@ Saida: Schattig altijd he, die mini-shetjes
.
@ Kim: Ah, wees maar trots op je ventje
.
@ Fanny: Even kijken!
Wat was Fuego heet! Bij het longeren wat ik voortaan gewoon opgezadeld met gogue doe, helemaal bokken en proberen weg te komen, en onder het rijden willen racen. Maargoed, Joelle heeft ons tot nu toe bij alles geholpen, maar met veel dingen ben ik het niet met haar eens. Zoals vandaag weer, ik dacht in de galop, weetjewat, ik laat je is lekker gaan, en leuk dat hij het vond. Daarna begon ze helemaal wild te doen dat ze hem dan voor niets zoveel voer gaf en dat die alleen maar gespannen was. Dat is dus niet waar, hij heeft veelste veel energie over omdat hij nergens en nooit meer los kan! Van de longeerbak word een stapmolen van gemaakt, in de bak mag die niet meer los, een nieuwe regel, de padocks zijn voor haar arabieren, heel af en toe, wat heel zelden is, en maar één keer is gebeurd in al die maanden, mag die in één van haar padock, en de weilanden ervoor wilt ze eigenlijk niet, en daar kan ook iedereen je paard meenemen. Ze wilt ook niet dat ik hem gewoon met halster longeer omdat hij zich dan alleen maar uit kan leven, terwijl hij moet werken. En dan is de manege ook nog is Maandag dicht. Dat betekent dat hij van dag op dag alleen maar zijn energie opstapelt, en hij kan zijn energie alleen maar even kwijt als ik op hem rijd, of als ik hem longeer, erg he.. Daarom combineer ik het af en toe met eventjes in de weiland ervoor zetten, en dan blijf ik erbij staan, maargoed dan is gras voor hem belangerijker dan rennen, dus plaats van zich uitleven gaat hij eten, maar als ik hem opjaag lukt dat wel.. Daarom moet de volgende in Nl ook echt een weiland hebben waar die in de Zomer lekker in kan staan, lekker vaak buiten, en waar hij ook bij andere paarden mag staan, en lekker in de bak mag.