Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Vlechten bleven niet zitten haha. Ik ga ze nu weer laten groeien en zie wel wat ik dan weer doe. Voor nu zodra ik hem poets gaat er cowboy magic in.
veerle92 schreef:Sorry dames niet alles doorgelezen, maar wil wel even met trots deze foto’s laten zien..
Helaas geen wp, maar super trots op hoe ze voor de eerste keer zo door de ring heen liep
[ [url=m/9wZXjt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8iVKCR.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik leer hem inderdaad ook dat hij niet álles hoeft te zien en horen maar daar is hij het niet zo mee eens 
Matheno schreef:Die van mij is wel scherp, maar absoluut niet nerveus. Juist een erg dapper paard.

hopelijk gaan zijn hormonen een beetje minderen en komt jouw gehoor terug
toffe naam heeft hij btw!
herkenbaar hoor! Hoewel ik er eigenlijk niet echt meer last van heb sinds ik van bit ben veranderd!
en inderdaad veel kilometers maken
het ene moment kan ik er mee lange teugel mee buitenrijden langs echt elke grote tractor, lawaaimakend wat-dan-ook en geeft ze geen kik. En een paar weken later schiet ze er in de bak vandoor als een ander paard nog maar briest
houdt het wel boeiend zo
Ik heb altijd het gevoel dat Jenara tegelijk super sensibel is, maar ook super dapper, beetje zoals Matheno zegt. En Autumn haar beschrijving herken ik dus ook heel erg.
Maar het vergt wel wat tijd en goede communicatie om ze goed te leren kennen, het heeft bij mij toch ook wel zeker een jaar geduurd voor ik het gevoel had dat we echt een team waren en het wordt nog steeds alleen maar beter.
leuk al die wedstrijddoelen hier!! En wauw, zo zie je maar hoe ver je kan komen in korte tijd!

. Maar goed, ik heb echt heel fijn gereden vandaag, en er gaan langzaam steeds meer knopjes bij mij en hem om 
kan me voorstellen dat dat smaakt naar meer! Is zij trouwens ook zo makkelijk met shoots? Nero staat gerust een uur met zijn oren naar voren
Hier was het ook zoeken hoor, wel contact, meer ruimte geven, of net meer vragen. Ik heb nu (na 3,5j) eindelijk het gevoel dat ik echt kan rijden, en niet moet zitten zoeken naar hoe haar voorwaarts te krijgen zonder dat ze opkrult, hoe en waar ik mijn handen moet houden enzo. Nu moet juist haar balans nog verbeteren en goed blijven werken op het recht richten, maar verder zijn we goed op weg. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat dat bij jullie ook wel helemaal op zijn plooi komt!
in de piste kan ze dat perfect, gelukkig ook maar, want dat is een oefening in de TREC ook, maar buiten is daar nog werk aan de winkel :p
Autumnn schreef:@Tarzan: zo goed gaat het bij ons niet hoor. In de bak weet ik echt niet wat ik met hem aanmoet. Hij blijft maar wegschieten bij élke hoek. Op het rechte stuk is hij alweer bezig met de volgende hoek. Nek erop, schudden met zijn hoofd als ik de teugels strakker neem, hoeken afsnijden, hij komt soms omhoog, schiet de andere kant op. Ik kan er echt niks mee. Buiten is hij zo lief, ik durf er bijna een kind op te zetten. Maar in de bak.. ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik wantrouw hem in de bak onderhand.
Ik heb maar weer iemand erbij gevraagd die me vorige keer ook had geholpen maar anders weet ik het ook echt niet meer.
Als iemand tips heeft.. hoor ik het graag

Of we dat gaan doen weet ik nog niet. Hij heeft nog steeds enorm veel spanning voor we op wedstrijd gaan, hij staat echt te shaken. Tijdens het inrijden zijn we die spanning steeds sneller kwijt en rijden we nu mooie ontspannen proeven. Ook switchen we nog tussen trens en stang en trens. Ik merk dat Hugo met stang en trens zijn spanning beter kwijt kan omdat hij dan wat te rommelen heeft in zijn mond
en ik hem net wat kan doorvragen voor de lengtebuiging (wat weer ontspanning geeft) het is was met die Spanjaarden

Knap hoor!
Volgens mij zijn die wedstrijden allemaal wel ver weg helaas…