Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Dierenarts wilde Omeprazol door blijven geven en nog een ander medicijn erbij voor de maag. Ik durfde het niet aan, ze zat gisteren gewoon tegen koliek aan.
Afgesproken is dat we haar nu 10 dagen rust geven en dat we dan bij aanhoudende klachten bloedonderzoek gaan doen. Uit bloedonderzoek kunnen ze ontstekingswaardes die betrekking hebben op de darmen boven water halen.
Probleem is alleen…. Toe tap je bloed bij een paard dat geen dierenarts in de buurt laat komen?
Of we zelf bloed kunnen tappen?
Ik zie het niet zitten eigenlijk. We gaan dan klungelen en maken het vertrouwen alleen maar verder kapot.
Dus afgesproken dat we dan oraal sederen voor de dierenarts komt en dan gaat de dierenarts het zelf proberen en in het ergste geval wij …. Onder begeleiding van de dierenarts.
Ik vind het wel ellende hoor
Dennenboom schreef:En dat van Kanne zag ik ook, volgens mij was die vorig jaar haast al vol voor dit jaarmaar wel een goed teken. Volgens mij verwacht iemand hier toch een veulen van hem?
Dennenboom schreef:Spannend Jelske met de ET! Ik ben benieuwd hoe dat verloopt en wat het kostenplaatje daarachter is. Ik wil afhankelijk of het merrie veulens zijn dit jaar misschien nog een fokmerrie erbij. Laatst bij een leuke ster merrie wezen kijken, maar zo duurik wacht eerst even de veulentjes af. Dus misschien is ET ook wel wat voor mijn merries, hoef ik alleen een draagmerrie aan te schaffen
![]()
En dat van Kanne zag ik ook, volgens mij was die vorig jaar haast al vol voor dit jaarmaar wel een goed teken. Volgens mij verwacht iemand hier toch een veulen van hem?
afkepieteke schreef:Ik ben zondag wezen kijken naar een alger X doaitsen en een Menne X doaitsen.
Ik ben niet specifiek opzoek naar een bepaalde lijn, want zover is mijn kunde ook niet. De Menne was wel een erg leuke, maar twijfel nog wat over het Doaitsen bloed, omdat ik heb gehoord dat dat niet altijd even makkelijk is. Ik zoek een 1/2/3 jarige merrie, om zelf de sport mee in te gaan en eventueel later mee te fokken.
Sanet schreef:Ik zag een leuke Elias merrie voorbij komen op Facebook, 1 jaar oud Elias x Bikkel. En als voorzitter van de Elias fanclub moet ik daar natuurlijk wel even aandacht aan besteden