weg :D. Ze was me toch een partij aan het bokken en gek doen :D. Ze kreeg de buurpaarden ook zover dat die meededen en die zijn toch al aardig op leeftijd en die zie je bijna nooit rennen. Shaddy deed ook vrolijk mee :P. We hebben echt dubbel gelegen van het lachen.
Alleen hadden we nu natuurlijk de camera niet bij.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:52

das meestal he angela, ze doen de raarste dingen als je je camera niet bij hebt :P

fijn dat het beter gaat met je oog

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:22

Alicia: Vandaag vroeg ie al met een volledig nieuwe boom in de handen: weet je nog hoe het moest?? Haha, jaa, het beginnetje wel. :+

Angela: gekke Nouschka! Ik had gisteren ruzie met Des. Sam was heel relaxed aan het inwerken, komt die druif daar met een rotgang langsgedenderd aan de andere kant van de bak. Sam heeft inmiddels een flinke dosis vertrouwen in het vrouwtje, maar nu ging ie van schrik toch mee! Brrr. Vandaag mag Des er dus eens flink aan geloven!

upo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:31

Hoi allemaal,
Sorry dat ik kom ´inbreken´ in jullie topic maar ik heb een vraag.. Aangezien hier veel mensen zitten die veel over friezen weten wil ik m graag hier stellen! Dus als iemand mij kan helpen of iemand weet die mij kan helpen, please let me know!

Mijn vraag: Ik kan een friese merrie overnemen. Uit de site van het kfps maak ik op dat het alleen mogelijk is om deze fries op mijn naam te krijgen als ik zelf lid word van het stamboek. Dit kost echter een flinke duit en ik zie er zelf t nut niet van in om lid te worden van het stamboek met dit paard. Is er dus geen mogelijkheid om het paard op mijn naam te krijgen zonder lid te worden van het stamboek?

Hopelijk kan iemand mij helpen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:52

Zoals geldt bij elk stamboek eerst lid worden. Dat geldt echt voor allemaal. Bij de KWPN is het de normaalste zaak van de wereld dat je dat niet doet. Vooral bij ruintjes. Om ook eigenaar te zijn in de stamboeken moet je als wpn-eigenaar ook lid worden enzo. Eigenaar ben je bij de transactie.

Je kan één jaar lid worden en dan opzeggen? Niemand verplicht je om lid te blijven. Dan heb je in elk geval de fries op papier op jouw naam staan.

upo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:09

idefix4 schreef:
Zoals geldt bij elk stamboek eerst lid worden. Dat geldt echt voor allemaal. Bij de KWPN is het de normaalste zaak van de wereld dat je dat niet doet. Vooral bij ruintjes. Om ook eigenaar te zijn in de stamboeken moet je als wpn-eigenaar ook lid worden enzo. Eigenaar ben je bij de transactie.

Je kan één jaar lid worden en dan opzeggen? Niemand verplicht je om lid te blijven. Dan heb je in elk geval de fries op papier op jouw naam staan.

Thnx! Dus om je paard op jouw naam te krijgen moet je betalen:
Contributie Nederland € 67,50
Eenmalige entreegeld nieuwe leden € 13,60
Abonnement Phryso in Nederland (verplicht bij lidmaatschap) € 38,90
Statiegeld (*) € 45,50
Overschrijvingskosten stb papier (koper) € 16,25
Overschrijvingskosten paspoort (koper) € 16,25

Is in totaal bijna 200 euro!! 8)7
Of mis ik nu nog iets?
Ben ik nu de enige die dit lichtelijk gestoord vind? :S
Weet iemand trouwens wat dat statiegeld is?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:37

Ik heb bij het KWPN 45 betaald om lid te worden en dan is overschrijven gratis. Als je wilde overschrijven zonder lid te worden (kon ook) dan kostte dat geloof ik 42,50. En voor dat kleine verschil ben ik maar lid geworden, kreeg toen gratis de IDS en een naambordje :P.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je paard niet op naam te laten zetten....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:41

6.2 Ik heb een Fries paard gekocht, wat nu?
Om uw Friese paard op naam te krijgen, kunt u het papier laten overschrijven. U kunt echter alleen als eigenaar geregistreerd worden als u lid bent van het KFPS. U dient dus het papier, inclusief een verzoek om lid te worden, voorzien van uw persoonsgegevens naar het KFPS te sturen. U ontvangt na verwerking van uw gegevens een factuur voor lidmaatschap, entreeegeld, contributie Phryso, statiegeld en overschrijvingskosten (overschrijvingskosten worden kwijtgescholden als u bij aanvang lidmaatschap direct een paard laat overschrijven). Na betaling van de factuur ontvangt u het bijgewerkte stamboekpapier thuis.

Overschrijfkosten hoef je dus idd niet te betalen ;). Maar ja KFPS is ook gewoon een duur stamboek :P.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:44

Je kan wel het paspoort op naam laten zetten zonder lid te zijn ;), dat kost 53,50 voor niet leden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:07

Bij ons hebben we Des op onze naam laten zetten en Prince ook, maar Sam niet. Da's toch een ruin, dus voor de fok absoluut niet interessant. En het naambordje heb ik kado gekregen via de Paard en Sport. :+ Ik was altijd in de veronderstelling dat je lid moest worden. Zo is het me verteld ook over het Welsh-stamboek en de New Forest.

Volgens mij ben je eigenaar vanaf het moment dat je het geld overdraagt en het paard meeneemt. Zo staat het toch in het burgerlijk wetboek?

Maar idd zeg, wat een dure hobby zo'n Fries! :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:33

gaat weer hard hier, en ik ben weer aan 't werk, dus ik kan het weer niet bijhouden... :+

ik heb helaas geen verstand van Friezen en stamboeken, kan er dus niks zinnigs over zeggen...

ik heb tot nu toe de 2 paarden die ik heb gehad beide op naam laten zetten, van 't veulen moeten de papier nog aangevraagd, die is dus wel betaald maar nog niet op naam gezet... 8-)

nog even een hele gave bewerking spammen die ik net gemaild kreeg:
Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:40

Wowow! Dat is idd een heel gave bewerking!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:14

gave bewerking ellis

en upo wij hebben toen alles tegelijk betaald idd dus boven de 200 euro, inmiddels hebben wij het paardenblad fryso opgezegd, en binnenkort ook ons lidmaatschap maar voor de rest staan wij wel gewoon ingeschreven met heike

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:31

Shaggy heb ik ook op mijn naam gezet in zijn paspoort :). Vond ik wel leuk ;). De kosten daarvan vielen ook wel mee... Een half jaar lidmaatschap van het KWPN :P.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:26

El, wauw!

Goya heb ik wel op mijn naam in het paspoort, maar daar hoef ik verder geen lidmaatschap voor te betalen, is gewoon van KNHS..
Voor Bram en Spirit ook niet, staan danwel in het appaloosa paspoort, maar geen extra kosten..

upo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:18

evdpanne schreef:
Je kan wel het paspoort op naam laten zetten zonder lid te zijn ;), dat kost 53,50 voor niet leden.

Waar heb je dat gevonden als ik vragen mag?

Enne.. als je je paard niet op je naar laat zetten heeft dit dan geen consequenties? Is het paard dan officieel wel echt van jou? Kan de vorige eigenaar (waar het paard dus dan nog op naam staat) niet claimen dat ie nog van hem/haar is?

Dankjullie wel voor alle reacties! Jullie helpen me enorm want ik ben helemaal niet thuis in dit soort dingen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:58

Het heeft geen consequenties ;). Neem aan dat je ook gewoon een koopcontract opmaakt en ondertekend ;).

De kosten stonden op de site van het KFPS tussen tarieven, als het een prijs heeft lijkt het mij ook dat het kan....

Zat weer eens op marktplaats te neuzen (blijf het leuk vinden) en kwam toevallig deze tegen: http://link.marktplaats.nl/375924855.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:15

Hey leuk Esther!
Dat is een fokprodukt van Lisenka en Jan!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:22

Inderdaad ja :), het bruine veulentje is al groot geworden :D.

upo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:12

[quote="evdpanne"]Het heeft geen consequenties ;). Neem aan dat je ook gewoon een koopcontract opmaakt en ondertekend ;).

De kosten stonden op de site van het KFPS tussen tarieven, als het een prijs heeft lijkt het mij ook dat het kan....quote]

Nogmaals bedankt! Ik heb even geen vragen meer. ;)

Heb even in de profiel gespiekt trouwens, en wat een geweldig leuk paardje heb je! Mooi die kleur!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:31

_Saida_ schreef:
Hey leuk Esther!
Dat is een fokprodukt van Lisenka en Jan!

Alleen het vader dier is toch van Lisenka en Jan.
Halley is van hen, maar Principia niet

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:53

leuk ding is het geworden zeg

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:50

Hoi allemaal,

Ik heb even een paar dagen geen tijd gehad om bij te lezen maar ga het vanaf nu maar weer bijhouden.

Ingrid.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:54

Principia was toch bestgaande merrie? Een mooi paardje idd. Hopelijk hebben ze snel een goed adres voor hem. Hij past helaas niet in mijn budget.

Ingrid: Leuk dat je terugbent! Hoe is het met je?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:56

Heey

Sorry even ego post

Pfff, Nouchka liet ons weer schrikken. Toen we aankwamen lag ze lekker in het gras. Maar Shaddy stond er echt als een standbeeld bij, normaal komt Shaddy altijd naar ons toe gelopen maar nu bleef ze dus bij Nouchka staan. Toen ben ik naar Nouchka gelopen. Normaal komt ze dan meteen overeind en komt ze lekker knuffelen. Nu bleef ze dus liggen. Ik ben erbij gaan zitten en ze ademde heel moeilijk. Je hoorde en zag haar ademen. Ze bleef liggen, ze deed geen enkele poging om op te staan. Toen heb ik de VA gebeld en die zou zo snel mogelijk komen. Na 5 minuten begon Nouchka met opstaan. Maar dat lukte niet helemaal. Na de 2de poging kwam ze toch overeind. Toen ademde ze nog steeds zwaar en ze was weer erg hangerig. 10 minuten nadat ik gebeld heb kwam de VA. Hij heeft haar helemaal onderzocht en getemperatuurd. Ze heeft gelukkig geen verhoging of koorts. Ze heeft waarschijnlijk een verstoorde darmwerking. Daar heeft ze nu medicijnen voor gekregen en als het goed is moet ze hiervan weer opknappen. Als dat niet zo is moeten we weer bellen.

Shaddy reageert nu ook weer normaal, ze gaat weer bij Nouchka vandaan en ze eet weer.